Rylu Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Siedzi on w różnych modelach ale również w poliftowym e46. Dane techniczne znam ale opinii w necie za dużo nie znalazłem. Jakieś doświadczenia/ spostrzeżenia odnośnie tego motoru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Siedzi on w różnych modelach ale również w poliftowym e46. Dane techniczne znam ale opinii w necie > za dużo nie znalazłem. > Jakieś doświadczenia/ spostrzeżenia odnośnie tego motoru? ten silnik słynie z tego że lubi olej... skoro nowsze silniki Cię interesują to celuj w 2.5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 9 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > ten silnik słynie z tego że lubi olej... > skoro nowsze silniki Cię interesują to celuj w 2.5l Na razie robię rekonesans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Na razie robię rekonesans z własnego doświadczenia powiem Ci że ten 2.2 w e46 nie jedzie... - takie miałem odczucia... ALE już w Z4 idzie bardzo ładnie... fajnie musi to zamulać w E60 - tam 2.2 był jako podstawa/standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 9 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > z własnego doświadczenia powiem Ci że ten 2.2 w e46 nie jedzie... - takie miałem odczucia... ALE > już w Z4 idzie bardzo ładnie... > fajnie musi to zamulać w E60 - tam 2.2 był jako podstawa/standard Demon prędkości to nie jest ale osiągi na akceptowalnym poziomie na papierze bo nie wiem jak w praktyce e46 miałem okazję być wiezionym 3.0 i 3.0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Demon prędkości to nie jest ale osiągi na akceptowalnym poziomie na papierze bo nie wiem jak w > praktyce e46 miałem okazję być wiezionym 3.0 i 3.0d Dokładnie, jechałem raz u znajomego takim 2.2 to dupy nie urywa. Ale zawalidrogą też nie bedzie. Z tego co pamietam to nawet miał w niej jakis gaz holenderski i od czasu do czasu musial dolac oliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > 3.0 i 3.0d benzynka super, a klekot jak klekot, jeździłem 184PS i było ok - gorzej jak w 2.8 ale było ok, za to spalanie było 3l mniejsze jak u mnie... szukałbym 3.0d 204PS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 Jeździłem e46 z tym silnikiem i powiem Ci, że zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Dzięki podwójnemu vanosowi samochód bardzo fajnie ciągnie z dołu. W porównaniu z m52b28 w moim e39 to miałem wrażenie, że dół jest lepszy w 2.2 ale górą 2.8 idzie jednak lepiej. Jak nie masz zapędów na stritrejsera to polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dixy Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 > Jakieś doświadczenia/ spostrzeżenia odnośnie tego motoru? W tym silniku wypalaly sie/krzywily zawory na pierwszym albo ostatnim cylindrze... W szczegolnosci, gdy ktos nie dbal - taka wada, jako pocieszenie powiem, ze pasuje bez zadnych modyfikacji 2,5l M54. Natomiast chyba cala rodzina M54 lubi pic olej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 10 Września 2014 Udostępnij Napisano 10 Września 2014 > Natomiast chyba cala rodzina M54 lubi pic olej.. To mogę potwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 > To mogę potwierdzić dużo pije? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 > dużo pije? 1l / 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dixy Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 > 1l / 100km Serio serio ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Serio serio ? oleju tyle co wahy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Serio serio ? to oczywiscie zarcik, ale mowiac powaznie to dolewalem miedzy 1 a 2L / 1000km - w zależności od traktowania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > to oczywiscie zarcik, ale mowiac powaznie to dolewalem miedzy 1 a 2L / 1000km - w zależności od > traktowania silnika No to grubo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > No to grubo Dla porownania moje 2.8 nie bierze nic oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 12 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Dla porownania moje 2.8 nie bierze nic oleju Wiesz, rozumiem, że silnik potrzebuje czasami łyknąć ale tyle to już jest wg. mnie sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Wiesz, rozumiem, że silnik potrzebuje czasami łyknąć ale tyle to już jest wg. mnie sporo Niektórzy nawet myślą, że ten olej znika przez uszczelniacze zaworowe, a prawda jest taka, że silniki M54 mają wadę konstrukcyjną od bloku, po głowicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 > Niektórzy nawet myślą, że ten olej znika przez uszczelniacze zaworowe, a prawda jest taka, że > silniki M54 mają wadę konstrukcyjną od bloku, po głowicę. eee to jest wynik po uszczelnieniu pokrywy zaworowej i podstawy filtra oleju - bo jak ciekło to dolewałem więcej. Potem wymieniłem odme na wersje zimową (z izolacją), i trochę pomogło. Testtowałem zato kilka rodzajów oleju - najmniej wciagała na Valvoline VR1 5W50, najwiecej brał mi Shella Helixa ultra. Przypadek wciągania powyżej litra miałem na autostradzie w Niemczech w potwornym upale. Prędkość wówczas cały czas grubo powyżej 200 (trzymana 220-230) i musiałem dolać litra na 400km (połowa trassy). Ale to było ekstremum. Na codzien dolewałem miedzy 0,5 a 1l /1000km Dodam, ze moj silnik miał na budziku 150tys przebiegu, wiec pewnie w rzeczywistości okolo 300tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.