karan Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Hamulce przód 240mm wentylowane Hamulce tyl tarczowe Podłączone na nowej pompie (ori MM) jak poniżej: Niby mamy odpowietrzone, a nie mozna zablokowac przodu...auto ledwo hamuje. przy wylaczonym silniku nie mozna napompawac hamulca - czuc, ze twardnieje i i nastepuje jakby przeskok i pedał idzie niżej... Macie jakieś pomysły??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Bo źle jest. Patrząc na rysunek to od prawej zamień ZAŚLEPIONE z PRZÓD. Albo zaślep jedną stronę (tak jak w ABS) i dół tył, góra przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > Bo źle jest. Patrząc na rysunek to od prawej zamień ZAŚLEPIONE z PRZÓD. Albo zaślep jedną stronę > (tak jak w ABS) i dół tył, góra przód. wytłumacz mi czemu tak nie działa, a bedzie działać po przepieciu tak jak piszesz... Pompa sklada sie z dwóch tłoczkow i teraz pytanie jak działa: czy wciskajac pedal wpierw dziala tłoczek blizej serwa, kasuje luz sprezyny i naciska na nastepny tłoczek.... czy oba tłoczki działaja tak samo... Co za roznica jak jest wpiete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Tak jak Ci mówiłem telefonicznie, na pewno zamień przody, daj w dwie sekcje. To dla bezpieczeństwa Twojego, a i sprawę odpowietrzenia/hamowania powinno to poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 Tłoczki działają jednocześnie. > Co za roznica jak jest wpiete nie staraj się zrozumieć inżynierów fiata, zrób tak jak Ci mówią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 czemu upierasz sie przy jednym przewodzie na tyl ?? zrob dla dla kazdej sekcji jak w oryginale i zaloz korektor z golfa mk3 on jest na dwa obdowy jednoczesnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > wytłumacz mi czemu tak nie działa, a bedzie działać po przepieciu tak jak piszesz... > Pompa sklada sie z dwóch tłoczkow i teraz pytanie jak działa: > czy wciskajac pedal wpierw dziala tłoczek blizej serwa, kasuje luz sprezyny i naciska na nastepny > tłoczek.... czy oba tłoczki działaja tak samo... > Co za roznica jak jest wpiete Pomijając kwestię tego, że diagnosta powinien Cię wywalić na pysk za takie coś Jedna sekcja nie wydoli pociągnąć dwóch dużych zacisków. Jak dobrze spojrzeć, to podpięcie przodu w dwie różne sekcje i zaślepienie jednej też dobrze nie zadziała, bo przód nie będzie równo hamował (pewnie dlatego podpięliście tak jak na rysunku). Złączyć dwa wyjścia idące na tył (z dwóch sekcji) zaamiast jedno zaślepiać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > czemu upierasz sie przy jednym przewodzie na tyl ?? zrob dla dla kazdej sekcji jak w oryginale i > zaloz korektor z golfa mk3 on jest na dwa obdowy jednoczesnie albo z doblo bez ABS też jest podwójny jakiś tekst jak coś to mam taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > Tak jak Ci mówiłem telefonicznie, na pewno zamień przody, daj w dwie sekcje. To dla bezpieczeństwa > Twojego, a i sprawę odpowietrzenia/hamowania powinno to poprawić. z tego co czytalem to właśnie tak robia W A-grupie SC/CC z 1 sekcji przod, a z 2 secji tył jednym przewodem, a drugi zaślepiony. Jeżeli im działa to czemu w tym wypadku nie Pytanie czy obie sekcje mają te sama wydajnosc.... Edit By podłączyc przody do roznych sekcji trzeba bedzie tył puścić przez trojnik by cisnienia sie wyrównywały w sekcjach bo inaczej beda różne cisnienia Chyba tak bedzie najlepiej: Nie zmienia to faktu, że i tak to powinno działać jak mam teraz podłączone... Czekamy na rajdowców może coś doradzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 wydajnosc kazdej sekcji jest taka sama bo mamy tam podpiete w serii zacisk-tloczek i do drugiej sekcji zacisk-tloczek. Podlaczajac dwa zaciski pod jedna sekcje staje sie ona nie wydolna. Mozesz podlaczyc tak jak pokazales, ale latwiej bedzie puscic dodatkowy przewod + korektor o ktorym pisalismy wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2014 > wydajnosc kazdej sekcji jest taka sama bo mamy tam podpiete w serii zacisk-tloczek i do drugiej > sekcji zacisk-tloczek. Podlaczajac dwa zaciski pod jedna sekcje staje sie ona nie wydolna. > Mozesz podlaczyc tak jak pokazales, ale latwiej bedzie puscic dodatkowy przewod + korektor o > ktorym pisalismy wyzej raczej to nie jest problem ''niewydolnosci'' Jezdza tu auta z tarczami przod/tyl na seryjnych pompach Z tego co słyszałem Moritz zaslepił tył i pedał robi sie twardy...tyle, ze podłączone po przodzie na sekcji Wyglada na to, ze mamy problem z tylem... prawdopodobnie nie chce sie odpowietrzyc przez korektor...lub inna cholera...ale jak to wpływa na przód, że nie chce sie blokować EDIT: HGW co jest przod/tyl na 1 sekcji i przod/zaslepka na drugiej sekcji tez nie chce dzialac Dziala tylko jak jest podlaczony jeden przod do 1 sekcji i drugi przod do 2 sekcji a tył odłączony No cóż...trza bedzie upalac bez tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 > albo z doblo bez ABS też jest podwójny > jakiś tekst > jak coś to mam taki a nie lepiej takie? Tanie i nowe: http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-opel-astra-f-ate-kpl-2szt-i4516737422.