Jump to content

Problem z hamulcami...potrzebujemy porady


karan
 Share

Recommended Posts

Hamulce przód 240mm wentylowane

Hamulce tyl tarczowe

Podłączone na nowej pompie (ori MM) jak poniżej:

0928ea6e43183d3amed.jpg

Niby mamy odpowietrzone, a nie mozna zablokowac przodu...auto ledwo hamuje.

przy wylaczonym silniku nie mozna napompawac hamulca - czuc, ze twardnieje i i nastepuje jakby przeskok i pedał idzie niżej...

Macie jakieś pomysły???

632fac6d3b7342bfmed.jpg

07c559006ed22891med.jpg

Link to comment
Share on other sites

> Bo źle jest. Patrząc na rysunek to od prawej zamień ZAŚLEPIONE z PRZÓD. Albo zaślep jedną stronę

> (tak jak w ABS) i dół tył, góra przód.

wytłumacz mi czemu tak nie działa, a bedzie działać po przepieciu tak jak piszesz...

Pompa sklada sie z dwóch tłoczkow i teraz pytanie jak działa:

czy wciskajac pedal wpierw dziala tłoczek blizej serwa, kasuje luz sprezyny i naciska na nastepny tłoczek.... czy oba tłoczki działaja tak samo...

Co za roznica jak jest wpiete hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

czemu upierasz sie przy jednym przewodzie na tyl ?? zrob dla dla kazdej sekcji jak w oryginale i zaloz korektor z golfa mk3 on jest na dwa obdowy jednoczesnie

Link to comment
Share on other sites

> wytłumacz mi czemu tak nie działa, a bedzie działać po przepieciu tak jak piszesz...

> Pompa sklada sie z dwóch tłoczkow i teraz pytanie jak działa:

> czy wciskajac pedal wpierw dziala tłoczek blizej serwa, kasuje luz sprezyny i naciska na nastepny

> tłoczek.... czy oba tłoczki działaja tak samo...

> Co za roznica jak jest wpiete

Pomijając kwestię tego, że diagnosta powinien Cię wywalić na pysk za takie coś zlosnik.gif Jedna sekcja nie wydoli pociągnąć dwóch dużych zacisków. Jak dobrze spojrzeć, to podpięcie przodu w dwie różne sekcje i zaślepienie jednej też dobrze nie zadziała, bo przód nie będzie równo hamował (pewnie dlatego podpięliście tak jak na rysunku). Złączyć dwa wyjścia idące na tył (z dwóch sekcji) zaamiast jedno zaślepiać??

Link to comment
Share on other sites

> Tak jak Ci mówiłem telefonicznie, na pewno zamień przody, daj w dwie sekcje. To dla bezpieczeństwa

> Twojego, a i sprawę odpowietrzenia/hamowania powinno to poprawić.

z tego co czytalem to właśnie tak robia W A-grupie SC/CC

z 1 sekcji przod, a z 2 secji tył jednym przewodem, a drugi zaślepiony.

Jeżeli im działa to czemu w tym wypadku nie icon_eek.gif

Pytanie czy obie sekcje mają te sama wydajnosc....

Edit

By podłączyc przody do roznych sekcji trzeba bedzie tył puścić przez trojnik by cisnienia sie wyrównywały w sekcjach bo inaczej beda różne cisnienia

Chyba tak bedzie najlepiej:

428ee52a39429e79med.jpg

Nie zmienia to faktu, że i tak to powinno działać jak mam teraz podłączone...

Czekamy na rajdowców może coś doradzą...

Link to comment
Share on other sites

wydajnosc kazdej sekcji jest taka sama bo mamy tam podpiete w serii zacisk-tloczek i do drugiej sekcji zacisk-tloczek. Podlaczajac dwa zaciski pod jedna sekcje staje sie ona nie wydolna. Mozesz podlaczyc tak jak pokazales, ale latwiej bedzie puscic dodatkowy przewod + korektor o ktorym pisalismy wyzej

Link to comment
Share on other sites

> wydajnosc kazdej sekcji jest taka sama bo mamy tam podpiete w serii zacisk-tloczek i do drugiej

> sekcji zacisk-tloczek. Podlaczajac dwa zaciski pod jedna sekcje staje sie ona nie wydolna.

