Skocz do zawartości

Nowy Nissan X-trail tylko jeden silnik?!?!


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i

> widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

Też o nim myślałem ale ten silnik i brak automatu z napędem 4x4 facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez to nie samochod na wyscigi. 10,5 do 100 km/h ponad 300Nm to zle? W tej klasie to standard,

> ze tak powiem jak chce sie wiecej to trzeba isc w kierunku absurdalnie drogich korencow 2.0D

> albo w klase premium.

Papierowe 10.5 sek... jakos trudno mi w to uwierzyc... ogolnie 130km w ciezkim aucie to delikatnie mowiac syf... Patrzylem na nowego Hyundaia SantaFe, i tez widze jeden silnik... ale przynajmniej porzadny, 2.2 CRDI 200 koni i cena bardzo zblizona do x-traila a szkoda... bo x-trail wyglada bardzo fajnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Papierowe 10.5 sek... jakos trudno mi w to uwierzyc... ogolnie 130km w ciezkim aucie to delikatnie

> mowiac syf...

Trzeba przejechac i ocenic ponad 300Nm to moze jezdzic bardzo sprawnie.

> Patrzylem na nowego Hyundaia SantaFe, i tez widze jeden silnik... ale

> przynajmniej porzadny, 2.2 CRDI 200 koni i cena bardzo zblizona do x-traila a szkoda... bo

> x-trail wyglada bardzo fajnie...

Takie czasy ludzie kupuja niby terenowki czy SUVy i oczekuja dobrej ceny. Wiec oferta silnikowa slaba. Jak chcesz cos mocniejszego to trzeba isc po np X3 ale cena moze byc zabojcza. znajomy lekarz 230k za niego zaplacil albo do Mercedesa. Moze GLA ale to on znow maly albo GL ale cena tez bliska 200k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba przejechac i ocenic ponad 300Nm to moze jezdzic bardzo sprawnie.

> Takie czasy ludzie kupuja niby terenowki czy SUVy i oczekuja dobrej ceny. Wiec oferta silnikowa

> slaba. Jak chcesz cos mocniejszego to trzeba isc po np X3 ale cena moze byc zabojcza. znajomy

> lekarz 230k za niego zaplacil albo do Mercedesa. Moze GLA ale to on znow maly albo GL ale cena

> tez bliska 200k.

E, Hyundai SantaFe, Kia Sorento czy moze nawet Volvo XC60 (chyba mniejsze) wygladaja sie rozsadnymi alternatywami, w koreancach sa silniki ~200 koni, w XC60 tez moza D5 dostac wiec przyzwoicie...

Co ciekawe widze ze np. w indonezji maja 3 silniki do wyboru w x-trailu... przedziwna taktyka firmy... nawet w Qashqai sa chyba 3-4 silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E, Hyundai SantaFe, Kia Sorento czy moze nawet Volvo XC60 (chyba mniejsze) wygladaja sie rozsadnymi

> alternatywami, w koreancach sa silniki ~200 koni, w XC60 tez moza D5 dostac wiec

> przyzwoicie...

Szczerze to ja bym nie chcial koreancem za 150k jezdzic wolalbym volvo.

> Co ciekawe widze ze np. w indonezji maja 3 silniki do wyboru w x-trailu... przedziwna taktyka

> firmy... nawet w Qashqai sa chyba 3-4 silniki.

U nas pewnie model niszowy i dlatego. Ludzie wola kysz kysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba przejechac i ocenic ponad 300Nm to moze jezdzic bardzo sprawnie.

Na jakiej podstawie to oceniasz? Równie dobrze może jeździć jak qpa bo nie znasz przełożeń, przebiegu momentu w funkcji obrotów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jakiej podstawie to oceniasz? Równie dobrze może jeździć jak qpa bo nie znasz przełożeń,

> przebiegu momentu w funkcji obrotów itd.

