Commer Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Witam, Panowie wcześniej miałem głównie fiaty. Teraz Zafire 1.8.. i przymierzam się do wymiany tylnych tarcz i klocków, ale przyszedł zestaw i nie wiem kompletnie do czego służą elementy na zdjęciu poniżej. Nie te zaznaczone kółkami (zdjęcie zapozyczone) a te 8 sprężynek, drucików poniżej. A i jak się je montuje i do czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Czujniki zużycia... akustyczne to te w kółkach. A że dopiero doczytałem to te na dole to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 A czy kolega przed zamówieniem zestawu sprawdził co ma na tylnej osi ?? . Były 2 zestawy hamulcowe Bosch i Lukas. Na zdjęciu jest system bosch`a. A te "druciki" to są sprężynki aby nie drgały klocki, a montuje się je w nacięciach w "uszach" klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Commer Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > A czy kolega przed zamówieniem zestawu sprawdził co ma na tylnej osi ?? . > Były 2 zestawy hamulcowe Bosch i Lukas. Na zdjęciu jest system bosch`a. A te "druciki" to są > sprężynki aby nie drgały klocki, a montuje się je w nacięciach w "uszach" klocków. hmm no tak, nie sprawdzilem. Ale rozumiem ze w obu systemach tarcza jest tej samej wielkości, roznica tylko w klockach? Jak sprawdzić jaki mam system ? Nie udało się koła zrzucić.. bo fabryczny podnośnik się rozpadł Ale udało się podejrzeć i od tyłu wygląda jak ten ze zdjęcia niżej.Jak dobrze rozumiem to właśnie bosch czyli szczęki mam kupione dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Tak tarcze są te same. Jeśli masz te co na zdjęciu to klocki kupiłeś odpowiednie. Opel zmienił z Boscha na Lukasa, bo w boschu często zapiekają się klocki. Ja zmieniłem zaciski w swojej astrze na Lukasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Commer Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Tak tarcze są te same. Jeśli masz te co na zdjęciu to klocki kupiłeś odpowiednie. Opel zmienił z > Boscha na Lukasa, bo w boschu często zapiekają się klocki. Ja zmieniłem zaciski w swojej > astrze na Lukasy. i poległem.. tak zapieczona śruba pływająca.. ta bez główki że nie rusza się z miejsca. Znaczy rozruszałem ją że można teoretycznie klocki założyć ale po prawdzie nie rusza się na boki ja pier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Dobrze by było żebyś rozdzielił zacisk od jarzma. Prowadnice oczyścić i przesmarować. Zakładając nowe klocki na zatartych prowadnicach mija sie z celem, ale zapewne o tym wiesz . Jak ma być profii to musisz dać radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Commer Napisano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2014 > Dobrze by było żebyś rozdzielił zacisk od jarzma. Prowadnice oczyścić i przesmarować. Zakładając > nowe klocki na zatartych prowadnicach mija sie z celem, ale zapewne o tym wiesz . Jak ma być > profii to musisz dać radę dałem radę... upieprzyłem się od 7 rano dzisiaj. Przy okazji wymieniłem zestawy naprawcze, wszystko chodzi ładnie i gładko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.