Skocz do zawartości

Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004 r. dymi przy odpalaniu


Kazet

Rekomendowane odpowiedzi

.. niestety na siwo ;-(. Jak jest zimny puszcza konkretną chmure dymu, potem jest wszystko elegancko. Wtryskiwacz/wtryskiwacze ?

Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że przy odpalaniu na zimnym silniku skaczą obroty, też nie wiem czego to przyczyna, trwa to dosłownie kilkanaście sekund, potem wszystko jest w normie.

Może ktoś miał już takie objawy u siebie w aucie i coś doradzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechali kiedyś do mnie klienci Focusem TDCi i akurat padł im wtryskiwacz to dymił na czarno. Trudno zapalał. Ledwo dali radę jechać. Znajomy mechanik wymienił im na regenerowane za parę groszy żeby mogli wrócić.

Na siwo to raczej olej. Skoro puszcza dymka na po odpaleniu to jakby uszczelniacze ale jeśli także przy przygazówce to może leje przez turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem-problemy z układem wtryskowym, może wtryskiwacze, może pompa CR, może regulator.

Pobieranie oleju przez uszczelniacze zaworowe (jak sugerują wyżej Koledzy) nie powodowało by przecież nierównej pracy silnika.

Zresztą, w tych fordach, to problemy z układem wtryskowym paliwa to chyba nic niezwykłego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pobieranie oleju przez uszczelniacze zaworowe (jak sugerują wyżej Koledzy) nie powodowało by

> przecież nierównej pracy silnika.

Mam podobne objawy w TDI.

IMHO wygląda, że spaleniu ulega właśnie olej silnikowy stąd bujnięcie się obrotów i spora chmurka.

Na razie nie tykam, zużywa jakieś 0,25l na 1000km.

Na długich trasach prawie nic, niemal całość zużycia oleju silnikowego to jazda na krótkich dystansach.

Nikt w DE jeszcze na mnie nie doniósł, jeszcze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zjarane przynajmniej 2 świece żarowe, miałem podobnie problem się nasilił w chłodne dni ,po wymianie świec jest spokój.

p.s.

nie słuchaj "fachowców" co jak słyszą TDCI to odrazu dają diagnozę wtryski, mnie też tak wszyscy wmawiali pojechałem na diagnostykę układu wtryskowgo do dobrego zakładu i okazało się że wtryski są ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobne objawy w TDI.

> IMHO wygląda, że spaleniu ulega właśnie olej silnikowy stąd bujnięcie się obrotów i spora chmurka.

A to prosto zdiagnozować - zapal po nocy dosłownie na mniej niż 1 sekundę, zostaw na kilka godzin żeby ewentualna nieszczelność przewodów paliwa miała okazję się ujawnić i odpal jeszcze raz. Jeśli problem nie powróci to rzeczywiście pali olej, jeśli powróci to szukaj gdzie indziej.

Moja Octa kopciła na biało gdy miałem słabą baterię - przy rozruchu napięcie spadało do 8V. Po wymianie baterii problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .. niestety na siwo ;-(. Jak jest zimny puszcza konkretną chmure dymu, potem jest wszystko

> elegancko. Wtryskiwacz/wtryskiwacze ?

> Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że przy odpalaniu na zimnym silniku skaczą obroty, też nie

> wiem czego to przyczyna, trwa to dosłownie kilkanaście sekund, potem wszystko jest w normie.

> Może ktoś miał już takie objawy u siebie w aucie i coś doradzi.

> Pozdrawiam

przeczyść kolektor dolotowy oraz zaślep EGR.

u mnie pomogło,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jak miałem spalone 3 świece, to tuż po odpaleniu był tuman siwego śmierdzącego dymu i skaczące obroty, ale to było przy -15stopniach. Co więcej w mojej instrukcji jest napisane, że świece się włączają dopiero poniżej -2st. C. Co prawda mam 2,0D to samo co w Focusie, a nie Mondeo, ale ostatnio mrozów nie było... a Diesle na CR z bezpośrednim wtryskiem zdaje się, że właśnie dopiero w mrozy grzeją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to prosto zdiagnozować - zapal po nocy dosłownie na mniej niż 1 sekundę, zostaw na kilka godzin

> żeby ewentualna nieszczelność przewodów paliwa miała okazję się ujawnić i odpal jeszcze raz.

> Jeśli problem nie powróci to rzeczywiście pali olej, jeśli powróci to szukaj gdzie indziej.

> Moja Octa kopciła na biało gdy miałem słabą baterię - przy rozruchu napięcie spadało do 8V. Po

> wymianie baterii problem zniknął.

Sprawdzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy wszyscy z tymi świecami?

W temperaturach powyżej 10°C to świece są w zasadzie zbędne (dla silnika w z wtryskiem bezpośrednim-a o takim mowa). Mój jtd odpala nawet w niższej bez świec i nie mowy o żadnej chmurze dymu ani tym bardziej o nierównej pracy icon_eek.gif

Być może w TDCI jest inaczej, ale uszkodzenie świecy musi być przecież sygnalizowane kontrolką czy komunikatem, założyciel wątku o tym nie wspominał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.