bziunia79 Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Witam, od jakiegos czasu slychac pukanie w kolimnie...jakies pomysly co zrobic?? czy wymiana??czy mozna jakos naprawic/?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 > Witam, od jakiegos czasu slychac pukanie w kolimnie...jakies pomysly co zrobic?? czy wymiana??czy > mozna jakos naprawic/?? Powiedz mi czy masz luz na kierownicy? Wyłączony silnik i ruszasz lekko kierownicą w prawo i w lewo? Jeśli wyczujesz luz będzie trzeba go zlokalizować. Mamy 3 pkt, 1. połączenie kolumny z maglownicą/przekładnią - w środku tuż przy podłodze. Tu wystarczy dokręcić połączenie 2. luzy na końcówka drążków - tu wymieniamy końcówkę + nowa zbieżność 3. luz na samej przekładni - tu wymieniamy przekładnie lub kasujemy luz śrubą dociskającą zębatkę. dokręcamy zgodnie z ruchem zegara na wyprostowanych kołach tylko do momentu skasowani luzu - nic na zapas. sprawdzamy czy przekładnia chodzi bez oporów. (kluczyk w pozycji I by nie blokowało kolumny , silnik zgaszony, samochód na podnośniku i kręcimy z zewnątrz kołami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2014 > Powiedz mi czy masz luz na kierownicy? > Wyłączony silnik i ruszasz lekko kierownicą w prawo i w lewo? > Jeśli wyczujesz luz będzie trzeba go zlokalizować. > Mamy 3 pkt, > 1. połączenie kolumny z maglownicą/przekładnią - w środku tuż przy podłodze. Tu wystarczy dokręcić > połączenie > 2. luzy na końcówka drążków - tu wymieniamy końcówkę + nowa zbieżność > 3. luz na samej przekładni - tu wymieniamy przekładnie lub kasujemy luz śrubą dociskającą zębatkę. > dokręcamy zgodnie z ruchem zegara na wyprostowanych kołach tylko do momentu skasowani luzu - > nic na zapas. sprawdzamy czy przekładnia chodzi bez oporów. (kluczyk w pozycji I by nie > blokowało kolumny , silnik zgaszony, samochód na podnośniku i kręcimy z zewnątrz kołami) Witaj, Darku..jutro sprawdzę bo nie umiem teraz na sucho ocenic...ale najbardziej wkurzające jest to,że podczas skręcania(ale nie zawsze) w lewą stronę slychac i czuc na kierownicy takie stukniecie...bylam z autem na diagnostyce...nie ma zadnych luzów,tuleje,amorki,sprezyny itp..wszystko ok jak stwierdzil Pan diagnosta,jedyne co powiedzial ze luz na kolumnie z prawej strony..po czym auto postawil na kola i temat zakonczony.nie wyjasnil co dalej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Września 2014 Udostępnij Napisano 20 Września 2014 > podczas skręcania(ale nie zawsze) w lewą stronę slychac i czuc na kierownicy takie > stukniecie... Jesteś pewna, że to nie przegub zewnętrzny? To może być luz na przekładni, niestety nie każdy potrafi to zdiagnozować a metoda jest prosta - pod autko i poszarpać za drążki kierownicze. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Jesteś pewna, że to nie przegub zewnętrzny? > To może być luz na przekładni, niestety nie każdy potrafi to zdiagnozować a metoda jest prosta - > pod autko i poszarpać za drążki kierownicze. > Pozdrawiam BAS Witam, nie jestem pewna,ale na chwilę obecną odkladam temat na pozniej bo obecnie mam urwanie głowy w pracy..w nastepnym tygodniu skupiam sie na stilonie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.