tomi84 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Dziś przy wymianie oleju jak wślizgnąłem się pod auto zobaczyłem że mam nie równo zjechane opony na przodzie, a dokładnie są zjechane od wewnętrznych stron (oba koła). Zima się zbliża, wiem że zbieżność dużo nie kosztuje ale mam troszke ambicji i chce się czegoś nauczyć robić to samemu. Rozumiem że zbieżność ustawia się na drążkach na których jest gwint wraz z kontrującą nakrętką (klucz 17 19 ? ), zamierzam go przetrzeć najpierw szczotką drucianą, później troszke wd40, troszke popukać jakimś młotkiem delikatnie i próbować odkręcić nakrętke. Jeśli już mi się to uda (a nie mam kanału) to wówczas drążek w takiej sytuacji (opony zjechane od wewnątrz) odkręcam tak aby wysunął opone w płaszczyżnie pionowej tak ? Jeśli dobrze to rozumuje to zaznacze sobie punkt jeszcze przed odkręcaniem drążka np. mazakiem czarnym i ile powinienem zrobić obrotów ? 1, 2, 3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Nikt ci nie odpowie na pytanie ile obrotów, kwestia tego na ile masz rozjechaną zbieżność. Jeśli jesteś zapalonym majsterkowiczem, koniecznie chcesz ustawić zbieżność sam, nie ufasz mechanikom, masz co nieco pojęcie o geometrii, wiesz jakie powinny być fabryczne wartości dla Uno i potrafisz to przeliczyć oraz jeśli znasz angielski to możesz poczytać np. tutaj o tym jak przykładowo można to zrobić Może wygląda to trochę "chałupniczo" ale te wszystkie laserowe przyrządy, którymi ustawiają zbieżność działają na tej samej zasadzie. Z resztą podobnie można wyregulować sobie światła bez żadnych przyrządów. Inna sprawa, że możesz mieć już rozjechaną budę i zbieżnością nic nie zdziałasz, bo w Uno nie reguluje się kąta pochylenia koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Dziś przy wymianie oleju jak wślizgnąłem się pod auto zobaczyłem że mam nie równo zjechane opony na > przodzie, a dokładnie są zjechane od wewnętrznych stron (oba koła). > Zima się zbliża, wiem że zbieżność dużo nie kosztuje ale mam troszke ambicji i chce się czegoś > nauczyć robić to samemu. > Rozumiem że zbieżność ustawia się na drążkach na których jest gwint wraz z kontrującą nakrętką > (klucz 17 19 ? ), zamierzam go przetrzeć najpierw szczotką drucianą, później troszke wd40, > troszke popukać jakimś młotkiem delikatnie i próbować odkręcić nakrętke. Jeśli już mi się to > uda (a nie mam kanału) to wówczas drążek w takiej sytuacji (opony zjechane od wewnątrz) > odkręcam tak aby wysunął opone w płaszczyżnie pionowej tak ? Jeśli dobrze to rozumuje to > zaznacze sobie punkt jeszcze przed odkręcaniem drążka np. mazakiem czarnym i ile powinienem > zrobić obrotów ? 1, 2, 3 ? Stary... dam Ci jedną radę... jedź na SKP i za cztery dyszki zrobią Ci to sprawnie i dokładnie w 20 minut max.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketom Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 ambicję zostaw na inne rzeczy, zostaw to specjalistom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Stary... dam Ci jedną radę... jedź na SKP i za cztery dyszki zrobią Ci to sprawnie i dokładnie w 20 > minut max.... Daj lepszą radę - jak ustawić na szybko zbieżność po wymianie maglownicy i końcówek na czas dojazdu do SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 > Daj lepszą radę - jak ustawić na szybko zbieżność po wymianie maglownicy i końcówek na czas dojazdu > do SKP sznurkiem... o ile masz belkę z tyłu prostą to po przekątnej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > sznurkiem... o ile masz belkę z tyłu prostą to po przekątnej... Ja poszedłem jeszcze bardziej po bandzie i ustawiałem od metra porównując odległość między tylną krawędzią felg a przednią (mowa oczywiście o felgach przednich) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.