Skocz do zawartości

VW + FIAT


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> Porownaj silniki z tej samej epoki, a nie nowoczesnego benzyniaka z modernizowanym dieslem z przed

> 15 lat. Dla przykladu 1,75tbi.

Próbuję porównać coś fiatowskiego, co "jedzie". Ale jakoś nie mogę znaleźć - jesteś ekspertem w tych sprawach, ale do tej pory nie odpowiedziałeś, jaki silnik w fiacie "jedzie". Bo superb 1.8 nie jedzie - to pewnik na amen.

> To dla ulatwienia powiem Ci, ze o czyms takim VAG w 2005r mogl tylko pomarzyc, podobnie jak o CR,

> kiedy to Fiat uzywal go od przynajmniej 6 lat.

Jeszcze raz - jakiego współczesnego wyposażenia, które oferuje fiat, nie ma w superbie? Bo że 250 lat temu coś mogło być inaczej - tego nie kwestionuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbuję porównać coś fiatowskiego, co "jedzie". Ale jakoś nie mogę znaleźć - jesteś ekspertem w

> tych sprawach, ale do tej pory nie odpowiedziałeś, jaki silnik w fiacie "jedzie". Bo superb

> 1.8 nie jedzie - to pewnik na amen.

1.8 to jedzie ale w Octavii, ale nie Superb. Szkoda, ze nie pchaja 1.2 tsi hehe.gif.

Np:1.4 multiair 180KM.

> Jeszcze raz - jakiego współczesnego wyposażenia, które oferuje fiat, nie ma w superbie? Bo że 250

> lat temu coś mogło być inaczej - tego nie kwestionuję.

A dlaczego w Superbie, porownywanie bylo wzgledem koncernu, a nie auta z tylem muminka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 to jedzie ale w Octavii, ale nie Superb. Szkoda, ze nie pchaja 1.2 tsi .

Ano szkoda - dobry kierowca da sobie radę i ze słabszym silnikiem. Dla domorosłych tunerów i mistrzów prostej 99% aut "nie jedzie".

> Np:1.4 multiair 180KM.

Gdzie to można kupić? Nie mogę znaleźć na stronie fiata.

> A dlaczego w Superbie, porownywanie bylo wzgledem koncernu, a nie auta z tylem muminka.

Dlatego bo sam zacząłeś o superbie pisać, a konkretnie o jego wyposażeniu w porówaniu do audi i fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano szkoda - dobry kierowca da sobie radę i ze słabszym silnikiem. Dla domorosłych tunerów i

> mistrzów prostej 99% aut "nie jedzie".

Tu nie chodzi o mistrzow prostej tylko o zapas mocy przydajacy sie w trasie przy wyprzedzaniu.

> Gdzie to można kupić? Nie mogę znaleźć na stronie fiata.

Np: Abarth Punto Evo

> Dlatego bo sam zacząłeś o superbie pisać, a konkretnie o jego wyposażeniu w porówaniu do audi i

> fiata.

Niestety ale taka jest prawda, Skoda nie bedzie miala wlelu rzeczy, ktore sa dostepne w Audi, Fiat w Alfie czy Dacia w Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ośmieszasz się zwyczajnie bo wątek jest o przejęciu FIATa a nie marki fiat

Quote:

Grupa Fiat nie prowadzi żadnych rozmów z VW w sprawie połączenia - poinformował nas Bogusław Cieślar z polskiej części Fiata.


a w grupie fiata jest kilka samochodzików i jedna marka które na całym świecie wzbudzają prawdziwe emocje 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu nie chodzi o mistrzow prostej tylko o zapas mocy przydajacy sie w trasie przy wyprzedzaniu.

> Np: Abarth Punto Evo

Zabrakło mi jeszcze w nazwie "GT".

A więc typowo sportowy model "jeździ", a pozostało "nie jeżdżą".

Jednak chodzi tu o mistrzostwo prostej.

> Niestety ale taka jest prawda, Skoda nie bedzie miala wlelu rzeczy, ktore sa dostepne w Audi, Fiat

> w Alfie czy Dacia w Renault.

