Jump to content
Sign in to follow this  
lemon19711

Górna rura od chłodnicy do termostatu - pękła.

Recommended Posts

Witam.

Sytuacja jak w temacie. Zatrzymałem SX'a jak tylko zobaczyłem wzrost temperatury i nie usłyszałem wentylatora. Mam nadzieję, że nic więcej nie posypało się przy okazji...?

Zlokalizowałem pęknięcie rury przy samej opasce od strony termostatu. Doraźnie, żeby zjechać w bezpieczne miejsce, w oczekiwaniu na holownik, Nasunąłem rurę głębiej, zakręciłem opaskę, dolałem wody, wentylator na krótko z aku i ruszyłem. Temperatura falowała, ale to chyba efekt zapowietrzenia układu?

Po tym może przydługim wstępie mam pytanie.

Czy ta rura z 1,5 jest taka sama jak w innych silnikach UNO? Pytam Was bo w 2 sklepach, patrząc w katalog, powiedzieli, że nie! Są niedostępne - tylko ASO. Wierzyć mi się nie chce, bo patrzyłem na dostępne na allegro, po zdjęciu, to wydają się takie same jak w 1,0.

Proszę o pomoc bo mi smutno jak widzę, że nie może śmigać mój SX.

Przy okazji pytanie o chłodnicę, bo jest delikatnie nieszczelna - z jakiego silnika będzie najlepsza? Z 1,4? Bo z 1,5 to rarytas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro jak bedzie czas to poszukam bo chyba gdzies mialem taka z 1.5, jak cos to w 1.4 byla ta sama lub podobna, chlodnica to samo z 1.4 pasi,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety gorna rura od chlodnicy jest inna niz w 1.4, dlatego ze 1.4 ma zupelnie inny termostat. Wiem, bo wymienialem, moja sie przetarla o rog podstawki od akumulatora. Niestety w ASO moze byc problem ze znalezieniem, bo ja podobno kupilem ze 4 lata temu ostatnia sztuke za prawie 80zl bo jechala do mnie z wloch. Byc moze sa jakies zamienniki. Ja wczesniej mialem dopasowana (lekko skrocona) bodajze od jakiegos seicento, ale. Musialbys zweryfikowac to. Niestety byl to zamiennik i szybko sie rozpadl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Niestety gorna rura od chlodnicy jest inna niz w 1.4, dlatego ze 1.4 ma zupelnie inny termostat.

> Wiem, bo wymienialem, moja sie przetarla o rog podstawki od akumulatora. Niestety w ASO moze

> byc problem ze znalezieniem, bo ja podobno kupilem ze 4 lata temu ostatnia sztuke za prawie

> 80zl bo jechala do mnie z wloch. Byc moze sa jakies zamienniki. Ja wczesniej mialem dopasowana

> (lekko skrocona) bodajze od jakiegos seicento, ale. Musialbys zweryfikowac to. Niestety byl to

> zamiennik i szybko sie rozpadl.

I pomyśleć, że ten sam lemon asystował przy swapach, gdzie brało się 2 rury, ciachało w połowie, łączyło rurką metalową i już wszystko pasowało... a tu wątek normalnie na technicznym i problem nie do przejścia spineyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.