Skocz do zawartości

[H] jak wyciszyć buczenie Z18XE


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja tę blaszkę firmową doświadczalnie:

o tym właśnie pomyślałem tylko

> 1) usunąłbym

czy usunięcie nie spowoduje urwania kolektora po jakimś czasie? oczywiście na test można to zrobić a co później to się zastanawiać...

> 2) zastąpiłbym kawałkiem szyny kolejowej

> i sprawdził, jakie daje to efekty...

tu nie ma zagrożenia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Mam Astre gtc z18xe.

Też mam problem z hałasem/rezonansem silnika zwłaszcza przy 4000 obr. Ogólnie nawet w niższych predkosciach obrotowych silnika nie jest ok. W żadnym z samochodów, które miałem nie bylo czegoś takiego. Dużo ludzi widzę zgłasza ten problem. Ważna rzecz; Z tego co wyczytałem, nowe samochody są ciche, dopiero po kilku latach pojawia sie problem.Obojętne czy to vectra c czy astra.. Cos się zużywa..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Panowie

> Mam Astre gtc z18xe.

> Też mam problem z hałasem/rezonansem silnika zwłaszcza przy 4000 obr. Ogólnie nawet w niższych

> predkosciach obrotowych silnika nie jest ok. W żadnym z samochodów, które miałem nie bylo

> czegoś takiego. Dużo ludzi widzę zgłasza ten problem. Ważna rzecz; Z tego co wyczytałem, nowe

> samochody są ciche, dopiero po kilku latach pojawia sie problem.Obojętne czy to vectra c czy

> astra.. Cos się zużywa..?

Ja tam nie wiem czy AH byla kiedykolwiek cicha, zarowno Z14XEP jak i A16XER zawsze byly glosne, nawet w porownaniu do moich poprzednich jakby nie patrzec takze mocno budzetowych aut czyli Fabki 1,4 16V 75KM i Lacetti 1,4.

Glosniejszy od nich byl tylko Lanos, ale z przelotowym tlumikiem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nie wiem czy AH byla kiedykolwiek cicha, zarowno Z14XEP jak i A16XER zawsze byly glosne,

> nawet w porownaniu do moich poprzednich jakby nie patrzec takze mocno budzetowych aut czyli

> Fabki 1,4 16V 75KM i Lacetti 1,4.

> Glosniejszy od nich byl tylko Lanos, ale z przelotowym tlumikiem

Jak jadę 80 km/h to mogę powiedzieć, że AH jest cicha. Praktycznie brak szumów od opon i nie słychać pracy zawieszenia. Przy 80km/h mogę powiedzieć, że jest cichsza od poprzedniego samochodu. Przy wyższych obrotach jest odwrotnie frown.gif

AH byłaby fajna gdyby nie ten głośny silnik...

Jeżdze służbowo Fiatem Panda 1.2 8V, tam slychać wszystko oprócz silnika. Są głośne szumy od kół, ale i tak to nie przeszkadza tak jak buczenie w Astrze. W pandzie przy 150km/h jest głośno, ale da się wytrzymać, Astrą nie jade szybciej niż 120 km/h bo dzwięk mnie irytuje... To nie jest normalne, przeceż Astra to o klasę lepszy samochód..(powinien być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.stopkalobez.pl/index.php?opti...og&Itemid=2

> Może pomyślałbyś o wibroizolatorze...

tak, waśnie o czymś takim myślałem, mechanicy takich rzeczy używają u mnie w firmie do maszyn, oczywiście o ile to jest kwestia drgań kolektora, bo być może to kwestia usztywnienia tego połączenia? a może to nie ma znaczenia? W teorii skoro kolektor jest przykręcony do głowicy a ta do bloku to wspornik powinien betonowo sztywno się trzymać do bloku właśnie. No jest jeszcze kwestia rozszerzalności temperaturowej materiałów, aby naprężeń dodatkowych nie wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jadę 80 km/h to mogę powiedzieć, że AH jest cicha. Praktycznie brak szumów od opon i nie

> słychać pracy zawieszenia. Przy 80km/h mogę powiedzieć, że jest cichsza od poprzedniego

> samochodu. Przy wyższych obrotach jest odwrotnie

ja doprowadziłem wyciszaniem do tego, że do ok 110km/h u mnie jest cicho (jazda z taką prędkością po wiejskich drogach jest przyjemnością), jednak to narastające stopniowo buczenie powyżej 3 tys obr min osiągające apogeum przy nieco ponad 4 tys obr powoduje, że już w okolicach właśnie 120km/h buczenie jest narzucającym się dźwiękiem, powyżej 130km/h już jest uciążliwe a przy 140km/h jest nie do zniesienia (aplikacja na telefon "miernik dźwięku" pokazuje ok 78dB - a zwracam uwagę, że przy takim hałasie na halach produkcyjnych wymagane są indywidualne środki ochrony słuchu - dlatego potrzebuję sonometru żeby potwierdzić te pomiary)

> AH byłaby fajna gdyby nie ten głośny silnik...