I dlatego pytam po raz nie pamiętam który: których rzeczy OBECNIE superb nie ma na wyposażeniu, a które ma fiat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ośmieszasz się zwyczajnie bo wątek jest o przejęciu FIATa a nie marki fiat

Ala ja piszę o marce fiat i o tym, że jej to przejęcie nie zaszkodzi stylistycznie. Pozostałym markom z grupy może zaszkodzić.

Czytaj więc dokładnie, zamiast się ośmieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> I dlatego pytam po raz nie pamiętam który: których rzeczy OBECNIE superb nie ma na wyposażeniu, a

> które ma fiat?

Trzy rzędy siedzeń. hehe.gif

Bez sensu to sobie wymyśliłeś bo Fiat już nie robi auta w klasie Superba. Porównaj poprzedniego Superba i Cromę a zobaczysz różnice. Dwustukonny diesel, dwustrefowy klimatronik... Trochę Skodzie brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzy rzędy siedzeń.

> Bez sensu to sobie wymyśliłeś bo Fiat już nie robi auta w klasie Superba. Porównaj poprzedniego

> Superba i Cromę a zobaczysz różnice. Dwustukonny diesel, dwustrefowy klimatronik... Trochę

> Skodzie brakowało.

Otwierany szklany dach, ktory laskawie dali dopiero w kolejnej generacji Superba, podobnie chyba tez Hill Holder. Ciekawe czy Skoda ma cos takiego jak MSR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla porównania, mocne GP:

> Warto odtworzyć oba filmiki synchronicznie. Krowiasty superb z mniejszą mocą przyspiesza tak samo

> (a kierowca superba nie umie szybko zmieniać biegów).

> To co by było, gdyby punto nie było konserwą na kółkach, tylko pełnowymiarowym samochodem?

Jeśli porównanie ma coś znaczyć, to pokaż wyniki testowe z testów drogowych, przeprowadzone przez fachowców a nie filmiki których wartość jest tak naprawdę żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ala ja piszę o marce fiat i o tym, że jej to przejęcie nie zaszkodzi stylistycznie. Pozostałym

> markom z grupy może zaszkodzić.

> Czytaj więc dokładnie, zamiast się ośmieszać.

Wiem o co ci chodzi. Naprawdę. Dojdzie do sytuacji, że ktoś na ulicy pomyli Fiata z VW. Wtedy to dopiero będzie ujma dla dumnego właściciela VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez sensu to sobie wymyśliłeś bo Fiat już nie robi auta w klasie Superba.

To nie ja wymyśliłem to porównanie.

> Porównaj poprzedniego

> Superba i Cromę a zobaczysz różnice. Dwustukonny diesel, dwustrefowy klimatronik... Trochę

> Skodzie brakowało.

W temacie jestem od roku, więc nie orientuję się, co X lat wcześniej superbowi brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otwierany szklany dach, ktory laskawie dali dopiero w kolejnej generacji Superba, podobnie chyba

> tez Hill Holder.

Czyli 6 lat temu. Może cofnijmy się jeszcze ze 30 lat wstecz.

> Ciekawe czy Skoda ma cos takiego jak MSR.

We wszystkich wersjach ma:

Quote:

ESP (z ABS, EBV,
MSR
, ASR, HBA, EDL, ACS, DSR)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli porównanie ma coś znaczyć, to pokaż wyniki testowe z testów drogowych, przeprowadzone przez

> fachowców a nie filmiki których wartość jest tak naprawdę żadna.

Widać na nich, że kierowca superba bardzo powoli zmienia biegi, a mimo to oba auta przyspieszają tak samo. Pozostaje być może wątpliwość, czy gaz wciskają do końca, ale załóżmy, że tak.

Jakby nie patrzeć, z tym "jechaniem" i "niejechaniem" sprawa jest prosta - oba auta nie jadą. Jak tu żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem o co ci chodzi. Naprawdę. Dojdzie do sytuacji, że ktoś na ulicy pomyli Fiata z VW. Wtedy to

> dopiero będzie ujma dla dumnego właściciela VW.

