Skocz do zawartości

Silnik Volvo 2.0 Diesel


velo86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podpowiedzcie proszę - czy silnik od Volvo 2.0 Diesel ( a konkretniej jednostka montowana w V50 2006 r ) to czysta kopia fordowskiego TDCI ? Czy jedynie blok silnika zapożyczony, a podzespoły inne ?

Jak z jego awaryjnością?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Podpowiedzcie proszę - czy silnik od Volvo 2.0 Diesel to czysta kopia fordowskiego TDCI ? Czy

> jedynie blok silnika zapożyczony, a podzespoły inne ?

> Jak z jego awaryjnością?

> Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

O ile wiem to jest HDI z PSA i ma dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Podpowiedzcie proszę - czy silnik od Volvo 2.0 Diesel to czysta kopia fordowskiego TDCI ? Czy

> jedynie blok silnika zapożyczony, a podzespoły inne ?

> Jak z jego awaryjnością?

> Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

To nie jest silnik Forda, tylko PSA ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Podpowiedzcie proszę - czy silnik od Volvo 2.0 Diesel to czysta kopia fordowskiego TDCI ? Czy

> jedynie blok silnika zapożyczony, a podzespoły inne ?

> Jak z jego awaryjnością?

> Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Zależnie o który pytasz, bo ZTCW to były montowane 2.0 136PS od PSA jak i D3 będące konstrukcją Volvo...

Fordowskiego TDCI (tego o złej sławie z Mondeo) tam raczej nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależnie o który pytasz, bo ZTCW to były montowane 2.0 136PS od PSA jak i D3 będące konstrukcją

> Volvo...

> Fordowskiego TDCI (tego o złej sławie z Mondeo) tam raczej nie było...

Dokładnie chodzi mi o ten 136km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie chodzi mi o ten 136km.

PSA i bardzo dobry silnik ok.gif

Coman rail lekko dopracowany przez volvo ok.gif

Śmigałem nim i na trasie można zejść poniżej 5l/100km ok.gif

Pytaj jak by co bo auto dalej śmiga w rodzinie ok.gif

Skandynawskie łosie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam bo przymierzam się do kupna tego modelu. Opinie w dużej większości pozytywne i nijak mi to

> współgrało z opiniami TDCI ( słabymi wtryskami, etc ).

Te zle opinie to sie tycza poprzedniej generacji TDCI, ktora byla autorstwa Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajny i oszczędny silnik. Szukać bez dpfa

Niestety bez dpfa bardzo ciężko znaleźć.. Dodatkowo volvo będzie docelowo zarejestrowane w Szwajcarii, gdzie emisja spalin ma olbrzymi wpływ na wysokość ubezpieczenia.. Także na dwoje babka wróżyla - dpf = wysokie koszty serwisu, brak dpf = wysokie koszty ubezpieczenia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety bez dpfa bardzo ciężko znaleźć.. Dodatkowo volvo będzie docelowo zarejestrowane w

> Szwajcarii, gdzie emisja spalin ma olbrzymi wpływ na wysokość ubezpieczenia.. Także na dwoje

> babka wróżyla - dpf = wysokie koszty serwisu, brak dpf = wysokie koszty ubezpieczenia :/

Hej, U nas to nie tak.

Wysokosci emisji CO2 (a nie spalin wiec o ile dpf nie zmniejsza CO2 to nie ma wplywu) ma wplyw na wysokosc rocznego podatku drogowego (czy tam odnowy rejestracji). Emisja spalin nie ma nic wspolnego z ubezpieczeniem, tutaj wplyw ma wartosc samochodu i historia kierowcy.

Pozdrawiam z CH smile.gif

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, U nas to nie tak.

> Wysokosci emisji CO2 (a nie spalin wiec o ile dpf nie zmniejsza CO2 to nie ma wplywu) ma wplyw na

> wysokosc rocznego podatku drogowego (czy tam odnowy rejestracji). Emisja spalin nie ma nic

> wspolnego z ubezpieczeniem, tutaj wplyw ma wartosc samochodu i historia kierowcy.

> Pozdrawiam z CH

> Jacek

Aaa widzisz, w takim razie otrzymałem błędne informacje.. Do Szwajcarii przenoszę się w listopadzie i cały czas myślałem, że wysokość emisji Co2 ma wpływ na wysokość ubezpieczenia.

