Lukass186 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Witam, Szukam opinii na temat tego auta. Czy ten model jest rzeczywiście lepszy niż 156? Części cenami nie powalają na kolana? Wiem, że z tyłu wielowahacz jest, na forum alfy piszą, że trzeba często w zawiasie grzebać. Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko jednostka 1.8 140KM - silnik GM. Trzeba jedynie co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Jak z korozją? Nie widziałem jeszcze na ulicy żadnej z wrzodami na lakierze. Czy za 25k zł. kupie już coś sensownego? Na popularnych stronach ogłoszeniowych ceny mają dużą rozpiętość. Może ktoś coś takiego tutaj ujeżdża? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 ten 1.8 nie jedzie i to bardzo bo auto ciężkie a też bym chętnie kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Witam, > Szukam opinii na temat tego auta. Czy ten model jest rzeczywiście lepszy niż 156? Części cenami nie > powalają na kolana? Wiem, że z tyłu wielowahacz jest, na forum alfy piszą, że trzeba często w > zawiasie grzebać. Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko > jednostka 1.8 140KM - silnik GM. Trzeba jedynie co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Jak > z korozją? Nie widziałem jeszcze na ulicy żadnej z wrzodami na lakierze. Czy za 25k zł. kupie > już coś sensownego? Na popularnych stronach ogłoszeniowych ceny mają dużą rozpiętość. Może > ktoś coś takiego tutaj ujeżdża? > Pozdrawiam za 25tys nie kupisz sensownej "9" Potem sa posty na forum, ze sie psuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > ten 1.8 nie jedzie i to bardzo bo auto ciężkie a też bym chętnie kupił Dużo osób pisze, że słabawy ten silnik. Przecież on ma 10s. 0-100km/h i prędkość max. 206 km/h. W porównaniu do mojej Astry G 1.6 8V 75KM to rakieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > za 25tys nie kupisz sensownej "9" > Potem sa posty na forum, ze sie psuje Właśnie rozpiętość cen od ok. 17 - 40tyś. zł. mnie zaskakuje. Ale wersje z najsłabszymi motorami - te które mnie interesują są znacznie tańsze. Przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Dużo osób pisze, że słabawy ten silnik. Przecież on ma 10s. 0-100km/h i prędkość max. 206 km/h. W > porównaniu do mojej Astry G 1.6 8V 75KM to rakieta 140km prze 6500obr/min i tylko 175 nm przy 3500obr/min, wiesz jak to trzeba wysoko kręcić?? Zresztą przy astrze to wszystko będzie rakietą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > 140km prze 6500obr/min i tylko 175 nm przy 3500obr/min, > wiesz jak to trzeba wysoko kręcić?? dodajmy do tego masę 1500kg > Zresztą przy astrze to wszystko będzie rakietą Bardzo mi się w linku do ogłoszenia z wcześniejszego postu stwierdzenie: "najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a ekonomią" - w odniesieniu do bazowego silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Właśnie rozpiętość cen od ok. 17 - 40tyś. zł. mnie zaskakuje. > Ale wersje z najsłabszymi motorami - te które mnie interesują są znacznie tańsze. Przykład jak szukalem swojej Belli ogladalem te rodzynki po 20tyś - studnia bez dna niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko jednostka 1.8 140KM - silnik GM. regulacja zaworów poprzez wymianę szklanek popychaczy i zmienne fazy rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Silnik (GM) jest wg mnie przede wszystkim cichy - przyjemnie pracuje, ale to najsłabszy silnik w tej Alfie. 140KM to się sprawdzało w ważącej równo tonę 155, a te 1500kg się po prostu przemieszcza. Silnik niezbyt kłopotliwy, nie wiem jak z lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > za 25tys nie kupisz sensownej "9" > Potem sa posty na forum, ze sie psuje to jaka kwota trzeba dysponowac zeby kupic cos w miare sensownego ?