Skocz do zawartości

Co ze swiecami sie stało


Michaswawa

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie praktycznie zaraz po założeniu t-jet'a, parę jazd próbnych było. Dałem mu w palnik na 3 biegu i... podobnie jak u ciebie, zgasł i brak kompresji.

Głowica zdjęta a tam półka na tłoku ukruszona... Nie wiedziałem o co kaman, zamówiłem tłok, pierścienie i założyłem. Pojeździłem dłużej i przed zawodami (w drodzę na zawody) na 6 biegu replay.... znów zgasł i brak kompresji. Efekt podobny.

Kolega z AK poradził abym zajrzał w wałki i dowalił śrubę większym momentem dodając kleju do gwintów - po dziś dzień zapitala - ponad rok.

Co się stało, nie wiem, nie znam się, foty zrobiłem przed chwilką tego co znalazłem jeszcze w garażu. Tłok z ukruszoną półką, świeca sklepana frown.gif

287859814-20140804_190252.jpg

post-58913-14352525275357_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaką śrubę?

Śruba lub nakrętka, którą przykręca się zębatki do wałków, nie pamiętam bo raz w życiu tam zaglądałem. Pod deklem gdzie w innych 16V są cewki. Nie pamiętam też momentu jakim wałki są dokręcone fabrycznie, dowaliłem z klejem i po dziś dzień jest OK.

Dodam że za pierwszym raz jak mi uwaliło tłok to zawory były całe i po oczyszczeniu ich z ciał "obcych" kompresja była. Za drugim razem już nie było kolorowo, musiałem kupić głowicę używaną bo większość zaworów się pokrzywiła frown.gif

(no i stówki lecą oslabiony.gif )

edyta: W zasadzie jest to trochę nie logiczne bo... za pierwszym razem jak zmieniłem tłok, wałków nie ruszałem, ustawiłem rozrząd i heja... auto jeździło. Wałki ruszyłem dopiero jak mi drugi raz poszedł tłok i zawory.

W każdym bądź razie problem nie powrócił. Pojeździłem jeszcze trochę na DET3 i po pół roku zawitało EMU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śruba lub nakrętka, którą przykręca się zębatki do wałków, nie pamiętam bo raz w życiu tam

> zaglądałem. Pod deklem gdzie w innych 16V są cewki. Nie pamiętam też momentu jakim wałki są

> dokręcone fabrycznie, dowaliłem z klejem i po dziś dzień jest OK.

> Dodam że za pierwszym raz jak mi uwaliło tłok to zawory były całe i po oczyszczeniu ich z ciał

> "obcych" kompresja była. Za drugim razem już nie było kolorowo, musiałem kupić głowicę używaną

> bo większość zaworów się pokrzywiła

> (no i stówki lecą )

> edyta: W zasadzie jest to trochę nie logiczne bo... za pierwszym razem jak zmieniłem tłok, wałków

> nie ruszałem, ustawiłem rozrząd i heja... auto jeździło. Wałki ruszyłem dopiero jak mi drugi

> raz poszedł tłok i zawory.

> W każdym bądź razie problem nie powrócił. Pojeździłem jeszcze trochę na DET3 i po pół roku zawitało

> EMU.

czyli jak sruba luzna to rozrzad plywa i niby zawor moze ulamac polke jak chlasnie w tlok....

To niby czemu za pierwszym razem miales zawory okay hmm.gif

zobaczymy co u michasia bedzie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie praktycznie zaraz po założeniu t-jet'a, parę jazd próbnych było. Dałem mu w palnik na 3

> biegu i... podobnie jak u ciebie, zgasł i brak kompresji.

> Głowica zdjęta a tam półka na tłoku ukruszona... Nie wiedziałem o co kaman, zamówiłem tłok,

> pierścienie i założyłem. Pojeździłem dłużej i przed zawodami (w drodzę na zawody) na 6 biegu

> replay.... znów zgasł i brak kompresji. Efekt podobny.

> Kolega z AK poradził abym zajrzał w wałki i dowalił śrubę większym momentem dodając kleju do

> gwintów - po dziś dzień zapitala - ponad rok.