Spróbuj komuś wytłumaczyć, że 300Nm przy 2000 obr/min to może być dokładnie to samo co 150Nm przy 4000 obr/min, bo wystarczy, że przełożenie jest odpowiednio zmienione. Zresztą co tu tłumaczyć - wszystkie samochody wyścigowe mają skrzynie biegów z ursusa lub zetora - wtedy mają 10000 Nm momentu i są "najszypsze" hehe.gif

A w ogóle to, że płaska charakterystyka momentu jest do kitu, bo o wiele lepsza jest charakterystyka stałej mocy, gdzie moment maleje wraz ze wzrostem obrotów to już w ogóle kosmos zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba przejechac i ocenic ponad 300Nm to moze jezdzic bardzo sprawnie.

> Takie czasy ludzie kupuja niby terenowki czy SUVy i oczekuja dobrej ceny. Wiec oferta silnikowa

> slaba. Jak chcesz cos mocniejszego to trzeba isc po np X3 ale cena moze byc zabojcza. znajomy

> lekarz 230k za niego zaplacil albo do Mercedesa. Moze GLA ale to on znow maly albo GL ale cena

> tez bliska 200k.

GL za 200 tyś? Powiedz gdzie to biore ze 30 sztuk grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciez to nie samochod na wyscigi. 10,5 do 100 km/h ponad 300Nm to zle?

Trochę trudno w to uwierzyć, 10.5s do 100 ma 1.6TDI 105hp w... Skodzie Fabii, tu nie dość że masa trochę inna, to jednak sporo koni umiera na przeniesieniu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę trudno w to uwierzyć, 10.5s do 100 ma 1.6TDI 105hp w... Skodzie Fabii, tu nie dość że masa

> trochę inna, to jednak sporo koni umiera na przeniesieniu napędu.

Skoda ma specjalny ogranicznik, żeby kapelusza nie zwiało grinser006.gif sorry za ot zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i

> widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

Wydaje mi sie ze ten silnik jest ok. Jezdzilem kilka razy i bylo wpirządku. Za to spalał mi ok10,0 l w miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

Kolega z pracy podczas ostatniej wizyty serwisowej w salonie nissana (x-traila zlosnik.gif) dowiedział się, że dla tego modelu nie przewidują jednostek silnikowych o pojemności powyżej 2.0. A silników pewnie będzie więcej ale trzeba będzie poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega z pracy podczas ostatniej wizyty serwisowej w salonie nissana (x-traila ) dowiedział się, że

> dla tego modelu nie przewidują jednostek silnikowych o pojemności powyżej 2.0. A silników

> pewnie będzie więcej ale trzeba będzie poczekać.

Zeby chociaz 2.0 bylo grinser006.gif oby oby, bo poki co to jest porazka. Idealnie fajnie bylo by jakiegos 6 cylindrowego dieselka tak z 250 koni 270751858-jezyk.gifgrinser006.gif To juz byla by rozsadna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby chociaz 2.0 bylo oby oby, bo poki co to jest porazka. Idealnie fajnie bylo by jakiegos 6

> cylindrowego dieselka tak z 250 koni To juz byla by rozsadna opcja.

po co mają opracowywać i wstawiać do auta 250 KM diesla skoro 96% kupujących wybierze bardziej ekonomiczne i mniejsze silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i

> widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

panie, 12 sek w pake.... nic tylko kupowac hehe.gif270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega z pracy podczas ostatniej wizyty serwisowej w salonie nissana (x-traila ) dowiedział się, że

> dla tego modelu nie przewidują jednostek silnikowych o pojemności powyżej 2.0. A silników

> pewnie będzie więcej ale trzeba będzie poczekać.

1,6 biturbo 893goodvibes.gif

chcieli ekologi to ja maja passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i

> widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

a kiedyś ludzie kupowali 2,0/2,5D ( 100-120km ) w większych autach i nie narzekali

Toyota Hilux 2,5D miała od 102km i też "jakoś" jeździła mając zaledwie 260Nm ( wersja 120km miała 320Nm )

znajomy ma takiego 1,6D -130 km w jakimś japońcu ( SUV ) , na prawdę nieźle się to zbiera i na brak mocy nie narzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panie, 12 sek w pake.... nic tylko kupowac

X-trail to nie wyścigówka. Nikt tym na ćwiartkę ścigał nie będzie. Poza tym jak ktoś potrafi wykorzystać możliwości, to spokojnie daje radę z wyprzedzaniem nawet teoretycznie szybszych i mocniejszych aut.

