Skocz do zawartości

[H] jak wyciszyć buczenie Z18XE


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

z tym przeplywomierzem tak słyszałem, ze komp nie musi zgłaszać awarii chyba, ze zupełnie przeplywonierz padnie. Zle wskazania powodują zle dobranie mieszanki itd w efekcie moze byc gorsza kultura pracy silnika. Sam nie jestem przekonany czy ten trop jest dobry...

BratPit u ciebie powyżej 4 tyś obr, jest przedział ze silnik sie wycisza. U mnie od 4 tyś do końca jest głośny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> astra h nie ma tak naprawde rezonatora, jest tylko ten lapacz powietrza w pasie .. warto by

> spróbować dołożyć tez z vectry...

ale rozumiem, że działa to tak samo, tzn w A-H i w V-B rezonator jest przed filtrem powietrza, w A-H jest tzw ślepa kiszka, a właściwie dwie, w V-B była jeszcze puszka, OIDK w Subaru jest dość spory rezonator przed kolektorem, a więc już za filtrem, tyle, że nie wiem jak w Subarynce jest rozwiązany kolektor, czy ma zmienną długość czy nie?

ATSD ciekawe czy byłaby jakaś zmiana gdyby dołożyć taką puszkę jak w V-B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym przeplywomierzem tak słyszałem, ze komp nie musi zgłaszać awarii chyba, ze zupełnie

> przeplywonierz padnie. Zle wskazania powodują zle dobranie mieszanki itd w efekcie moze byc

> gorsza kultura pracy silnika. Sam nie jestem przekonany czy ten trop jest dobry...

uwalony przepływomierz powodowałby albo zwiększone spalanie, albo zmniejszone spalanie, albo małą moc, wywalanie checka, dławienie etc.

nie wpływałby w taki sposób na głośność silnika,

> BratPit u ciebie powyżej 4 tyś obr, jest przedział ze silnik sie wycisza. U mnie od 4 tyś do końca

> jest głośny..

owszem, w wąskim zakresie następuje cisza, tj ok 4400-4450 obr dlatego nastawiam tempomat i tak jadę - wówczas słyszę tylko szum wiatru a silnika nie, sam szum wiatru może specjalnie cichy nie jest (musiałbym wyciszyć dach - ale jeszcze tego nie zrobiłem), natomiast szum wiatru jest znacznie mniej uciążliwy od tego basowego rezonansu który słychać od 3 tys obr.

Od 4500obr silnik znów słychać, ale jest to już "klasyczne" wycie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I zacząłbym od przeczesania wydechu, uszczelki kolektora, uszczelki kolektor->reszta wydechu,

> wieszaki wydechu.

wszystko mam nowe lub prawie nowe, łącznie z uszczelkami, jedynie spawany jest kolektor, który znów był pękł, na razie to małe pęknięcie ale załatwiam sobie nowy kolektor z X18XE1 i będę zmienił wszystko aż do tłumika środkowego, jednak zastanawiam się na ile to zmieni sytuację,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko mam nowe lub prawie nowe, łącznie z uszczelkami, jedynie spawany jest kolektor, który znów

> był pękł, na razie to małe pęknięcie ale załatwiam sobie nowy kolektor z X18XE1 i będę zmienił

> wszystko aż do tłumika środkowego, jednak zastanawiam się na ile to zmieni sytuację,

w którym miejscu pękł kolektor? masz moze jakieś zdjecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w którym miejscu pękł kolektor? masz moze jakieś zdjecie?

niestety nie mam, muszę go zmienić na nowy - z tym, że założę od X18XE1,

spawanie kolektora to robota "psu na budę" - u mnie był spawany przy 130kkm czyli w listopadzie, a wytrzymał do teraz czyli ok 30kkm i znów pękł, z tego co słyszę to pęknięcie jest mniejsze bo znacznie ciszej popyrkuje na zimnym, jak się zagrzeje to się wycisza, jednak nie zmienia to faktu, że muszę zrobić z tym porządek,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bracie, ja też zacząłbym od wydechu jak prawi kol. AstraC. Gdybym był aż tak zboczony na tym

> punkcie jak Ty.

wink.gif

ja wiem czy jestem aż tak zboczony? mam może bzika, a to że nie przesadzam potwierdza chociażby mimowolna uwaga gazownika, który montował mi gaz i po montażu pojechaliśmy na autostradę podstroić instalację wstępnie i w pewnym momencie facet powiedział "strasznie głośna jest ta Astra" - a dodam, że ów człowiek jest miłośnikiem tuningu, ma też mocno "customową" Toyotę Celicę, więc raczej jest przyzwyczajony do głośnych aut.

