Polarny Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Oczywiście nie o taką czułość chodzi. Dźwięk ciągły zaczyna się w dosyć dużej odległości, a chciałbym podjechać do przeszkody na kilka centymetrów. Czujniki są częścią produkowaną przez innych producentów, stąd moja nadzieja, że istnieje jakieś uniwersalne rozwiązanie żeby je trochę "znieczulić" i żeby panikowały ciągłym dźwiękiem w odległości np. 5 cm. Ktoś takie rozwiązanie zna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Ja nie widzę problemu w podjechaniu na 5cm gdy czujnik "panikuje" przy 30cm. Po prostu od pierwszej "paniki" cofam jeszcze patrząc na jakiś punkt odniesienia (ściana garażu, lusterko sąsiada na parkingu obok). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Oczywiście nie o taką czułość chodzi. > Dźwięk ciągły zaczyna się w dosyć dużej odległości, a chciałbym podjechać do przeszkody na kilka > centymetrów. > Czujniki są częścią produkowaną przez innych producentów, stąd moja nadzieja, że istnieje jakieś > uniwersalne rozwiązanie żeby je trochę "znieczulić" i żeby panikowały ciągłym dźwiękiem w > odległości np. 5 cm. > Ktoś takie rozwiązanie zna? W chińskich z Allegro w centralce są potencjometry, którymi można sobie pokręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Ja nie widzę problemu w podjechaniu na 5cm gdy czujnik "panikuje" przy 30cm. Po prostu od pierwszej > "paniki" cofam jeszcze patrząc na jakiś punkt odniesienia (ściana garażu, lusterko sąsiada na > parkingu obok). Problem w tym, że żeby złapać moment gdy piszczą ciągłym. trzeba bardzo powoli cofać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > W chińskich z Allegro w centralce są potencjometry, którymi można sobie pokręcić. Czyli z czujnikami jest tak jak z nawigacją - najgorsze są te fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Czyli z czujnikami jest tak jak z nawigacją - najgorsze są te fabryczne. Nie rozumiem stwierdzenia. Fabryczne panikuja 30 cm przed przeszkoda. Gdy sobie z tego zdajesz sprawe, to nie ma problemu podjechac jeszcze 15-20 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Czyli z czujnikami jest tak jak z nawigacją - najgorsze są te fabryczne. Kiepskiej baletnicy to wiesz... Ja na fabrycznych mogę zaparkować na 3-5 cm. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Nie rozumiem stwierdzenia. Fabryczne panikuja 30 cm przed przeszkoda. Gdy sobie z tego zdajesz > sprawe, to nie ma problemu podjechac jeszcze 15-20 cm. Fajnie, tylko że ja chcę podjechać na 3 cm. Od przeszkody oczywiście. Niestety, jestem kiepskim kierowcą i tego nie potrafię - nie to co obermajster mar00ha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Kiepskiej baletnicy to wiesz... > Ja na fabrycznych mogę zaparkować na 3-5 cm. > mar00ha Ja ostatnio zaparkowałem na niecałe 10cm, więc z pokorą przyjmuję krytykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Problem w tym, że żeby złapać moment gdy piszczą ciągłym. trzeba bardzo powoli cofać. Jak ustawisz na 5-10 cm to jak pojedziesz szybko to nie zdążysz zahamować. Tak czy inaczej trzeba cofać wolno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Ja na fabrycznych mogę zaparkować na 3-5 cm. Piszczą dopiero przy 5cm, czy przy 30, a resztę dojeżdżasz na ciągłym sygnale znając odległość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Piszczą dopiero przy 5cm, czy przy 30, a resztę dojeżdżasz na ciągłym sygnale znając odległość? Nie mierzyłem miarką od ilu cm zaczyna się ciągły pisk, jednak jest to jeszcze bardzo daleko. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Niestety, jestem kiepskim kierowcą i tego nie potrafię - nie to co obermajster mar00ha. Niepotrzebna złośliwość. Każdy, przy odrobinie treningu, da radę. Czego i Tobie życzę. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Zasada działania tych czujników jest taka, że są one jednocześnie nadajnikami i odbiornikami sygnału. Czujnik wysyła sygnał o czasie trwania ok. 1ms, więc zanim skończy, to początek sygnału jest już 34cm od niego. Do tego (pomijając już zmiany prędkości dźwięku w zależności od temp. powietrza) konieczna jest chwilka na uspokojenie membrany i przygotowanie jej do odbioru sygnału. Ale nawet zakładając, że ten czas jest bardzo krótki, to fizycznie nie jest możliwe, żeby taki czujnik działał przy odległości mniejszej niż ok. 17-20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Jak ustawisz na 5-10 cm to jak pojedziesz szybko to nie zdążysz zahamować. Tak czy inaczej trzeba > cofać wolno. Jak ustawię na 5-10, to będę wiedział że już przy przerywanym jestem blisko i zwolnię. Dla mnie ciągły sygnał nie ma być nakazem hamowania bo szybko cofam, tylko informacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Zasada działania tych czujników jest taka, że są one jednocześnie nadajnikami i odbiornikami > sygnału. > Czujnik wysyła sygnał o czasie trwania ok. 1ms, więc zanim skończy, to początek sygnału jest już > 34cm od niego. Do tego (pomijając już zmiany prędkości dźwięku w zależności od temp. > powietrza) konieczna jest chwilka na uspokojenie membrany i przygotowanie jej do odbioru > sygnału. Ale nawet zakładając, że ten czas jest bardzo krótki, to fizycznie nie jest możliwe, > żeby taki czujnik działał przy odległości mniejszej niż ok. 17-20cm. Czyli to sonar a nie radar ... Popatrzyłem na allegro - wszystkie mają minimalny zasięg 0.3m, poniżej jest dźwięk ciągły. Problem leży więc w fizyce, a nie w ustawieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Niepotrzebna złośliwość. Każdy, przy odrobinie treningu, da radę. Czego i Tobie życzę. > mar00ha Czujniki mam od 8 lat - ale na 3 cm nie potrafię podjechać. Tzn. czasami się udaje, ale to za mało żeby stwierdzić że to umiem. Więc już chyba się nie nauczę, co nieuchronnie prowadzi do wniosku, że poziom umiejętności jazdy, który reprezentujesz, jest dla mnie nieosiągalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 > Czyli to sonar a nie radar ... Zgadza się. Czujniki są ultradźwiękowe. Coś koło 30kHz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.