Skocz do zawartości

Europa nigdy nie zrozumie amerykańskiej motoryzacji


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

> Ale do bmw 3 nie załadujesz w tym czasie 9ciu osób i bagażu.

Do tego ze zdjecia tez 9 osob nie zapakujesz wiuec Argument nie trafiony.

> Do tego wiele przyczep kampingowych, które oni sobie ciągną suvem, czy innym pickupem, w Europie

> musiałoby być ciągnięte przez ciężaróki ze względu na ich masę.

Osobiscie nie znam przyczepy ktora miala by mase wlasna wie´cej noz 1900 kg. Ten kto takowa kupuje kupuje tez odpowiednie Auto, tyle, ze z regoly nie jest to tez 6 litrowy V 8 tylko gora 3 litrowy diesel.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Europa nigdy nie zrozumie amerykańskiej motoryzacji"

> za to ameryka nigdy nie zrozumie co to znaczy ladne wnetrze a nie kupa tandetnego plastiku.... i

> wygladu w stylu 'łojra łojra"

Oni mają tą przewagę nad Europą, że mogą sobie kupić sporo modeli europejskich, a w Europie jest bardzo mało tych typowo amerykańskich. Mają po prostu większy wybór, jak chcą mercedesa, to kupują mercedesa, mają BMW, Audi, VW, więcej podeli japońskich i koreańskich. U nas amerykańskich aut praktycznie nie ma, tylko Fiat zaczyna wprowadzać Chrystlery pod swoją marką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego ze zdjecia tez 9 osob nie zapakujesz wiuec Argument nie trafiony.

no ok, załadujesz 8 osób i masz jeszcze duży bagażnik. Ja bym tego na ducato nie zamienił.

> Osobiscie nie znam przyczepy ktora miala by mase wlasna wie´cej noz 1900 kg. Ten kto takowa kupuje

> kupuje tez odpowiednie Auto, tyle, ze z regoly nie jest to tez 6 litrowy V 8 tylko gora 3

> litrowy diesel.

W Europie przyczepy są lekkie, bo takie muszą, ale ja widziałem kilka przyczem kampingowych za oceanem i to jest zupełnie inna bajka, są solidniejsze, o wiele większe i też cięższe. Przepisy pozwalają na zwykłym prawku ciągać o wiele większe zestawy niż w Europie. Ja byłem w lekkim szoku jak zobaczyłem rama z wielką przyczepą zaczepioną na siodle, a do niej następna przyczepa z dwoma skuterami. Nie wszędzie można tak jeżdzić, ale sporo stanów USA i prowincji Kanady na to zezwala. To też na zwykłym prawku. Większość tych "ciągników" ma silniki 5l+. Zdażają się klekoty, ale trochę większe niż 3,0TDI.

IMG_2498.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest wersja w TDI-ku paląca 5 litrów ON/100km?

hehe.gifhehe.gif

U nas Kowalski do "Biedronki" ma max 5 km więc nie musi robić zakupów raz na rok... a w stanach to do hipermarketów sa autostrady 4 pasmowe wiodące przez 100 km hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za to ameryka nigdy nie zrozumie co to znaczy ladne wnetrze a nie kupa tandetnego plastiku.... i

> wygladu w stylu 'łojra łojra"

Podane przez Marka auto kosztuje w Stanach około 240k zł, za tą kwotę możesz kupić u nas np. BMW X3 z 3-litrowym klekotem, 3.5-litrowego GLK albo Audi Q5 3.0TDi (ceny 230-240k zł, goły standard bez dodatkowej konfiguracji). Rezygnując z topowych jednostek napędowych, można wybrać lepsze wersji wyposażenia i nadal zmieścić się w założonym budżecie. Pomijając, że takie przeliczenia są bez sensu, bo ceny w Europie są o 50% wyższe (niezależnie od tego skąd pochodzi samochód) to czysto teoretycznie, przeliczając 1:1 - mam wrażenie, że żadne z wymienionych aut premium ze starego kontynentu, nie będzie jakoś super lepiej wykonane wewnątrz niż omawiany GMC. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to sie kupuje ducato 3.0d