Moje auto jest niewiele mniejsze,mam 120KM i znacznie mniej niutków. I jakoś problemów z wyprzedzaniem nie mam jeżdżąc prędkościami w granicach rozsądku (zazwyczaj w trasie krajówką to jest 90-120km/h). Jadących szybciej nie mam potrzeby wyprzedzać, z resztą takich jest niewielu. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co mają opracowywać i wstawiać do auta 250 KM diesla skoro 96% kupujących wybierze bardziej

> ekonomiczne i mniejsze silniki?

Moze w Polsce to jest i prawda ale na innychj rynkach zupelnie sie. U mnie mimo ze te x-traile stoja na placach juz troche to nie widzialem ani jednego na ulicy... i zaloze sie ze to jest wlasnie powod, tutaj ludzie lubia normalne samochody a nie takie w ktorych przydaly by sie pedaly do wspomagania silnika 270751858-jezyk.gifsmile.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze w Polsce to jest i prawda ale na innychj rynkach zupelnie sie. U mnie mimo ze te x-traile

> stoja na placach juz troche to nie widzialem ani jednego na ulicy... i zaloze sie ze to jest

> wlasnie powod, tutaj ludzie lubia normalne samochody a nie takie w ktorych przydaly by sie

> pedaly do wspomagania silnika

IMO problemem nie jest sam silnik lecz ten silnik w zestawieniu z ceną jaką sobie za to auto wołają.

Gdyby taka konfiguracja kosztowała 100-110kPLN to może by się jeszcze sprzedał. Ale za 140-160 to już można mieć lepsze samochody.

EDIT: BTW, czy ja dobrze widzę że nowy Qashqai nie ma żadnej wersji z napędem na 4 koła?

rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO problemem nie jest sam silnik lecz ten silnik w zestawieniu z ceną jaką sobie za to auto

> wołają.

> Gdyby taka konfiguracja kosztowała 100-110kPLN to może by się jeszcze sprzedał. Ale za 140-160 to

> już można mieć lepsze samochody.

> EDIT: BTW, czy ja dobrze widzę że nowy Qashqai nie ma żadnej wersji z napędem na 4 koła?

Ee... U mnie mozna wyrwac nowke (jeszcze przed targowaniem) za 28k chf -> ~100k pln ale nadal bym raczej myslal o innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> X-trail to nie wyścigówka. Nikt tym na ćwiartkę ścigał nie będzie. Poza tym jak ktoś potrafi

> wykorzystać możliwości, to spokojnie daje radę z wyprzedzaniem nawet teoretycznie szybszych i

> mocniejszych aut.

Taaak, do czasu trafienia na debila który przyspieszy podczas gdy go wyprzedzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę trudno w to uwierzyć, 10.5s do 100 ma 1.6TDI 105hp w... Skodzie Fabii, tu nie dość że masa

> trochę inna, to jednak sporo koni umiera na przeniesieniu napędu.

Tyle podaje producent jednak VW ma mniej Nm moze w tym tkwi sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: BTW, czy ja dobrze widzę że nowy Qashqai nie ma żadnej wersji z napędem na 4 koła?

Jako że ostatni nabyłem troszkę w temacie jestem.

Qashqai ma opcje napędów niestety bez automatu- albo to albo to.

Chwilowo niedostępne praktycznie z silnikiem 1.6 130 koni tylko 1.5 (jeśli chodzi o diesle).

Zrobiłem 11 tysięcy swoim i powiem szczerze w zupełności wystarczy do dynamicznej jazdy.