Jakoś marki ww. VAG pomylić trudno, więc dołożenie fiata tu raczej nie zmieni sytuacji. Spodziewałbym się raczej mixu technologii - w obie strony.

Co do "ujmy dumnego" - osobiście takich problemów nie mam, ale na terenach agrarnych odsetek depresji w związku z ew. przejęciem fiata i zjawiskami z tym związanymi może wzrosnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli 6 lat temu. Może cofnijmy się jeszcze ze 30 lat wstecz.

> We wszystkich wersjach ma:

> Quote:

> ESP (z ABS, EBV, MSR, ASR, HBA, EDL, ACS, DSR)

Co ma Fiat, a czego nie ma Skoda - mniej problematyczne silniki, zarowno benzynowe jak i diesle, te pierwsze dobrze gazowalne. Brak problemow znanych z TSI (lancuszki, napinacze, plynace tloki itd) czy TDI (pekajace glowice, padajace wtryski, problemy z pompami oleju czy panewkami na wale korbowym). Kupujac VAGa trzeba sie nauczyc na pamiec kodow silnika aby nie wpakowac sie na mine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ma Fiat, a czego nie ma Skoda - mniej problematyczne silniki, zarowno benzynowe jak i diesle, te

> pierwsze dobrze gazowalne. Brak problemow znanych z TSI (lancuszki, napinacze, plynace tloki

> itd) czy TDI (pekajace glowice, padajace wtryski, problemy z pompami oleju czy panewkami na

> wale korbowym). Kupujac VAGa trzeba sie nauczyc na pamiec kodow silnika aby nie wpakowac sie

> na mine.

Przesadzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie ja wymyśliłem to porównanie.

Nieważne kto. Ważne że jest od czapy bo te firmy nie mają porównywalnych aut.

Równie dobrze można porównywać Freemonta z Roomsterem.

> W temacie jestem od roku, więc nie orientuję się, co X lat wcześniej superbowi brakowało.

A sporo brakowało. Co nie zmienia faktu, że poprzedni Superb był świetnym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś marki ww. VAG pomylić trudno, więc dołożenie fiata tu raczej nie zmieni sytuacji.

> Spodziewałbym się raczej mixu technologii - w obie strony.

> Co do "ujmy dumnego" - osobiście takich problemów nie mam, ale na terenach agrarnych odsetek

> depresji w związku z ew. przejęciem fiata i zjawiskami z tym związanymi może wzrosnąć.

Wiesz. Ja ostatnio pomyliłem Golfa Varianta z Passatem. To tyle jeśli chodzi o kwestię rozpoznawalności.

Dumni właściciele są także w miastach. Może teraz z okazji wakacyjnych podróży poruszasz się więcej po wsiach i stąd takie wrażenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtopili i poprawili. To chyba dobrze. Każdemu się zdarzają większe lub mniejsze wtopy. A niestety

> rozgłos przynoszą wtopy - nie sukcesy.

Każdemu może się zdarzyć wtopa ale taki koncern i cała fala wtop od 1,4TSI do 2.0TDI to już przegina. Kupowanie aut po kodach silnika to w nawet w autach na F nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy też jest dobry. Tylko że nie dla każdego.

Owszem, jeździłem i podobał mi się. Trochę przeszkadza zbyt szeroka konsola środkowa (po włączeniu tempomatu nie ma za bardzo gdzie nogi odstawić) ale to drobiazg.

> A Ty czemu nie kupiłeś Skody jak żeśmy Ci radzili?

1. Moja żona nie lubi Skody.

2. Chciałem SUVa.

3. Yeti był dla mnie za mały a żonie się nie podobał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdemu może się zdarzyć wtopa ale taki koncern i cała fala wtop od 1,4TSI do 2.0TDI to już

> przegina. Kupowanie aut po kodach silnika to w nawet w autach na F nie występuje.

