Darek Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Witam, mam do was pytanie ile przebiegu wytrzymują silniki 900 i 1,1 bez remontu?? Czy warto kupować auto co ma z 150-180tys? Jakie macie zdanie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thematgan Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Silniki typu Fire czyli 1.1 1.2 itd Fiat przewidział do 300 tyś, ale wiem ze niektóre robią wiecej. Co do wyboru między 1.1, a 900 to 1.1 jest wiele lepsze. Palą podobnie, 1.1 ma wiecej mozy, lepsza kultura pracy, poza tym jest to silnik bezkolizyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal21 Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Witam, > mam do was pytanie ile przebiegu wytrzymują silniki 900 i 1,1 bez remontu?? > Czy warto kupować auto co ma z 150-180tys? > Jakie macie zdanie na ten temat. Co silnik to inna sprawa... Jak kolega wyżej bardziej Cię zachęcam z wyborem do 1.1 i bardziej SPI niż MPI - jak MPI no to już 1,2 Tylko to już wiadomo po SWAPie Najlepiej przy oględzinach: - posłuchaj jak silnik się zachowuje na normalnych obrotach (biegu jałowym) przy 9-setkach lubią odzywać się popychacze hydrauliczne w 1.1 nie ma już takiego patentu - jest poprostu wałek rozrządu z krzywkami, - jeśli byłaby możliwość to sprawdź kompresję na cylindrach, - odkręć korek od wlewu oleju i płynu chłodniczego jeśli, któryś będzie miał taką charakterystyczną maź ala musztarda: no to nie świadczy zbyt dobrze - prawdopodobnie UPG przepalone - także nie ma co się bawić na starcie z czymś takim... Zobacz czy nie ma właśnie żadnych wycieków przy silniku - skrzyni... Zrób jazdę próbną no i jak wszystko gra to brać Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywcia_CC Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Prawda jest taka, że wszystko zależy jak dbali o kondycje silnika wcześniej poprzedni użytkownicy Ja mam od 6lat Cinquecento SX 899cm SPi 1995, a wczesniej mial go moj Ojciec - kupil jako 3 latka, i autko teraz na blacie ma 199.4 kkm bez remontu O autko zawsze było dbane, ale używane na krótkich trasach głównie do 20km. Bierze troche oleju, puści szarego bąka z rana, ale nie ma źle - choć prędzej czy później czeka mnie swap, bo remontować mi się tego nie chce Mój stary mechnik miał gościa, który przyjeżdżał do niego z CC, które miało 320tys zrobione, ale tam już jakiś remont był i to trasy głównie robiło, więc ilościowo dało się zrobić tyle kilometrów Także moim zdaniem, nie ma reguły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1848 Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Wieć tak ser pod korkiem olejowym, nie znaczy zaraz,że auto ma walnięta UPG, tylko np ze jest silnik nie dogrzany ,też jest taki objaw ,ale jak np. po trasie nw 200-300 km "musztarda" występuje to można obstawiać uszczelke pod głowicą Co do 900, 1,1 SPI 1,1 MPI, mam 3 takie auta w domu w seju była 900-ceta przebieg 112 tyś km, wymieniane było tylko sprzęglo i uszczelka pod klawiaturą, hydropopychacze odzwyały sie tylko w temperaturej bliskej i poniżej 0 , ale to tylko przez kilka sekund, a tak nie brała oleju, jeździła bardzo przyjemnie mam ją do dzisiaj w garażu, Swap 900 cety w seju z tylko z podowdu cleanu,oraz ,że byla okazja kupna 1.2 8v 75km z przebiegiem 20 tyś km z skrzynią Nastepnie drugie auto SEJ 1.1 MPI VAN przbieg 192 tyś czyli typowa firmówka odkupiona z zakładu teraz jako osobówka Wymieniane tylko sprzęgło, rozrząd ,uszczelniacz wałku rorządu i wału korbowego , uszczelka pod klawiaturą i normalne rzeczy eksploatacyjne, nie bierze oleju do dnia dzisiejszego. trzecim autem jest cinquecento sportimg 1.1 SPI Przebieg 160 tyś i jak to sportingi łatwego życia nie mają, sprzęgło zajechane, silnik mokry cieknie z każdej możliwej strony, UPG walnięta (olej dostawał sie do cieczy chłodzącej) Ogólnie po moich obserwacjach silnilki 1.1 są najbardziej wytrzymałe w sc/cc, potrafią dużo znieść, ale widzisz po przypadkach podanych wyżej jak dbasz tak masz, jak auto jest regularnie serwisowane , wymieniany olej, nie pałowane, to spokojnie pojeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > Czy warto kupować auto co ma z 150-180tys? Toż to dopiero dotarte motorki... Moja 900 miała 300 tyś km... i pewno by jeszcze ze 100 zrobiła bez problemu... oleje i płyny wymieniane na bieżąco... pod koniec trochę już kopcił ale za dużo oleju nie brał... od wymiany do wymiany - ok 1 litra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Moje 1,2 ma 290tys po modyfikacjach typu planowanie głowicy wałek chip itp Kupiony jako nowy wiec przebieg jak najbardziej realny Obecnie nadal śmiga tylko jak zimny to juz troche kopci i bierze olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Moje 0.9 ma 220 kkm przebiegu okol 100 kkm na Lpg, i nie wygląda żeby coś się działo nie dobrego. oleju nie bierze, szczerze mówiąc to nawet nie sprawdzam jego stanu aha autko miesiąc temu zrobiło trasę 700 km z przyczepka bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 U mechanika słyszałem o seju 1.1 spi w gazie z przebiegiem 500 000 km po remoncie ale jeździł dalej, w ogóle nie był szanowany ale serwis olejowy