> Jeżdze służbowo Fiatem Panda 1.2 8V, tam slychać wszystko oprócz silnika. Są głośne szumy od kół,

> ale i tak to nie przeszkadza tak jak buczenie w Astrze. W pandzie przy 150km/h jest głośno,

> ale da się wytrzymać, Astrą nie jade szybciej niż 120 km/h bo dzwięk mnie irytuje... To nie

> jest normalne, przeceż Astra to o klasę lepszy samochód..(powinien być)

mam takie same spostrzeżenia, jeździłem we Włoszech wypożyczoną Pandą (nie wiem jaki tam był silnik ale jakiś mały benzyniak) to do ok 140km/h Panda była cichym autem (deklasując zupełnie Astrę).

Poczytałem po forach i ludzie piszą o tym problemie w różnych autach, m.in. o Zafirze - gdzie jest spory wątek na forum dot. tego problemu, jednak przyczyn nie znaleziono, a goście wymieniali nieraz sporo elementów począwszy od poduszek pod silnikiem, poprzez elementy ukł. wydechowego.

Mój wątek powinien brzmieć więc tak:

Problem: rezonans układu napędowego/wydechu narastający >3 tys obr/min osiągający apogeum przy 4 tys powodujący aż drgania nadwozia - co może być przyczyną?

Zmieniłem cały układ wydechowy - końcowy wydech mam oryginalny, środkowy Bosala, plecionkę zmieniłem na Fischera. Nic to nie dało oprócz tego że wydech się wyciszył.

Zastanawia mnie jedna rzecz, czy nie dać drugiej plecionki na prostym odcinku rury przed wydechem środkowym?

Do sprawdzenia jest mocowanie kolektora, a także stan tulei met-gum mocowania kołyski silnika. Ktoś na forum Zafiry obstawiał uszkodzoną skrzynię/sprzęgło, ale moim zdaniem to nie to, robiąc przegazówkę na postoju jest podobny efekt rezonansu - choć ciężko stwierdzić czy to buczenie jest czy nie ma. Co jeszcze? Nie wiem bo goście na forum Zafiry sporo powymieniali i nic im to nie dało.

EDIT. Rozpędziłem auto do 5 tys obr na V-tym biegu i po wysprzęgleniu jest cisza, po wyrzuceniu na luz także.

EDIT2. Paradoks jest taki, że u mnie przy 4,5 tys obr na V-tym biegu jest ciszej niż przy 3800 obr na tym samym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w C4 jest baaaardzo cicho w porównaniu do AH Z14XEP mojej mamy i to w każdym zakresie obrotów i prędkości, to jeden z niewielu plusów grinser006.gif

Brat, Ty niedługo silnik wyciągniesz i zrobisz na nowo wyciszenie ściany grodziowej, to tylko kwestia czasu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w C4 jest baaaardzo cicho w porównaniu do AH Z14XEP mojej mamy i to w każdym zakresie

> obrotów i prędkości, to jeden z niewielu plusów

ale wiesz, chodzi o to aby te plusy nie przysłoniły Ci minusów wink.gifz_lol1.gif

> Brat, Ty niedługo silnik wyciągniesz i zrobisz na nowo wyciszenie ściany grodziowej, to tylko

> kwestia czasu

mnie to auto już tyle kosztowało, że jeździłbym już C4 Pikusiem 1.8 z LPG, albo Laguną III 2.0T z LPG (oczywiście mowa o autach w ładnym stanie)... poważnie... boje_sie.gif i ani go teraz sprzedać, ani ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wiesz, chodzi o to aby te plusy nie przysłoniły Ci minusów

> mnie to auto już tyle kosztowało, że jeździłbym już C4 Pikusiem 1.8 z LPG, albo Laguną III 2.0T z

> LPG... poważnie... i ani go teraz sprzedać, ani ....

ja tez bym jeździł laguna 3 2.0t... albo vectra c 2.0t..

Zawieszenie silnika nic nie ma do tego.. sam to sprawdziłem.Tuleje wózka tez wymieniłem, plecionke też wstawiłem super elastyczną. Bez zmian. To pochodzi od samego silnika. Moznaby jeszcze skrzynie sprawdzić..

