Skocz do zawartości

1.0 z glowicą 1.2 75KM czesc II


mjstyle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Opisywalem problem ale wcielo gdzies moj temat dlatego tez wklejam ponownie

Znajomy zmienil w silniku 1.0 glowice na pochodzaca z palio 1.2 75KM.

Najpierw mechanik mial klopot z rozrzadem, zostawil pompe, dolne kolkona te z 1.0, w glowicy zmienil kolko z 1.2 na 1.0. Efekt auto odpalalo ale nie mialo mocy. Zmiana calego zestawu rozrzadu na ten pod 1.2 75KM, czyli gorne kolko, pompa wody, dolne kolko, rozrzad ustawiony prawidlowo, efekt troche lepiej jezdzi ale dalej nie ma ciagu.

Auto trafillo do Krakowa do specow od dlubania w fiatach, Ci podmienili przepustnice, komputer na jakis z mocniejszym programem, efekt, auto na 2 pierwszych biegach idzieeee jak glupie, przy predkosci okolo 80km/h przestaje juz ciagnac, slychac drzwiek zasysanego powietrza, czuc zapach paliwa.

Gdzie szukac przyczyny?

Sondy byly podmieniane.

Ponizej wklejam opis od znajomego poniewaz nie moze albo nie potrafi sie zarejestrowac na AK zeby samemu opisac problem.

Cytat 1

Samochód To fiat Uno 97r. Silnik przebieg 128tyś. km. ma włożony zestaw ( Głowica wałek rozrządu 866 wiązka listwa wtryskowa z wtryskiwaczami, pompa paliwa, map sensor czujniki oraz komputer bez immo od punto 1.2 75km Mpi.)Dół pozostał od 1.0. Silnik odpala lecz nie jest prawidłowo zestrojony. Objawami jest nierównomierna praca brak mocy i przelwanie paliwem (pali tyle co widzi) podmieniałem wszystkie możliwe elementy jakie byłem w stanie wymienić --- Komputer, czujnik położenia wału, listwa z wtryskiwaczami zmieniałem przepustnicę xxx sond lambda ---- nie liczę ile razy ustawiane były koła rozrządu. Ogółem uważam że co można było zostało sprawdzone i działa.Auto od 3 miesięcy jeździ od fachowca do fachowca i sam także próbuję rozwiązać problem. Wszyscy którzy próbowali rozkładają ręce. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o wskazówki i pomoc.

Cytat 2

Obecnie zmieniona jest pompa na starą 1.1 bara, Przeregulwany czujnik położenia przepustnicy, Ustawiony bardzo dokładnie czujnik położenia wału. Silnik na zimno jak i na gorąco pracuje bez zmian . Poprawiło to spalanie. sądzę że wtryski są za mocne do tego co potrafi dół. Teraz uno pali o niebo lepiej, świece już nie są atakowane paliwem i jest spalanie mieszanki. Nadal czuć że jest za dużo paliwa do możliwości przerobowych. Cała wiązka i elektryka czujników są w 100% sprawne. Gdzie szukać przyczyny. narazie chcę podmienić wtryski na mniejsze i może zakupić uniwersalną sondę lambda o szerszym zakresie pomiaru. Ewentualnie oryginalną do punto 1.2 75km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Btw. jeździ Ci już bez problemu?

Bez najmniejszego, zrobiłem ok. 1000 km i jedyne co nawaliło to żarówka światła mijania wink.gif

> I jak w ogóle wrażenia? Hamowałeś go?

Wydaje mi się, że zyskał na żwawości zwłaszcza w średnim zakresie prędkości.

Zarówno na OZU, jak i lokalnie dużo jeździłem po autostradach, więc spalanie na poziomie 7l chyba też jest w miarę OK.

Trzeba będzie pomyśleć o wydechu, bo nie wiem czy seryjny trochę go nie dusi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez najmniejszego, zrobiłem ok. 1000 km i jedyne co nawaliło to żarówka światła mijania

> Wydaje mi się, że zyskał na żwawości zwłaszcza w średnim zakresie prędkości.

> Zarówno na OZU, jak i lokalnie dużo jeździłem po autostradach, więc spalanie na poziomie 7l chyba

> też jest w miarę OK.

> Trzeba będzie pomyśleć o wydechu, bo nie wiem czy seryjny trochę go nie dusi.

od 1.4 wsadź ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez najmniejszego, zrobiłem ok. 1000 km i jedyne co nawaliło to żarówka światła mijania

> Wydaje mi się, że zyskał na żwawości zwłaszcza w średnim zakresie prędkości.

> Zarówno na OZU, jak i lokalnie dużo jeździłem po autostradach, więc spalanie na poziomie 7l chyba

> też jest w miarę OK.

> Trzeba będzie pomyśleć o wydechu, bo nie wiem czy seryjny trochę go nie dusi.

Wkładaj od diesla grinser006.gif. Będzie Ci cichutko pracował grinser006.gif.

Albo od 125p, bo muszę przyznać, że już w drugim uniaku słyszałem i fajnie to gada smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że od diesla 1,7/1,9 to jest największy oprócz Turbo, którego nie mogłem dostać.

Pytanie czy nie za duży do 1.0? Czy zmiana nie wpłynie negatywnie na charakterystykę silnika, ciśnienie panujące w układzie wydechowym i zjawiska falowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.