Skocz do zawartości

pytanie do speców od turbin w TDI i nie tylko.


rafal0325

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przysłowiowy pan Józek wymienił mi turbine w TDI na pompowtryskach filtr oleju nowy powietrza tez no i olej,auto odpalone na jałowym biegu działa.

Jade na jazdę próbną ujechałem 500metrów naraz obroty wskoczyły na 5tyś samochód zaczął samoczynnie przyspieszać i puszcza dużo siwego dymu,wiec gasze i zjeżdżam na pobocze.

Po oględzinach mechanik dzwoni do znajomego i tamten stwierdza że prawdopodobnie stara turbina w czasie rozpadania zaciągła olej do układu czyli intercoolera i należy odpiąc jakąs rułe i przedmuchać układ.

Mają racje czy nie.

Tak na szybko pisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogą mieć racje, ale to chyba Ty powinieneś wiedzieć na co padła poprzednia turbina a mechanik

> powinien w takim wypadku wyczyścić dolot wraz z interkulerem.

A te odpięcie jakieś rury i włączeniu silnika żeby się przedmuchał jest dobrym sposobem na oczyszczenie układu,podobno trzeba pilnować silnika żeby się nie rozbiegł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A te odpięcie jakięs rury i włączeniu silnika żeby się przedmuchał jest dobrym sposobem na

> oczyszczenie układu,podobno trzeba pilnować silnika żeby się nie rozbiegł?

Tylko jak się silnik zacznie rozbiegać to może być tak, że stacyjką go nie zgasisz, trzeba zadusić na wysokim biegu. Istnieje ryzyko, że ktoś nie wprawny sobie nie poradzi i będziesz szukał drugiego silnika hehe.gif

Ja bym tam radził wymontowanie i przepłukanie chociaż interkulera.

Co się stało poprzedniej turbinie i czy ta "nowa" to jest nowa, używana czy regenerowana, bo może z nią coś nie halo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jak się silnik zacznie rozbiegać to może być tak, że stacyjką go nie zgasisz, trzeba zadusić

> na wysokim biegu. Istnieje ryzyko, że ktoś nie wprawny sobie nie poradzi i będziesz szukał

> drugiego silnika

> Ja bym tam radził wymontowanie i przepłukanie chociaż interkulera.

> Co się stało poprzedniej turbinie i czy ta "nowa" to jest nowa, używana czy regenerowana, bo może z

> nią coś nie halo

Poprzednia turbina się rozsypała w czasie jazdy auto wskoczyło na wysokie obroty a z wydechu zaczął leciec siwy dym,po zdjęciu turbiny wirnik był luźny. Ta nowa to jest regenerowana,auto juz zrobione mechanik przedmuchał intercoler(chyba lepiej by było jakby go przepłukał) bo był w nim olej który zaciągła stara turbina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprzednia turbina się rozsypała w czasie jazdy auto wskoczyło na wysokie obroty a z wydechu zaczął

> leciec siwy dym,po zdjęciu turbiny wirnik był luźny. Ta nowa to jest regenerowana,auto juz

> zrobione mechanik przedmuchał intercoler(chyba lepiej by było jakby go przepłukał) bo był w

> nim olej który zaciągła stara turbina

przy takiej awarii ,rozebranie układu dolotowego czyli rur i samego intercolera to podstawa i o tym tem wymieniacz powinien wiedzieć waytogo.gif bo to jego błąd w sztuce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jeszcze kilka innych czynności tu nie wymienionych

widac, ze mechanik nie umie wymienic turbo zgodnie ze sztuka albo na szybko robione.

Po uszkodzeniu turbosprezarki to dokladnie trzeba zdiagnozowac uszkodzenie, wyczyscic dolot, wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra powietrza, odpalenie auta na postoju zeby sobie poklekotalo na wolnych obrotach, diagnoza pracy nowej sprezarki i podczas pierwszej eksploatacji nie przekraczac pewnych obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie śmieszy mnie jak tutaj na kąciku przy każdej okazji naczelna rada zawsze powtarza, że silniki TDI każdy kowal naprawi w stodole, bo tu wszystko jest takie proste. A jak dochodzi do ustawienia kąta wtrysku lub czyszczenia/wymiany nastawnika w motorach na pompie albo wymiany wałków lub PD to zaczyna się latanie od jednego mechanika do drugiego.

Nie wspomnę już wielu sytuacji, gdzie po ewidentnym uszkodzeniu elektrozaworków n75 wielu mechaników brało się do rwania turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki jest typowy objaw usterki zaworu N75, możesz opisać w dwóch zdaniach?

Niedostateczne lub zbyt wysokie ciśnienie doładowania skutkujące brakiem mocy lub kontrolką check. Mechanicy widząc błąd ciśnienia doładowania od razu stawiali diagnozę "uszkodzone turbo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Józek wymieniał turbo i dolotu nie wyczyścił ?

W takim razie Józek jest debilem.

Przy wymianie turbiny obowiązkowo czyści się dolot I TO CAŁY - OD POCZĄTKU DO KOŃCA.

Dobrze że ugasiłeś to auto.

Ciekawe co Józek jeszcze spie...

A Ty - chyba masz nauczkę na przyszłość niestety ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.