Dlatego chcę skądś (skąd?) pożyczyć sonometr żeby wykonać obiektywne pomiary hałasu. Z uwagi na swoją pracę bywam na halach produkcyjnych i naprawdę poziom hałasu przy licznikowych 140km/h jest taki jak na głośnych halach (poziomy rzędu >80dB).

Co do meritum to mam już zamówiony kolektor 08 50 013 więc muszę zamówić jeszcze dwururkę z X18XE1 i emulator drugiej sondy.

Poskładam to do kupy i zobaczę co mi wyjdzie.

Zastanawiam się jaką rezystancję ma grzałka sondy lambda żeby ECU nie wywalał checka związanego z przerwą w obwodzie grzałki sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Walcz może znajdziesz przyczynę.

smile.gif dalej zgłębiam wiedzę, w książce Matthew Harrison'a - 'Vehicle Refinement: Controlling Noise and Vibration in Road Vehicles'

jest tabelka

zrodlaha1420asu_zpse2382a1e.png

która wskazuje, że może trop kolektora (dolotu) jest jednak słuszny?

a może to jednak obudowa skrzyni/sprzęgła?

Widać tutaj także dlaczego diesle mają osłonę dolną pod silnikiem z wygłuszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej zgłębiam wiedzę, w książce Matthew Harrison'a - 'Vehicle Refinement: Controlling Noise and

> Vibration in Road Vehicles'

> jest tabelka

> która wskazuje, że może trop kolektora (dolotu) jest jednak słuszny?

> a może to jednak obudowa skrzyni/sprzęgła?

> Widać tutaj także dlaczego diesle mają osłonę dolną pod silnikiem z wygłuszeniem.

Idź na razie w wydech. Sprawdź jedno potem będziemy myśleć o drugim. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idź na razie w wydech. Sprawdź jedno potem będziemy myśleć o drugim.

kolektor będę miał najpóźniej w przyszłym tygodniu, gorzej z czasem na zrobienie tego moda, efektem ubocznym tych działań będzie w/g tego co piszą ludzie po forach min. +10KM i lepsze zbieranie się z niskich obrotów cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolektor będę miał najpóźniej w przyszłym tygodniu, gorzej z czasem na zrobienie tego moda, efektem

> ubocznym tych działań będzie w/g tego co piszą ludzie po forach min. +10KM i lepsze zbieranie

> się z niskich obrotów

Czekam na rezultaty. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wiem czy jestem aż tak zboczony? mam może bzika, a to że nie przesadzam potwierdza chociażby

> mimowolna uwaga gazownika, który montował mi gaz i po montażu pojechaliśmy na autostradę

> podstroić instalację wstępnie i w pewnym momencie facet powiedział "strasznie głośna jest ta

> Astra" - a dodam, że ów człowiek jest miłośnikiem tuningu, ma też mocno "customową" Toyotę

> Celicę, więc raczej jest przyzwyczajony do głośnych aut.

> Dlatego chcę skądś (skąd?) pożyczyć sonometr żeby wykonać obiektywne pomiary hałasu. Z uwagi na

> swoją pracę bywam na halach produkcyjnych i naprawdę poziom hałasu przy licznikowych 140km/h

> jest taki jak na głośnych halach (poziomy rzędu

> Co do meritum to mam już zamówiony kolektor 08 50 013 więc muszę zamówić jeszcze dwururkę z X18XE1

> i emulator drugiej sondy.

> Poskładam to do kupy i zobaczę co mi wyjdzie.

> Zastanawiam się jaką rezystancję ma grzałka sondy lambda żeby ECU nie wywalał checka związanego z

> przerwą w obwodzie grzałki sondy?