U mnie lekko drży drążek zmiany biegów, myślałem ze nowe poduszki wyeliminuja problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez bym jeździł laguna 3 2.0t... albo vectra c 2.0t..

z całą sympatią do Opla Laguna 3 deklasuje V-C w każdym calu, miałem w rodzinie Lagunę II fl, teraz L III przejściówkę i uważam, że to genialne auto,

> Zawieszenie silnika nic nie ma do tego.. sam to sprawdziłem. plecionke też wstawiłem super

> elastyczną. Bez zmian. To pochodzi od samego silnika.

jeżeli to pochodzi od samego silnika to nadal do sprawdzenia moim zdaniem jest kolektor ssący ze szczególnym uwzględnieniem wspornika do bloku, sprawdzę jeszcze kolektor wydechowy - owijając go wraz z katalizatorem testowo wełną mineralną, zobaczę jaki będzie efekt,

> Moznaby jeszcze skrzynie sprawdzić..

skrzynię miałem zmieniać na F17WR ale teraz się zastanawiam czy pakować kolejne pieniądze w to auto...

> U mnie lekko drży drążek zmiany biegów, myślałem ze nowe poduszki wyeliminuja problem..

i jak rozumiem nic nie dało ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z całą sympatią do Opla Laguna 3 deklasuje V-C w każdym calu, miałem w rodzinie Lagunę II fl, teraz

> L III przejściówkę i uważam, że to genialne auto,

> jeżeli to pochodzi od samego silnika to nadal do sprawdzenia moim zdaniem jest kolektor ssący ze

> szczególnym uwzględnieniem wspornika do bloku, sprawdzę jeszcze kolektor wydechowy - owijając

> go wraz z katalizatorem testowo wełną mineralną, zobaczę jaki będzie efekt,

> skrzynię miałem zmieniać na F17WR ale teraz się zastanawiam czy pakować kolejne pieniądze w to

> auto...

> i jak rozumiem nic nie dało ech...

nic to nie dało. U Ciebie tez jest cos takiego? delikatne wibracje drążka...

Tez miałem zmieniać skrzynie na długą, ale podobnie jak Ty zastanawiam sie czy pakować jeszcze kasę w samochód. z drugiej strony nie daje mi to spokoju. oprócz tego samochód jest w porządku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic to nie dało. U Ciebie tez jest cos takiego? delikatne wibracje drążka...

wibracji drążka zmiany biegów u mnie nie ma, a też hałasuje więc to nie przyczyna/skutek,

> Tez miałem zmieniać skrzynie na długą, ale podobnie jak Ty zastanawiam sie czy pakować jeszcze kasę

> w samochód. z drugiej strony nie daje mi to spokoju. oprócz tego samochód jest w porządku..

ano właśnie, polubiłem to auto i właściwie nie ma się do czego przyczepić prócz tego hałasowania sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli to pochodzi od samego silnika to nadal do sprawdzenia moim zdaniem jest kolektor ssący ze

> szczególnym uwzględnieniem wspornika do bloku, sprawdzę jeszcze kolektor wydechowy - owijając

> go wraz z katalizatorem testowo wełną mineralną, zobaczę jaki będzie efekt,

Panowie śledzę ten temat busted.gif, ponieważ nie mogę znaleźć przyczyny powstawania "buczenia rezonansowego" jak to określiliście - dokładnie jakby warczenie z małej beczki, puszki!?

Gdy jest zimno poniżej 12, 15 st.C jest cisza - np. jak rano jadę do pracy.

Jak wracam po godz. 15 kiedy auto się nagrzeje i temp. powietrza jest ponad 20 kilka st.C - występuje to buczenie - jakby dźwięk rezonował z puszki.

Czyżby to było z kolektora dolotowego? jak i czym sterowana jest długość jego kanału ? i czy zależy od temperatury?

I jeszcze jedno, na postoju po "przygazówce"to nie występuje, tylko w czasie obciążenia silnika i zmiana uchylenia przepustnicy zmienia ton i głosniść tego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie śledzę ten temat , ponieważ nie mogę znaleźć przyczyny powstawania "buczenia rezonansowego"

> jak to określiliście - dokładnie jakby warczenie z małej beczki, puszki!?

nie wiem jak u Ciebie w A-G ale w A-H u mnie efekt jest taki jakby do silnika podłączyć wielkie pudło rezonansowe - skutek jest taki jakby cała przestrzeń pod maską była tym pudłem i dźwięk o niskim tonie przedostaje się do kabiny nasilając się wraz z obrotami.

Efekt małej puszki kojarzy mi się raczej w uszkodzonym katalizatorem gdzie jego fragmenty poleciały w wydech i część lub cała przestrzeń puszki jest wolna i dźwięk wydechu jest taki ewidentnie rezonansowy jak z puszki po piwie.

> Gdy jest zimno poniżej 12, 15 st.C jest cisza - np. jak rano jadę do pracy.

> Jak wracam po godz. 15 kiedy auto się nagrzeje i temp. powietrza jest ponad 20 kilka st.C -

> występuje to buczenie - jakby dźwięk rezonował z puszki.

