Skocz do zawartości

Przygotowanie F.I.R.E. do wysokich obrotów...


Lesiu_Zett

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm...

Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie?

Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę,

Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak?

Odelżenie koła zamachowego - jak wyżej>

Czy sprzęgło 180 czy może 200?

Rozwiert 1108 -> tłoki z 1.2. Co i jak.

Wydech 4-2-1 czy 4-1?

Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi)

Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne?

Wałek rozrządu 866 czy custom?

Co jeszcze?

Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów.

Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami smile.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i

> jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm...

> Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie?

> Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę,

> Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak?

> Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200?

> Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1?

> Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi)

> Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne?

> Wałek rozrządu 866 czy custom?

> Co jeszcze?

> Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów.

> Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami

> Pozdro

Primo ultimo jak chcesz to mozesz kupic moje 1.1 16V biglaugh.gif

Drugie primo ultimo taki jeden co budowal pandy kitcary mi mowil, ze trzeba robic glowe wrorujac sie na glowicach motocyklowych cfaniaczek.gif

8v nie planowac wiecej niz 1mm (najlepiej tylko zabielic i metalowa uszczelka jak to stare 8V) i walek ponad 300st i 11mm wzniosu

tam robili ok 140KM pandy 1.4 8v na 1 przepustnicy icon_eek.gif

http://www.pandacup.pl/fiat-panda-kit-car.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Primo ultimo jak chcesz to mozesz kupic moje 1.1 16V

Ok, ale to 16v a ja nie chcę hydrauliki grinser006.gif

To zwykłe 1.1 czy po rozwiercie?

> Drugie primo ultimo taki jeden co budowal pandy kitcary mi mowil, ze trzeba robic glowe wrorujac

> sie na glowicach motocyklowych

> 8v nie planowac wiecej niz 1mm (najlepiej tylko zabielic i metalowa uszczelka jak to stare 8V) i

> walek ponad 300st i 11mm wzniosu

> tam robili ok 140KM pandy 1.4 8v na 1 przepustnicy

> http://www.pandacup.pl/fiat-panda-kit-car.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i

> jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm...

> Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie?

> Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę,

razem z "zaostrzonym" wałem

122_0904_04_z+2009_yamaha_yzf-r1+crossplane_crankshaft.jpg

masę zdejmujesz z masy wirującej więc stopka korbowodu np. zlosnik.gif

> Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak?

jak ktoś wyważa statycznie to jest ciotka grinser006.gif jak dasz zestaw do obróbki silników to zrobią dynamicznie. pytanie do jakich obrotów maszyna pozwoli i z jaką dokładnością.

> Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200?

sprzęło nie musi być wielkie grinser006.gif musi być mocne ok.gif z twoimi zrolnościami to bym zrobił dwu tarczowe na najmniejszej średnicy czyli od 1.1

> Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1?

długie 4-1

> Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi)

oczywiście że wtryski na 4P

> Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne?

> Wałek rozrządu 866 czy custom?

custom, cat-cams ma w ofercie wałek w/g projektu Witka ok.gif zrobiony dla mcken-a

> Co jeszcze?

> Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów.

> Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami

> Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak?

> Odelżenie koła zamachowego - jak wyżej

Krzysztof Otocki z Radomska "Otoczak" pewnie nie jedna osoba tutaj korzystała z jego usług... koło obrabia do 3,5kg z wyważeniem, wałem pewnie też odpowiednio by się zajął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Primo ultimo jak chcesz to mozesz kupic moje 1.1 16V

> Drugie primo ultimo taki jeden co budowal pandy kitcary mi mowil, ze trzeba robic glowe wrorujac

> sie na glowicach motocyklowych

> 8v nie planowac wiecej niz 1mm (najlepiej tylko zabielic i metalowa uszczelka jak to stare 8V) i

> walek ponad 300st i 11mm wzniosu

> tam robili ok 140KM pandy 1.4 8v na 1 przepustnicy

> http://www.pandacup.pl/fiat-panda-kit-car.html

wynik wiec z pizdy mieli bo tyle mialem z 1,1 8v wolnossaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast przekomarzać się w piaskownicy lepiej podać jakieś konkrety? Nie obchodzi mnie kto ile miał mocy... wątek może być dość ciekawy! tylko bez pajacowania smile.gif bo inaczej nie wyjdzie. Mi nawet z 1.2 8v nie udało się wykrzesać 140km a nie ukrywam że zrobione jest sporo. Mimo wszystko zdecydowanie bardziej zależy mi na Nm wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> glownie to skup sie przy takich obrotach na napedzie zaworow, ja w hondzie mialem kuku przez