Jakbym miał wybierać czy jeździć do pracy tym trumnowozem od Marka, a Ducato, to jednak wybieram trumnowóz zlosnik.gif

Co innego, jakbym robił za kuriera, albo dostawcę ziemniaków do Biedronki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już kiedyś OZIemu pisałem - jeśli można coś zrobić oszczędniej,

> to ja to zrobię. W USA pewnie jeździłbym swoim Stilo na ON i tankował

> na stanowisku dla TIRów, poza kolejką I paliłbym te 5-7 ON/100,

> a więc zaoszczędziłbym więcej. A to że ich stać na takie paliwożerne

> graty, wcale nie wyznacza dla mnie stylu życia. Oszczędzanie trzeba

> mieć we krwi i to w Europie się wysysa z mlekiem matki.

Jakbyś zaczął zarabiać ich pieniądze po max 2 latach poglądy by ci się zmieniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja już kiedyś OZIemu pisałem - jeśli można coś zrobić oszczędniej,

> to ja to zrobię. W USA pewnie jeździłbym swoim Stilo na ON i tankował

> na stanowisku dla TIRów, poza kolejką I paliłbym te 5-7 ON/100,

> a więc zaoszczędziłbym więcej. A to że ich stać na takie paliwożerne

> graty, wcale nie wyznacza dla mnie stylu życia. Oszczędzanie trzeba

> mieć we krwi i to w Europie się wysysa z mlekiem matki.

To stan umysłu old.gifpanic.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pociagniecia 2 SeeDoo BMW 325i lecialem predkoscia jaka zaden z tych hamerykanskich SUV'ow nawet

> z gory nie rozwnine Wieksze Yachta wozi sie ciezarowkami. Motocykle 2 szt - laczna waga 500

> kg Woze Mazda 3 w 1,6 D z predkoscia jaka w wiekszosci stanow USA nie jest wogole dopuszczalna

> i tez styka bez jekichkolwiek problemow. Przyczepy campingowe, fakt tu juz moga zaczac sie

> schody ale w wiekszosci wypadkow nawet MB- C - Klassa wystarcza - 1900 kg.

I jak cicho masz. Kolanami uszy zasłaniasz old.gif

> Kumam american style of life, ale w EU nikomu te wynalazki nie sa absolutnie potrzebne. Poczekaj

> jeszcze kilka lat, jak nacalym swiecie ceny paliwa sie zrownaja u EU a wtedy pogadamy.

Jak na razie to cena idzie w dół zlosnik.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To Ty jesteś Amerykaninem czy Polakiem?

> Bo między wierszami Twojego posta dość wyraźnie można zauważyć pogardę do Europy (zatem i Polski)

> oraz hołubienie USA.

> Trochę to zdradą zalatuje

Pomyliłaś kąciki.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do pociagniecia 2 SeeDoo BMW 325i lecialem predkoscia jaka > zaden z tych hamerykanskich SUV'ow nawet

> z gory nie rozwnine

To doloz do tego jeszcze dwojke dzieci, dwa psy, namioty, lodowki, sprzet i bagaze zeby spedzic pare dni nad woda...teoretycznie da sie to zapakowac do malego auta ale po co sie meczyc???

> Motocykle 2 szt - laczna waga 500

> kg Woze Mazda 3 w 1,6 D z predkoscia jaka w wiekszosci stanow USA nie jest wogole dopuszczalna

> i tez styka bez jekichkolwiek problemow.

Tylko ze w USA czesto z motocyklami dojezdza sie do kempingow gdzies na wydmach badz w jakims odludziu do ktorego prowadzi tylko dziurawa droga....i przydaje sie 4x4 i wieksze kola.

To samo zima ciagnac skutery sniezne....w niektore miejsca bez 4x4 wogole nie wpuszczaja.

