Skocz do zawartości

Nagły przyrost obrotów i szarpanie na tempomacie


l_a_w_o_k

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Stilu (1.6 16v PB+LPG) pojawił się dziwny objaw. Podczas jazdy z prędkościami tak około 100 km/h i więcej gdy naglę wcisnę mocniej gaz obroty nagle idą w górę bardzo mocno potem spadają i już idą prawidłowo a samochód przyspiesza jak powinien. Noga na gazie w tym samym położeniu.

I znowu jak wcisnę to gwałtownie w górę potem w dół i normalnie.

Przedstawia to filmik:

Jednocześnie dokładnie w tym samym czasie pojawił się drugi objaw czyli szarpanie przy przyspieszaniu tempomatem. Daje i trzymam + Stilon zaczyna ciągnąć i bum odpuszcza, znowu ciągnie i odpuszcza. Jak go spokojnie rozpędzę i dam mu tempomat na chwilę że nie ma przyspieszać to spoko jedzie z ustaloną prędkością bez problemów.

Filmik dwa z tempomatu:

Wydaje mi się że obie sprawy będą miały wspólne źródło, ale co świece, cewki, coś w sprzęgle (tylko czy by tak szarpało jakby top sprzęgło było?)

Poproszę o jakieś sugestie bo za niecałe dwa tygodnie mam trasę około 1200 km i chciałbym pojechać bezstresowo jak dotąd smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ten czerwony "helikopter" na zegarach to z jakiego powodu ?

> generuje pewnie jakiegoś babola i to objawy.

Nosumie nie bo check jest od o2 sensor od dawien dawna mi sie czasem pojawia jak jest na lpg po dwóch trzech odpaleniach znika i po jakim czasie wyskoczy akurat dzisiaj wyskoczył, ale wcześniej nie było problemów z obrotami mimo tego checka icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nosumie nie bo check jest od o2 sensor od dawien dawna mi sie czasem pojawia jak jest na lpg po

> dwóch trzech odpaleniach znika i po jakim czasie wyskoczy akurat dzisiaj wyskoczył, ale

> wcześniej nie było problemów z obrotami mimo tego checka

Od kiedy to LPG w silniku 1.6 16V 103KM by Fiat ma prawo wywoływać check'a?

Na początek to:

- reset nastaw autoadaptacyjnych + 60km TYLKO na noPB

- następnie gazownik i naprawa/poprawna regulacja LPG.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No też mi taka myśl przechodzi, ale czy możliwe jest że przez sprzęgło przy przyspieszaniu

> tempomatem występowałoby szarpanie?

Tak bo widzi że obroty rosną a prędkość nie, początek poślizgu sprzęgła. Najlepiej jechać wolno zapiać piątkę i gaz do dechy obroty powinny rosnąć. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto ma "zapięty" cały czas ten sam bieg, obroty podczas jazdy zauważalnie falują (rosną i maleją) a prędkość jest bez zmian ( nie zmienia się podczas zmiany obrotów) przyczyną jest tylko i wyłącznie ślizgające się sprzęgło no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.