micha- Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 tak, żeby uporządkować troszkę i ułatwić przeszukiwanie forum w tym wątku proszę umieszczać manuale oraz linki do manuali do naszych ukochanych francowatych temat czysto techniczny - zbędna dyskusja będzie wycinana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Montaż obrotomierza okazał się bardzo prosty. Części potrzebne do montażu: Obudowa kolumny kierowniczej z miejscem na obrotomierz Obrotomierz: W zależności od wersji którą posiadamy benzyna / diesel Zacząłem od sprawdzenia czy mam poprowadzoną instalacje z wtyczką pod obrotomierz. W tym celu należy ściągnąć obudowę kolumny kierowniczej odkręcają dwie śruby typu torx. Następnie ukazuje się nam przełącznik zespolony do którego wpięta jest kostka z wiązki obrotomierza. Póżniej należy wykonać płaskownik z dwoma dziurkami do których włoży się dwie śruby 8semki z nakrętkami. Jedną część przykręcamy do metalowego miejsca nad przełącznikiem zespolonym , płaskownik ma jakieś 10cm i dziurka z tyłu jakieś 1,5cm od końca a ta z przodu z 2cm od początku płaskownika a druga dziurka jest do przykręcenia obrotomierza. (Dziś już było ciemno i nie mam zdjęcia ale jakoś przy okazji uzupełnię to Polecam przykręcić płaskownik od spodu i go lekko wygiąć Później składamy obudowę i skręcamy torxami od spodu Podpinamy obrotomierz i przykręcamy go z góry jedną śrubką najlepiej samo-kontrującą I cieszymy się ze sprawnego obrotomierza Koszt całej operacji to : Obrotomierz z wysyłką 47zł Obudowa z wysyłką 70zł ( aso prawie 700zł ) Płaskownik aluminiowy Nomi ponad metr a potrzebujemy jakieś 10cm koszt 6,4zł Jedno wiertło koszt 8,5zł Piłka do metalu z rączką 13zł Śrubki podkładki nakrętki w opcji na zaś 3,7zł Klucz do śrub 8semka za 5,6zł jeden oczkowy drugi płaski Wkrótce kolejne usprawnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Wymiana żarówek w podświetleniu panelu nawiewu / klimy w Twingo II-gen wydaje się niezwykle trudna, gdyż trzeba rozebrać sporo deski rozdzielczej aby uzyskać dostęp do tego elementu. W praktyce jest to łatwe i nawet niezbyt pracochłonne. Zaczynamy od kupna żarówek całoszklanych W1,2W: W panelu siedzą dwie takie żarówki, w plastikowych oprawkach. Oprawki są wielorazowego użytku, wystarczy wyciągnąć starą żarówkę i wsunąć w nią nową. 1. Zaczynamy od demontażu schowka (miski na zupę) przed kierowcą. Schowek siedzi na zatrzaskach, wyciągamy go pionowo do góry podważając w prawym rogu kartą kredytową lub innym plastikiem: 2. W podobny sposób zdejmujemy daszek nad zegarami - wyciągając go do góry. Odkręcamy zegary (są na dwóch śrubkach torx) i również wyciągamy je do góry. Kabel jest długi, nie trzeba rozpinać kostek. Zegary kładziemy przy szybie. Nie będą przeszkadzać: 3. Teraz teoretycznie powinniśmy zdemontować airbag pasażera odkręcając dwie śruby dostępne po otwarciu schowka przed pasażerem (potrzeba klucza łamanego tzw. "fajki" 8 lub 10). Ale zauważyłem że wystarczy poluzować śruby a potem podważyć z lewej strony panel z kratkami nawiewów i podnieść go na tyle, żeby dało się wsunąć pod niego rękę. Absolutnie wystarczy to aby dostać się do żarówek: 4. Wyciągamy żarówki "na macanego" - łatwo je wyczuć, są po obu stronach panelu. Przekręcamy w lewo i wyciągamy razem z plastikową oprawką: Tip: nowe żarówki wkładamy przy włączonych światłach - kręcimy nimi w prawo do momentu aż zaświecą 5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się sprawnie działającym podświetleniem: Całość zajęła mi 30 minut wraz z dokumentacją do manuala i wymyślaniem jak się tam dostać. Myślę że mając wiedzę z tej instrukcji można to zrobić realnie w 15 minut Przypominam że trzeba to robić w cieple, bo pracujemy z plastikami i zatrzaskami a wszystko to na mrozie staje się kruche. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Ponieważ skórzane kierownice do Twingo II nie są drogie, można pokusić się o zakup - własnoręczna wymiana jest prosta niezbyt pracochłonna. Potrzebne narzędzia: - Klucz 10 do odłączenia akumulatora - Płaski śrubokręt - Solidny klucz Torx T45 z długim ramieniem Zaczynamy od zdjęcia poduszki powietrznej. Ze względów bezpieczeństwa warto odłączyć akumulator przy majstrowaniu przy poduszkach Przez otwory nr. 1 odchylamy druty nr.2 i wyciągamy poduszkę powietrzną - robimy to ostrożnie, żeby nie urwać taśmy. Następnie wyciągamy zawleczkę nr. 3 a potem odłączamy kostkę nr. 4 - zgodnie ze strzałkami. Odkładamy airbag na bok. Kluczem T45 odkręcamy śrubę - potrzeba dość dużo siły, bo śruba jest wkręcona na klej. Zdejmujemy kierownicę. Powinna zejść łatwo, możemy poruszać nią lewo-prawo dla ułatwienia. Zakładamy nową kierownicę - nie musimy przejmować się ustawieniem, bo wieloklin jest zrobiony tak że kierownica wchodzi tylko w jednej pozycji. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Gotowe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Manual dla potomnych z montażu czujników cofania do Renault Scenic II. Co potrzebujemy: Zestaw narzędzi, m.in torxy, krzyżaki, płaskie, wiertarkę/wkrętarkę, kartony, szmaty styropiany do położenia zderzaka żeby nie uszkodzić lakieru, jakieś 2-3 godz czasu, najlepiej 2 osobę do pomocy przy założeniu i zdjęciu zderzaka i oczywiście czujniki cofania. UWAGA - czujniki muszą mieś przewody do czujek min. 2,5 m, ja miałem ok 2 m i musiałem przedłużać. Moje czujki były w kolorze srebrnym, z wyświetlaczem montowanym z tyłu do podsufitki. 1. Odkręcamy lampy - po dwa wkręty (kolor czerwony) odpinamy kostki od lamp. 2. Odkręcamy zderzak: a. od góry (kolor fioletowy) plastikowe kołki, przekręcamy jakieś 90* jak się kołek lekko wykręci, podważamy śrubokrętem. b. przy nadkolach po 2 wkręty na stronę (czarne strzałki) c od dołu 3 wkręty i 2 kołki takie jak w pkt. a. 3. Zderzak wisi teraz na zatrzaskach po 3 z każdej strony wzdłuż krawędzi pomiędzy zderzakiem a błotnikiem. Pociągnąć mocniej, ale z wyczuciem, albo kręcić zderzakiem prawo lewo - powinny puścić. Możemy teraz zdjąć zderzak. 4. od wewnętrznej strony mamy fabryczne miejsca na czujki (czerwone) i okablowanie (zielone). Wiercimy otwory, wkładamy czujki, układamy przewody. Montujemy zderzak. 5. Pod lewą lampą jest fabryczna przelotka gumowa dla okablowania od czujników. Od bagażnika odciągamy boczek spod uszczelki, wypychamy przelotkę od środka, rozcinamy ją przekładamy wtyczki od czujek, montujemy przelotkę. 6. Zasilanie do centralki bierzemy ze światła wstecznego - przewody 4 (czarny - masa) i 6 (biały - + światła) 7. Wyświetlacz montujemy tam gdzie chcemy (o ile w ogóle jest). Mój jest montowany do podsufitki, przewód wcisnąłem pomiędzy uszczelkę a plastiki i podsufitkę. Wyświetlacz miał uchwyty do podsufitki, w miejscu montażu naciąłem podsufitkę i wsunąłem tam uchwyty. 8. Wszystkie przewody wpinamy do centralki, spinamy za długie kawałki przewodów, centralkę na końcu owinąłem folią bąbelkową i wrzuciłem za boczek gdzieś w okolicę nadkola. Oczywiście przy ważniejszych etapach (jak np montaż zderzaka warto dokonać sprawdzenia czy wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 (edytowane) SCENIC III 1,5 dCi 110 km 1) wymiana filtra powietrza silnikademontaż wg tego rosyjskiego manuala: 2) wymiana filtra kabinowego:demontaż wg tego rosyjskiego manuala: widać we wnęce radiator (od opornicy?), który jest chłodzony powietrzem Edytowane 11 Lipca 2015 przez mrarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 16 Października 2019 Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Citroen C4 1.6 VTI - Wymiana uszczelki podstawy filtra oleju. Objawy: mocno zaolejony dół silnika, olej na osłonie silnika i zaolejona zewnętrzna spodnia część osłony silnika. Wyciek duży, po jeździe wyczuwalna woń palonego oleju. Wymiana uszczelki wykonana bez zdejmowania kolektora wydechowego, ale odkręcenie i zakręcenie jednej ze śrub wymagało użycia płaskiej ósemki oczkowej z grzechotką i pracy po jednym kliknięciu. Zdemontowałem przednią i górną część osłony katalizatora. Uszczelka o numerze 1103 P9. ASO i inny sklep proponowali wymianę całego korpusu twierdząc, że uszczelka występuje jedynie w komplecie z obudową. Przed odkręceniem obudowy filtra oleju należy spuścić płyn chłodzący! Wyciek był w okolicy najniżej położonej śruby mocującej. Operacja zakończona powodzeniem, ale wymaga dużo cierpliwości, trudny dostęp jeżeli nie zdejmujemy kolektora wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.