Skocz do zawartości

Dla Twardzieli - test Dodge Ram 1500


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś test Dodge Ram 1500. Zamówiłem w wypożyczalni samochód kompaktowy, na placu były tylko jakieś minivany, VW Beattle w żółtym kolorze i Ram. Więc wziąłem Ram'a.

1. Rozmiary

Olbrzymi. Parkowanie dostarczało wielkiej rozrywki, za nic nie mogłem opanować mieszczenia się w miejsca parkingowe. Wsiadanie wymagało wspinania się. W środku patrzyło się z góry na wszystkich, nawet właścicielu SUV. Szerokie pasy na autostradach okazywały się niezwykle wąskie. Wiele z zawijasów na parkingach wymagało jazdy po krawężnikach i trawnikach jako że ten czołg nie chciał wykręcić w zaprojektowanym miejscu.

2. Komfort jazdy

Zdumiewająco dobry. Samochód był niezwykle cichy, ośmiobiegowy automat troszkę szarpał, ale nie jakoś specjalnie. Silnik w normalnej, miejskiej jeździe nie przekraczał 2500 obrotów. Ale jak się dodało gazu to silnik był zdecydowanie nie-ciężarówkowy - kręcił się chętnie wysoko, aż do 6500 obrotów. Cóż, w końcu to słynne HEMI.

3. Przyspieszenia

Bardzo przyzwoite. Niestety przyczepność tylnych kół była kiepska i dodanie gazu powodowało straszny pisk oraz kręcenie tyłkiem jak pies po zobaczeniu właściciela.

4. Bagażnik

Brak frown.gif Walizki jeździły na tylnym siedzeniu

5. Ilość miejsc

Sześć, z czego dwie osoby wygodnie. Na tylnej kanapie miejsca było mało a do tego siedzenia były bardzo niewygodne. Teściową można wsadzić, małe dziecko pewnie też, ale osoba dorosła nie była by zachwycona.

6. Zachowanie na jezdni

Na gładkiej nawierzchni jechał pewnie i jak samochód osobowy. Jaja zaczynały się na niewielkich wybojach - tylny most pokazywał dlaczego w samochodach osobowych się tego już nie stosuje (nawet Mustang zrezygnował) - tył pojazdu żył własnym życiem na każdym wyboju i kierowca miał sporo zabawy żeby utrzymać samochód na zaplanowanym pasie jazdy. Jadąc 130 km/h w gęstym ruchu dawało to więcej adrenaliny niż ostatni potwór w Doom.

7. Dziwności

Zmiana biegów pokrętłem do głośności = chcąc ściszyć radio włączamy wsteczny. Napęd na 4 koła z blokadą wszelkich mechanizmów różnicowych i reduktorem - w zakrętach zwija asfalt.

8. Czy ja go chcę?

NIGDY!

9. Zużycie paliwa

Trzy dni jazdy, tylko po mieście, dwie długie wycieczki (na lotnisko i z lotniska) plus kręcenie się w przerażających korkach Alpharetta, GA - 9.8 litra na setkę.

I zdjęcia (robione lekko brudnymi majtkami):

a) pełna elektryka

ram1500-001.jpg

b) nawet tylna szybka (ta między kabiną a paką) otwierała się elektrycznie

ram1500-002.jpg

c) poprzedni użytkownik jeździł nim dość ostro, mi się udało uzyskać znacznie lepszy wynik spalania

ram1500-003.jpg

d) tajemnicze guziczki na kierownicy

ram1500-004.jpg

e) jeszcze więcej tajemniczych guziczków na kierownicy

ram1500-005.jpg

f) włączanie świateł

ram1500-007.jpg

g) bestia na parkingu

ram1500-008.jpg

h) bestia na parkingu, jak widać nie umiem parkować

ram1500-009.jpg

i) USB też było.