O dziwo Xtrail ma ten sam silnik i jeździ tez całkiem sprawnie. MA wyższy komfort i kilka gadżetów niedostępnych w QQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Witam,

> Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i

> widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

wczoraj jeździłem wersją diesel 4x4 ... bardzo mi sie spodobał ... osiągi elastyczność porównywalna z obecnie posiadanym 2,0 dci 150KM 4x4 ... nie wiem jak to zrobili ale nie odczułem róznicy w brakujących 20 KM pomiędzy starym a nowym

komfort ... sporo cichszy od starego ... ale do idealnej ciszy dużo jeszcze trzeba ... i w sumie nie wiem gdzie problem żeby go lepiej wyciszyć ...

najwiekszy minus oprócz hałasu ... to albo automat albo 4x4 ... nie rozumiem problemu żeby było jedno i drugie ... a tak nie da sie zestawić tego razem ... why ??? ... nawet patrzyłem czy w uk albo de nie ma takiego zestawienia ... i nie ma ... albo 4x4 albo automat ...

fotele wygodniejsze w nowej wersji ... zawieszenie dużo bardziej komfortowe ... ale nie budyń ...

jest dla chetnych drugi silnik ... benzynowy ale bez 4x4 ... i tez bez automatu ... i też nie rozumiem problemu

utrzymano duży bagażnik ... można 7 foteli ...

podsumowując ... autko fajne ... bardzo ładne ... wygodne ... lepsze od starego modelu ... jeżeli uda sie utrzymać cenę z wczoraj ... (ciut ponad 120 tys z opcjami - oczywiście to co mi potrzebne i pasuje wiec nie wersja top) do września ... to zamówię ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

Owszem to ponury żart. Też mi się ten model podoba, ale całe nabożeństwo psuje ten silnik.

Niestety nie zanosi się by było lepiej. W Europie przewidziany jest tylko 1.6 dci 130 KM i tyle. Na niektórych rynkach (nie pamiętam już dokładnie czy to Australia, USA, czy Tajlandia) jest też dostępny z benzynowymi. Z 2.0 szału nie ma, bo ma 140 KM. Jest też 2,5, który ma 174 i już znośne osiągi.... ale nie liczmy na wprowadzenie go do Polski, bo byłby obłożony wyższą akcyzą i cena byłaby już niekonkurencyjna. Szkoda, bo to bardzo fajny samochód - i ładnie wygląda i poza tym nie ma się do czego przyczepić.

A tak przy okazji - Nissan podaje, że 1.6 dCi przyspiesza w 10,5 do setki. W kilku testach tego modelu, jakie widziałem, podawali że rzeczywiste przyspieszenie do 100 to ok. 12 s no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem to ponury żart. Też mi się ten model podoba, ale całe nabożeństwo psuje ten silnik.

> Niestety nie zanosi się by było lepiej. W Europie przewidziany jest tylko 1.6 dci 130 KM i tyle. Na

> niektórych rynkach (nie pamiętam już dokładnie czy to Australia, USA, czy Tajlandia) jest też

> dostępny z benzynowymi. Z 2.0 szału nie ma, bo ma 140 KM. Jest też 2,5, który ma 174 i już

> znośne osiągi.... ale nie liczmy na wprowadzenie go do Polski, bo byłby obłożony wyższą akcyzą

> i cena byłaby już niekonkurencyjna. Szkoda, bo to bardzo fajny samochód - i ładnie wygląda i

> poza tym nie ma się do czego przyczepić.

> A tak przy okazji - Nissan podaje, że 1.6 dCi przyspiesza w 10,5 do setki. W kilku testach tego

> modelu, jakie widziałem, podawali że rzeczywiste przyspieszenie do 100 to ok. 12 s

jeździłem wczoraj tą wersja ze 130 KM i 4x4 ... polecam przejedź sie ... nie ma różnicy w elastyczności i przyspieszania w stosunku do tego co mam teraz ... czyli 2,0 dci 150 KM ...

i jest w ofercie benzynówka ...

pytałem o inne silniki i inne konfiguracje dostepne w przyszłości ale o tym pani nic nie wiedziała ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Tak patrze na nowego X-traila i wizualnie bardzo mi sie podoba. Spojrzalem na konfigurator itp. i

> widze tylko jeden silnik i to cale 1.6dCi (130 koni)... ktos sobie jaja robi? Taki duzy

> samochod i taki maly silniki i w dodatki caly jeden... Ma ktos jakies informacje pt. bedzie

> cos wiecej juz niedlugo czy tak juz zostanie?

