Skocz do zawartości

KTM vs Yamaha vs BMW


adamec1

Rekomendowane odpowiedzi

> Hej. Sporo mnie czasu nie było bo byłem z córą w szpitalu. A więc do rzeczy

> 1. KTM Adventure 990

> 2.

> YAMAHA XTZ 1200 Super Tenere

> 3. BMW F1200GS

> Fotki poglądowe. Co myślicie o tych sprzętach? Który lepszy jako uniwersalne moto??

KTM lubię. za całokształt. ale rocznik który wklejasz raczej nie jest uniwersalny - pamiętam że to było oceniane jako najlepszy offroadowiec wsród turystyków, ale za to odstawał na asfalcie.

obecny adventure, brałbym bez wahania (wygląd, opcje, moc vs waga itp) smile.gif ale tego raczej nie.

Yamahy nie znam.

BMW - to klasyka. zawsze lał wszystkich ówczesnych sobie w testach. ale dla mnie nieakceptowalna jest praca tego boksera i reakcja na gaz (tj. gibanie momentem wink.gif)

jako uniwersalne moto poszedłbym w zupełnie inny segment smile.gif np. najładniejsze moto świata Suzuki GSX Inazuma grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej. Sporo mnie czasu nie było bo byłem z córą w szpitalu. A więc do rzeczy

> 1. KTM Adventure 990

> 2.

> YAMAHA XTZ 1200 Super Tenere

> 3. BMW F1200GS

> Fotki poglądowe. Co myślicie o tych sprzętach? Który lepszy jako uniwersalne moto??

Dołącz do tego jeszcze nowego V-stroma 1000 . Leje w testach nawet BMW 1200GS. Jest mocno uniwersalny i bardzo oszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej. Sporo mnie czasu nie było bo byłem z córą w szpitalu. A więc do rzeczy

> 1. KTM Adventure 990

> 2.

> YAMAHA XTZ 1200 Super Tenere

> 3. BMW F1200GS

> Fotki poglądowe. Co myślicie o tych sprzętach? Który lepszy jako uniwersalne moto??

Yamaha

BMW za drogie i irytuja mnie wibracje tego boksera, KTM akurat ten model do najmniej awaryjnych nie nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yamaha

> BMW za drogie i irytuja mnie wibracje tego boksera, KTM akurat ten model do najmniej awaryjnych nie

> nalezy

Pewnie coś się zmieniło, ale jakcsprawdzalem kilka lat temu, to Yamaha po doposażeniu do poziomu GS (i to wszystkiego się nie dało dołożyć) wychodziła drozej niż bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak. Jestem fanem Japonii pod względem kosztów i dostępności klamorów.

Może mieszkamy na zadupiu (28 km od Katowic) ale jak trzeba jakieś tajle skołować do triumfa, BMW czy aprilli to nasz mechanik dostaje ataku śmiechu, a kumple są uziemieni przez miesiąc zlosnik.gif

Do yamazuki w ciągu 48 h z pocałowaniem rączki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szcz3erze ?

> Zaden z nich, przynajmnie nie w nastepnych dwoch sezonach. Przebujaj sie najpierw na tym co masz.

Czemu?? ja wiem motocyklista ze mnie żaden ale z drugiej strony ciągnie jednak mnie w stronę enduro więc na co czekać niewiem.gif

> Ktm najagresywniejszy i najniebezpieczniejszy z tego zestawienia.

tak wiedziałem ok.gif

> 8d siebie dorzucil bym

> Tiger 1050

ładny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dołącz do tego jeszcze nowego V-stroma 1000 . Leje w testach nawet BMW 1200GS. Jest mocno

> uniwersalny i bardzo oszczędny.

pokaż w których blush.gif

Suzę zazwyczaj stawiali oczko niżej, mała elektronika i łańcuch, silnik nie za mocny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sobie odpowiedzieć gdzie będziesz więcej jeździł zlosnik.gif

jesli boczne drogi i bezdroża to tylko KTM zlosnik.gif

jeśli autostrady i główne drogi to BMW zlosnik.gif

yamahy w ogóle nie biore pod uwage 270751858-jezyk.gif

KTM jest piękny zlosnik.gif

BMW jest tylko praktyczny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW ma jeszcze jedną wadę, jak ktoś lubi być "wyjątkowy"!