A tak BTW - masz może wiadomości na temat mienia przesiedleńczego w postaci samochodu, którego właścicielem jestem krócej niż 6 miesięcy ? Z tego co wiem to mogę nim jeździć do 12 miesięcy ale na granicy będe musiał opłacić 8% podatku oraz 4% podatku drogowego ? Na stronie ministerstwa znalazłem informację, że auta pochodzące z kraju UE zwolnione jest z cła/akcyzy ? Prawda to ? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam bo przymierzam się do kupna tego modelu. Opinie w dużej większości pozytywne i nijak mi to

> współgrało z opiniami TDCI ( słabymi wtryskami, etc ).

musisz sie wczytać dokladniej o jakie silniki chodzi - 2.0 tdci w ktorym byly słabe wtryski to stare tdci 115KM z rozrządem na łańcuchu, montowane w mondeo mkIII. to nie ten silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety bez dpfa bardzo ciężko znaleźć.. Dodatkowo volvo będzie docelowo zarejestrowane w

> Szwajcarii, gdzie emisja spalin ma olbrzymi wpływ na wysokość ubezpieczenia.. Także na dwoje

> babka wróżyla - dpf = wysokie koszty serwisu, brak dpf = wysokie koszty ubezpieczenia :/

ciekawe na czym polegają te wysokie koszty seriwsu - nie powielaj bzdur pisanych przez właścicieli aut z milionem nalotu ze szrotplacu u turka smile.gif

DPF masz mokry - bezobsługowy w zasadzie, jak sie wie że się go ma i na czym polega jego działanie. Tyle że raz na 50-100kkm trzeba dolać mu płynu eolys za pareset zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe na czym polegają te wysokie koszty seriwsu - nie powielaj bzdur pisanych przez właścicieli

> aut z milionem nalotu ze szrotplacu u turka

kolega ma vectre C z DPF-em.prawdziwy przebieg w tej chwili to ok.180kkm.przy ok.160kkm wymienil juz DPF,olej jest zmuszony wymieniac co 6-7kkm bo robi sie mieszanka z ropa.jazda w wiekszosci niestety krotkie,podmiejskie dystanse no.gif

wiec milion km nie ma tu chyba znaczenia a bardziej tryb jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega ma vectre C z DPF-em.prawdziwy przebieg w tej chwili to ok.180kkm.przy ok.160kkm wymienil

> juz DPF,olej jest zmuszony wymieniac co 6-7kkm bo robi sie mieszanka z ropa.jazda w wiekszosci

> niestety krotkie,podmiejskie dystanse

> wiec milion km nie ma tu chyba znaczenia a bardziej tryb jazdy.

Bo najlepszym rozwiązaniem jest pozbycie się tego cudu techniki /DPF/ ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega ma vectre C z DPF-em.prawdziwy przebieg w tej chwili to ok.180kkm.przy ok.160kkm wymienil

> juz DPF,olej jest zmuszony wymieniac co 6-7kkm bo robi sie mieszanka z ropa.jazda w wiekszosci

> niestety krotkie,podmiejskie dystanse

> wiec milion km nie ma tu chyba znaczenia a bardziej tryb jazdy.

A co ma wspolnego vectra C ze sławnym oplowskim suchym DPF, ktory psuł się w każdym możliwym aucie, z mokrym DPF od volvo? cfaniaczek.gif

Trzeba kupować porządne auta, a nie oczyma bo ładne, a potem buczeć że DPF jest be, bo sie w oplach psuje 270751858-jezyk.gif

Volvovski tylu problemów nie sprawia. Jak go na siłę z własnej winy nie zapchasz, to nic mu nie będzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo najlepszym rozwiązaniem jest pozbycie się tego cudu techniki /DPF/

Ostatnio niestety trochę musiałem temat zgłębić i owszem -jak chcesz tylko po Polsce jeździć to śmiało wywalić w razie awarii uniemożliwiającej naprawę/ czyszczenie.

Natomiast jak jeździszz po Europie to policja ponoć potrafi sprawdzać sklad spalin i wyłapuje te wycięte DPFy - mandat podobno bardzo boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DPF masz mokry - bezobsługowy w zasadzie, jak sie wie że się go ma i na czym polega jego działanie.