> Czyżby to było z kolektora dolotowego? jak i czym sterowana jest długość jego kanału ? i czy zależy

> od temperatury?

z tego co mi się kojarzy to podciśnieniowo jest to sterowane i zależy od obrotów silnika - przy wzroście obrotów bodaj skraca się długość kanałów dolotu do poprawy charakterystyki silnika, ale niech się wypowiedzą koledzy którzy lepiej siedzą w tym temacie ode mnie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak u Ciebie w A-G ale w A-H u mnie efekt jest taki jakby do silnika podłączyć wielkie

> pudło rezonansowe - skutek jest taki jakby cała przestrzeń pod maską była tym pudłem i dźwięk

> o niskim tonie przedostaje się do kabiny nasilając się wraz z obrotami.

> Efekt małej puszki kojarzy mi się raczej w uszkodzonym katalizatorem gdzie jego fragmenty poleciały

> w wydech i część lub cała przestrzeń puszki jest wolna i dźwięk wydechu jest taki ewidentnie

> rezonansowy jak z puszki po piwie.

> z tego co mi się kojarzy to podciśnieniowo jest to sterowane i zależy od obrotów silnika - przy

> wzroście obrotów bodaj skraca się długość kanałów dolotu do poprawy charakterystyki silnika,

> ale niech się wypowiedzą koledzy którzy lepiej siedzą w tym temacie ode mnie,

dokładnie, przy wyższych obrotach skraca sie długość dolotu.tylko nie wiem czy od 3500 czy 4000 obr.. ale to w sumie mało ważne. ja niestety nie korzystam z wyższych zakresów obrotów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Astrze F zrobiło się ciszej jak zamontowałem "płytę" pod silnik obejmującą częściowo nadkola i katalizator, wykonana jest z włókna szklanego o grubości ok 4mm. Diabelnie ciężko ją dostać i jest dosyć upierdliwa w montażu. Nie mniej w komorze silnika jest czyściutko i silnik w zimie błyskawicznie się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w Astrze F zrobiło się ciszej jak zamontowałem "płytę" pod silnik obejmującą częściowo

> nadkola i katalizator,

ja mam u siebie oryginalną metalową osłonę silnika, mogę ją łatwo wykleić pianką tłumiącą co na którymś tam etapie rozważam, martwi mnie jednak jedna rzecz...

> silnik w zimie błyskawicznie się nagrzewa.

a mianowicie temperatura oleju, silniki osłonięte szczelnie od spodu (diesle) mają chłodnice oleju, mój benzyniak nie ma, pytanie czy latem nie przekraczałbym zdroworozsądkowych temperatur oleju silnikowego, a to na ile skutecznie chłodzi się olej widać m.in. po tym jak napisałeś że w zimie silnik szybko się nagrzewa i to jest OK, ale czy latem nie przegrzałbym oleju? może nie urządzam rajdów na 400m tym autem ale też jakoś superspokojnie nie jeżdżę, poza tym jeżdżę czasem w terenach górskich,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem jest gdzie indziej. Bo przy 4000 obr jest nienaturalnie głośno. Nigdy sie z tym nie spotkałem, w żadnym samochodzie który miałem.

Wydaje mi sie, ze żadne wygluszenia nie dadzą rady.

Trzeba znaleźć źródło tego rezonansu.

bratPit odkrecales ten wspornik od kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko problem jest gdzie indziej. Bo przy 4000 obr jest nienaturalnie głośno. Nigdy sie z tym nie

> spotkałem, w żadnym samochodzie który miałem.

> Wydaje mi sie, ze żadne wygluszenia nie dadzą rady.

> Trzeba znaleźć źródło tego rezonansu.

ech masz rację, ten nienaturalny huk jest wynikiem jakiejś wady konstrukcyjnej, z przeczytanych przeze mnie publikacji na ten temat wynika, że może być trudno w ogóle zlikwidować źródło tego rezonansu - o ile w ogóle uda mi się je znaleźć, czasem to kwestia specjalnych konstrukcji elementów/podzespołów mających na celu likwidację możliwości powstawania takich rezonansów (specjalne przetłoczenia blach, specjalny kształt odlewów etc.),

Zacząłem nawet kombinować czy na dobry początek nie da się zastąpić poduszek silnika z A-H poduszkami hydro z V-B lub V-C ale wyglądają niestety zupełnie inaczej,

> odkrecales ten wspornik od kolektora?

