Skocz do zawartości

[E87] 116i 122KM


Guiness

Rekomendowane odpowiedzi

Zainteresował mnie ten konkretnie "typ" i z tym silnikiem. Potrzebuję samochodu głównie do miasta jakieś 70%. Samochód z pewnego źródła i tylko ten wchodzi w grę. Czy warto się interesować czy odpuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zainteresował mnie ten konkretnie "typ" i z tym silnikiem. Potrzebuję samochodu głównie do miasta

> jakieś 70%. Samochód z pewnego źródła i tylko ten wchodzi w grę. Czy warto się interesować

> czy odpuścić?

Można się interesować. Posiadam takie cudo od stycznia. Przez ten czas przejechałem ponad 10 tys. km. Niezbędne naprawy, jakie musiałem wykonać to nowy termostat i czujnik niskiego ciśnienia paliwa (nie działał start&stop). Teraz będę się szykował do wymiany oleju, filtrów i świec.

Do miasta świetnie się nadaje, jest niesamowicie zwrotny. Zawraca prawie w miejscu. Na trasie też bardzo dobrze daje radę.

Jeśli chodzi o wnętrze to raczej dla dwóch, niż czterech osób.

Sam silnik daje sobie radę. Wyposażony jest w bezpośredni wtrysk benzyny, jest cichy, przyjemnie wkręca się na obroty. Jadąc spokojnie w trasie spali koło 6,5 litra, za to w mieście to zależy od miasta, ale koło 10 litrów trzeba będzie liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2008

> Każdy po liftingu w 2007 roku.

Masz wersję z silnikiem 1599cm3? Czy dwulitrówkę?

Nie wiem czy zepfers jest obiektywny, ale nie jest zbyt łaskawy dla wersji 1.6, w porównaniach np.:

bmw116i vs alfa 147 1.6TS

nie wspominając już o: 116i vs bravo

icon_eek.gif skrzynia ma nieodpowiednie przełożenia? Naprawdę tak kiepsko z elastycznością na trasie? Czy zepfers ma skopane dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz wersję z silnikiem 1599cm3? Czy dwulitrówkę?

> Nie wiem czy zepfers jest obiektywny, ale nie jest zbyt łaskawy dla wersji 1.6, w porównaniach np.:

> bmw116i vs alfa 147 1.6TS

70kg roznicy i straty napędu

> nie wspominając już o: 116i vs bravo

porownujesz NA z turbotaczką

> skrzynia ma nieodpowiednie przełożenia? Naprawdę tak kiepsko z elastycznością na trasie? Czy

> zepfers ma skopane dane?

w przypadku TS roznice nie sa jakies duze skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz wersję z silnikiem 1599cm3? Czy dwulitrówkę?

1599cm3

> Nie wiem czy zepfers jest obiektywny, ale nie jest zbyt łaskawy dla wersji 1.6, w porównaniach np.:

> bmw116i vs alfa 147 1.6TS

> nie wspominając już o: 116i vs bravo

> skrzynia ma nieodpowiednie przełożenia? Naprawdę tak kiepsko z elastycznością na trasie? Czy

> zepfers ma skopane dane?

Elastyczność na trasie jest całkiem OK. Wiadomo, trzeba redukować, ale to przez to, że skrzynia ma długie przełożenia. Na 6 biegu przy 120 km/h jest niecałe 3000 obr/min, przy 100 km/h jakieś 2500 obr/min. Przy redukcji na 4 idzie dobrze.

Przesiadłem się z dwulitrowego turbodiesla i na prawdę nie czuję tragedii wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę się pod temat, gdyż również szukam "jedynki".

> Czy wybrałbyś ten silnik ponownie ? Czy jednak skłaniałbyś się ku 118i/120i?

Wybrałbym ponownie wink.gif

Chociaż, jakby się trafiła zadbana 118/120i LCI z polskiego salonu w dobrej cenie, to poszedłbym krok wyżej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybrałbym ponownie

> Chociaż, jakby się trafiła zadbana 118/120i LCI z polskiego salonu w dobrej cenie, to poszedłbym

> krok wyżej

To jest sedno sprawy, najłatwiej trafić na salonową i zadbaną 116i wink.gif tylko co chwila nachodzi mnie myśl, czy nie będę mieć niedosytu zlosnik.gif

Czy warto szukać "poliftowej" wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest sedno sprawy, najłatwiej trafić na salonową i zadbaną 116i tylko co chwila nachodzi mnie

> myśl, czy nie będę mieć niedosytu

> Czy warto szukać "poliftowej" wersji?

Przy poszukiwaniach od razu nastawiłem się na poliftową wersję, więc moje zdanie będzie nieobiektywne, w dodatku kupiłem pierwsze auto, które oglądałem, bo spełniało moje oczekiwania wink.gif

Wersja poliftowa z tego, co się zorientowałem ma benzynowe silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, przytulniej wykonane wnętrze (tkanina na boczkach drzwi). Sam jeszcze raz wybrałbym polifta, wnętrze wersji przedliftowej przypomina mi markę budżetową, nie premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.