Skocz do zawartości

Zapala się kontrolka ciśnienia oleju w 1.4 HDI.


Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W aucie kolegi , Peugeot Bipper 1.4 HDI, 80 tys przebiegu, zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju. Poziom oleju jest i był OK. Zaczęliśmy od najprostszych rzeczy tj. wymiany oleju, filtra oleju, paliwa i powietrza bo i tak już była pora na wymianę. Dwa dni się nie zapalała, ale dzisiaj znowu zaczęła.

Dodatkowo gdy wszedłem pod auto zauważyłem, że miska olejowa jest dość mocno wgnieciona.

Zwalać miskę i obejrzeć czy np.smok nie jest pogięty? Jeździć jak poziom oleju jest Ok?

Kontrolka zapalała się jak wrzucał na luz, czyli co, pompa mówi banana-wave.gif

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tato tak załatwił silnik w astrze I 1.7 TD.Jadąc polną drogą gałąź uderzyła w spód auta.Akurat dostała miska o czym tato nie wiedział.Zostawił auto i gdy wrócił silnik już był zimny.Zapalił ale nie zgasła kontrolka oleju (zawsze gasła z opóźnieniem) i po chwili usłyszał głośny trzask i silnik zgasł.Okazało się że gałąź wgniotła miskę a tuż nad jej dnem był smok.Wlot do niego został zablokowany i pompa nie była w stanie pociągnąć gęstego oleju po czy zatarł się wałek rozrządu i przez to przeskoczył pasek kończąc reakcję łańcuchową sick.gif

Po rozebraniu silnika nie wiedzieliśmy czego tak się stało,dopiero po paru dniach tato zauważył odbite ślady smoka na wewnętrznej stronie miski olejowej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem kumplowi miskę i smok. Miska bo była mocno pogięta, a smok bo miał połamane jedno z mocowań. lekko pogięta była też rurka w którą wchodzi bagnet do pomiaru poziomu oleju, wystarczyło ją wyprostować. Na razie kontrolka się nie zapala podczas jazdy.

Jeszcze chciałem zapytać bo z lewej półosi ewidentnie cieknie przy skrzyni. Dużo z tym roboty, żeby wymienić uszczelniacz półosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W aucie kolegi , Peugeot Bipper 1.4 HDI, 80 tys przebiegu, zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia

> oleju. Poziom oleju jest i był OK. Zaczęliśmy od najprostszych rzeczy tj. wymiany oleju,

> filtra oleju, paliwa i powietrza bo i tak już była pora na wymianę. Dwa dni się nie zapalała,

> ale dzisiaj znowu zaczęła.

> Dodatkowo gdy wszedłem pod auto zauważyłem, że miska olejowa jest dość mocno wgnieciona.

> Zwalać miskę i obejrzeć czy np.smok nie jest pogięty? Jeździć jak poziom oleju jest Ok?

> Kontrolka zapalała się jak wrzucał na luz, czyli co, pompa mówi

> Jakieś pomysły?

Po pierwsze podjedź do warsztatu aby sprawdzili Ci ciśnienie oleju.

Jeśli będzie OK, sprawdź czujnik ( najprostsza rzecz - czy nie zaśniedziały styki ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • 2 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.