jeszcze nie, może w tą sobotę mi się to uda, na pewno dam znać, wspornik niestety jest tak dokręcony, że z góry kluczem mi się to nie udało, muszę wjechać na kanał i zdemontować osłonę metalową silnika i dostać się do tego wspornika, będę demontował kolektor do jego oklejenia, poza tym czeka mnie wymiana kolektora wydechowego bo mam kolejny raz pęknięty z Z18XE na taki z X18XE1+ dwururka (założyłbym sportowy kolektor ale w PL kolektory sportowe dedykowane do X18XE1 są nieosiągalne), zobaczymy jakie będą efekty tych wszystkich zabiegów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba znaleźć źródło tego rezonansu.

ciekawe informacje na temat hałasu można znaleźć na przykład na stronie http://www.rucker.pl/dydaktyka/wyklady/ Rozdział 3.3; Hałas, audio, telematyka

a także (a może szczególnie w zakresie hałasu silnika) w starszym już opracowaniu Dr. Teresy Kwiek-Walasiak pt. Zagrożenia środowiska hałasem pojazdów - metody badań, kierunki rozwoju dostępnym np tutaj http://www.ptnss.pl/pliki/ssp/116/116-08.pdf

w ostatnim artykule szczególnie w podrozdziale "badania silników" widać jakim problemem może być szukanie źródeł hałasu silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe informacje na temat hałasu można znaleźć na przykład na stronie

> http://www.rucker.pl/dydaktyka/wyklady/ Rozdział 3.3; Hałas, audio, telematyka

> a także (a może szczególnie w zakresie hałasu silnika) w starszym już opracowaniu Dr. Teresy

> Kwiek-Walasiak pt. Zagrożenia środowiska hałasem pojazdów - metody badań, kierunki rozwoju

> dostępnym np tutaj http://www.ptnss.pl/pliki/ssp/116/116-08.pdf

> w ostatnim artykule szczególnie w podrozdziale "badania silników" widać jakim problemem może być

> szukanie źródeł hałasu silnika,

dzięki za ciekawe informacje.

jestem amatorem jesli chodzi o samochody. Interesuje mnie motoryzacja i parę rzeczy przy samochodzie juz robiłem. brakuje mi doświadczenia no i wiedzy. trzebaby może znaleźć mechanika pasjonata, który lubi podłubac w samochodzie i ma wiedzę i umiejętności. może by cos znalazł. wiadomo, ze nie we wszystkich z18xe tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzebaby może znaleźć mechanika

> pasjonata, który lubi podłubac w samochodzie i ma wiedzę i umiejętności. może by cos znalazł.

z tym pasjonatem będzie ciężko, teraz już nawet w gębę na ulicy za darmo nie dostaniesz bo zabiorą Ci pieniądze wink.gif

a zawodowcy pracują za kasę i nie chce im się szukać nietypowych usterek, wolą wymienić klocki czy rozrząd, niż szukać czegoś czego mogą nie znaleźć i nie zarobić,

> wiadomo, ze nie we wszystkich z18xe tak jest.

spróbuję własnym sumptem poszukać punktów zapalnych i zobaczymy, na razie ten kolektor mnie nurtuje, a jeżeli to nie odniesie skutku to będę myślał z moim mechanikiem co dalej, może coś wydumamy,

nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie wydaje się, że również na postoju podczas przegazowywania tak hałasuje, a więc źródłem hałasu jest typowo silnik, a nie elementy napędu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym pasjonatem będzie ciężko, teraz już nawet w gębę na ulicy za darmo nie dostaniesz bo zabiorą

> Ci pieniądze

> a zawodowcy pracują za kasę i nie chce im się szukać nietypowych usterek, wolą wymienić klocki czy

> rozrząd, niż szukać czegoś czego mogą nie znaleźć i nie zarobić,

> spróbuję własnym sumptem poszukać punktów zapalnych i zobaczymy, na razie ten kolektor mnie

> nurtuje, a jeżeli to nie odniesie skutku to będę myślał z moim mechanikiem co dalej, może coś

> wydumamy,

> nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie wydaje się, że również na postoju podczas przegazowywania tak

> hałasuje, a więc źródłem hałasu jest typowo silnik, a nie elementy napędu,

również na postoju słychać rezonans, chociaż w trakcie jazdy wydaje sie duzo głośniejszy.

jak nie kolektor, to może jakieś łożysko hałasuje, ale tylko w tym przedziale obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> również na postoju słychać rezonans, chociaż w trakcie jazdy wydaje sie duzo głośniejszy.

> jak nie kolektor, to może jakieś łożysko hałasuje, ale tylko w tym przedziale obrotów?

w trakcie jazdy jest głośniejszy bo silnik pracuje pod obciążeniem - tak sądzę,

łożysko nie bardzo ma które, skoro na postoju też słychać, poza tym sam wiesz, że to za duży huk na łożysko, to by musiało być łożysko wielkości koła od TIRa żeby dawać taki efekt, owszem mogłyby hałasować np łożyska na rozrządzie, alternatorze, napinaczu paska micro czy łożysko kompresora klimatyzacji ale nie byłby to aż taki huk,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odkrecilem wspornik kolektora, nie ma różnicy...

no to ładnie... sciana.gif

to co w tym klnie.gif silniku tak hałasuje?