> Tyle że raz na 50-100kkm trzeba dolać mu płynu eolys za pareset zł.

Dolać tylko płynu za 8 stów ale to pryszcz, druga sprawa to padające wiązki i czujniki dpf (czujnik +/- 5 stówek i to w fordzie bo w volvo +/- 1000), ponadto nieobeznany mechanik może uwalić moduł dpf odczytując poziom płynu.

Generalnie to bezobługowy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolać tylko płynu za 8 stów ale to pryszcz, druga sprawa to padające wiązki i czujniki dpf (czujnik

> +/- 5 stówek i to w fordzie bo w volvo +/- 1000), ponadto nieobeznany mechanik może uwalić

> moduł dpf odczytując poziom płynu.

> Generalnie to bezobługowy

czyli jednak jestem za biedny i za nerwowy na Volvo V50 z DPF-em no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie napisałem jeszcze o EGRze ani słowa

EGR nie tylko w volvo potrafi sprawiać kłopoty.

Nie ma aut bezawaryjnych, w każdym może coś paść, każdy może się zepsuć. Wybór padł na V50 z wielu powodów, między innymi na dość dobrej jakości podzespoły, które moim skromnym zdaniem " mogą " powodować mniej usterek niż inne marki ( np. 2.0 TDI w passacie 2005-2006 r bo na taki byłoby mnie obecnie stać ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR nie tylko w volvo potrafi sprawiać kłopoty.

> Nie ma aut bezawaryjnych, w każdym może coś paść, każdy może się zepsuć. Wybór padł na V50 z wielu

> powodów, między innymi na dość dobrej jakości podzespoły, które moim skromnym zdaniem " mogą "

> powodować mniej usterek niż inne marki ( np. 2.0 TDI w passacie 2005-2006 r bo na taki byłoby

> mnie obecnie

Zapytałeś o typowe bolączki i dostałeś odp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam bo przymierzam się do kupna tego modelu. Opinie w dużej większości pozytywne i nijak mi to

> współgrało z opiniami TDCI ( słabymi wtryskami, etc ).

Ostatnie kiepskie tdci montowane były w mondeo MK III, obecne tdci to francuskie silniki i nie mają nic wspólnego z tą opinią, także nie ma się co bać. W volvo również siedzi ten dobry silnik od PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i fotele w volvo

Dokladnie. Moja jak wsiadla wlaczyla podgrzewanie to wysiadac nie chciala ogladalismy 1,8 125km w gazie gdyby bylo w kombi bysmy je wzieli ale byl sedani nieco sie rozczarowalem lukiem zaladunkowym w s40.

Rozgladam sie za kombi ale ciezko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dolać tylko płynu za 8 stów ale to pryszcz,

koło 400zł teraz juz spokojnie kupisz.

druga sprawa to padające wiązki i czujniki dpf (czujnik

> +/- 5 stówek i to w fordzie bo w volvo +/- 1000), ponadto nieobeznany mechanik może uwalić

> moduł dpf odczytując poziom płynu.

> Generalnie to bezobługowy

Czujnik ciśnienia DPF koło 200zł chyba z tego co pamiętam hmm.gif

No nieobeznany mechanik to wg mnie czynnik który nie powinien być brany pod uwagę - jak ktoś u takich serwisuje to sam sie prosi o kłopoty i auto niczemu winne nie jest.

Tak czy inaczej wywalanie DPFa jakoś mi nie leży - jest to element samochodu i jako taki ma działać. Jak ktoś zaczyna kombinować - tu wywali DPF, tu zamiast dwumasy wsadzi zwykłe koło zamachowe, tu zamiast klapek dogaszających wstawi zaślepki - no i z fajnego normalnie jeżdżącego auta robi sie wydumka, klekocąca, zawsze zepsuta, nie przypominająca oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czy inaczej wywalanie DPFa jakoś mi nie leży - jest to element samochodu i jako taki ma

> działać. Jak ktoś zaczyna kombinować - tu wywali DPF, tu zamiast dwumasy wsadzi zwykłe koło

> zamachowe, tu zamiast klapek dogaszających wstawi zaślepki - no i z fajnego normalnie

> jeżdżącego auta robi sie wydumka, klekocąca, zawsze zepsuta, nie przypominająca oryginału.