Jeśli BratPit jest zboczony, to ja też jestem smile.gif

Jestem ciekawy efektów jesli chodzi o kolektor. Byłbym szczęśliwy jakby się okazało, że to jest to.. Od razu zrobiłbym takiego moda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekam na rezultaty.

na pewno dam znać kiedy poprzychodzą mi te graty i poskładam to do kupy, sam jestem ciekaw,

tymczasem w innej książce piszą tak :

"Sources of high frequency noise are often transmitted as airborne noise

radiated from the engine surfaces. Most airborne noise is radiated from the

large thin panels on the engine. These can include cam covers, front cover,

inlet manifolds, oil pan, exhaust pipes and heat shields. The best noise

reduction countermeasure is to provide isolation of these surfaces. Where

a soft isolating joint is not acceptable, other treatments include ribbing,

dished concave/convex surfaces, laminated layers, and exterior acoustic

covers."

co prawda piszą o wysokiej częstotliwości, ale może być też tak, że w tym silniku nieszczęśliwie złożyło się, że np. dolot wprawia w rezonans inny element silnika (np pokrywę zaworów czy misę), a ten buczy jak wściekły, charakterystyczne też jest to, że owo buczenie występuje przy przyspieszaniu, jeździe ze stałą prędkością, ale również hamowaniu silnikiem - oczywiście natężenie tego dźwięku jest nieco inne, ale występuje cały czas i niezależnie czy przyspieszanie czy hamowanie silnikiem jest tak samo uciążliwe. A szkoda, bo jak sobie przypomnę X20XEV z V-B to tam jazda - a szczególnie przyspieszanie w zakresie 4-6,5 tys obr było przyjemnością, występował taki charakterystyczny gwizd, a auto ciągnęło do przodu jak zwariowane. Nie mogli tak zrobić w A-H? czerwona.gif

No chyba, że to wydech wprawia w rezonans inny element silnika? niewiem.gif Ech szkoda, że nie mam nikogo znajomego na jakimś wydziale wibroakustyki i inżynierii dźwięku old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natchnąłeś mnie,

busted.gif przynajmniej masz na kogo zwalić wpysk.gif

> zacznę szukać przyczyn głośności w Z14XEP w Merivie A bo ojciec trochę narzeka.

nie wiem jaki charakter jest tego uciążliwego dźwięku, bo wyciszyć auto przy "normalnym" silniku jest dość łatwo, trzeba wygłuszyć maskę, ścianę grodziową i powinno być OK,

Przy okazji lektur dowiedziałem się, że optymalne wyciszenie dźwięku dolotu silnika uzyskuje się dobierając rozmiar puszki filtra powietrza jako trzykrotność pojemności silnika, w danym modelu dla wszystkich silników jest ta sama obudowa filtra powietrza, a zatem nie ma szans aby w każdym silniku w danym modelu szumy dolotu były dobrze wyciszone,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natchnąłeś mnie, zacznę szukać przyczyn głośności w Z14XEP w Merivie A bo ojciec trochę narzeka.

dostałem info z zaprzyjaźnionego ASO że kolektor już czeka, zamówiłem też dwururkę która zamiast katalizatora ma 'nibytłumik' - i teraz pytanie, czy Waszym zdaniem przy montażu wywalić go i wspawać plecionkę ale o innej długości niż fabryczna (pewnie fabryczna jest 50x200) aby tłumiła inny zakres drgań, czy też w pierwszym przybliżeniu zostawić ten pseudotłumik i zobaczyć jaki będzie efekt/dźwięk. Z tego co czytam to często wywalenie katalizatora powoduje zwiększenie głośności wydechu co mnie nieco martwi... chociaż sam wydech mam mocno wyciszony. Mam kilka możliwości,

-pozostawić ten nibytłumik

-wywalić nibytłumik i wspawać plecionkę,

-wywalić nibytłumik i wstawić katalizator sportowy

niewiem.gif

w podglądzie foto

RK235go2_zpse2828255.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dostałem info z zaprzyjaźnionego ASO że kolektor już czeka, zamówiłem też dwururkę która zamiast

> katalizatora ma 'nibytłumik' - i teraz pytanie, czy Waszym zdaniem przy montażu wywalić go i

> wspawać plecionkę ale o innej długości niż fabryczna (pewnie fabryczna jest 50x200) aby

> tłumiła inny zakres drgań, czy też w pierwszym przybliżeniu zostawić ten pseudotłumik i

> zobaczyć jaki będzie efekt/dźwięk. Z tego co czytam to często wywalenie katalizatora powoduje

> zwiększenie głośności wydechu co mnie nieco martwi... chociaż sam wydech mam mocno wyciszony.