Kolektor ssący (lub cały dolot wraz z filtrem i rurą poboru powietrza - np w Lagunie wygłuszona jest od wewnątrz ! obudowa filtra powietrza), a może kolektor wydechowy wraz z katalizatorem robiącym za puszkę rezonansową (ale wówczas silniki X18XE1 takich objawów by nie miały - wszak kolektor jest osobno a katalizator pod autem), czy też inne elementy jak misa oleju, obudowa sprzęgła? No na Boga, coś musi być tym pudłem rezonansowym hałasującym od 3 do 4,3 tys obr. old.gif

OIDP to np silniki w V-B były ciche - a przecież X18XE1/Z18XE też w V-B były montowane. Kolektor wydechowy? Kształt rur? No przecież coś musi hałasować?

EDIT: A może tłumik środkowy? W A-H jest zwykły garnkowy a w V-B był skorupowy? Z tym, że w A-G w połączeniu z silnikiem X18XE1 też był skorupowy... a z tego co koledzy donoszą to A-G też rezonuje, na forum V-C czytałem też wątek o hałasie rezonansowym a OIDK V-C ma skorupowe tłumiki... ale zagadka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ładnie...

> to co w tym silniku tak hałasuje?

> Kolektor ssący (lub cały dolot wraz z filtrem i rurą poboru powietrza - np w Lagunie wygłuszona

> jest od wewnątrz ! obudowa filtra powietrza), a może kolektor wydechowy wraz z katalizatorem

> robiącym za puszkę rezonansową (ale wówczas silniki X18XE1 takich objawów by nie miały - wszak

> kolektor jest osobno a katalizator pod autem), czy też inne elementy jak misa oleju, obudowa

> sprzęgła? No na Boga, coś musi być tym pudłem rezonansowym hałasującym od 3 do 4,3 tys obr.

> OIDP to np silniki w V-B były ciche - a przecież X18XE1/Z18XE też w V-B były montowane. Kolektor

> wydechowy? Kształt rur? No przecież coś musi hałasować?

> EDIT: A może tłumik środkowy? W A-H jest zwykły garnkowy a w V-B był skorupowy? Z tym, że w A-G w

> połączeniu z silnikiem X18XE1 też był skorupowy... a z tego co koledzy donoszą to A-G też

> rezonuje, na forum V-C czytałem też wątek o hałasie rezonansowym a OIDK V-C ma skorupowe

> tłumiki... ale zagadka...

bratpit pisałeś ze wymieniales tłumiki, czy cos to dało? nie mysle o rezonansie. czy dźwięk zmienił sie po wymianie,czy jest jak na oryginale? pytam bo moje tłumiki są na wykończeniu patrząc z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>ale zagadka...

A jakby tak podejść do takiego tematu od innej strony...

Zmierzyć częstotliwość rezonansu. Zapodać z generatora taką częstotliwość na głośnik i szukać co się wzbudzi... Są na androida aplikacje do pomiaru i generowania częstotliwości więc nie powinno by problemu. Mam nawet przyrząd do pomiaru częstotliwości drgań małych częstotliwości przy dużym hałasie tła - Optibelt TT mini. Po podaniu dźwięku musiało by się wzbudzić - potem tylko dobre ucho i... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bratpit pisałeś ze wymieniales tłumiki, czy cos to dało? nie mysle o rezonansie. czy dźwięk zmienił

> sie po wymianie,czy jest jak na oryginale? pytam bo moje tłumiki są na wykończeniu patrząc z

> zewnątrz.

ja kupiłem swoją Astrę od szwaba, który wymieniał tłumiki i miały miesiąc, ale były to jakieś włoskie zamienniki, więc w poszukiwaniu ciszy wymieniłem końcowy na nowy oryginał kupiony po dobrych pieniądzach na popularnym portalu aukcyjnym, a tłumik środkowy zmieniłem na Bosala, po tych wymianach dźwięk od samego ukł. wydechowego wycichł, który dodatkowo wyeliminowałem wyciszając całą podłogę bagażnika i boki tyłu nadwozia matami trójwarstwowymi, a nad tłumikiem środkowym (pomiędzy podłogę a osłonę termiczną) zamontowałem matę wygłuszającą z A-G z silnikami diesla.

Jeżeli masz do wymiany wydech to nie kupuj tanich zamienników bo Ci już całkiem głowa odleci z hałasu,

cała operacja nie miała wpływu na dźwięk rezonansowy dobywający się z komory silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakby tak podejść do takiego tematu od innej strony...