> Co drugi turystyk na naszych drogach jest spod tego znaku.

> Jak kupowałem swoją bunię to widziałem proces "przekabacania" Harleyowca na GSa...

no w znajomym MC mówi się... że każdy motocyklista kończy na GS smile.gif jakkolwiek trzyznacznie by to nie brzmiało, to ponoć po zakupie BMW nie kupi się nic innego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musisz sobie odpowiedzieć gdzie będziesz więcej jeździł

> jesli boczne drogi i bezdroża to tylko KTM

Więcej asfaltu ale chciałbym troszke pozwiedzać i myślę że boczne drogi będą często ok.gif

> jeśli autostrady i główne drogi to BMW

> yamahy w ogóle nie biore pod uwage

czemu??

> KTM jest piękny

ale podobnież narowisty hmm.gif

> BMW jest tylko praktyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ruzumiem ....dlaczego ?

> Zarowno wał jak i lancuch maja wady i zalety.

> Ale akurat dlaczego do "uniwersalnej" jazdy ... lancuch na byc ten niedobry ?

jakie zalety ma łańcuch vs wał, poza wagą, która w tych krowach raczej nie jest kluczowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuję ból, żal i rozgoryczenie, że się pospieszyłem, ale na nowy model nie dostałbym takiego

> rabatu, więc te odczucia są lekko przytłumione

ja tam czekam co zrobi rynek w odpowiedzi na Kawę z kompresorem. wypuszczą ją pewnie zdławioną do 200 KM (ew. 250) i strzelam że w ciągu 2 miesięcy, będą już oficjalne kity na 300+ smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie zalety ma łańcuch vs wał, poza wagą, która w tych krowach raczej nie jest kluczowa?

Widzisz stan zebatek i lancucha .. nie zdziwisz sie gdzies w czarnej d* gdy naped Ci sie rozsypie.

Jest prostszy w budowie niz mechanizm walu.

Nie twierdze ze lancuch jest lepszy od wału ...ale nie widze sensu dyskwalifikowac motocykl, tylko dlatego ze przekazanie napedu realizowane jest przez lancuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej asfaltu ale chciałbym troszke pozwiedzać i myślę że boczne drogi będą często

ale jeśli nie będziesz latał po szutrach i bezdrożach nie wykorzystasz w pełni zalet ktm

> czemu??

ja by to napisać

obecne japończyki są ulepione z ryżu

> ale podobnież narowisty

tego nie brałem pod uwage zlosnik.gif

a i jeszcze jedno

bmw bardzo mało pali w przeciwieństwie do ktm ( ale ja nigdy nie patrze na spalanie w motocyklach)

ja bym wybrał KTM ze względu na jego właściwości terenowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz stan zebatek i lancucha .. nie zdziwisz sie gdzies w czarnej d* gdy naped Ci sie rozsypie.

> Jest prostszy w budowie niz mechanizm walu.

> Nie twierdze ze lancuch jest lepszy od wału ...ale nie widze sensu dyskwalifikowac motocykl, tylko

> dlatego ze przekazanie napedu realizowane jest przez lancuch.

Siory ale jako uzytkownik i walu i lancucha jakos nie moge doszukac sie / znalesc jakiegokolwiek plusa w przypaduk lancucha, moze ktos bylby laskawy mi go wskazac ? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz stan zebatek i lancucha .. nie zdziwisz sie gdzies w czarnej d* gdy naped Ci sie rozsypie.

> Jest prostszy w budowie niz mechanizm walu.

> Nie twierdze ze lancuch jest lepszy od wału ...ale nie widze sensu dyskwalifikowac motocykl, tylko

> dlatego ze przekazanie napedu realizowane jest przez lancuch.

wał jest cichszy old.gif

ale ja i tak wole łańcuch zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz stan zebatek i lancucha .. nie zdziwisz sie gdzies w czarnej d* gdy naped Ci sie rozsypie.

no bądzmy poważni. dobry kardan jest prawie bezobsługowy... i tak samo łańcuch/napęd może polecieć jak i kardan.

