velo86 Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Witam, Wiele wątków było już o godnych polecenia autach, jednak nie mogę znaleźć punktu, który najbardziej mnie interesuje, a mianowicie auto z jak najmniejszą emisją CO2. Zabieram się za szukanie auta, wymagania są następujące: - kombi - benzyna ( ew sprawdzony i trwały silnik diesla ) - mała emisja CO2 - najlepiej automat Bardzo istotna jest mała emisja CO2, jako, że auto będzie zarejestrowane i ubezpieczone w Szwajcarii. Tam też 90 % czasu będzie użytkowane + przejazdy do PL. Budżet do 30 kPLN. Osobiście zastanawiam się nad Volvo V50 kombi, jednak nie mam kompletnie pojęcia na temat godnych polecenia silników w tym modelu. W grę także wchodzi V70, Audi A4/A6, BMW ( w tym wypadku emisja CO2 jest chyba stosunkowo wysoka ), toyota avensis, ew passat/touran ( vany także wchodzą w grę ). Polecicie coś? Jakie silniki oferowane przez volvo były godne polecenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Jeśli chodzi o Volvo V50, to były modele w wersji "DRIVe" z silnikiem 1,6D i średnią emisją CO2 w okolicach 100g/km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > Zabieram się za szukanie auta, wymagania są następujące: > - kombi > - benzyna ( ew sprawdzony i trwały silnik diesla ) > - mała emisja CO2 > - najlepiej automat > Bardzo istotna jest mała emisja CO2, jako, że auto będzie zarejestrowane i ubezpieczone w > Szwajcarii. Tam też 90 % czasu będzie użytkowane + przejazdy do PL. > Budżet do 30 kPLN. > Osobiście zastanawiam się nad Volvo V50 kombi, jednak nie mam kompletnie pojęcia na temat godnych > polecenia silników w tym modelu. > W grę także wchodzi V70, Audi A4/A6, BMW ( w tym wypadku emisja CO2 jest chyba stosunkowo wysoka ), > toyota avensis, ew passat/touran ( vany także wchodzą w grę ). > Polecicie coś? Jakie silniki oferowane przez volvo były godne polecenia ? Jeśli zależy Ci na automacie, to w grę wchodzą tylko dwusprzęgłowe - DSG oraz Powershift. Klasyczne automaty zaczynają się już powoli zbliżać jeśli chodzi o emisje, ale nie ma szans na zmieszczenie się w budżecie (np. N47 w 320d) DSG + 2.0 TDI 140/170 (Octavia, Superb, Passat etc) lub 2.0 TDCi (Mondeo, C-Max) to jakieś 145-155g/km. Możesz popatrzeć też na silniki 1.4/1.8TSi (emisje też w okolicach 150 g/km), ale te występują z DGS7 - która ma nieco gorszą sławę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRodz Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 A ja mam pytanie - tak jak spalanie wg producenta często okazuje się być realnie zupełnie nieosiągalne, to czy ktoś (instytucja, magazyn... ) podjął się weryfikacji czy z CO2 nie jest podobnie? Biorąc pod uwagę jak trudno jest zwykłemu człowiekowi sprawdzić ten parametr, tym bardziej podejrzewam, że realna emisja może być zupełnie inna (wyższa/niższa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > A ja mam pytanie - tak jak spalanie wg producenta często okazuje się być realnie zupełnie > nieosiągalne, to czy ktoś (instytucja, magazyn... ) podjął się weryfikacji czy z CO2 nie jest > podobnie? Biorąc pod uwagę jak trudno jest zwykłemu człowiekowi sprawdzić ten parametr, tym > bardziej podejrzewam, że realna emisja może być zupełnie inna (wyższa/niższa). Jest. Bo podają je dla katalogowego spalania. Tyle że w celach podatkowych są brane dane z katalogu więc nikogo nie obchodzi czy one są zgodne z rzeczywistością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > A ja mam pytanie - tak jak spalanie wg producenta często okazuje się być realnie zupełnie > nieosiągalne, to czy ktoś (instytucja, magazyn... ) podjął się weryfikacji czy z CO2 nie jest > podobnie? Biorąc pod uwagę jak trudno jest zwykłemu człowiekowi sprawdzić ten parametr, tym > bardziej podejrzewam, że realna emisja może być zupełnie inna (wyższa/niższa). Emisja CO2 = Katalogowe spalanie w cyklu mieszanym * X. X zależy od typu paliwa - dla ON to ~2600g/l, dla benzyny ~2000g/l. Zatem tak samo jak spalanie, tak samo emisja CO2 jest "estymatą" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.