> Zmierzyć częstotliwość rezonansu. Zapodać z generatora taką częstotliwość na głośnik i szukać co

> się wzbudzi... Są na androida aplikacje do pomiaru i generowania częstotliwości więc nie

> powinno by problemu. Mam nawet przyrząd do pomiaru częstotliwości drgań małych częstotliwości

> przy dużym hałasie tła - Optibelt TT mini. Po podaniu dźwięku musiało by się wzbudzić - potem

> tylko dobre ucho i...

no ba, powiem tak, jakby ktoś miał środki techniczne to jestem w stanie komuś zapłacić za pomiary i zlokalizowanie źródła tego hałasu,

przedmiotowy dźwięk ma taki charakter jakby ktoś pod maską umieścił wielki głośnik emitujący tak na czuja pewne pasmo częstotliwości 200-1000Hz który przez swój charakter przedostaje się do kabiny różnymi drogami - który aby wyeliminować należałoby zamknąć cały silnik? szczelnie komorą jak to ma miejsce w przewoźnych generatorach prądotwórczych napędzanych silnikami spalinowymi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czas odwołać się do Astry F - w Gliwickich był problem rezonansu wydechu przy około 2800obr/min -

> wspawywano na gwarancji plecionkę wydechu przed pierwszym tłumikiem.

tak pamiętam, przyjeżdżali do nas klienci z tym tematem, ale wówczas to był inny problem, dźwięk był ewidentnie z wydechu trochę podobny do tego w Polonezach, tutaj charakter jest zupełnie inny, tak jak napisałem w poprzednim poście to uczucie jakby ktoś pod maską umieścił wielki głośnik emitujący pewne pasmo,

zastanawiałem się czy to nie kwestia jakichś zjawisk falowych cofającej się fali odbitej od tłumika środkowego w kierunku silnika i interferującego z falą wychodzącą z silnika, ale to tylko moje meandry przemyśleń,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak pamiętam, przyjeżdżali do nas klienci z tym tematem, ale wówczas to był inny problem, dźwięk

> był ewidentnie z wydechu trochę podobny do tego w Polonezach, tutaj charakter jest zupełnie

> inny, tak jak napisałem w poprzednim poście to uczucie jakby ktoś pod maską umieścił wielki

> głośnik emitujący pewne pasmo,

> zastanawiałem się czy to nie kwestia jakichś zjawisk falowych cofającej się fali odbitej od tłumika

> środkowego w kierunku silnika i interferującego z falą wychodzącą z silnika, ale to tylko moje

> meandry przemyśleń,

Jesteś twardy? Odepnij wydech od kolektora i słuchaj. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czas odwołać się do Astry F - w Gliwickich był problem rezonansu wydechu przy około 2800obr/min -

> wspawywano na gwarancji plecionkę wydechu przed pierwszym tłumikiem.

dokładnie to przechodziłem, nie dało się wytrzymać siedząc na tylnej kanapie.

Po 13 latach powtórka z rozrywki - zaczęło dudnić, plecionka trochę przetarta więc myślałem, że to to.

Tym razem kat zapchany (185tkm) - posypał się wewnątrz. Po wymianie i cicho, i kilka KM więcej (ponoć, nie prowadziłem ostatnio) i więcej km przejeżdża na tankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś twardy? Odepnij wydech od kolektora i słuchaj.

dałem ciała kara.gif

mogłem stary tłumik środkowy wyciąć pozostawiając same rury i wspawać w miejscu rurę przedłużającą na przelot pozostawiając tylko końcowy, wówczas mógłbym się przejechać i zobaczyć jaki jest efekt, a tak to kicha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to po prostu komora silnika jako taka, staje się rezonatorem?..

hmm taki jest właśnie efekt, coś wzbudza jednak falę wywołującą ten efekt bo do 3tys obr jest cisza w aucie,

> Powkładaj na próbę w wolne objętości kawałki miękkiego styropianu i sprawdź czy coś się zmieni...

jest to jakiś pomysł, dlatego myślałem o chwilowym (dla testu) owinięciu kolektora wydechowego wełną mineralną (trochę boję się czy się nie zapali - choć w teorii nie powinna),

a to co proponujesz zrobię również dla testu, mam różne materiały głuszące to zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> owinięcie kolektora z katem...