Jak ze wszystkim trzeba mieć umiar w przeróbkach, a jak już wycinać to u kogoś kto to zrobi dobrze od A do Z - tak, że po wycięciu auto będzie pracować jakby z fabryki wyjechało bez DPF'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ze wszystkim trzeba mieć umiar w przeróbkach, a jak już wycinać to u kogoś kto to zrobi dobrze

> od A do Z - tak, że po wycięciu auto będzie pracować jakby z fabryki wyjechało bez DPF'a.

Ale nie będzie - ponieważ od początku do końca został zaprojektowany jako samochód z DPF.

Ostatnio zgłębiałem temat w BMW - starsze BMW 5 bez DPF miały rury wydechowe skierowane w dół. Wiadomo - diesel troche musi zakopcić.

Te z DPF mają już proste rury z ozdobnymi chromami - wywalisz DPF i masz okopconą dupę i czarne końcówki wydechu - boooomba.

Poza tym bez DPF miałeś duży katalizator, w wersji z DPF masz tylko mały katalizator wstępny - czyli mało że kopcisz to jeszcze śmierdzisz jak ikarus.

Ile kosztuje wycięcie DPF i wyłączenie go systemowo? 1.5kpln-2kpln? Za 2.3kpln mam na ebay fabrycznie regenerowany oryginalny DPF do BMW - chyba wolałbym już to kupić i miec spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie będzie - ponieważ od początku do końca został zaprojektowany jako samochód z DPF.

Pitolicie hipolicie... takie V50/S40 szło jako auto fabrycznie wyposażone w DPF jak i bez tego badziewia. Gdzieś od 2005 roku zaczęli to montować.

Sam silnik 2.0HDI 136KM w wielu autach występował z FAP'em i bez.

> Ostatnio zgłębiałem temat w BMW - starsze BMW 5 bez DPF miały rury wydechowe skierowane w dół.

> Wiadomo - diesel troche musi zakopcić.

> Te z DPF mają już proste rury z ozdobnymi chromami - wywalisz DPF i masz okopconą dupę i czarne

> końcówki wydechu - boooomba.

Trudno - trzeba się z tym liczyć.

> Poza tym bez DPF miałeś duży katalizator, w wersji z DPF masz tylko mały katalizator wstępny -

> czyli mało że kopcisz to jeszcze śmierdzisz jak ikarus.

To może być prawda. Jednak jak ktoś decyduje się na wycięcie DPF'a to i tak ma lekko w tyłersonie ekologię i to czy kogoś truje czy nie...

> Ile kosztuje wycięcie DPF i wyłączenie go systemowo? 1.5kpln-2kpln? Za 2.3kpln mam na ebay

> fabrycznie regenerowany oryginalny DPF do BMW - chyba wolałbym już to kupić i miec spokój.

Różni ludzie, różne potrzeby. Póki wycinka DPF'a w tym kraju jest legal ludzie będą to robić.

Wycinasz DPFa i masz świety spokój, zwykle niższe spalanie. Dla przeciętnego Kowalskiego ma to wiecej plusów niż wymiana DPF'a na brand new.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pitolicie hipolicie... takie V50/S40 szło jako auto fabrycznie wyposażone w DPF jak i bez tego

> badziewia. Gdzieś od 2005 roku zaczęli to montować.

> Sam silnik 2.0HDI 136KM w wielu autach występował z FAP'em i bez.

Tak jak i w BMW 5, a jednak okazuje się że zmiany nie ograniczają się tylko do obecności DPF lub jej braku wink.gif

> Trudno - trzeba się z tym liczyć.

Ahaa - no widzisz a ja jednak nie mam zamiaru jeździć autem z zakopconą dupą, wolałbym go sprzedać.

> To może być prawda. Jednak jak ktoś decyduje się na wycięcie DPF'a to i tak ma lekko w tyłersonie

> ekologię i to czy kogoś truje czy nie...

Nie chodzi o trucie, bo to mam w nosie, gorzej z kłębami czarnego śmierdzącego dymu.

> Różni ludzie, różne potrzeby. Póki wycinka DPF'a w tym kraju jest legal ludzie będą to robić.

