Kazet Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 .. niestety na siwo ;-(. Jak jest zimny puszcza konkretną chmure dymu, potem jest wszystko elegancko. Wtryskiwacz/wtryskiwacze ? Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że przy odpalaniu na zimnym silniku skaczą obroty, też nie wiem czego to przyczyna, trwa to dosłownie kilkanaście sekund, potem wszystko jest w normie. Może ktoś miał już takie objawy u siebie w aucie i coś doradzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Przyjechali kiedyś do mnie klienci Focusem TDCi i akurat padł im wtryskiwacz to dymił na czarno. Trudno zapalał. Ledwo dali radę jechać. Znajomy mechanik wymienił im na regenerowane za parę groszy żeby mogli wrócić. Na siwo to raczej olej. Skoro puszcza dymka na po odpaleniu to jakby uszczelniacze ale jeśli także przy przygazówce to może leje przez turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Wygląda na uszczelniacze zaworowe, gdzie zbiera się olej i przy odpaleniu spala się a potem jest ok. Jeśli chmura nie jest duża to póki co się nie ma co przejmować jak nie ma innych objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Moim zdaniem-problemy z układem wtryskowym, może wtryskiwacze, może pompa CR, może regulator. Pobieranie oleju przez uszczelniacze zaworowe (jak sugerują wyżej Koledzy) nie powodowało by przecież nierównej pracy silnika. Zresztą, w tych fordach, to problemy z układem wtryskowym paliwa to chyba nic niezwykłego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Pobieranie oleju przez uszczelniacze zaworowe (jak sugerują wyżej Koledzy) nie powodowało by > przecież nierównej pracy silnika. Mam podobne objawy w TDI. IMHO wygląda, że spaleniu ulega właśnie olej silnikowy stąd bujnięcie się obrotów i spora chmurka. Na razie nie tykam, zużywa jakieś 0,25l na 1000km. Na długich trasach prawie nic, niemal całość zużycia oleju silnikowego to jazda na krótkich dystansach. Nikt w DE jeszcze na mnie nie doniósł, jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Subaraq Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Prawdopodobnie masz zjarane przynajmniej 2 świece żarowe, miałem podobnie problem się nasilił w chłodne dni ,po wymianie świec jest spokój. p.s. nie słuchaj "fachowców" co jak słyszą TDCI to odrazu dają diagnozę wtryski, mnie też tak wszyscy wmawiali pojechałem na diagnostykę układu wtryskowgo do dobrego zakładu i okazało się że wtryski są ok. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 sprawdź świece żarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Jak koledzy wyżej piszą. Po mojemu świece żarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 > Mam podobne objawy w TDI. > IMHO wygląda, że spaleniu ulega właśnie olej silnikowy stąd bujnięcie się obrotów i spora chmurka. A to prosto zdiagnozować - zapal po nocy dosłownie na mniej niż 1 sekundę, zostaw na kilka godzin żeby ewentualna nieszczelność przewodów paliwa miała okazję się ujawnić i odpal jeszcze raz. Jeśli problem nie powróci to rzeczywiście pali olej, jeśli powróci to szukaj gdzie indziej. Moja Octa kopciła na biało gdy miałem słabą baterię - przy rozruchu napięcie spadało do 8V. Po wymianie baterii problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > .. niestety na siwo ;-(. Jak jest zimny puszcza konkretną chmure dymu, potem jest wszystko > elegancko. Wtryskiwacz/wtryskiwacze ? > Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że przy odpalaniu na zimnym silniku skaczą obroty, też nie > wiem czego to przyczyna, trwa to dosłownie kilkanaście sekund, potem wszystko jest w normie. > Może ktoś miał już takie objawy u siebie w aucie i coś doradzi. > Pozdrawiam przeczyść kolektor dolotowy oraz zaślep EGR. u mnie pomogło, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Faktycznie jak miałem spalone 3 świece, to tuż po odpaleniu był tuman siwego śmierdzącego dymu i skaczące obroty, ale to było przy -15stopniach. Co więcej w mojej instrukcji jest napisane, że świece się włączają dopiero poniżej -2st. C. Co prawda mam 2,0D to samo co w Focusie, a nie Mondeo, ale ostatnio mrozów nie było... a Diesle na CR z bezpośrednim wtryskiem zdaje się, że właśnie dopiero w mrozy grzeją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 > A to prosto zdiagnozować - zapal po nocy dosłownie na mniej niż 1 sekundę, zostaw na kilka godzin > żeby ewentualna nieszczelność przewodów paliwa miała okazję się ujawnić i odpal jeszcze raz. > Jeśli problem nie powróci to rzeczywiście pali olej, jeśli powróci to szukaj gdzie indziej. > Moja Octa kopciła na biało gdy miałem słabą baterię - przy rozruchu napięcie spadało do 8V. Po > wymianie baterii problem zniknął. Sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 sprawdzić świece zarowe w pierwszej kolejności, według mnie ten bąk to niewłaściwie spalone paliwo (złe warunki). Winny może też być zużyty wtryskiwacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 powąchaj dym, nieprzepalona ropa smierdzi dosc specyficznie - ja bym obstawial swiece zarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Co Wy wszyscy z tymi świecami? W temperaturach powyżej 10°C to świece są w zasadzie zbędne (dla silnika w z wtryskiem bezpośrednim-a o takim mowa). Mój jtd odpala nawet w niższej bez świec i nie mowy o żadnej chmurze dymu ani tym bardziej o nierównej pracy Być może w TDCI jest inaczej, ale uszkodzenie świecy musi być przecież sygnalizowane kontrolką czy komunikatem, założyciel wątku o tym nie wspominał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 > Być może w TDCI jest inaczej, ale uszkodzenie świecy musi być przecież sygnalizowane kontrolką czy > komunikatem, założyciel wątku o tym nie wspominał. nie musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazet Napisano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2014 jakichkolwiek sygnałów brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazet Napisano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2014 jeśli mi się jutro uda spróbuje wrzucić filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazet Napisano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Ford MOndeo 2.0 TDCi widać falujące obroty; niestety przy temp. 0 stopni nie widać efektu dymienia, spróbuje jak będzie cieplej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazet Napisano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Ford Mondeo 2.0 TDCi a to o co mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.