Jak popatrzysz procentowo to jakoś szczególnie dużo tego nie ma. Za to jest ogromny wybór. Popatrz na to z innej strony - jeden chce mieć ogromny wybór i biegać z kodami silnika żeby nie trafić na minę. Drugi idzie tam, gdzie mają trzy silniki na krzyż. Za to dobre. Dla każdego coś dobrego. W końcu lepiej mieć wybór niż go nie mieć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, jeździłem i podobał mi się. Trochę przeszkadza zbyt szeroka konsola środkowa (po włączeniu

> tempomatu nie ma za bardzo gdzie nogi odstawić) ale to drobiazg.

Mi się nie podobało chybotanie na zakrętach. Być może to była kwestia konkretnego egzemplarza ale właściciel twierdzić że zamontowali mu najtwardsze sprężyny (od Passata?). W każdym razie w A6 coś takiego nie miało miejsca.

> 1. Moja żona nie lubi Skody.

> 2. Chciałem SUVa.

> 3. Yeti był dla mnie za mały a żonie się nie podobał.

Przecież żartuję smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz. Ja ostatnio pomyliłem Golfa Varianta z Passatem. To tyle jeśli chodzi o kwestię

> rozpoznawalności.

> Dumni właściciele są także w miastach. Może teraz z okazji wakacyjnych podróży poruszasz się więcej

> po wsiach i stąd takie wrażenie?

No i co z tego wynika? Rynek glosuje za Vagienm ok.gif

Vagi sprzedaja sie swietnie, a Fiat od pewnego czasu jest na rowni pochylej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i co z tego wynika? Rynek glosuje za Vagienm

> Vagi sprzedaja sie swietnie, a Fiat od pewnego czasu jest na rowni pochylej...

Rozmawiamy o stylistyce. Nie wiedziałem, że zahaczamy już o rynek sprzedaży choć jak coś kojarzę to w Brazylii VW został pokonany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się nie podobało chybotanie na zakrętach. Być może to była kwestia konkretnego egzemplarza ale

> właściciel twierdzić że zamontowali mu najtwardsze sprężyny (od Passata?). W każdym razie w A6

> coś takiego nie miało miejsca.

Wiesz, ja jeździłem Epiką. Miękkie zawieszenia to coś o czym mogę długo opowiadać. wink.gif

> Przecież żartuję

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vagi sprzedaja sie swietnie, a Fiat od pewnego czasu jest na rowni pochylej...

ludzie wybrali i OKi ok.gif tylko, że VAG to VW, audi, skoda, seat, Bentley, Lambo i Bugatti . Tylko, że tak naprawdę to zaledwie 5-6 modeli w miliardzie maskowań, w tysiącach odświeżeni i innych marketingowych ściem biglaugh.gif. Ale rynek to łyka pomimo problemów z jakością.

Punkt dla Niemców oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ludzie wybrali i OKi tylko, że VAG to VW, audi, skoda, seat, Bentley, Lambo i Bugatti . Tylko, że

> tak naprawdę to zaledwie 5-6 modeli w miliardzie maskowań, w tysiącach odświeżeni i innych

> marketingowych ściem . Ale rynek to łyka pomimo problemów z jakością.

> Punkt dla Niemców

Na tym polega biznes, Media Markt czy Saturn to tez ten sam wlasiciel;)

Mnie sie nowy Leon czy Octavia naprawde podoba ok.gif

W przeciwienstwie do 10 odmian 500-tki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ludzie wybrali i OKi tylko, że VAG to VW, audi, skoda, seat, Bentley, Lambo i Bugatti . Tylko, że

> tak naprawdę to zaledwie 5-6 modeli w miliardzie maskowań, w tysiącach odświeżeni i innych

> marketingowych ściem . Ale rynek to łyka pomimo problemów z jakością.

> Punkt dla Niemców

Od lat powtarzam, że najmocniejszą stroną koncernu VAG jest nie tyle umiejętność zbudowania poprawnego auta ile umiejętność sprzedaży KAŻDEGO auta. Reklama (również w formie przepłaconych testów, ankiet czy statystyk), która naprawde działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od lat powtarzam, że najmocniejszą stroną koncernu VAG jest nie tyle umiejętność zbudowania

> poprawnego auta ile umiejętność sprzedaży KAŻDEGO auta. Reklama (również w formie

> przepłaconych testów, ankiet czy statystyk), która naprawde działa

nic dodać, nic ująć zlosnik.gif

czytając AŚ można odnieść wrażenie, że również jest marką VAG AG rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz. Ja ostatnio pomyliłem Golfa Varianta z Passatem. To tyle jeśli chodzi o kwestię

> rozpoznawalności.

