Skocz do zawartości

E39 / E46 co wybrać i który silnik?


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Do wyboru E46 lub E39. ok.gif

Ideałem jest E46 3.0 lub 2.8 - zależy który silnik jest lepszy. ok.gif

Jeśli chodzi o E39 to czy 4.4 jest warty uwagi?

Najrozsądniej będzie chyba wybrać E46 2.8.

Dobrze myślę?

Pomijając budę który silnik będzie najbardziej bezobsługowy?

E39 w mocnych wersjach ma, zdaje się, inne zawieszenie?

Jak to jest w przypadku E46?

No i ogólne bolączki w/w modeli?

Miałem Audi A6 C5 2.8 buu.gif bez gazu i do tej pory jeździ bezproblemowo. Tyle że kupiłem zadbany egzemplarz który jeździł na oryginalnych częściach - śmieszna sprawa ale nawet akumulator miał logo vw/audi. smile.gif

Stąd też mały dylemat czy A6 3.0 nie będzie lepsze. hmm.gif

No ale tutaj oczekuję opinii n/t BMW. ok.gif

Roczniki około 2000.

Auto mogę przytargać zza zachodniej granicy. ok.gif

Kiedyś szukałem dla brata E46 2.0d i po kilkunastu walonych odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam to co mam - e46 2.8Ci

szukałem bardzo długo, w Polsce są szroty, ja mam z pewną historią ale Niemiec nie oddał go za darmo...

za ładną coupe w 2.8 dalej trzeba liczyć około 4....4,5 tyś EURO + wysoka akcyza w PL ( !! )

w e46 z dużymi silnikami patrz ja tylne zawieszenie czy ktoś go nadmiernie nie eksploatował i nic się nie urywa biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy na czym Ci zależy. E46 jest sporo mniejsze. Szukał bym auta z silnikami min 2,5l czyli 323 i

> 328 i tak samo z e39. 4litrowa fajna ale już spalanie inne

do 328 nie trzeba montować gazu bo spalanie jest jeszcze rozsądne - od 7l/100 do 12l/100 - wszystko zależy od stylu jazdy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz jeśli miałbym wybierać e46 to odpuściłbym 3.0i i bral 2.8 - głownie ze względu ze mniej

> problematyczny.

Też chodzi mi po głowię e46 polift ale zastanawiam się między 3.0 a 2.8 natomiast jeśli mógłbyś rozwinąć temat "problematyczności" 3.0 będę wdzięczny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też chodzi mi po głowię e46 polift ale zastanawiam się między 3.0 a 2.8 natomiast jeśli mógłbyś

> rozwinąć temat "problematyczności" 3.0 będę wdzięczny

przede wszystkim w polifcie nie było już silnika 2.8 tylko 2.5 już był.. a to nie to samo... piesc.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy na czym Ci zależy. E46 jest sporo mniejsze. Szukał bym auta z silnikami min 2,5l czyli 323 i

> 328 i tak samo z e39. 4litrowa fajna ale już spalanie inne

W takim razie co będziesz mniej problematyczne - 328 czy 528?

Ogolnie mało jeżdżę po mieście, raczej w trasie wiec E39 powinno być wygodniejsze. hmm.gif

Przymierzałem się kiedyś do E39 2.5 ale silnik chyba miał jakąś usterkę bo nie miał mocy.

Dodatkowo nie podobała mi się ta wielka kierownica. confused.giftongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do 328 nie trzeba montować gazu bo spalanie jest jeszcze rozsądne - od 7l/100 do 12l/100 - wszystko

> zależy od stylu jazdy

Nie mam służbówki do codziennej jazdy więc zależy kto ile km robi.

Ogólnie śmieszą mnie takie rekordy spalania.

A6 tez potrafilo w trasie zejść do 7.5l ale mi spalalo 10l. wink.gif

Miałem już jedne 2.8 i nie chciało mi się jeździć oszczędnie.

Temat rzeka więc nie ma co go poruszać. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam służbówki do codziennej jazdy więc zależy kto ile km robi.

> Ogólnie śmieszą mnie takie rekordy spalania.

> A6 tez potrafilo w trasie zejść do 7.5l ale mi spalalo 10l.

> Miałem już jedne 2.8 i nie chciało mi się jeździć oszczędnie.

> Temat rzeka więc nie ma co go poruszać.

Wiadomo, że w takim 328 raz uda się spalić 7/100, a później nikt nie płacze, że średnio i tak 10-11/100 wychodzi. Normalna jazda tym autem, czyli wykorzystywanie mocy, skutkuje spalaniem 13-14/100.

Szukaj 328 i gazuj, będzie najtaniej i najmniej problemów. Jak masz więcej funduszy, to polift 330, jedzie dużo lepiej, pali tyle samo co 2.8, lubi wypić olej. E39 bym odpuścił, bo poznasz wszystkich mechaników w mieście w bardzo szybkim czasie. 5er w tym wieku wymaga ciągłej opieki, a Ty chcesz jeździć nieco więcej, niż Ci co kupują auto na weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, że w takim 328 raz uda się spalić 7/100, a później nikt nie płacze, że średnio i tak

> 10-11/100 wychodzi. Normalna jazda tym autem, czyli wykorzystywanie mocy, skutkuje spalaniem

> 13-14/100.

przypominam skromnie że w e46 2.8 ma podwójnego VANOS'a co również skutkuje obniżonym spalaniem... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedlift i automat, ale dobry wypas i możliwe, że nie mina

> http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-540ia-e39-1997/

Cena kosmos. Auto mocno podpicowane a zdjęcia poprawiane w photoshopie. Wystarczy spojrzeć na dokładniej, kierownica świerzo obszyta, dywniki nowe. Skóra wygląda na przełożoną z anglika (fotel pasażera w gorszym stanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.