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2014 > a nie lepiej takie? > Tanie i nowe: > http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-opel-astra-f-ate-kpl-2szt-i4516737422.html Ja mam takie tylko ze od palio i elegansio hamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Jak montowalem tarcze na tyl to tez mialem problem z odpowietrzeniem i nie rownym hamowaniem. Odpowietrzalem kilkanascie razy. NIe chcial mi sie odpowietrzyc jeden korektor. Dodatkowo polecam przerobic kolektory seryjne na tyl aby zmniejszyc ich sile tak jak to w pewnym watku opisywal czuczu. Faktem jest, ze pedal jest nizszy niz przy bebnach ale hamuje bdb i tyl zaszwe dziala poprawnie, nigdy sie nie blokuje . Jest to granica pompy i trzeba sie przyzwyczaic do nizszego pedalu przy hamowaniu. ( wentyle 240 na duzym tloku i tyl UT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 > Pomijając kwestię tego, że diagnosta powinien Cię wywalić na pysk za takie coś Jedna sekcja nie > wydoli pociągnąć dwóch dużych zacisków. Jak dobrze spojrzeć, to podpięcie przodu w dwie różne > sekcje i zaślepienie jednej też dobrze nie zadziała, bo przód nie będzie równo hamował (pewnie > dlatego podpięliście tak jak na rysunku). 19mm pompa wyrabiała u mnie w uno przy 54 mm zaciskach podłączonych do jednej sekcji - więc nie widzę powodu dlaczego tu by miała nie wyrobić podłaczona do 48mm > Złączyć dwa wyjścia idące na tył (z dwóch sekcji) > zaamiast jedno zaślepiać?? i wtedy uzyskujemy defacto układ jednoobwodowy - jedna nieszczelność i całe hamulce kaput. Jak na mój gust to gdzieś jest sporo powietrza - czasami w tylnych zaciskach lubi się ono chować lub gdzieś indziej. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 > a nie lepiej takie? > Tanie i nowe: > http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-opel-astra-f-ate-kpl-2szt-i4516737422.html Też takie posiadam tyle że na bębnach z tyłu i prawidłowo działają. A jestem ciekaw czy na tarczówki z tyłu to się nadaje czy tylko regulowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > Hamulce przód 240mm wentylowane > Hamulce tyl tarczowe > Podłączone na nowej pompie (ori MM) jak poniżej: > Niby mamy odpowietrzone, a nie mozna zablokowac przodu...auto ledwo hamuje. > przy wylaczonym silniku nie mozna napompawac hamulca - czuc, ze twardnieje i i nastepuje jakby > przeskok i pedał idzie niżej... > Macie jakieś pomysły??? A gdzie jest ten trójnik co łączy przewód od pompy do dwóch przewodów na tył? Pod maską czy z tyłu w okolicach tylnego zawiasu? PS Dwuobwodowy układ to tylko teoria... Jeśli jest jakaś nieszczelność na którymś przewodzie (na tył lub przód) lub np szczęki (tłoczek) daleko od bębna (tarczy) pedał hamulca od razu w dół.... Spróbuj auto podnieść do góry, jedna osoba niech wciska hamulec, a druga patrzy jak zaczynają hamować koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > A gdzie jest ten trójnik co łączy przewód od pompy do dwóch przewodów na tył? Pod maską czy z tyłu > w okolicach tylnego zawiasu? > PS Dwuobwodowy układ to tylko teoria... Jeśli jest jakaś nieszczelność na którymś przewodzie (na > tył lub przód) lub np szczęki (tłoczek) daleko od bębna (tarczy) pedał hamulca od razu w > dół.... > Spróbuj auto podnieść do góry, jedna osoba niech wciska hamulec, a druga patrzy jak zaczynają > hamować koła przy pompie jest korektor hamowania RRS a trojnik na tyl pad autem na koncu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > Podłączone na nowej pompie (ori MM) jak poniżej: > Ja mam u siebie dokładnie tak plus hydrauliczny ręczny przed korektorem i wszystko działa bez zarzutu. Aczkolwiek mechanicy mieli ostatnio jakiś problem z odpowietrzeniem tylnej sekcji. Czy są jakieś znane problemy z odpowietrzaniem tych korektorów (RRS z pokrętłem) z hydraulicznym hamulcem ręcznym? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 okazuje się, że na krzyż też nie działa Spierdzielone albo: - nowa pompa MM - Hamulce??? Zestaw u poprzednika działał normalnie... teraz tylko przednie zaciski przeszły regeneracje...ale co można tam spieprzyć??? Możliwe, że dali nowe tłoczki ''krótsze'' i cofaja sie za bardzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > okazuje się, że na krzyż też nie działa > Spierdzielone albo: > - nowa pompa MM > - Hamulce??? Zestaw u poprzednika działał normalnie... teraz tylko przednie zaciski przeszły > regeneracje...ale co można tam spieprzyć??? > Możliwe, że dali nowe tłoczki ''krótsze'' i cofaja sie za bardzo? tłoczek nie cofnie się "za bardzo" może wyjść "za bardzo" cofa się tylko trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > przy pompie jest korektor hamowania RRS a trojnik na tyl pad autem na koncu Czyli powinno fungować. Sprawdzaj w takim razie zaciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 18 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 > tłoczek nie cofnie się "za bardzo" może wyjść "za bardzo" > cofa się tylko trochę jak może wyjsc za bardzo skoro ma tarcze i klocki...to musi byc powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > jak może wyjsc za bardzo skoro ma tarcze i klocki...to musi byc powietrze W ekstremalnym przypadku przy za krótkich tloczkach prędzej wyskoczy niż będzie się za bardzo cofal. Układ masz zapowietrzony albo pompa nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > W ekstremalnym przypadku przy za krótkich tloczkach prędzej wyskoczy niż będzie się za bardzo > cofal. > Układ masz zapowietrzony albo pompa nie robi. Pompa nowa MM i działa dobrze gdy przody wpiete bez tyłu Jak tylko tyl podłączysz to pedał wpada....odpowietrzanie nic nie daje... Rozumiem, że brak linki recznego nie ma żadnego wpływu na prace zacisku (alfa 147)..a może właśnie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Rozumiem, że brak linki recznego nie ma żadnego wpływu na prace zacisku (alfa 147)..a może właśnie > ma Ha i tu chyba leży pies pogrzebany - nie znam tego zacisku ale tam powinna być również regulacja wysunięcia tłoczka dla "celów hamulca ręcznego na linkach" Tam szukaj przyczyny braku tyłu ( w fiacie 125p tłoczek tylnego zacisku był na gwincie, po to by, gdy tarcza się zużywała nie trzeba było wciąż regulować linki) Pytaj ludzi co mają twoje zaciski, jak wygląda taka regulacja Z tego co widzę na tym zdjęciu http://www.forum.alfaholicy.org/attachme...zdj_cie0110.jpg koło linki jest wichajster ze sprężyną. Może trza go złapać trytytką lub drutem by był w pozycji jak lekko naciągnieta linka ręcznego? Jeszcze jedna fotka zacisku z widocznym wichajstrem http://e-katalog.intercars.com.pl/dynami...497d5dc5b810198 Ponadto na forum alfy wyczytałem, że aby wsunąć tłoczek można nim kręcić czyli chyba podobnie jest zbudowany jak w kanciaku 125p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Pompa nowa MM i działa dobrze gdy przody wpiete bez tyłu > Jak tylko tyl podłączysz to pedał wpada....odpowietrzanie nic nie daje... > Rozumiem, że brak linki recznego nie ma żadnego wpływu na prace zacisku (alfa 147)..a może właśnie > ma jeśli przy ruchu dźwigni na zacisku blokujesz koło to nie ma. Jeśli nie - to mogą sie dziać różne jaja. Ogólnie stara szkoła przy zespolonych zaciskach aby po cofnięciu tłoczków dosunięcie ich do tarczy wykonać hamulcem ręcznym. (czasami jeśli samoregulator nie działa do końca prawidło to może robić problemy - łacznie z rozsypaniem się jego) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > jeśli przy ruchu dźwigni na zacisku blokujesz koło to nie ma. > Jeśli nie - to mogą sie dziać różne jaja. > Ogólnie stara szkoła przy zespolonych zaciskach aby po cofnięciu tłoczków dosunięcie ich do tarczy > wykonać hamulcem ręcznym. > (czasami jeśli samoregulator nie działa do końca prawidło to może robić problemy - łacznie z > rozsypaniem się jego) > pozdr Dokładnie, trzeba pomachać wajchą od ręcznego przy zacisku zeby wykasować luz, pozniej może być bez linki, ale luz na tłoczku trzeba skasować "ręcznie:" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Dokładnie, trzeba pomachać wajchą od ręcznego przy zacisku zeby wykasować luz, pozniej może być bez > linki, ale luz na tłoczku trzeba skasować "ręcznie:" bede działał ale za jakiś czas...teraz mam kompletnie dość tych hamulców chyba oddam to do kogoś i niech walczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.