> Mam kilka możliwości,

> -pozostawić ten nibytłumik

> -wywalić nibytłumik i wspawać plecionkę,

> -wywalić nibytłumik i wstawić katalizator sportowy

> w podglądzie foto

Najpierw - zostaw jak jest, dlaczego? Bo później przerobić możesz, ale cofać przeróbkę jest ciut bez sensu. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dostałem info z zaprzyjaźnionego ASO że kolektor już czeka, zamówiłem też dwururkę która zamiast

> katalizatora ma 'nibytłumik' - i teraz pytanie, czy Waszym zdaniem przy montażu wywalić go i

> wspawać plecionkę ale o innej długości niż fabryczna (pewnie fabryczna jest 50x200) aby

> tłumiła inny zakres drgań, czy też w pierwszym przybliżeniu zostawić ten pseudotłumik i

> zobaczyć jaki będzie efekt/dźwięk. Z tego co czytam to często wywalenie katalizatora powoduje

> zwiększenie głośności wydechu co mnie nieco martwi... chociaż sam wydech mam mocno wyciszony.

> Mam kilka możliwości,

> -pozostawić ten nibytłumik

> -wywalić nibytłumik i wspawać plecionkę,

> -wywalić nibytłumik i wstawić katalizator sportowy

> w podglądzie foto

Zostaw tłumik, musi być coś zamiast katalizatora. W każdym samochodzie który nie miał katalizatora był tłumik początkowy.

Ja bym tak zrobił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zostaw tłumik, musi być coś zamiast katalizatora. W każdym samochodzie który nie miał katalizatora

> był tłumik początkowy.

> Ja bym tak zrobił...

OK, macie rację, w pierwszym etapie zostanie ten niby tłumik, zobaczę efekt,

a tutaj ciekawe... już zrobiłem obłożenie osłony termicznej kolektora wydechowego wełną mineralną ale to słaby materiał jeżeli chodzi o tłumienie dźwięku - tutaj kolejny trop

"

a) Laminated heat shields on the exhaust manifold. Plain steel heat shields

mounted directly on the exhaust system are efficient radiators of noise.

Due to the high temperatures, it is not practical to design an isolated

connection. Choosing a multi-layer material that sounds dead due to

internal damping is a common method of noise reduction.

b) Acoustic cover over the inlet manifold. Inlet manifolds often have comparatively

thin walls with large surface areas and also act as efficient

radiators of noise. A separate, acoustically treated cover placed over

the engine is often used to absorb the radiated noise.

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mi się wydawało czy Ty szukałeś jakieś wypasa a nie GMowego, przeoczyłem coś?

ależ bardzo dobrze pamiętasz, z tym, że weź znajdź dedykowany kolektor do Astry X18XE1 - owszem, są na niemieckim ebay-u ale piszą, że pasuje zarówno do V-B jak i do Astry, a o ile mnie pamięć nie myli, to wydech z Vectry ma się nijak do Astry więc sami nie wiedzą co sprzedają. A nie chce mi się dawać 350-400Eur za coś z czym będę się musiał jeszcze gimnastykować, przerabiać, dorabiać lub szarpać ze zwrotami do Niemiec. Zapewne pasowałby Lexmaul, ale on jest jeszcze droższy i stwierdziłem, że to auto za dużo mnie kasy zaczyna kosztować i nie chcę pchać takich pieniędzy, więc poszedłem w oszczędność, tym bardziej, że na forach ludzie piszą, że tzw decat dedykowany do A-H Z18XE daje bardzo dobre efekty, więc tym bardziej seryjny z X18XE1 da jeszcze lepsze. A za te pieniądze które wydałbym na kolektor rurowy będę mógł pojechać do V-Techu na hamownię przed wymianą kolektora i po niej i jeszcze sporo mi zostanie, a będę miał czarno na białym jakie efekty daje taki mod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakieś efekty tego są?

dziś się jeszcze przejechałem po mieście i przychylam się znów do twierdzenia, że to nie wydech hałasuje... a dolot. Skąd taka teza? Jadąc na poszczególnych biegach wciskam pedał gazu i to niskotonowe buczenie pojawia się wyraźnie - jak sądzę w momencie otwarcia się przepustnicy. Np jadę na IV biegu 2800 obr/min ze stałą prędkością buczenie jest ledwo słyszalne... i wciskam pedał - a tutaj wyraźna "orkiestra".

