Skocz do zawartości

Citroen C4 1.6 16V - błąd "sys antipollu defaillant"


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podczas ruszania auto mi zdechło, z lekkim trudem odpaliłem i pojawił się problem. Silnik pracował jakby na 3 cylindrach.

Dojechałem do domu, odłączyłem go z prądu na jakiś czas i prawie się wszystko naprawiło. Silnik pracuje normalnie, został tylko błąd "sys antipollu defaillant". Co to oznacza? Gdzie szukać jakiejś usterki?

Auto kupiłem niecałe 2 miesiące temu, zrobiłem 3500 km absolutnie bez żadnej awarii i teraz taki zonk.

Błąd sam się skasuje czy trzeba podpiąć pod kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj podczas ruszania auto mi zdechło, z lekkim trudem odpaliłem i pojawił się problem. Silnik

> pracował jakby na 3 cylindrach.

> Dojechałem do domu, odłączyłem go z prądu na jakiś czas i prawie się wszystko naprawiło. Silnik

> pracuje normalnie, został tylko błąd "sys antipollu defaillant". Co to oznacza? Gdzie szukać

> jakiejś usterki?

> Auto kupiłem niecałe 2 miesiące temu, zrobiłem 3500 km absolutnie bez żadnej awarii i teraz taki

> zonk.

> Błąd sam się skasuje czy trzeba podpiąć pod kompa?

Musialbys podpiac kompa zeby odczytac konkretny blad ok.gif

To jest bardzo ogolny komunikat, ktory moze znaczyc wszystko i nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Musialbys podpiac kompa zeby odczytac konkretny blad

> To jest bardzo ogolny komunikat, ktory moze znaczyc wszystko i nic...

Podpiąłem dzisiaj kompa. wyskoczyło trochę błędów wink.gif

P0571 - usterka trwała regulacja prędkości pojazdu/ograniczenie prędkości pojazu,

P1339 - usterka przemijająca, wypadanie zapłonów na cylindrze 3,

P1340 - usterka przemijająca, wypadanie zapłonów w cylindrze 4,

P1336 - usterka przemijająca, wypadanie zapłonów na nieustalonych cylindrach,

P0480 - usterka przemijająca, włączenie wysokich obrotów zespołu wentylatora chłodnicy.

Pierwszy błąd to chyba pstryczek-elektryczek przy pedale hamulca?

Drugi, trzeci i czwarty błąd obstawiam cewkę. Jeżeli miałbym kupić to używaną, nowy zamiennik czy nowy oryginał? niewiem.gif

Ostatni błąd to coś z wentylatorem, ale za co się zabrać? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpiąłem dzisiaj kompa. wyskoczyło trochę błędów

> P0571 - usterka trwała regulacja prędkości pojazdu/ograniczenie prędkości pojazu,

> P1339 - usterka przemijająca, wypadanie zapłonów na cylindrze 3,

> P1340 - usterka przemijająca, wypadanie zapłonów w cylindrze 4,

> P1336 - usterka przemijająca, wypadanie zapłonów na nieustalonych cylindrach,

> P0480 - usterka przemijająca, włączenie wysokich obrotów zespołu wentylatora chłodnicy.

> Pierwszy błąd to chyba pstryczek-elektryczek przy pedale hamulca?

> Drugi, trzeci i czwarty błąd obstawiam cewkę. Jeżeli miałbym kupić to używaną, nowy zamiennik czy

> nowy oryginał?

> Ostatni błąd to coś z wentylatorem, ale za co się zabrać?

Czym to było odczytane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe, że po wykasowaniu błędów silnik lepiej pracuje?

> Tzn. nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach jest nadal wyczuwalna ale podczas

> przyspieszania z dołu nie ma już "żabkowania".

Po 24h postoju jednak nadal nie działa jak należy. Pozostaje mi kupić nową cewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie pomóżcie no bo sobie sam będę odpisywał! grinser006.gif

Wymieniłem cewkę, silnik pracuje ładnie, dużo lepiej jak przed awarią, ale da się wyczuć lekkie szarpnięcia na biegu jałowym. Podczas przyspieszania idzie równo, bez żadnego zająknięcia. Niby problemu nie ma a Lexia wyrzuca błąd P1336 i P1340. Cewka nowa, świece nowe. Co mam jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie pomóżcie no bo sobie sam będę odpisywał!

> Wymieniłem cewkę, silnik pracuje ładnie, dużo lepiej jak przed awarią, ale da się wyczuć lekkie

> szarpnięcia na biegu jałowym. Podczas przyspieszania idzie równo, bez żadnego zająknięcia.

> Niby problemu nie ma a Lexia wyrzuca błąd P1336 i P1340. Cewka nowa, świece nowe. Co mam

> jeszcze sprawdzić?

zapytać tam -> Forum Peugeota w dziale cytryniarzy lub silników benzynowych.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.