(glownie o diesla mi sie rozchodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > to jaka kwota trzeba dysponowac zeby kupic cos w miare sensownego ?(glownie o diesla mi sie > rozchodzi) Zależy od rocznika itd ale mają te 8k euro pewnie coś znajdziesz sensownego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Dużo osób pisze, że słabawy ten silnik. Przecież on ma 10s. 0-100km/h i prędkość max. 206 km/h. W > porównaniu do mojej Astry G 1.6 8V 75KM to rakieta Na papierze tyle ma. W rzeczywistości jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę po 10,4s, ale tylko dlatego, że robi to na drugim biegu. Do 120 km/h potrzebuje już prawie 16s, gdzie auta o podobnej mocy potrafią to zrobić w 14s. Ogólnie ten silnik do 4 tys rpm będzie sprawiał wrażenie bardziej zmulonego od obecnej Astry 8V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Nie przesadzajcie już tak z tym przyspieszeniem. Sam mam teraz kawał kloca z 1.8 pod maska(122km) wyścigówka to nie jest. Ale w miescie mocniejszego nie trzeba, a w trasie wbijasz tempomat przy 140-150 i sobie lecisz. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja i też jakoś wyprzedza. Z 5 biegu i gaz w podłoge to by bylo jednak samobojstwo, chyba ze na dlugiej prostej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Witam, > Szukam opinii na temat tego auta. Czy ten model jest rzeczywiście lepszy niż 156? Części cenami nie > powalają na kolana? Wiem, że z tyłu wielowahacz jest, na forum alfy piszą, że trzeba często w > zawiasie grzebać. Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko > jednostka 1.8 140KM - silnik GM. Trzeba jedynie co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Jak > z korozją? Nie widziałem jeszcze na ulicy żadnej z wrzodami na lakierze. Czy za 25k zł. kupie > już coś sensownego? Na popularnych stronach ogłoszeniowych ceny mają dużą rozpiętość. Może > ktoś coś takiego tutaj ujeżdża? > Pozdrawiam Miałem 159 2.4 diesel. Prawie wszystkie problemy i zdecydowana przewaga kosztów utrzymania była ze strony silnika. Z zawieszenia wymieniłem jeden wahacz z przodu (był totalnie zajechany) i miałem jakiś kłopot z klimatyzacją. Coś tam się ułamało przy sprężarce i za nic nie było tego widać. Ja miałem egzemplarz zdecydowanie zaniedbany i radzę takich unikać Jechałem króciutko na jeździe testowej takim 1.8 140KM. Chciałem taką Alfę kupić po sprzedaży swojego diesla. Niestety, pomimo że pojechałem oglądać najdroższy znaleziony, to i tak okazał się totalną padaką. Czujnik lakieru nie miał skali żeby pokazać ile tam było szpachli Jednak co do silnika 1.8, to nie było takiej tragedii jak tutaj opisują dzieci tabelek i konfiguratorów Ruszał normalnie bez palenia sprzęgła i ogólnie nie miałem żadnego wrażenia że auto zamula. Jedynie to pamiętam nieprzyjemny dźwięk tego silnika podczas podkręcania go wyżej. A dodam że przed tym testem jeździłem Alfą 200KM i 400Nm, a pojechałem oglądać to auto Punto HGT. To chyba bym muła poczuł, nie? Co do zawieszenia, to wahacze są trwalsze w wersjach przedliftowych. Po lifcie Alfę 159 próbowano zrobić deko lżejszą i niestety wagę zrzucili z zawieszenia. No i z tego co czasem czytam na innym forum, to te wahacze poliftowe mają już taką trwałość jak w 156 Alfa 159 z 1.8 o ile pamiętam z relacji właścicicieli nie waży 1500kg, tylko coś pod 1400kg. Jest sporo lżejsza niż wersje z dieslem. No i jeszcze kwestia wyposażenia. Ta 1.8 którą jeździłem była totalnie ogołocona ze wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.