> Lubie diesle ogolnie ale 1.6 i 'cale' 130 koni do tak duzego auta to zart.

Całkiem nieźle to się sprawuje choć też jesteśmy zdania, że powinna być większa gama silników. Autor testu to Damian Goś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Papierowe 10.5 sek... jakos trudno mi w to uwierzyc... ogolnie 130km w ciezkim aucie to delikatnie

> mowiac syf...

Ale wg AK tak ma wyglądać eko-motoryzacja wg unii. Pan każe, sługa musi się dostosować. but.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba ktoś w Nissanie czytał nasz wątek - dali nowy silnik grinser006.gif

A na poważnie - Nysan obwieścił, że na polskim rynku będzie dostępny X-trail z silnikiem benzynowym, tym sam co w Quashquishquoshqashayu tj. 1.6 DIG-T. Nowy silnik ma 163 KM, 240 Nm @ 2000 RPM i ma zapewniać lepsze osiągi niż dotychczas dostępny diesel 1.6 dCi. Wg informacji Nissana X-trail pędzony benzyną od 0 do 100 km/h będzie się rozpędzał w 9,6 s, a V-max to 195 km/h. Planowane spalanie średnie - 6,3l/100 km z_lol1.gif

Nowy silnik będzie dostępny tylko z manualną skrzynią i tylko z napędem na przód. Cena od 95400 za podstawową wersję "Visia"

Oczywiśćie nie wiem jak to jeździ, ale na papierze te osiągi wyglądają już przyzwoicie. Choć x-trail nie zostanienagle samochodem o sportowych osiągach, to nareszcie ma to szanse jeździć przyzwoicie ok.gif

Jakiś link i jeszcze jeden niewiem.gif

Niech teraz marketingowcy czytają dalej i dorzucą wersję 190-konną tego silnika i możliwość połączenia z automatem i 4x4 spineyes.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba ktoś w Nissanie czytał nasz wątek - dali nowy silnik

> A na poważnie - Nysan obwieścił, że na polskim rynku będzie dostępny X-trail z silnikiem

> benzynowym, tym sam co w Quashquishquoshqashayu tj. 1.6 DIG-T. Nowy silnik ma 163 KM, 240 Nm

> @ 2000 RPM i ma zapewniać lepsze osiągi niż dotychczas dostępny diesel 1.6 dCi. Wg informacji

> Nissana X-trail pędzony benzyną od 0 do 100 km/h będzie się rozpędzał w 9,6 s, a V-max to 195

> km/h. Planowane spalanie średnie - 6,3l/100 km

> Nowy silnik będzie dostępny tylko z manualną skrzynią i tylko z napędem na przód. Cena od 95400 za

> podstawową wersję "Visia"

> Oczywiśćie nie wiem jak to jeździ, ale na papierze te osiągi wyglądają już przyzwoicie.

> Choć x-trail nie zostanienagle samochodem o sportowych osiągach, to nareszcie ma to szanse

> jeździć przyzwoicie

> Jakiś link i jeszcze jeden

> Niech teraz marketingowcy czytają dalej i dorzucą wersję 190-konną tego silnika i możliwość

> połączenia z automatem i 4x4

Przydałby się mocniejszy diesel z automatem i 4x4. Bo z benzyną i przednim napędem to jest auto do miasta. Czyli chybiony pomysł, bo do miasta lepszy jest Kaszkaj 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przydałby się mocniejszy diesel z automatem i 4x4. Bo z benzyną i przednim napędem to jest auto do

> miasta.

IMHO nawet gorzej - SUV z napędem na przód jest moim skromnym zdaniem, racjonalnie biorąc.. bez sensu wink.gif SUV do miasta - nie ma to sensu.

Jeżeli potrzebuję samochodu z dużym bagażnikiem i jeżdżę głównie po asfalcie, to kupuję kombi klasy średniej.

Jeżeli potrzebuję coś z dużym bagażnikiem i napędem 4x4, bo:

- mieszkam za miastem i nie ma twardej drogi lub

- mieszkam za miastem i w zimie parę dni nie odśnieżają lub

- lubię w weekend jeździć na polowania lub gdzieś w las za miasto z rowerami,

no to kupuję SUVa, bo ma większy prześwit i napęd 4x4.