> sprezyne zaworowa ktora pekla po przesunieciu odcinki do 9000, po zalozeniu tytanowych

> talezykow i porzadnych sprezyn krece do 9500 i to juz kilka tys km

Tak tak, sprężynki i talerzyki jako "obróbkę głowicy" razem z zaworami i kanałami liczę, ale zapomniałem prędzej o tym wspomnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wszyscy trzymają wykresy w ramkach żeby się nimi chwalić po 4-5 latach albo i więcej

ale tez tego wykresu nigdy nie bylo... a mowic, ze 140KM z 1.4 8V na 1P to wynik z pizdy trzeba byc .... zlosnik.gif

W 1.2 8V nie tak latwo przekroczyc 100KM i wiaze sie to z dosc powaznymi modyfikacjami. Sam walek i obrobka kanalow nie wystarczy

Przykladowo Huba dawal wykres ostro zmodzonego 1.2 8V ktorego stroil i bylo 105KM na 1P, a zakres modyfikacji byl spory.

Mckena wiertarka byla swietnie przygotowana choc watpie, ze przekroczyla 120KM, a wlasciciel zamiast wysmiewac wyniki innych moglby sie udzielac w sposob merytoryczny w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było czy nie było to raczej bez znaczenia. Myślę ze właściciel wie co było zrobione, więc dość łatwo odtworzyć i sprawdzić. 105 na 1P to jak dla mnie świetny wynik. Mi z 1.2 8V udało się uzyskać maksymalnie 98KM mimo sporych modów i czuje tutaj spory niesmak że nie przekroczyłem 100KM. Ale że temat odległy i silnik zawsze będzie już wąchał powietrze przez 4P to pytanie co można zrobić jeszcze ? lub poprawić. Czy stosował ktoś koło lżejsze niż 3kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tez tego wykresu nigdy nie bylo... a mowic, ze 140KM z 1.4 8V na 1P to wynik z pizdy trzeba byc

> ....

> W 1.2 8V nie tak latwo przekroczyc 100KM i wiaze sie to z dosc powaznymi modyfikacjami. Sam walek i

> obrobka kanalow nie wystarczy

> Przykladowo Huba dawal wykres ostro zmodzonego 1.2 8V ktorego stroil i bylo 105KM na 1P, a zakres

> modyfikacji byl spory.

> Mckena wiertarka byla swietnie przygotowana choc watpie, ze przekroczyla 120KM, a wlasciciel

> zamiast wysmiewac wyniki innych moglby sie udzielac w sposob

merytoryczny w temacie

huba wystroil moje 1.1 8V na 1P na 99,8 KM tylko dlatego ze odcinka zostala dla bezpieczenstwa ustawiona na 7800...gdyby byla na 8000 to by ponad 100 bylo bo moc maxymalna byla przy odcince smile.gif Ale mckena silniczek zapitalal ze HOHO i sadze ze mial ponad 120 km wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by co to mogę sprzedać Mckenowy dół silnika 1.1 8v

w silniku są odelżone, kulowane i polerowane korby, odelżony zamach

i całość wyważona dynamicznie. wszystkie modyfikacje robione w instytucie mechaniki precyzyjnej

Devil kręcił się na tym silniku do 9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i

> jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm...

> Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie?

> Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę,

Korby pozaokraglane na stopkach i dowazone w kompletach z tlokami, masy udalo sie zdjac kilkadziesiat gram poprzez polerke resztek po odlewach i obrobce przy stopkach, tloki spolerowane tez na zero i gora na lustro.

> Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak?

Warszawa krasnobrodzka, na slasku to jak znjde napisze. Akurat brakło czasu na dynamiczne, ale mamy we Wrocławiu sensowny zakład który zdjął mi nieco masy z przeciwwag i doważyli na ile mogli.

> Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200?

Kolo 3,5 kg z 16v i sprzeglo 190mm choć nie wiem czy był sens ale docisk nieco jest lepszy. Imho wiecej z masą nie ma co.....

> Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1?

Rozwiert jak najbardziej, u mnie na 1 etap tloki 1,2 nominal, po skończeniu 4p i [motyla noga] rewizja i wtedy moze nadwymiar (choć warto odrazu), u strózika chyba są ze 3 komplety bo szukalem swego czasu. Kolektor zdecydowanie 4w1 dlugie bo jest lepiej. Ja teraz bede zamawiał coś ala SS w 16tce, czyli od glowicy jak najdlusze runnery przed zejściem na dol.

> Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi)

No tutaj przy obecnej technice i zwyczajne wygodzie tylko 4p, u mnie akurat robi sie na suzuki 600 czyli 4x38mm, wtryki seria, ew podniesie sie cisnienie paliwa na 3,5 bar

> Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne?

Tutaj sie okaze, bo robimy rownolegle 2 podobne projekty, jeden na duzych zaworach ssacych z opla, u mnie mocna obrobka zaworow seryjnych na cienka przylgnie i ksztalt plaskiego grzybka, plynne zejscie do krawedzi zaworu, i tak samo przylgnie. Baza ofc seryjna glowica 1.2 75. Kanaly mocno, wyjścia w ogole na okraglo, prowadnice w stozek, ssace zerdukowane o jakies 30% na dlugosc, wydechowe mocniej. Myslelismy nad lzejszymi zaworami, ale nie bylismy pewni jak sie beda zachowywac przy wyzszej temp i obrotach. Pozatym te nowe fiatowskie zawory lekkie wydaja sie byc z innego materialu, moze ktos zglebi temat. Springi nowki seria 75 i w sumie na 1P dokreca sie do 8,5 bez problemu, ale nie ma co, trzeba dać zestaw z catcams'a albo insze.

> Wałek rozrządu 866 czy custom?

Custom. Im wiecej tym lepiej, mam walek o pozycje nizej od tego co siedział u mckena, a w drugim projekcie heinrich chlopakom zrobil 320 stopni tylko trzeba male poprawki porobic, ale potencjal ma. Ogolnie trzeba mesko. Czaje sie C&B albo inny sprawdzony. Więc jak masz okazje gdzies wciagal solidny. Duze wzniosy.

> Co jeszcze?

Sprezamie u mnie wyliczone na niecale 12:1 i nieiwle docieta glowica na metalowej uszczelce. Moj szlifierz sie przestraszyl i nie liznal mi mocniej bloku co by do tlokow deko dorownac, i mam wrazenie, ze tego deko brak, ale zobaczymy jak przez trabki poplynie.

Airbox rowniez mam i bedziemy rzezbic jak dol wykorzystac co by ladnie trabki od dolu objac, a w masce czy posrod niej zrobic sensowna komore tak aby byl dobry nadmuch i jakies plenum. Duzo pomyslow.

Swiece, cewki, przewody nowe ori ricambi fiat poki imho spokojnie wystarcza, nie ma co fapowac na magnecory, poki naprawde zaplon bedzie sie zaczynal w czarnej doooopie, a do tego chyba daleko.

> Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów.

Naturalnym krokiem rozwojowym bedzie i tak 16V ale poki co trzeba sie jeszcze pouczyc wink.gif

> Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami

> Pozdro

Powodzenia Lechu.

P.s. Czy mi sie zdaje, ze jakos sie cofnela z zaswiatow stara szkola modowania, czemu uednak nie turbo ? Naszło Cię na zabawkę-wiertarkę ? 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Custom. Im wiecej tym lepiej, mam walek o pozycje nizej od tego co siedział u mckena, a w drugim

> projekcie heinrich chlopakom zrobil 320 stopni tylko trzeba male poprawki porobic, ale

> potencjal ma. Ogolnie trzeba mesko. Czaje sie C&B albo inny sprawdzony. Więc jak masz

> okazje gdzies wciagal solidny. Duze wzniosy.

Pisałem do Swiatka o wałek 315st, mówił ze moze zrobic bez problemu ale wyjasnił, ze te 315 czy 320st to mit długich wałków, bo nie nalezy sie sugerowac calkowitym katem otwarcia a katem dla 2mm - decydujacym o napelnianiu.

A jak go najpierw skrytykowalem po tym co zaoferował najpierw i tez pisalem "im wiecej tym lepiej" to mnie chyba wysmiał zlosnik.gif

te wałki ponad 300st przy 2mm maja po 210-220* co zle sie przeklada na calosc

w efekcie kupilem wałek u światka, ale nie 315-320 a inny grinser006.gif

Pisalem do catcamsa o springi zaworowe, maja pakiet do 8v z talerzykami za 1250zł, (od biedy bede musial kupic, bo plan to 9,5-10krpm) ale moze macie jakies inne tansze źróda skad to kupic? bo wywalajac 1250zl przedluzy mi sie budowa cienkiego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.