Skocz do zawartości
maro_t

drgania

Rekomendowane odpowiedzi

takie coś mi się wczoraj pojawiło: przy dodawaniu gazu, tak między 2 a 3 tys. obrotów czuć drgania, takie wibracje. Najbardziej na pedale gazu. Problem występuje od 4 biegu w górę. Poza tym żadnych innych objawów, niepokojących dźwięków itd. Dzisiaj zamieniłem w garażu przednie koła na zimowe, przejechałem się, najpierw myślałem że jest OK, ale jednak wyczułem, że drgania są, ale dużo mniejsze. Założyłem znowu letnie, dokręciłem przednie i tylne tak mocno jak dałem radę i nie wiem, trochę to nadal występuje, ale mniej niż wczoraj, tak jak na zimówkach. Sam nie wiem, przerabiałem już odpadnięty ciężarek wyważający, niedokręcone koła, zawsze efekt był taki, że w pierwszej kolejności czuć to było na kierownicy. Teraz czuję jak pedał gazu lekko masuje mi stopę, co to może być?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jeśli podczas jazdy i zwiększania obciążenia, to wskazuje na półosie, kielichy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> jeśli podczas jazdy i zwiększania obciążenia, to wskazuje na półosie, kielichy?

tak właśnie mi się wydaje, może półoś złapała jakiś minimalny luz. hmm.gif

Po ostatnich jazdach ustaliłem, że problem jednak zależy głównie od prędkości. Występuje mniej więcej od 60 do 80km/h przy dodawaniu gazu na dowolnym biegu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> do sprawdzenia przeniesienie napedu - przeguby wew itp

w końcu się zebrałem i po jakimś miesiącu jeżdżenia z tym pojechałem do serwisu. Serwisant się przejechał i od razu orzekł, że to przegub. Ciekawe jeszcze który, bo jeden jest tańszy, drugi droższy zlosnik.gif. Zostawiłem padakę, dostałem w zamian koreański szczyt myśli technicznej, bo muszę czymś jeździć i do jutra mają zrobić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

dobra, jakby ktoś miał kiedyś takie objawy to informuję: poszła prawa półoś, ta droższa niestety. Zamienników nie ma, koszt oryginału to około 900 pln. Za wszystko z robocizną w ASO zapłaciłem niecałe 1100 po drobnych rabatach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> dobra, jakby ktoś miał kiedyś takie objawy to informuję: poszła prawa półoś, ta droższa niestety.

> Zamienników nie ma, koszt oryginału to około 900 pln. Za wszystko z robocizną w ASO zapłaciłem

> niecałe 1100 po drobnych rabatach.

Miałem kiedyś to samo (wymiana półosi), ale to było po tym jak walnąłem mocno prawym kołem w dziurę w asfalcie.

Nie wiedziałem, że samo z siebie też się robi, a u mnie znowu pojawiły sie drgania przy 70 km/h i łudziłem się, że będą to właśnie przeguby. A tu chyba znowu półoś się szykuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Miałem kiedyś to samo (wymiana półosi), ale to było po tym jak walnąłem mocno prawym kołem w dziurę

> w asfalcie.

> Nie wiedziałem, że samo z siebie też się robi, a u mnie znowu pojawiły sie drgania przy 70 km/h i

> łudziłem się, że będą to właśnie przeguby. A tu chyba znowu półoś się szykuje.

Ja zaliczyłem mega dziurę mniej więcej rok temu. Ale nie taką zwykłą, tylko taką, gdzie np. inny samochód stał na poboczu z rozwalonym zawieszeniem. Byłem wręcz w szoku, że pojechałem dalej. Mniej więcej 2 tyg później poszła mi sprężyna zapewne przez tą dziurę. Być może i półoś dostała mocno, ale jeszcze rok jakoś przeżyła

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje.

Mam taki sam problem, tylko predkosci troche wyzsze (4,5,6ty bieg tak od 100km/h w gore) - wyczuwam, ze to wlasnie prawa strona. 

Jak wymienie to napisze :-).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.07.2018 o 15:03, Swiko napisał:

Odgrzeje.

Mam taki sam problem, tylko predkosci troche wyzsze (4,5,6ty bieg tak od 100km/h w gore) - wyczuwam, ze to wlasnie prawa strona. 

Jak wymienie to napisze :-).

 

Wymieniony wewnętrzny przegub po prawej stronie, do tego też krzyżak - pominięcie tego ostatniego zazwyczaj kończy się tym, że dalej wibruje.

Do 1.4T-Jeta ze skrzynią M32 potrzebne są części o numerach:

 

55209140 i 46308126

 

Nic innego nie pasuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.