> Co się stało, nie wiem, nie znam się, foty zrobiłem przed chwilką tego co znalazłem jeszcze w

> garażu. Tłok z ukruszoną półką, świeca sklepana

U mnie jest tak samo z pierwszym tlokiem tylko ze resztki tloka sa na 2,3,4 tloku i jak sie tam znalazly ??

mam dwie termo i na dwuch byla podobna temp.

niedlugo beda fotki, najbardziej ucierpialydwa zawory jeden wydechowy i jeden ssacy na przeciwko siebie z pierwszego tloka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie ogólnie niestety jest takie, że są to wszystko efekty strojenia na zasadzie "powinno być dobrze", "u Zenka to działało" i szaleńczej pogoni za kolejnymi barami doładowania. Doładowanie to nie potencjometr. Sam miałem szczęście zrozumieć to na samym początku swojej turbawki po przekiblowaniu paru weekendów na hamowni stało-obciążeniowej jako widz a potem prawie pięciu godzin z moim własnym autem. To co tam wystroiłem było drastycznie różne od tego co zrobiłem na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy stukowym to kucizna nie pomoże.... Btw michaś musialo ci szelescic jak glupie nic nie

> slyszales?

powiedzcie mi w jaki sposób te kawalki z pierwszego tloka znalazly sie na 2,3i 4 tloku ??

byl szelest jak dolozyl zaplonu,stroiciel ma wymówkę ze czujnik polozenia walu szfankowal i przestawial zaplon i w momencie kiedy stroiciel dolozyc zaplonu zwariowal czujnik,

chce dowiedziec sie czy to jest wina materialu czy strojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzcie mi w jaki sposób te kawalki z pierwszego tloka znalazly sie na 2,3i 4 tloku ??

> byl szelest jak dolozyl zaplonu,stroiciel ma wymówkę ze czujnik polozenia walu szfankowal i

> przestawial zaplon i w momencie kiedy stroiciel dolozyc zaplonu zwariowal czujnik,

> chce dowiedziec sie czy to jest wina materialu czy strojenia.

a gmp masz luźne? Zaszwankowal? Hehe

przez zawory dolotowe sie dostaly smile.gif jak cos wpadli miedzy zawór a gniazdo to reszte kawalkow przewialo smile.gif

wszystkie zawory gdzie byly kawalki są do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzcie mi w jaki sposób te kawalki z pierwszego tloka znalazly sie na 2,3i 4 tloku ??

> byl szelest jak dolozyl zaplonu,stroiciel ma wymówkę ze czujnik polozenia walu szfankowal i

> przestawial zaplon i w momencie kiedy stroiciel dolozyc zaplonu zwariowal czujnik,

> chce dowiedziec sie czy to jest wina materialu czy strojenia.

qpy się nie trzyma...

czujnik nie przestawia zapłonu, ECU to robi wg tego co ustawił stroiciel.

jak dokładasz zapłonu (rozumiem że chodzi o przyśpieszenie zapłonu na mapie .....) to czujnik nie wariuje... czujnik albo czyta albo nie... wariować może ECU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> qpy się nie trzyma...

> czujnik nie przestawia zapłonu, ECU to robi wg tego co ustawił stroiciel.

> jak dokładasz zapłonu (rozumiem że chodzi o przyśpieszenie zapłonu na mapie .....) to czujnik nie

> wariuje... czujnik albo czyta albo nie... wariować może ECU...

stroiciel wymowke ma ze to wina czujnika, od dwóch dni scinalo zaplon na mocniejszej mapie, no i jak poprawil to widac co mamy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stroiciel wymowke ma ze to wina czujnika, od dwóch dni scinalo zaplon na mocniejszej mapie, no i

> jak poprawil to widac co mamy

podstawowa zasada stojenia.... auto ma być sprawne mechanicznie i "elektrycznie"

jak czujnik nie domagał... trzeba było wymienić...

od Mastersa na kopach wyleciałem jak chciałem żeby stroił na skopanym czujniku temp silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> qpy się nie trzyma...

> czujnik nie przestawia zapłonu, ECU to robi wg tego co ustawił stroiciel.

> jak dokładasz zapłonu (rozumiem że chodzi o przyśpieszenie zapłonu na mapie .....) to czujnik nie

> wariuje... czujnik albo czyta albo nie... wariować może ECU...

A nie jest tak ze jak gmp lata góra dół np przez to ze jest customowe mocowanie to komp czyta przerwę w innym miejscu i przez to zapłonu wypadają gdzie indziej? Tzn albo przyspiesza albo opóźnia zapłon hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje zdanie ogólnie niestety jest takie, że są to wszystko efekty strojenia na zasadzie "powinno

> być dobrze", "u Zenka to działało" i szaleńczej pogoni za kolejnymi barami doładowania.

> Doładowanie to nie potencjometr. Sam miałem szczęście zrozumieć to na samym początku swojej

> turbawki po przekiblowaniu paru weekendów na hamowni stało-obciążeniowej jako widz a potem

> prawie pięciu godzin z moim własnym autem. To co tam wystroiłem było drastycznie różne od tego

> co zrobiłem na ulicy.