Nie do końca jestem pewny czy to dobry pomysł - owijałem kiedyś nieszczelne złącze i zostało pożarte przez rdzę. Wiem teraz, że owijanie miejsc na które chlapie woda jest kosztownym błędem. Żeliwo, nie ma problemu, stal.... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skrzynia biegów? może ze skrzyni?

czytałem gdzieś na forach wersję o skrzyni, tylko że moim zdaniem ta teoria upada po wciśnięciu sprzęgła bez wyłączania biegu, skrzynia i elementy kręcą się z taką samą prędkością, silnik pracuje na biegu jałowym i jest cisza, sądzę, że gdyby to była skrzynia to dźwięk niewiele by się zmienił - jeżeli to trochę z uwagi na odciążenie, a tu jest kompletna cisza,

> Mam bandaż do wydechów, tylko nie wiem czy wystarczy na

> owinięcie kolektora z katem...

dzięki ok.gif ale pokombinuję wełną mineralną, jeżeli to byłoby miejsce zapalne to na pewno będzie słychać różnicę, jeżeli nie kolektor wydechowy to zmiany nie będzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca jestem pewny czy to dobry pomysł - owijałem kiedyś nieszczelne złącze i zostało

> pożarte przez rdzę. Wiem teraz, że owijanie miejsc na które chlapie woda jest kosztownym

> błędem. Żeliwo, nie ma problemu, stal....

wiesz, dla testu można kombinować a potem szukać rozwiązań systemowych jeżeli trafi się na przyczynę problemu, a sądzę że taki był zamysł z owijaniem kolektora z katem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, dla testu można kombinować a potem szukać rozwiązań systemowych jeżeli trafi się na

> przyczynę problemu, a sądzę że taki był zamysł z owijaniem kolektora z katem,

cos robiłeś przy samochodzie? ja chcialbym sprawdzić jeszcze dwie rzeczy. Przeplywomierz i katalizator ... wiecej pomysłów nie mam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos robiłeś przy samochodzie?

mój mechanik nie miał czasu w ub. tygodniu a ja byłem w weekend na wyjeździe sick.gif

> ja chcialbym sprawdzić jeszcze dwie rzeczy. Przeplywomierz i

> katalizator ... wiecej pomysłów nie mam..

przepływomierz? czemu?

jednym z moich pomysłów jest dolot - ale ja zastanawiam się czy np ma znaczenie to, że kolanko pomiędzy przepływomierzem, a filtrem jest sztywne, a nie jest harmonijką z gumy? chcę dla testu to czymś zastąpić tylko na razie kombinuję czym? niewiem.gif

Jeżeli by katalizator był uszkodzony, to sądzę, że druga sonda lambda by to wyłapała, pozostaje otwartą kwestią czy sama puszka katalizatora (a ta przecież nie jest na całej długości wypełniona wkładem) nie jest rezonatorem, dlatego ciekaw jestem dźwięku silnika X18XE1 w A-G - tam kolektor jest 4-2 a rura przednia jest 2-1 i dalej katalizator,

Póki co po trasach jeżdżę na V biegu z obrotami 4400-4450obr/min (to daje prędkość rzeczywistą 147km/h ) a wówczas słychać tylko wiatr, a silnika nie yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos robiłeś przy samochodzie? ja chcialbym sprawdzić jeszcze dwie rzeczy. Przeplywomierz i

> katalizator ... wiecej pomysłów nie mam..

cytat ze strony http://xxtuning.cba.pl/informacje.html

" UKŁAD DOLOTOWY: Układ dolotowy powietrza w nowoczesnym samochodzie składa się z kolektora, przepustnicy, kanałów dolotowych, filtra, przepływomierza oraz rezonatora(ów). Przepustnica reguluje ilość dostarczanego w danym momencie powietrza, które pędzi często długimi kanałami dolotowymi, tak aby nabrać odpowiedniej prędkości. Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów. Aby poprawić napełnianie cylindrów, w niektórych silnikach zastosowano technologię zmiennej geometrii układu dolotowego. W przypadku tej techniki powietrze dociera do silnika kanałami mniejszej średnicy do momentu uzyskania pewnych obrotów, w momencie ich przekroczenia kanałami o większej średnicy. Efektem jest dopasowanie prędkości przepływu powietrza do prędkości obrotowej. System ten często spotkać można w silnikach japońskich, gdzie sterowanie średnicą kanałów odbywa się w samym kolektorze dolotowym. Współczesne silniki posiadają bardzo dobrze zaprojektowane układy dolotowe, dlatego osiągnięcie znaczących zmian przez amatorskie modyfikacje nie jest możliwe.

"

ciekawe wobec powyższego, że przy owych 4 tys obr w Astrze następuje szczyt hałasu... przypadek czy rzeczywsta zbieżność?

ciekawe jaki efekt dałoby wsadzenie elementów dolotu z Vectr B z tym puszkowym rezonatorem?

Dolot_V_B_zps2ff0bc4e.png

EDIT: a może my źle szukamy, przecież w dolocie nic się nie zmieniło od nowości auta, natomiast jeżeli chodzi o wydech, to i owszem, bo raz że pękają kolektory wydechowe, zużywają się tłumiki itd.

Może tam należy szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.