ram1500-010.jpg

j) Bestia z wieczora

ram1500-011.jpg

k) Prędkościomierz w km/h dla importujących do Polski

ram1500-012.jpg

l) licznik czasu pracy silnika

ram1500-013.jpg

m) klimatyzacja ręczna

ram1500-014.jpg

n) Kierownica i wskaźniki

ram1500-015.jpg

o) Wszelkie temperatury są wyświetlane by móc sprawdzić czy coś nam się nie przegrzewa

ram1500-016.jpg

p) Na autostradzie zużycie paliwa bardzo przyzwoite

ram1500-017.jpg

q) Skrzynia biegów i przełącznik trybu działania napędu - albo tylne koła, albo napęd na 4 z blokadą wszelkich mechanizmów różnicowych, albo to samo + dodatkowy reduktor.

ram1500-018.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś test Dodge Ram 1500. Zamówiłem w wypożyczalni samochód kompaktowy, na placu były tylko jakieś

> minivany, VW Beattle w żółtym kolorze i Ram. Więc wziąłem Ram'a.

Napisales tak jakby to wszystko kompakty byly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś test Dodge Ram 1500. Zamówiłem w wypożyczalni samochód kompaktowy, na placu były tylko jakieś

> minivany, VW Beattle w żółtym kolorze i Ram. Więc wziąłem Ram'a.

srednio interesujący test dla odbiorcy w PL wink.gif

ale Twoje wrażenia z jazdy VW Beattle to bym chętnie przecyztał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednio interesujący test dla odbiorcy w PL

> ale Twoje wrażenia z jazdy VW Beattle to bym chętnie przecyztał

Beattle wynająłem kilka lat temu, na każdym skrzyżowaniu machali i uśmiechali się do mnie różni faceci, w końcu jeden dał mi przez okno wizytówkę. Nigdy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia jak w każdym pick-up-ie. Tylko te nasze, pięcioosobowe z silnikami wysokoprężnymi nie są ciche i biegi nie są w pokrętle. No i tył bez kartofli jeszcze bardziej żyje swoim życiem.

Reszta to takie same wrażenia. Jak to w aucie rolniczym.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś test Dodge Ram 1500. Zamówiłem w wypożyczalni samochód kompaktowy, na placu były tylko jakieś

> minivany, VW Beattle w żółtym kolorze i Ram. Więc wziąłem Ram'a.

No weź...z tym parkowaniem to dałeś.

W PL mam o wiele mniejsze miejsca.

W USA to nie jest jakieś wielkie auto,m po prostu zwykły pikap.

Mam tylko jedną uwagę - co do wskazania spalania. Podejrzanie małe jak na 5.7 HEMI. Choćbyś jechał nawet i nei na 4, a na 2 baniakach.

A rozwiązanie zmiany biegów w tym nowym modelu - idiotyczne.

Wolę moją wajchę z prawej strony wystającą z kolumny kierownicy.

Reszta OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tego typu auta nie mają anty-systemów, żeby nie zarzucało tyłem?

Może nowsze mają? Jeździłem dużo kilka lat temu to wtedy nie miały.

Na rondach, kiedy przy 1,5krpm sprężarka zaczynała pompować niedzielnych kierowców stawiałoby bokiem.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tylko jedną uwagę - co do wskazania spalania. Podejrzanie małe jak na 5.7 HEMI. Choćbyś jechał

> nawet i nei na 4, a na 2 baniakach.

Nie wiem czy słyszałem żeby któryś z benzynowych pickupów 4x4 palił mniej niż 20 MPG na trasie.

Mój ma teoretycznie 19.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy słyszałem żeby któryś z benzynowych pickupów 4x4 palił mniej niż 20 MPG na trasie.

> Mój ma teoretycznie 19.

> HanYs

Ten był 4x2 i na trasie mi pokazywał 24-25 MPG. W mieście było gorzej, ale średnia z całej wycieczki mi wyszła 22 MPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten nowy, osmiobiegowy automat znacząco obniża zużycie paliwa.

Tak, to jedyne wytłumaczenie. Te nowe automaty obniżają spalanie.