> Mozesz podlaczyc tak jak pokazales, ale latwiej bedzie puscic dodatkowy przewod + korektor o

> ktorym pisalismy wyzej

raczej to nie jest problem ''niewydolnosci'' Jezdza tu auta z tarczami przod/tyl na seryjnych pompach

Z tego co słyszałem Moritz zaslepił tył i pedał robi sie twardy...tyle, ze podłączone po przodzie na sekcji

Wyglada na to, ze mamy problem z tylem... prawdopodobnie nie chce sie odpowietrzyc przez korektor...lub inna cholera...ale jak to wpływa na przód, że nie chce sie blokować tongue.gif

EDIT:

HGW co jest

przod/tyl na 1 sekcji i przod/zaslepka na drugiej sekcji tez nie chce dzialac niewiem.gif

Dziala tylko jak jest podlaczony jeden przod do 1 sekcji i drugi przod do 2 sekcji a tył odłączony hehe.gif

No cóż...trza bedzie upalac bez tyłu uzbroj_zlo.gif

Link to comment
Share on other sites

Jak montowalem tarcze na tyl to tez mialem problem z odpowietrzeniem i nie rownym hamowaniem. Odpowietrzalem kilkanascie razy. NIe chcial mi sie odpowietrzyc jeden korektor.

Dodatkowo polecam przerobic kolektory seryjne na tyl aby zmniejszyc ich sile tak jak to w pewnym watku opisywal czuczu.

Faktem jest, ze pedal jest nizszy niz przy bebnach ale hamuje bdb i tyl zaszwe dziala poprawnie, nigdy sie nie blokuje . Jest to granica pompy i trzeba sie przyzwyczaic do nizszego pedalu przy hamowaniu. ( wentyle 240 na duzym tloku i tyl UT)

Link to comment
Share on other sites

> Pomijając kwestię tego, że diagnosta powinien Cię wywalić na pysk za takie coś Jedna sekcja nie

> wydoli pociągnąć dwóch dużych zacisków. Jak dobrze spojrzeć, to podpięcie przodu w dwie różne

> sekcje i zaślepienie jednej też dobrze nie zadziała, bo przód nie będzie równo hamował (pewnie

> dlatego podpięliście tak jak na rysunku).

19mm pompa wyrabiała u mnie w uno przy 54 mm zaciskach podłączonych do jednej sekcji - więc nie widzę powodu dlaczego tu by miała nie wyrobić podłaczona do 48mm

> Złączyć dwa wyjścia idące na tył (z dwóch sekcji)

> zaamiast jedno zaślepiać??

i wtedy uzyskujemy defacto układ jednoobwodowy - jedna nieszczelność i całe hamulce kaput.

Jak na mój gust to gdzieś jest sporo powietrza - czasami w tylnych zaciskach lubi się ono chować lub gdzieś indziej.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

> a nie lepiej takie?

> Tanie i nowe:

> http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-opel-astra-f-ate-kpl-2szt-i4516737422.html

Też takie posiadam tyle że na bębnach z tyłu i prawidłowo działają. A jestem ciekaw czy na tarczówki z tyłu to się nadaje czy tylko regulowany.

Link to comment
Share on other sites

> Hamulce przód 240mm wentylowane

> Hamulce tyl tarczowe

> Podłączone na nowej pompie (ori MM) jak poniżej:

> Niby mamy odpowietrzone, a nie mozna zablokowac przodu...auto ledwo hamuje.

> przy wylaczonym silniku nie mozna napompawac hamulca - czuc, ze twardnieje i i nastepuje jakby

> przeskok i pedał idzie niżej...

> Macie jakieś pomysły???

A gdzie jest ten trójnik co łączy przewód od pompy do dwóch przewodów na tył? Pod maską czy z tyłu w okolicach tylnego zawiasu?

PS Dwuobwodowy układ to tylko teoria... Jeśli jest jakaś nieszczelność na którymś przewodzie (na tył lub przód) lub np szczęki (tłoczek) daleko od bębna (tarczy) pedał hamulca od razu w dół....

Spróbuj auto podnieść do góry, jedna osoba niech wciska hamulec, a druga patrzy jak zaczynają hamować koła

Link to comment
Share on other sites

> A gdzie jest ten trójnik co łączy przewód od pompy do dwóch przewodów na tył? Pod maską czy z tyłu

> w okolicach tylnego zawiasu?

> PS Dwuobwodowy układ to tylko teoria... Jeśli jest jakaś nieszczelność na którymś przewodzie (na

> tył lub przód) lub np szczęki (tłoczek) daleko od bębna (tarczy) pedał hamulca od razu w

> dół....

> Spróbuj auto podnieść do góry, jedna osoba niech wciska hamulec, a druga patrzy jak zaczynają

> hamować koła

przy pompie jest korektor hamowania RRS a trojnik na tyl pad autem na koncu

Link to comment
Share on other sites

> Podłączone na nowej pompie (ori MM) jak poniżej:

> 0928ea6e43183d3amed.jpg

Ja mam u siebie dokładnie tak plus hydrauliczny ręczny przed korektorem i wszystko działa bez zarzutu. Aczkolwiek mechanicy mieli ostatnio jakiś problem z odpowietrzeniem tylnej sekcji. Czy są jakieś znane problemy z odpowietrzaniem tych korektorów (RRS z pokrętłem) z hydraulicznym hamulcem ręcznym? Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

okazuje się, że na krzyż też nie działa niewiem.gif

Spierdzielone albo:

- nowa pompa MM

- Hamulce??? Zestaw u poprzednika działał normalnie... teraz tylko przednie zaciski przeszły regeneracje...ale co można tam spieprzyć???