> Wycinasz DPFa i masz świety spokój, zwykle niższe spalanie. Dla przeciętnego Kowalskiego ma to

> wiecej plusów niż wymiana DPF'a na brand new.

No tak - tylko jak pisałem - to nie takie hop siup, wytnę DPF, będę miał lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak i w BMW 5, a jednak okazuje się że zmiany nie ograniczają się tylko do obecności DPF lub

> jej braku

Musiałbym to dokładnie prześledzić, nie zagłębiałem się jakoś solidnie w ten temat.

> Ahaa - no widzisz a ja jednak nie mam zamiaru jeździć autem z zakopconą dupą, wolałbym go sprzedać.

I tak masz czarne, widać nie będzie hehe.gif

> Nie chodzi o trucie, bo to mam w nosie, gorzej z kłębami czarnego śmierdzącego dymu.

Uroki diesela, klekocze i smierdzi... choc S40 bez DPF'u którym powoziłem przez 3kkm jakoś okrutnie nie smierdziało z tyłka zlosnik.gif

Sam chyba wolałbym wyciąć niż montować ten badziew ponownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koło 400zł teraz juz spokojnie kupisz.

I tak i nie.

> druga sprawa to padające wiązki i czujniki dpf (czujnik

> Czujnik ciśnienia DPF koło 200zł chyba z tego co pamiętam

Źle pamiętasz 200 najtańsze używki...

> No nieobeznany mechanik to wg mnie czynnik który nie powinien być brany pod uwagę - jak ktoś u

> takich serwisuje to sam sie prosi o kłopoty i auto niczemu winne nie jest.

Utrudniony serwis...

> Tak czy inaczej wywalanie DPFa jakoś mi nie leży - jest to element samochodu i jako taki ma

> działać. Jak ktoś zaczyna kombinować - tu wywali DPF, tu zamiast dwumasy wsadzi zwykłe koło

> zamachowe, tu zamiast klapek dogaszających wstawi zaślepki - no i z fajnego normalnie

> jeżdżącego auta robi sie wydumka, klekocąca, zawsze zepsuta, nie przypominająca oryginału.

A gdzie ja napisałem cokolwiek o wywalaniu dpf ??? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi o trucie, bo to mam w nosie, gorzej z kłębami czarnego śmierdzącego dymu.

Stałeś kiedyś przy aucie, które ma komputerowo wypalany filtr? Kolor tu jednak ma niewielkie znaczenie... smrodu to to naprodukuje więcej w okolicznych wsiach niż taki bez dpfa, który sobie niezauważony przejedzie. Już nie mówię o chorobie wściekłych Diesli - rozbieganie silnika z powodu DPF (zaciągnięcie nadmiaru oleju rozcieńczonego ropą przez odmę) zdarzało się w tym silniku...o czym można poczytać na chociażby forumvolvo.pl

Dla porównania jeszcze nigdy nie wyczytałem, żeby rozbieganie tego silnika nastąpiło np z winy turobsprężarki. Taka przypadłość naprodukuje smrodu i kłębów dymu w ciągu kilku minut więcej niż taki zwykły dieselek przez rok... taka to ochrona środowiska.

PS: tak wiem, że chodzi o cząstki stałe niewidoczne gołym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stałeś kiedyś przy aucie, które ma komputerowo wypalany filtr?

Nie - jest to czynność serwisowa, a nie normalna eksploatacja.

Zdrowe, prawidłowo eksplatowane auto w sumie to nie powinno nigdy takiej czynności przechodzić.

Mialem passata 2.0 TDI przez 3 lata i nigdy mi sie nawet nie włączyło wypalanie DPFu (to na wolnych obrotach, czyli 1 etap wypalania, przy niewielkim zapchaniu filtra) - ja diesle eksploatuje tylko na dłuższych odcinkach, wiec sie mają kiedy zagrzać i wszystko spala sie na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem passata 2.0 TDI przez 3 lata i nigdy mi sie nawet nie włączyło wypalanie DPFu (to na wolnych

> obrotach, czyli 1 etap wypalania, przy niewielkim zapchaniu filtra) - ja diesle eksploatuje

> tylko na dłuższych odcinkach, wiec sie mają kiedy zagrzać i wszystko spala sie na bieżąco.

wydaje mi sie ze sie mylisz nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.