Bo ja mam 4.7 V8 Fuelflex i wiem, ile to pali..;) Szczególnie, jak się zapnie napędy i jeździ w zimie.

Jak się jeździ tylko RWD, to tragedii nie ma. Ale 23 l/100 w lecie i 26 w zimie w trybie miejskim wychodzi bezproblemowo. Automat 5-biegowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tego typu auta nie mają anty-systemów, żeby nie zarzucało tyłem?

Czyste setki Nm na tylnej osi stety smile.gif baaardzo fajna zabawa w zimie i na parkingu.

Przynajmniej w mojej wersji - 445 Nm.

PS. Tylko trzeba uważać, aby nie zrobić komuś szkody całkowitej lub zacząc jechać paką do przodu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korki w Alpharetta? Zaskoczyło mnie wspomnienie o tym tak mocno że muszę dopytać: Old Milton czy w

> innym rejonie? Zawsze uważałem tamte korki za pieszczotki w porównaniu do Wawy.

Windward Pkwy - jest ostatnio tak zakorkowana ze oszalec mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Rozmiary

> Olbrzymi. Parkowanie dostarczało wielkiej rozrywki, za nic nie mogłem opanować mieszczenia się w

> miejsca parkingowe. Wsiadanie wymagało wspinania się.

Be zprzesady...miejsca parkingowe sa spore i wieksze pickupy sie mieszcza...z tym wspinaniem tez troche presadzasz.

> W środku patrzyło się z góry na

> wszystkich, nawet właścicielu SUV. Szerokie pasy na autostradach okazywały się niezwykle

> wąskie. Wiele z zawijasów na parkingach wymagało jazdy po krawężnikach i trawnikach jako że

> ten czołg nie chciał wykręcić w zaprojektowanym miejscu.

Znow przesadzasz...owszem siedzi sie wyzej ale z jezdzi i skreca sie normalnie bez wjezdzanai na krawezniki...serio wiekszymi autami da sie wyrobic na parkingach.

> 4. Bagażnik

> Brak Walizki jeździły na tylnym siedzeniu

To sie rozwiazuje zakladajac pokrywe paki...oczywiscie w przypadku rentala to raczej niemozliwe.

> 5. Ilość miejsc

> Sześć, z czego dwie osoby wygodnie. Na tylnej kanapie miejsca było mało a do tego siedzenia były

> bardzo niewygodne. Teściową można wsadzić, małe dziecko pewnie też, ale osoba dorosła nie była

> by zachwycona.

Dlatego rodzinne pickupy obowiazkowo musza miec najdluzsza kabine...wtedy meijsca dla wszystkich jest bardzo duzo.

> 6. Zachowanie na jezdni

> Na gładkiej nawierzchni jechał pewnie i jak samochód osobowy. Jaja zaczynały się na niewielkich

> wybojach - tylny most pokazywał dlaczego w samochodach osobowych się tego już nie stosuje

> (nawet Mustang zrezygnował) - tył pojazdu żył własnym życiem na każdym wyboju i kierowca miał

> sporo zabawy żeby utrzymać samochód na zaplanowanym pasie jazdy. Jadąc 130 km/h w gęstym ruchu

> dawało to więcej adrenaliny niż ostatni potwór w Doom.

Znow koloryzujesz...da sie tego typu autem przyjemnie jechac i nic nie tanczy ani nie ucieka mimo sztywnego mostu.

> 7. Dziwności

>

Napęd na 4 koła z

> blokadą wszelkich mechanizmów różnicowych

Nie wszelkich tylko centralnego...w mostach nie ma blokad dyferencjalow.

> 9. Zużycie paliwa

> Trzy dni jazdy, tylko po mieście, dwie długie wycieczki (na lotnisko i z lotniska) plus kręcenie

> się w przerażających korkach Alpharetta, GA - 9.8 litra na setkę.

To by sie zgadzalo mniej wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A faktycznie.

> Tamten rejon to dla mnie tylko z Fry's Electronics się kojarzy, a tam tylko wieczorami i korków nie

> było.

> Thx.

