Skocz do zawartości

Silnik 2.2 170KM


Rylu

Rekomendowane odpowiedzi

> Siedzi on w różnych modelach ale również w poliftowym e46. Dane techniczne znam ale opinii w necie

> za dużo nie znalazłem.

> Jakieś doświadczenia/ spostrzeżenia odnośnie tego motoru?

ten silnik słynie z tego że lubi olej...

skoro nowsze silniki Cię interesują to celuj w 2.5l cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z własnego doświadczenia powiem Ci że ten 2.2 w e46 nie jedzie... - takie miałem odczucia... ALE

> już w Z4 idzie bardzo ładnie...

> fajnie musi to zamulać w E60 - tam 2.2 był jako podstawa/standard

Demon prędkości to nie jest ale osiągi na akceptowalnym poziomie na papierze bo nie wiem jak w praktyce smile.gif e46 miałem okazję być wiezionym 3.0 i 3.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Demon prędkości to nie jest ale osiągi na akceptowalnym poziomie na papierze bo nie wiem jak w

> praktyce e46 miałem okazję być wiezionym 3.0 i 3.0d

Dokładnie, jechałem raz u znajomego takim 2.2 to dupy nie urywa. Ale zawalidrogą też nie bedzie. Z tego co pamietam to nawet miał w niej jakis gaz holenderski i od czasu do czasu musial dolac oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem e46 z tym silnikiem i powiem Ci, że zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Dzięki podwójnemu vanosowi samochód bardzo fajnie ciągnie z dołu. W porównaniu z m52b28 w moim e39 to miałem wrażenie, że dół jest lepszy w 2.2 ale górą 2.8 idzie jednak lepiej.

Jak nie masz zapędów na stritrejsera to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakieś doświadczenia/ spostrzeżenia odnośnie tego motoru?

W tym silniku wypalaly sie/krzywily zawory na pierwszym albo ostatnim cylindrze... W szczegolnosci, gdy ktos nie dbal - taka wada, jako pocieszenie powiem, ze pasuje bez zadnych modyfikacji 2,5l M54.

Natomiast chyba cala rodzina M54 lubi pic olej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, rozumiem, że silnik potrzebuje czasami łyknąć ale tyle to już jest wg. mnie sporo

Niektórzy nawet myślą, że ten olej znika przez uszczelniacze zaworowe, a prawda jest taka, że silniki M54 mają wadę konstrukcyjną od bloku, po głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektórzy nawet myślą, że ten olej znika przez uszczelniacze zaworowe, a prawda jest taka, że

> silniki M54 mają wadę konstrukcyjną od bloku, po głowicę.

eee to jest wynik po uszczelnieniu pokrywy zaworowej i podstawy filtra oleju - bo jak ciekło to dolewałem więcej.

Potem wymieniłem odme na wersje zimową (z izolacją), i trochę pomogło.

Testtowałem zato kilka rodzajów oleju - najmniej wciagała na Valvoline VR1 5W50, najwiecej brał mi Shella Helixa ultra.

Przypadek wciągania powyżej litra miałem na autostradzie w Niemczech w potwornym upale. Prędkość wówczas cały czas grubo powyżej 200 (trzymana 220-230) i musiałem dolać litra na 400km (połowa trassy). Ale to było ekstremum. Na codzien dolewałem miedzy 0,5 a 1l /1000km

Dodam, ze moj silnik miał na budziku 150tys przebiegu, wiec pewnie w rzeczywistości okolo 300tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.