Skocz do zawartości

Alfa Romeo 159 1.8 + lpg - opinie


Lukass186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukam opinii na temat tego auta. Czy ten model jest rzeczywiście lepszy niż 156? Części cenami nie powalają na kolana? Wiem, że z tyłu wielowahacz jest, na forum alfy piszą, że trzeba często w zawiasie grzebać. Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko jednostka 1.8 140KM - silnik GM. Trzeba jedynie co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Jak z korozją? Nie widziałem jeszcze na ulicy żadnej z wrzodami na lakierze. Czy za 25k zł. kupie już coś sensownego? Na popularnych stronach ogłoszeniowych ceny mają dużą rozpiętość. Może ktoś coś takiego tutaj ujeżdża?

Pozdrawiam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Szukam opinii na temat tego auta. Czy ten model jest rzeczywiście lepszy niż 156? Części cenami nie

> powalają na kolana? Wiem, że z tyłu wielowahacz jest, na forum alfy piszą, że trzeba często w

> zawiasie grzebać. Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko

> jednostka 1.8 140KM - silnik GM. Trzeba jedynie co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Jak

> z korozją? Nie widziałem jeszcze na ulicy żadnej z wrzodami na lakierze. Czy za 25k zł. kupie

> już coś sensownego? Na popularnych stronach ogłoszeniowych ceny mają dużą rozpiętość. Może

> ktoś coś takiego tutaj ujeżdża?

> Pozdrawiam

za 25tys nie kupisz sensownej "9"

Potem sa posty na forum, ze sie psuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten 1.8 nie jedzie i to bardzo bo auto ciężkie a też bym chętnie kupił

Dużo osób pisze, że słabawy ten silnik. Przecież on ma 10s. 0-100km/h i prędkość max. 206 km/h. W porównaniu do mojej Astry G 1.6 8V 75KM to rakieta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 25tys nie kupisz sensownej "9"

> Potem sa posty na forum, ze sie psuje

Właśnie rozpiętość cen od ok. 17 - 40tyś. zł. mnie zaskakuje.

Ale wersje z najsłabszymi motorami - te które mnie interesują są znacznie tańsze. Przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo osób pisze, że słabawy ten silnik. Przecież on ma 10s. 0-100km/h i prędkość max. 206 km/h. W

> porównaniu do mojej Astry G 1.6 8V 75KM to rakieta

140km prze 6500obr/min i tylko 175 nm przy 3500obr/min,

wiesz jak to trzeba wysoko kręcić??

Zresztą przy astrze to wszystko będzie rakietą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 140km prze 6500obr/min i tylko 175 nm przy 3500obr/min,

> wiesz jak to trzeba wysoko kręcić??

dodajmy do tego masę 1500kg

> Zresztą przy astrze to wszystko będzie rakietą

Bardzo mi się w linku do ogłoszenia z wcześniejszego postu stwierdzenie: "najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a ekonomią" - w odniesieniu do bazowego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik (GM) jest wg mnie przede wszystkim cichy - przyjemnie pracuje, ale to najsłabszy silnik w tej Alfie.

140KM to się sprawdzało w ważącej równo tonę 155, a te 1500kg się po prostu przemieszcza.

Silnik niezbyt kłopotliwy, nie wiem jak z lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo osób pisze, że słabawy ten silnik. Przecież on ma 10s. 0-100km/h i prędkość max. 206 km/h. W

> porównaniu do mojej Astry G 1.6 8V 75KM to rakieta

Na papierze tyle ma. W rzeczywistości jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę po 10,4s, ale tylko dlatego, że robi to na drugim biegu. Do 120 km/h potrzebuje już prawie 16s, gdzie auta o podobnej mocy potrafią to zrobić w 14s. Ogólnie ten silnik do 4 tys rpm będzie sprawiał wrażenie bardziej zmulonego od obecnej Astry 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie już tak z tym przyspieszeniem. Sam mam teraz kawał kloca z 1.8 pod maska(122km) wyścigówka to nie jest. Ale w miescie mocniejszego nie trzeba, a w trasie wbijasz tempomat przy 140-150 i sobie lecisz. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja i też jakoś wyprzedza. Z 5 biegu i gaz w podłoge to by bylo jednak samobojstwo, chyba ze na dlugiej prostej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Szukam opinii na temat tego auta. Czy ten model jest rzeczywiście lepszy niż 156? Części cenami nie

> powalają na kolana? Wiem, że z tyłu wielowahacz jest, na forum alfy piszą, że trzeba często w

> zawiasie grzebać. Interesowałoby mnie zagazowanie takiego auta więc zostaje ponoć tylko

> jednostka 1.8 140KM - silnik GM. Trzeba jedynie co jakiś czas dokonywać regulacji zaworów. Jak

> z korozją? Nie widziałem jeszcze na ulicy żadnej z wrzodami na lakierze. Czy za 25k zł. kupie

> już coś sensownego? Na popularnych stronach ogłoszeniowych ceny mają dużą rozpiętość. Może

> ktoś coś takiego tutaj ujeżdża?

> Pozdrawiam

Miałem 159 2.4 diesel.

Prawie wszystkie problemy i zdecydowana przewaga kosztów utrzymania była ze strony silnika.

Z zawieszenia wymieniłem jeden wahacz z przodu (był totalnie zajechany) i miałem jakiś kłopot z klimatyzacją. Coś tam się ułamało przy sprężarce i za nic nie było tego widać.

Ja miałem egzemplarz zdecydowanie zaniedbany i radzę takich unikać ok.gif

Jechałem króciutko na jeździe testowej takim 1.8 140KM. Chciałem taką Alfę kupić po sprzedaży swojego diesla.

Niestety, pomimo że pojechałem oglądać najdroższy znaleziony, to i tak okazał się totalną padaką. Czujnik lakieru nie miał skali żeby pokazać ile tam było szpachli sick.gif

Jednak co do silnika 1.8, to nie było takiej tragedii jak tutaj opisują dzieci tabelek i konfiguratorów zlosnik.gif

Ruszał normalnie bez palenia sprzęgła i ogólnie nie miałem żadnego wrażenia że auto zamula. Jedynie to pamiętam nieprzyjemny dźwięk tego silnika podczas podkręcania go wyżej.

A dodam że przed tym testem jeździłem Alfą 200KM i 400Nm, a pojechałem oglądać to auto Punto HGT. To chyba bym muła poczuł, nie? wink.gif

Co do zawieszenia, to wahacze są trwalsze w wersjach przedliftowych. Po lifcie Alfę 159 próbowano zrobić deko lżejszą i niestety wagę zrzucili z zawieszenia. No i z tego co czasem czytam na innym forum, to te wahacze poliftowe mają już taką trwałość jak w 156 oslabiony.gif

Alfa 159 z 1.8 o ile pamiętam z relacji właścicicieli nie waży 1500kg, tylko coś pod 1400kg. Jest sporo lżejsza niż wersje z dieslem.

No i jeszcze kwestia wyposażenia. Ta 1.8 którą jeździłem była totalnie ogołocona ze wszystkiego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.