Ja to widzę tak: kto idzie grubo jebnać musi, nie każdego rajcuje 120 koni w cento bo to zwyczajnie ledwo się porusza wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podstawowa zasada stojenia.... auto ma być sprawne mechanicznie i "elektrycznie"

> jak czujnik nie domagał... trzeba było wymienić...

> od Mastersa na kopach wyleciałem jak chciałem żeby stroił na skopanym czujniku temp silnika

Nigdy nie milem problemu z tym czujnikiem a teraz raptem niesprawny smile.gif

trzeba kupic tloki zawory i skladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie jest tak ze jak gmp lata góra dół np przez to ze jest customowe mocowanie to komp czyta

> przerwę w innym miejscu i przez to zapłonu wypadają gdzie indziej? Tzn albo przyspiesza albo

> opóźnia zapłon

jak by tak było to z zapłonem zawsze były problemy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stroiciel wymowke ma ze to wina czujnika, od dwóch dni scinalo zaplon na mocniejszej mapie, no i

> jak poprawil to widac co mamy

Co to znaczy ścinało? A nie było to po prostu działanie czujnika stukowego, który nie był dobrze skonfigurowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie jest tak samo z pierwszym tlokiem tylko ze resztki tloka sa na 2,3,4 tloku i jak sie tam

> znalazly ??

> mam dwie termo i na dwuch byla podobna temp.

> niedlugo beda fotki, najbardziej ucierpialydwa zawory jeden wydechowy i jeden ssacy na przeciwko

> siebie z pierwszego tloka.

Miałem to samo jeśli chodzi o zapłon i kawałki we wszystkich cylindrach.

Zapłon mi wariował przez poyebany wariator stag'a - sam przestawiał wartości i pchał zapłon do przodu o kilkanaście stopni...

A co do odłamków to jak zawór się uwali to kawałki latają do kolektora dolotowego i po wszystkich cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to widzę tak: kto idzie grubo jebnać musi, nie każdego rajcuje 120 koni w cento bo to zwyczajnie

> ledwo się porusza

Mylisz się, nie mówię tutaj o swoim truchle, widziałem porządnie zmapowane auta 700 i więcej konne, które jężdżą od lat i mają się dobrze i rządzą na lokalnej scenie 1/4. I nikt z szufelką za samochodem nie chodzi, żeby zamiatać resztki po silniku zlosnik.gif

A jeżeli chodzi o mnie to mnie nie rajcuje rozbieranie silnika co tydzień i szukanie części po szrotach albo internecie co chwila zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy ścinało? A nie było to po prostu działanie czujnika stukowego, który nie był dobrze

> skonfigurowany?

oj watpie smile.gif u mnie kiedyś tak bylo ze jak gmp ustawilo sie za blisko kółka to lapalo triger errory i wypadaly zaplony, ale juz na pewno nie powodowlo to przyspieszenia albo opóźnienia zaplonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy ścinało? A nie było to po prostu działanie czujnika stukowego, który nie był dobrze

> skonfigurowany?

albo byl dobrze skonfigurowany i cofal zaplon bo zaczynalo stukac, a stroiciel nie wiedzial czemu i mu dodawal jeszcze icon_eek.gif

Ja jezdzilem ok pol roku na zaplonie, ktory byl niby okay....

Moritz sie przejechal w sluchawkach...niby okay wiec dodaje zaplon i nie chce stukac - dziwne....dopiero jak odjal to sie okazalo, ze stukal caly czas heheheh

takie swierszczyki w silniku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo byl dobrze skonfigurowany i cofal zaplon bo zaczynalo stukac, a stroiciel nie wiedzial czemu i

> mu dodawal jeszcze

> Ja jezdzilem ok pol roku na zaplonie, ktory byl niby okay....

> Moritz sie przejechal w sluchawkach...niby okay wiec dodaje zaplon i nie chce stukac -

> dziwne....dopiero jak odjal to sie okazalo, ze stukal caly czas heheheh

> takie swierszczyki w silniku

Słuchawki to podstawa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Poczekaj...skontaktuj sie z Tomaszem Strozikiem...on tez sprzedaje kucizne, a dodatkowo zna sie na

> silnikach fiata jak malo kto:

> http://motorsport4you.pl/sportowe-czesci/

skontaktowałem się z włochami:

http://www.scara73.com/web1/it/abarth/43...article-16.html

Jest odpowiedz od Enrico grinser006.gif:

Hi Damian my name is Enrico

Total ammount is 950 euro + delivery to you

Please let me know

Enrico

Good Day

I'm interested wit forged pistons and rods for Fiat T-jet engine

What is the total cost for one complete set (including ARP bolts)?

Thanks

Kind regards from Poland

Mocowanie korbowodu w tłoku obniżone o 1mm (korbowody krótsze)

Czy to drogo czy tanio nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.