A teraz wyobraz sobie ze mieszkasz w okolicy gdzie latem mozesz uzywac skuterow wodnych i motocykli, jezdzic konno...okolica do kompletu otoczona gorami...a zima gory te sa zasypywane konkretnymi ilosciami sniegu i mozna fajnie szalec na skuterach snieznych. Zeby to wszystko ogarnac jednak przydaje sie auto z wiekszymi kolami, wiekszym przeswitem i odpowiednim napedem. Jakos te BMW i Mazdy slabo wypadaja gdy sie tak na to patrzy.

Tu masz moja okolice:

FVV1EK.jpg

A zima tak potrafi popadac:

dom1.jpg

kirkwood.jpg

Do kompletu tak jak juz pisalem wiekszosc ma jakes zabawki ktore wymagaja zaciagniecia w gory czy to latem czy zima stad popularnosc duzych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europa rozumie zlosnik.gif

Tylko że:

1 nie mamy tyle miejsca na takie samochody. Gdybym wprowadził do siebie do garażu to cudo, to sąsiad musiałby zaparkować w moim bagażniku chyba zlosnik.gif

2 ceny paliw w UE są wzięte z kosmosu, a ten kosmos bierze się oczywiście z pazerności naszych "fiskusów". W testach naszych gazetek moto, jeżeli auto spala więcej niż 10 litrów to jest mega paliwożerne. Ten o którym piszesz spala 16 zlosnik.gif

3 ceny samochodów są u nas jak zapewne wiesz, również kosmiczne w porównaniu do cen u Ciebie czy u Oziego. Coś niżej wspomniałeś, że cena tego auta jest porównywalna z ceną kawalerki w Krakowie. Tak, ale cena u Was. Gdyby to auto importowali do nas to kosztowałoby 4 kawalerki w Krakowie i jedną w Wawie zlosnik.gif

4 Część z nas (w tym ja) chętnie byśmy posiadali auta z takim silnikiem i w takich gabarytach, ale u nas to mega niepraktyczne na codzień oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja byłem w

> lekkim szoku jak zobaczyłem rama z wielką przyczepą zaczepioną na siodle, a do niej następna

> przyczepa z dwoma skuterami.

Na I5 w Californi widziałem chyba z 20 zestawów ciągnących camperem osobówki i średniej wielkości SUVy za sobą zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może po prostu dom dobrany na miarę potrzeb.

Jasne. Domy, które widziałem często są w skandalicznym stanie technicznym, zagrzybione, zapuszczone, krzywe, dziurawe, kiepsko zaizolowane (to ostatnie to akurat kwestia taniego ogrzewania, więc zrozumiałe). I pod taką chatą stoi sobie wypasiony kamper wielkości Solarisa Urbino i nowiutki, lśniący SUV/van/pickup z 8-cylindrowym silnikiem. Ameryka, panie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej okolicy sredni dom ma okolo 100m2 wiec nie wiem o czym piszesz. A to ze nie jest zbudowany

> z cegiel i zelbetu nie znaczy ze zle sie w nim mieszka.

ja mieszkam teraz w 90m domu I po prostu dusze sie no.gif

100m to moze miec mieszkanie a nie dom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mieszkam teraz w 90m domu I po prostu dusze sie

> 100m to moze miec mieszkanie a nie dom.

Jeszcze tylko trzeba pamiętać, że spora część z tych domów ma ogromne, zagospodarowane piwnince i patia, które nie wliczają się do tych 100m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej okolicy sredni dom ma okolo 100m2 wiec nie wiem o czym piszesz. A to ze nie jest zbudowany

> z cegiel i zelbetu nie znaczy ze zle sie w nim mieszka.

1000 stóp kwadratowych?!?!?? To da sie taki mały dom zbudować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1000 stóp kwadratowych?!?!?? To da sie taki mały dom zbudować?