> Jest prostszy w budowie niz mechanizm walu.

no jest. ale z punktu widzenia użytkowego - nieistotne.

> Nie twierdze ze lancuch jest lepszy od wału ...ale nie widze sensu dyskwalifikowac motocykl, tylko

> dlatego ze przekazanie napedu realizowane jest przez lancuch.

a ja widze. pamietaj, że w TYM konkretnym przypadku to motocykle uniwersalne. które są budowane z myślą o bezdrożach, a to = brodzenie, błoto, krzaki itp. kardan w tym wypadku jest bezobsługowy. a łańcuch źle będzie znosił takie traktowanie i będzie wymagał opieki... czyli IMHO nie na daje się nigdzie indziej niż cywilizowane szlaki (lub wtedy jeśli trzeba walczyć o każdy KG wagi).

oczywiście, jak komuś nie przeszkadza smarowanie codziennie - to droga wolna. ale fakt że jest alternatywa, która daje przewagę konkurencji - jest warty rozważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak pieprznie Ci kardan to mogila, jak lancuch to zrobia Ci to wszedzie - widzisz roznice?

widzę różnice. to tak samo jakby użyc argumentu koloru dostępnego smile.gif

coś jak: jak pieprznie Ci silnik, to mogiła... a rowerem pojedziesz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę różnice. to tak samo jakby użyc argumentu koloru dostępnego

> coś jak: jak pieprznie Ci silnik, to mogiła... a rowerem pojedziesz dalej.

z tym, ze offroad i wal mi sie nie koreluje, prost, wal moze byc w typowym turystyku ale jesli ktos oczekuje od motocykla mozliwosci zjechania na gorsze drogi to ja wybieram lancuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym, ze offroad i wal mi sie nie koreluje, prost, wal moze byc w typowym turystyku ale jesli ktos

> oczekuje od motocykla mozliwosci zjechania na gorsze drogi to ja wybieram lancuch

gorsze drogi w takim turystyku?

ja odwrotnie. rozumiem problem z naprawą, ale dobry wał jest prawie wieczny i bezobsługowy. i jak ktoś w tym konkretnym przykładzie jedzie w totalną dzicz, to jedzie pewnym (młodym moto), albo po porządnym serwisie i inspekcji wału.

natomiast jesli chodzi o crossa itp. to jak najbardziej, z 10 kilo lżej z łańcuchem jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gorsze drogi w takim turystyku?

> ja odwrotnie. rozumiem problem z naprawą, ale dobry wał jest prawie wieczny i bezobsługowy. i jak

> ktoś w tym konkretnym przykładzie jedzie w totalną dzicz, to jedzie pewnym (młodym moto), albo

> po porządnym serwisie i inspekcji wału.

> natomiast jesli chodzi o crossa itp. to jak najbardziej, z 10 kilo lżej z łańcuchem jest

Tyyyy .... nikt do Azji cz Afryki nie poleci takim BMW, jakos wszyscy wybieraja starsze moto, ktore mozna mlotkiem naprawic

ja juz slyszalem historie jednego goscia co czekal na Ukrainie na wal do GS ponad tydzien i kosztowalo go to baaaaardzo slono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyyyy .... nikt do Azji cz Afryki nie poleci takim BMW, jakos wszyscy wybieraja starsze moto, ktore

> mozna mlotkiem naprawic

oj liste podróżników mozna znaleźć co GS dookoła swiata latali smile.gif

> ja juz slyszalem historie jednego goscia co czekal na Ukrainie na wal do GS ponad tydzien i

> kosztowalo go to baaaaardzo slono

jak ktos leci w wyprawę po swiecie. to kupić taki wał - to nie jest problem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o czym wy piszecie policzcie sobie mase nieresorowaną w ktm i bmw

No i ?

Powiedz to wszystkim uzytkownilom GS'a, jek myslisz ile ich to bedzie interesowac. Sam nie potrafilem zrozumiec, co luszie w tym GS'ie widza, zrozumialem po 15 km.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.