regularny co przełożyło się na przebieg 1.1 spi o ile był robiony regularny serwis na dobrym oleju bez pałowania na zimnym wytrzymuje bardzo dużo U mnie przy przebiegu niewiele ponad 200 tys +lpg przy regularnych wymianach obecnie 5w40 nie bierze oleju a dostaje często po obrotach ale zawsze na dogrzanym silniku co skutkuje nienagannym stanem motorowni... jestem ciekawy jak sprawdzi się w nowym setupie w dwóch firmowych sc 900 którymi miałem również okazję jeździć sinik padł po 180 tys. a w drugim trzy 250 tak że wszystko zależy od konstrukcji i eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 900 spokojnie 600 tys zrobi 1100 spokojnie 350-400 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek Napisano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jutro jadę oglądać Seja 1,1 MPI co ma niby przelatane 65tyś zobaczymy co to będzie!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Obczaj rurę wydechową. Jak okopcona to bierze olej i ma duży przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 No i mam nowego Seja :-) Dzis zakupiłem Sejka 2003r 1,1 MPI 62200km . Pierwsze spostrzeżenia coś tylne koło się blokuje! Macie jakiś pomysł co najczęściej Pada. I Jeszcze jedno Prawa strona przód coś hałasuje piszczy raz po raz! Obojętnie czy na luzie czy na biegu odgłos taki sam. Myślę że to może być łożysko ??? Wie ktoś jak to sprawdzić.??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Z tyłu pewnie rozpierak ręcznego trzyma, z przodu zacisk ma zatartą prowadnicę. Przy takim przebiegu auto długo stało więc hamulce do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Witam, > mam do was pytanie ile przebiegu wytrzymują silniki 900 i 1,1 bez remontu?? > Czy warto kupować auto co ma z 150-180tys? > Jakie macie zdanie na ten temat. Kazdy chwali swoje. I aj majac sc 900 z przebiegiem 150 tys zycze kazdemu by przy takim przebiegu i regularnym wymienianym oleju mial silnik w takiej kondycji jak w moim SC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Z tyłu jak kolega wspomniał na bank rozpierak bo to norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywcia_CC Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 J.W. Ogarnij hample i problemu nie będzie Z ciekawości - ile taki sejek teraz? Golas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Z przodu były zatarte prowadnice od zacisku. A z tyłu jedno kolo miało rozpierak i cylinder do wymiany. Wymieniłem wszystko z obu stron i jest idealnie. Ale robiąc hamulce odkryłem jeszcze zerwana osłonę drążka kierowniczego :-( ale wymiana nie uśmiecha mi się bo to chyba trzeba też końcówkę rozkręcić i zbieżność potem ustawiać? ktoś pytał o cene 4.4tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Z przodu były zatarte prowadnice od zacisku. A z tyłu jedno kolo miało rozpierak i cylinder do > wymiany. Wymieniłem wszystko z obu stron i jest idealnie. > Ale robiąc hamulce odkryłem jeszcze zerwana osłonę drążka kierowniczego :-( ale wymiana nie > uśmiecha mi się bo to chyba trzeba też końcówkę rozkręcić i zbieżność potem ustawiać? > ktoś pytał o cene 4.4tys. jezeli bedziesz liczyl ilosc obrotow koncowki drazka i go przykrecisz tak samo to zbieznosc moze tylko minimalnie ucierpiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Możesz też dla pewności pomierzyć suwmiarką lub oznaczyc farbą. Mi udało się bez utraty zbierzności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Z przodu były zatarte prowadnice od zacisku. A z tyłu jedno kolo miało rozpierak i cylinder do > wymiany. Wymieniłem wszystko z obu stron i jest idealnie. > Ale robiąc hamulce odkryłem jeszcze zerwana osłonę drążka kierowniczego :-( ale wymiana nie > uśmiecha mi się bo to chyba trzeba też końcówkę rozkręcić i zbieżność potem ustawiać? > ktoś pytał o cene 4.4tys. Poluzuj nakrętkę kontrującą o 1/4 obrotu, odłącz końcówkę drążka od zwrotnicy i ją wykręć, wkręć nową końcówkę do oporu w palcach i załóż na zwrotnicę bez dokręcania (włóż tylko trzpień), dociągnij nakrętkę kontrującą, dokręć trzpień i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Poluzuj nakrętkę kontrującą o 1/4 obrotu, odłącz końcówkę drążka od zwrotnicy i ją wykręć, wkręć > nową końcówkę do oporu w palcach i załóż na zwrotnicę bez dokręcania (włóż tylko trzpień), > dociągnij nakrętkę kontrującą, dokręć trzpień i gotowe. a jak on ma wymienic oslone drazka majac wkrecona kontre? Ta guma az tak rozciagliwa nie jest, a szkoda jest uszkodzic nowa oslone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Miałem 899 od nowości, w gazie. Od początku 5W50 co 10kkm Obroty do odcinki, pała non stop. Po 250kkm sprzedałem go i na KJS'ach oklepywał 1.1... Żadnego remontu, żadnych usterek. Jedynie się rozszczelnił tu i tam, jeden popychacz zaczynał już klepać na zimnym uruchomieniu i wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > a jak on ma wymienic oslone drazka majac wkrecona kontre? Ta guma az tak rozciagliwa nie jest, a > szkoda jest uszkodzic nowa oslone Da radę po podgrzaniu bo ta guma elastyczna jest. Ale masz rację, liczenie obrotów jest łatwiejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.