... No chyba że się mylę i to wydech?... sciana.gif

W każdym razie mam pomysł jak wyciszyć kolektor i osłonę termiczną kolektora - otóż do dostania np. na popularnym portalu aukcyjnym jest mata z włókna ceramicznego zwana "vitcas" kupię to i zastosuję zamiast tej badziewnej wełny która jak dostanie temperatury to się kurczy jak wata cukrowa przy płomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie AH buczą, jakby nie buczały AH by się nie nazywały !!!

Spokojnie, spokojnie Panowie, dojdziemy do tego dlaczego moja buczy to coś będzie można powiedzieć w ogólności o innych.

Cudów nie ma, albo to wina wydechu albo dolotu.

Na wydech mam kilka pomysłów, na dolot też coś się znajdzie cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalej bym stawiał na wydech - masz już graty, kombinuj.

zastanawia mnie jeszcze kwestia tłumika środkowego, otóż kiedy zmieniałem tł. środkowy, zaglądnąłem do rury od strony wlotu - spodziewałem się, że będzie on przelotowy a tutaj zaskoczenie - zobaczyłem przegrodę, dodatkowo jego puszka wydaje się nie mieć żadnych wyciszeń... gdzie te czasy, że tłumiki środkowe były porządnymi tłumikami skorupowymi... w każdym razie zastanawiam się czy jeżeli wymiana kolektora i założenie dwuruki nie pomoże, to w kolejnym kroku nad zastąpieniem tł. środkowego tłumikiem przelotowym (dobrze wytłumionym np Proex).

We Włoszech jeździłem wypożyczoną Pandą II z jakimś małym silnikiem benzynowym i byłem w szoku, że jedyne co w tym aucie słychać to szum wiatru przy większych prędkościach - a tam jest tylko rura pod autem i tłumik końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jaki dokładnie dźwięk chodzi, ale podrzucę jako przykład problemy z kolektorami we wczesnych modelach Corolli E12 z VVT-i, tak do 2004 roku.

Dochodziło w nich do rozwarstwienia kolektora ssącego w wyniku czego w określonych przedziałach obrotów (zwykle od 2kRPM do 3kRPM) słychać było głosne, wyraziste brzęczenie (podczas gdy przy sprawnym kolektorze silnik w tym przedziale jest niesłyszalny w czasie jazdy).

Chałupniczo poradzono sobie z tym poprzez wkręcenie w odpowiednich miejscach długich wkrętów które eliminowały niepożądane dźwięki...

Może w GMowskim 1.8 również kolektor jest generatorem hałasu... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o jaki dokładnie dźwięk chodzi, ale podrzucę jako przykład problemy z kolektorami we

> wczesnych modelach Corolli E12 z VVT-i, tak do 2004 roku.

> Dochodziło w nich do rozwarstwienia kolektora ssącego w wyniku czego w określonych przedziałach

> obrotów (zwykle od 2kRPM do 3kRPM) słychać było głosne, wyraziste brzęczenie (podczas gdy przy

> sprawnym kolektorze silnik w tym przedziale jest niesłyszalny w czasie jazdy).

> Chałupniczo poradzono sobie z tym poprzez wkręcenie w odpowiednich miejscach długich wkrętów które

> eliminowały niepożądane dźwięki...

dzięki za info zawsze to jakaś wskazówka,

> Może w GMowskim 1.8 również kolektor jest generatorem hałasu... ?

bardzo możliwe, niestety mam za małą wiedzę i nie mam przyrządów by zbadać pochodzenie dźwięku (działam po omacku), a jest to "buczenie" o niskiej częstotliwości, podobne do sytuacji kiedy na koncercie na wolnym powietrzu sprzęgnie się mikrofon z głośnikami w taki sposób że generuje bardzo niską częstotliwość o dużym natężeniu dźwięku.

Co do kolektora to zastanawiałem się, czy czasem kanał recyrkulacji widoczny na zdjęciu (na którymś z powyższych postów) jako pierwszy od lewej (mający połączenie z każdym z kanałów par 1-4, 2-3) nie wzbudza takiego rezonansu, lub/i czy nie powstaje fala stojąca pomiędzy tłumikiem środkowym a kolektorem? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za info zawsze to jakaś wskazówka,

> bardzo możliwe, niestety mam za małą wiedzę i nie mam przyrządów by zbadać pochodzenie dźwięku

> (działam po omacku), a jest to "buczenie" o niskiej częstotliwości, podobne do sytuacji kiedy

> na koncercie na wolnym powietrzu sprzęgnie się mikrofon z głośnikami w taki sposób że generuje

> bardzo niską częstotliwość o dużym natężeniu dźwięku.