Drugie korki przy jeździe na lotnisko w Piątek o 17 - najpierw na 400 koło 7 zjazdu, potem przy skrzyżowaniu z I-285 a potem juz od połączenia z I-85 przez całe centrum az do I-20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie jazdy - wrażenia z I-75/I-85 w centrum. Wszyscy jadą 70 MPH, ja tym Ram'em - tylko ja i jedna maleńka torba podróżna = zero obciążenia. Na każdym większym wyboju samochód zmieniał kierunek na tyle ze zeby zostać na pasie potrzebna była spora kontra kierownicą. Bez szybkiej i zdecydowanej kontry wjeżdżamy na cudzy pas, co w dużym ruchu konczy sie minimum trabieniem. Moze jakby był bardziej obciążony to by mniej skakał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...z tym wspinaniem tez

> troche presadzasz.

Wsiadając do znacznie mniejszego Hi-Lux-a moja mulher.gif porwała kiedyś spódnicę. Niezły miałem ubaw, kiedy jedną nogą była już w aucie a druga jeszcze na ziemi i w tym momencie: "traaach" po całej długości.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem idealne do przewozu/ciagniecia zabawek oraz wyjazdow rodzinnych w plener.

Oraz dla rolnika, który mieszka na zadupiu, gdzie 10km od domu są tylko wertepy a odśnieżają po 3 dobach po odcięciu od świata... Tylko lift i dobre gumy trzeba grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sprawie jazdy - wrażenia z I-75/I-85 w centrum. Wszyscy jadą 70 MPH, ja tym Ram'em - tylko ja i

> jedna maleńka torba podróżna = zero obciążenia. Na każdym większym wyboju samochód zmieniał

> kierunek na tyle ze zeby zostać na pasie potrzebna była spora kontra kierownicą. Bez szybkiej

> i zdecydowanej kontry wjeżdżamy na cudzy pas, co w dużym ruchu konczy sie minimum trabieniem.

> Moze jakby był bardziej obciążony to by mniej skakał?

Może warto sprawdzić luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym? grinser006.gif

A nie, zapomniałem że u Was na przeglądzie sprawdza się tylko co komputerek mówi o spalinach clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sprawie jazdy - wrażenia z I-75/I-85 w centrum. Wszyscy jadą 70 MPH, ja tym Ram'em - tylko ja i

> jedna maleńka torba podróżna = zero obciążenia. Na każdym większym wyboju samochód zmieniał

> kierunek na tyle ze zeby zostać na pasie potrzebna była spora kontra kierownicą. Bez szybkiej

> i zdecydowanej kontry wjeżdżamy na cudzy pas, co w dużym ruchu konczy sie minimum trabieniem.

> Moze jakby był bardziej obciążony to by mniej skakał?

Może masz pecha do aut z mostem i auto miało luzy ? zlosnik.gif

A może tak odbierasz podskakiwanie na poprzecznych wybojach hmm.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oraz dla rolnika, który mieszka na zadupiu, gdzie 10km od domu są tylko wertepy a odśnieżają po 3

> dobach po odcięciu od świata... Tylko lift i dobre gumy trzeba

Wystarczą boczne ulice w Chicago albo wąskie osiedlówki o 5 rano.

Zeszłej zimy było w Chicago tyle śniegu ,że ulice których nie odśnieżali na bieżąco były tak zawalone ,że osobówki nie miały szans na wyjazd.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to jedyne wytłumaczenie. Te nowe automaty obniżają spalanie.

> Bo ja mam 4.7 V8 Fuelflex i wiem, ile to pali..;) Szczególnie, jak się zapnie napędy i jeździ w

> zimie.

> Jak się jeździ tylko RWD, to tragedii nie ma. Ale 23 l/100 w lecie i 26 w zimie w trybie miejskim

> wychodzi bezproblemowo. Automat 5-biegowy.

Ja mam 5.7L i 6 biegową skrzynię i średnio z napędem x2 18 L/100km. Zimą rośnie do max 22L /100km przy 4x4.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.