Możliwe, że dali nowe tłoczki ''krótsze'' i cofaja sie za bardzo? hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

> okazuje się, że na krzyż też nie działa

> Spierdzielone albo:

> - nowa pompa MM

> - Hamulce??? Zestaw u poprzednika działał normalnie... teraz tylko przednie zaciski przeszły

> regeneracje...ale co można tam spieprzyć???

> Możliwe, że dali nowe tłoczki ''krótsze'' i cofaja sie za bardzo?

tłoczek nie cofnie się "za bardzo" może wyjść "za bardzo" zlosnik.gif

cofa się tylko trochę grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> jak może wyjsc za bardzo skoro ma tarcze i klocki...to musi byc powietrze

W ekstremalnym przypadku przy za krótkich tloczkach prędzej wyskoczy niż będzie się za bardzo cofal.

Układ masz zapowietrzony albo pompa nie robi.

Link to comment
Share on other sites

> W ekstremalnym przypadku przy za krótkich tloczkach prędzej wyskoczy niż będzie się za bardzo

> cofal.

> Układ masz zapowietrzony albo pompa nie robi.

Pompa nowa MM i działa dobrze gdy przody wpiete bez tyłu

Jak tylko tyl podłączysz to pedał wpada....odpowietrzanie nic nie daje...

Rozumiem, że brak linki recznego nie ma żadnego wpływu na prace zacisku (alfa 147)..a może właśnie ma hmm.gif

Link to comment
Share on other sites

> Rozumiem, że brak linki recznego nie ma żadnego wpływu na prace zacisku (alfa 147)..a może właśnie

> ma

Ha i tu chyba leży pies pogrzebany - nie znam tego zacisku ale tam powinna być również regulacja wysunięcia tłoczka dla "celów hamulca ręcznego na linkach" Tam szukaj przyczyny braku tyłu ( w fiacie 125p tłoczek tylnego zacisku był na gwincie, po to by, gdy tarcza się zużywała nie trzeba było wciąż regulować linki) Pytaj ludzi co mają twoje zaciski, jak wygląda taka regulacja

Z tego co widzę na tym zdjęciu http://www.forum.alfaholicy.org/attachme...zdj_cie0110.jpg koło linki jest wichajster ze sprężyną. Może trza go złapać trytytką lub drutem by był w pozycji jak lekko naciągnieta linka ręcznego? Jeszcze jedna fotka zacisku z widocznym wichajstrem

http://e-katalog.intercars.com.pl/dynami...497d5dc5b810198

Ponadto na forum alfy wyczytałem, że aby wsunąć tłoczek można nim kręcić czyli chyba podobnie jest zbudowany jak w kanciaku 125p

Link to comment
Share on other sites

> Pompa nowa MM i działa dobrze gdy przody wpiete bez tyłu

> Jak tylko tyl podłączysz to pedał wpada....odpowietrzanie nic nie daje...

> Rozumiem, że brak linki recznego nie ma żadnego wpływu na prace zacisku (alfa 147)..a może właśnie

> ma

jeśli przy ruchu dźwigni na zacisku blokujesz koło to nie ma.

Jeśli nie - to mogą sie dziać różne jaja.

Ogólnie stara szkoła przy zespolonych zaciskach aby po cofnięciu tłoczków dosunięcie ich do tarczy wykonać hamulcem ręcznym.

(czasami jeśli samoregulator nie działa do końca prawidło to może robić problemy - łacznie z rozsypaniem się jego)

pozdr

Link to comment
Share on other sites

> jeśli przy ruchu dźwigni na zacisku blokujesz koło to nie ma.

> Jeśli nie - to mogą sie dziać różne jaja.

> Ogólnie stara szkoła przy zespolonych zaciskach aby po cofnięciu tłoczków dosunięcie ich do tarczy

> wykonać hamulcem ręcznym.

> (czasami jeśli samoregulator nie działa do końca prawidło to może robić problemy - łacznie z

> rozsypaniem się jego)

> pozdr

Dokładnie, trzeba pomachać wajchą od ręcznego przy zacisku zeby wykasować luz, pozniej może być bez linki, ale luz na tłoczku trzeba skasować "ręcznie:"

Link to comment
Share on other sites

> Dokładnie, trzeba pomachać wajchą od ręcznego przy zacisku zeby wykasować luz, pozniej może być bez

> linki, ale luz na tłoczku trzeba skasować "ręcznie:"

bede działał ale za jakiś czas...teraz mam kompletnie dość tych hamulców angryfire.gif

chyba oddam to do kogoś i niech walczy sciana.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.