W mojej okolicy sporo ma 1100-1200 stop

Dom #1

Dom #2

Dom #3

....moj ma 1600 i spokojnie nam wystarcza.

Ciekawe natomiast jest to ze po tym jak napisalem ze srednia to 100m2 odezwaly sie glosy ze ciasnota i jak mozna tak mieszkac...ale podczas rozmow na kaciku czy na zdjeciach czesto widac polskie lazienki ktore maja po 3m2, albo ludzie szukaja mikro zmywarek bo inne nie mieszcza sie w mikro kuchniach...albo mikro pralek ktore trzeba upchnac w lazience....cos mi sie tu nie trzyma kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie lubie malutkich aut (malutkie to wszystkie poniżej 4,5 metra), mimo ze naleze

> do niskich osob i w 99% jezdze sam.

No po takiej deklaracji preferencje co do samochodu wydają się oczywiste - mechanizm psychologiczny jest już od dawna znany smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usa NIGDY nie zrozumie Europy

Usa nie przeżyła tego co Europa, nie było takiej ilości wojen, takich skupisk ludzi na małym terenie, takiej biedy

My Usa bardzo dobrze rozumiemy, ale nie możemy sobie pozwolić na takie coś, bo nas nie stać, etap samochodu dla każdego powoli mamy za sobą, teraz powoli trwa etap ich powiększania, kiedyś królowało seicento, b klasy to już spore były, teraz na osiedlach standard to kompakty i sporo d klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> etap

> samochodu dla każdego powoli mamy za sobą, teraz powoli trwa etap ich powiększania, kiedyś

> królowało seicento, b klasy to już spore były, teraz na osiedlach standard to kompakty i sporo

> d klasy

Mów za Polskę, nie za Europę skromny.gif

"Zachód" Europy etap powiększania samochodów ma dawno za sobą, ponieważ zrozumiał, że nie ma to przełożenia na rzeczywiste potrzeby ok.gif Roi się tam więc od samochodów małych. To Polska idzie za głupim trendem z USA (gdzie też jest już coraz lepiej!! Miałem 14 lat przerwy między wizytami w Stanach i różnica jest kolosalna - poprzednim razem nie było w ogóle małych samochodów, teraz stanowią już istotny procent).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to u nas jeździ mnóstwo VANów i miniVanów. Myślisz że dlatego?

zapomniales dopisac swego credo-"nigdy nie zrozumiem,po co ludzie kupuja Vany hmm.gif rozumiem SUVy-nie ma w Polsce drog asfaltowych wiec sie przydaja.ale Vany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego nikt z tych cegieł domów nie buduje?

Schodzimy z tematów motoryzacyjnych, ale drewniane domy sa:

- zdrowsze

- łatwiejsze, szybsze i tańsze w budowie

- bardziej energooszczędne

- łatwiejsze do zburzenia jak zmieni sie plan zabudowy za kilkadziesiąt lat

Wiem ze zaraz będziesz pisał ze sie palą i ze byle wiatr je rozwala, ale okazuje sie ze wcale nie sa bardziej palne niz domy z cegły (w ktorych i tak zawartość jest łatwopalna) a co wiecej dzięki byciu drewnianym szanse na uderzenie pioruna sa znacznie mniejsze. Takze w przypadku silnego wiatru drewniane domy zachowują sie równie dobrze a czasem lepiej niz ceglane dzięki temu ze drewno pracuje = moze sie uginać bez kruszenia. Ceglany mur nie ma takiej opcji. Takze ostatnia wada - podatność na termity jest iluzoryczną wadą. Wiem, bo mam betonowy dom i tak samo muszę uważać na termity jak właściciele drewnianych - o ile nie zjedzą mi one samej konstrukcji domu, o tyle sa w stanie wleźć w ściany ktore od środka maja w końcu drewniany szkietel (ktory trzyma izolacje cieplna i płyty kartonowo gipsowe). Zresztą nawet całkowicie ceglane domy maja drewniane dachy i termity maja gdzie koczowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.