Jeszcze raz: MARKI są rozpoznawalne - modele niekoniecznie. Więc fiata z vw raczej nie da się pomylić.

> Dumni właściciele są także w miastach. Może teraz z okazji wakacyjnych podróży poruszasz się więcej

> po wsiach i stąd takie wrażenie?

To nie jest kwestia przewagi poruszania się, tylko porównania. W kilkutysięcznej miejscowości starych bmw, audi i vw jest całkiem sporo - skoda czy fiat lub dacia wśród młodszych to margines. A w większej miejscowości ta skala się trochę zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz o używanych. Nowe są poprawione.

Ale zobacz ile lat im to zajelo, do tego jedne poprawili, a inne popsuli. Mowa np: o niesmiertelnym 1.9 TDI, ktory z kodem BXE od 2007r. w gore mial wade panewek i korbowodow wychodzacych bokiem.

Ostatnio znajomemu w Octavii II z 2008r. wlasnie takie silnik ulegl awarii po 80kkm i nadaje sie do generalnego remontu. Na szczescie korbowod nie wyszedl bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zobacz ile lat im to zajelo, do tego jedne poprawili, a inne popsuli.

Nie ma sensu wymieniać - przypadków było wiele. Znajomemu do tej pory 1.8 bierze pół litra oleju na 1000 km - ten typ tak ma, wstrzelił się z kupnem akurat w taką partię silników. Mi nie bierze praktycznie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i co z tego wynika? Rynek glosuje za Vagienm

A za czym głosować ma rynek niemiecki? Za fiatem? Niemcy kupują niemieckie a następie pchają używki do Polski a sami kupują kolejnego nowego vaga na kilka lat.

A za czym głosuje rynek francuski?, za czym japoński?, koreański?, czeski?, włoski? Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a następie pchają używki

> do Polski a sami kupują kolejnego nowego vaga na kilka lat.

widziałeś ty kiedyś "niemiecką ulicę"? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieważne kto. Ważne że jest od czapy bo te firmy nie mają porównywalnych aut.

> Równie dobrze można porównywać Freemonta z Roomsterem.

> A sporo brakowało. Co nie zmienia faktu, że poprzedni Superb był świetnym autem.

ja przepraszam że się wtrącę. ale Superba to się porównuje z segmentem E premium (gdzie wygrywa o 3 długości), ew. z Quattroporte i Panamera. Tak rzecze fachowa i rzetelna prasa... także, gdzie Fiat w tym równaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałem. tak jak widziałem ichnie auta na drogach i ulicach

Więc wiesz zapewne za jakimi markami głosuje klient niemiecki i gdzie w rankingach sprzedaży w Niemczech są auta nieniemieckie. Możesz nawet napisać jaki procent rynku niemieckiego zajmuje vag i jaki inne marki niemieckie- tak na podsumowanie naszej wymiany opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic dodać, nic ująć

> czytając AŚ można odnieść wrażenie, że również jest marką VAG AG

motor nie lepszy grinser006.gif nie tak dawno tesotowali 500L Trekkinga ... i licząc punkty dodawanie im nie poszło i zamiast 2gie miejsce fiat dostał 5te wink.gif ale co tam test elegancko pod tabelke napisany grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc wiesz zapewne za jakimi markami głosuje klient niemiecki i gdzie w rankingach sprzedaży w

> Niemczech są auta nieniemieckie. Możesz nawet napisać jaki procent rynku niemieckiego zajmuje

> vag i jaki inne marki niemieckie- tak na podsumowanie naszej wymiany opinii.

Za jakimi głosuje to się okazało po tym jak ADAC wpadło z ich jakze autentycznymi wynikami plebiscytu na najpopularniejszy samochód wśród Niemców hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.