Skocz do zawartości

Nie dogrzewa się silnik C16NZ


calek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Co prawda nie jest to Astra, ale wydaje mi się że to auto pasuje bardziej właśnie do tego kącika.

A mianowicie:

kilka dni temu nabyłem pojazd marki Opel Vectra A z motorem C16NZ i LPG. Jednym z problemów jakie go trapią jest nie osiąganie temperatury roboczej czyli ok. 90*. Objawy:

- na wskaźniku maksymalna temperatura jaka jest osiągana to pierwsza kreska klik i według moich obserwacji to by się w miarę pokrywało z rzeczywistością

- nie zagrzeje się bardziej ani podczas jazdy, ani na postoju nawet po pół godzinie pykania na wolnych, jak na postoju dodam gazu to temperatura wręcz spada

- nie udało mi się jeszcze doprowadzić do włączenia wentylatora

- z kratek nawiewu leci najwyżej letnie powietrze a gdy włączę dmuchawę to widać że temperatura silnika spada

- termostat wymieniony (cudowny dostęp), na nowym i na starym (oba 92*) te same objawy. Termostat chyba działa dobrze bo otwiera się (czyli chłodnica robi się ciepła) właśnie po osiągnięciu tej pierwszej kreski. W czasie pracy wąż górny gorący, dolny chłodniejszy

- płyn w zbiorniczku jest po prostu zimny

- zalewany wodą, płynem, układ odkamieniany jakimś siuwaksem, odpowietrzany książkowo przez czujnik temperatury.

Nie mam więcej pomysłów co go boli. Nie wiem co się działo z tym autem wcześniej (poza tym że od razu musiałem wymienić górny przewód chłodnicy bo się z niego lało). Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mowisz ze termostat dziala - otwiera sie jak osiagnie kreske jak na zdjeciu i wtedy puszcza wode na chlodnice (wczesniej gorny waz zimny, a w momencie tej temperatury nagle cieply) a termostat ma otwarcie 92 stopnie wiec moze twoj czujnik jest zle dzialajacy? Chyba ze wydaje ci sie ze dziala dobrze a tak naprawde od samego poczatku woda leci na chlodnice.

Nie wiem jak tam w vectrach, ja w mojej astrze mam 2 czujniki- pierwszy do ECU drugi na wskaznik i bledne jego dzialanie moze cuda pokazywac na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź jak jest wpięty parownik. i ewentualnie spróbuj grzać silnik na noPB i może się okazać że

> parownik bardzo dużo ciepła zabiera

Parownik wpięty równolegle w przewody do nagrzewnicy. Dzisiaj pochodził trochę na benzynie i tak jakby trochę wyżej idzie wskaźnik, na niecałe 90 stopni. I termostat właśnie wtedy się otwiera i zaraz temperatura spada do pierwszej kreski. Ale w kabinie nadal nie ma ciepła i w zbiorniczku wyrównawczym zimno.

A może coś takiego siać padająca UPG? Chociaż żadnych innych typowych objawów nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to bym się nawet zbytnio tego układu nie czepiał i by sobie mogło tak być, tylko chodzi o to że gdy włączę ogrzewanie to przez kilka sekund leci ciepłe i zaraz po tym temperatura na wskaźniku spada i leci zimne do kabiny. To jest nie do przyjęcia bo zima idzie tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to bym się nawet zbytnio tego układu nie czepiał i by sobie mogło tak być, tylko chodzi o

> to że gdy włączę ogrzewanie to przez kilka sekund leci ciepłe i zaraz po tym temperatura na

> wskaźniku spada i leci zimne do kabiny. To jest nie do przyjęcia bo zima idzie

rozgrzej silnik z wyciągniętym korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem płyn masz w zbiorniczku zimny a a chłodnica jest u góry gorąca tak?

Zakładając że termostat jest dobry (czyt nowy nie znaczy dobry - było o tym już sporo mówione- najlepiej do "garnka, zagotować wodę i obserwować) i czujnik na deske też oka to może pompa się sypie? Napędzna jest mechanicznie poprzez pasek rozrządu, więc gdy dodajesz gazu to śmiga szybciej wtedy obied wody jest "szybszy" czyli skoro masz gorącą chłodnicę u góry to dlaczego w zbiorniczku jest zimny? Przecież powrotnym powinien polecieć i tak dookoła niewiem.gif

Najlepiej otwórz maskę i zobacz dodając gazu cięgnem przy przepustnicy czy płyn wraca czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany smile.gif

dzisiaj kupiłem nowy korek i jest gites. Wygląda na to że stary korek był nieszczelny i nie tworzyło się w zbiorniczku żadne ciśnienie, więc wszystko od razu parowało. Teraz przy odkręcaniu jest syknięcie i płyn w zbiorniczku gorący i na wskaźniku jest 90 i ciepłe wieje do środka.

Do przyjrzenia się korkowi skłoniło mnie doświadczenie zaproponowane przez kolegę SebeKK. Skoro przy odkręconym korku było to samo co przy zakręconym to znaczy że ten zakręcony jest jakby odkręcony spineyes.gif

Pozdro smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.