> Co do kolektora to zastanawiałem się, czy czasem kanał recyrkulacji widoczny na zdjęciu (na którymś

> z powyższych postów) jako pierwszy od lewej (mający połączenie z każdym z kanałów par 1-4,

> 2-3) nie wzbudza takiego rezonansu, lub/i czy nie powstaje fala stojąca pomiędzy tłumikiem

> środkowym a kolektorem?

Z tego co wiem to na samym początku jak tylko zaczęły "wypływać" problemy z kolektorami, a kiedy jeszcze nie do końca było wiadome OCB ktoś po prostu rozciął jeden kolektor i na tej podstawie wykminił powód tego buczenia. Żeby mieć chociaż cień pewności, że to wina kolektora można byłoby jeden poświęcić. uzbroj_zlo.gif

W AH kolektor jest z tworzywa?

Do namierzania źródla różnych dziwnych dźwięków fajnie sprawdzają się słuchawki lekarskie z plastikową sztywną rurką na końcu:

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to na samym początku jak tylko zaczęły "wypływać" problemy z kolektorami, a kiedy

> jeszcze nie do końca było wiadome OCB ktoś po prostu rozciął jeden kolektor i na tej podstawie

> wykminił powód tego buczenia. Żeby mieć chociaż cień pewności, że to wina kolektora można

> byłoby jeden poświęcić.

w Oplu nie trzeba niczego poświęcać bo kolektor ssący jest rozbieralny - choć uszczelka nie występuje jako część zamienna. Kolektor ssący może w tym przypadku być powodem hałasu zważywszy na jego konstrukcję - duża puszka, z klapami sterowanymi podciśnieniem powodującymi zmianę jego długości, być może wyrabia się oś klap i one drgają? pojawiają się inne okoliczności - np zatkany częściowo kolektor parami oleju z odmy etc.

121122765_3_644x461_kolektor-ssacy_2_zps4e0eb80a.jpg

> W AH kolektor jest z tworzywa?

jak widać metal smile.gif

> Do namierzania źródla różnych dziwnych dźwięków fajnie sprawdzają się słuchawki lekarskie z

> plastikową sztywną rurką na końcu:

> KLIK

tak, znam to urządzenie jako świetne narzędzie do diagnostyki/lokalizacji uszkodzonych łożysk, panewek etc.

hmm... będę szukał aż trafię na jakiś trop zbliżający mnie do rozwiązania zagadki klnie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Oplu nie trzeba niczego poświęcać bo kolektor ssący jest rozbieralny - choć uszczelka nie

> występuje jako część zamienna. Kolektor ssący może w tym przypadku być powodem hałasu

> zważywszy na jego konstrukcję - duża puszka, z klapami sterowanymi podciśnieniem powodującymi

> zmianę jego długości, być może wyrabia się oś klap i one drgają? pojawiają się inne

> okoliczności - np zatkany częściowo kolektor parami oleju z odmy etc.

> jak widać metal

> tak, znam to urządzenie jako świetne narzędzie do diagnostyki/lokalizacji uszkodzonych łożysk,

> panewek etc.

> hmm... będę szukał aż trafię na jakiś trop zbliżający mnie do rozwiązania zagadki

Te klapy sa tam niezbedne? Jest szansa zdemontować je np. na czas jazd próbnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te klapy sa tam niezbedne? Jest szansa zdemontować je np. na czas jazd próbnych?

tak jak napisał kolega tadi156 - niezbędne nie są, jednak straci trochę na mocy, zacznę najpierw od wydechu, jak to nie pomoże to zabiorę się za dolot- niestety wszelkie demontaże są kłopotliwe, z tego co kojarzę to trzeba demontować alternator (a przynajmniej jedno mocowanie), jest rozpinanie chłodzenia (jest podgrzewany cieczą) więc trochę zabawy z tym kolektorem jest.

Dobrze byłoby - gdyby faktycznie ten kolektor był podejrzany - zmienić go np. na tzw. power - boxa który jest zupełnie inaczej wykonany i od razu wiadomo by było czy dźwięk silnika się zmienił.

Link do powerboxa wink.gifdbilas dynamic

powerbox88_3_zps48910328.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.