Ale SUVy 4x2 to nie rozumiem po co są - mają wady SUVa, ale nie rekompensują ich zaletami SUVa . SUVy 4x2 są droższe niż zbliżone gabarytowo kombi, gorzej się prowadzą (masa i środek ciężkości robią swoje), na trasie aerodynamicznie gorsze, miejsca nie zawsze jest więcej niż w kombi.

Ja wiem - moda i tyle smile.gif Czyli idę na miasto i świeci słońce... to zamiast wygodnych pantofli założę kalosze, bo taka jest moda wink.gif Wiem - absurdalnie brzmiące porównanie, ale tak to widzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO nawet gorzej - SUV z napędem na przód jest moim skromnym zdaniem, racjonalnie biorąc.. bez

> sensu .

> Jeżeli potrzebuję samochodu z dużym bagażnikiem i jeżdżę głównie po asfalcie, to kupuję kombi klasy

> średniej.

> Jeżeli potrzebuję coś z dużym bagażnikiem i napędem 4x4, bo:

> - mieszkam za miastem i nie ma twardej drogi lub

> - mieszkam za miastem i w zimie parę dni nie odśnieżają lub

> - lubię w weekend jeździć na polowania lub gdzieś w las za miasto z rowerami,

> no to kupuję SUVa, bo ma większy prześwit i napęd 4x4.

> Ale SUVy 4x2 to nie rozumiem po co są - droższe niż zbliżone gabarytowo kombi, gorzej się prowadzą

> (masa i środek ciężkości robią swoje), na trasie aerodynamicznie gorsze, miejsca nie zawsze

> jest więcej niż w kombi.

> Ja wiem - moda i tyle Czyli idę na miasto i świeci słońce... to zamiast wygodnych pantofli założę

> kalosze, bo taka jest moda Wiem - absurdalnie brzmiące porównanie, ale tak to widzę

W większości się zgadzam. Niektórzy jeszcze wolą wyżej siedzieć, a to dodatkowy argument.

Z drugiej strony, ja dotąd tak naprawdę potrzebowałem napędu 4x4 może kilkanaście razy - i to tylko dlatego, że pchałem się celowo w takie miejsca gdzie mógł się przydać, bo wiedziałem że go mam.

Więc SUV 4x2 nie jest aż taki głupi jeśli sie po mieście lub po autostradach jeździ.

Jedyna codzienna przydatność napędu to u mnie ten plus, że nie musiałem zimą podjazdu odśnieżać.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to kupuję SUVa, bo ma większy prześwit i napęd 4x4.

> Ale SUVy 4x2 to nie rozumiem po co są

Sporo SUV-ów ma taki napęd 4x4 że równie dobrze mogłoby go nie być, bo niczego on w praktyce nie zmienia. W takiej sytuacji wersja z napędem na przód ma również większy prześwit - czyli lista zalet jest dokładnie ta sama, a cena zakupu zapewne niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale SUVy 4x2 to nie rozumiem po co są - mają wady SUVa, ale nie rekompensują ich zaletami SUVa .

> SUVy 4x2 są droższe niż zbliżone gabarytowo kombi, gorzej się prowadzą (masa i środek

> ciężkości robią swoje), na trasie aerodynamicznie gorsze, miejsca nie zawsze jest więcej niż w

> kombi.

> Ja wiem - moda i tyle

Ale wiesz to bo masz takiego SUVa? Bo ja mam i to celowo. 4x4 dałem ojcu a sam mam 4x2. Szutrówką dojadę, rodzinę z klamotami upcham. Zakręty pokonam tak samo bo dołączane 4x4 to tylko na śniegu czy błocie mam szansę dołączyć. Gdzie te minusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz to bo masz takiego SUVa?

Nie. Nie raz takim jeździłem (Tiguan, ASX, RAV4, Yeti) i nie widzę się w takim wynalazku na stałe. SUVa sobie kupię tylko jeśli już naprawdę nie będę mógł sobie poradzić bez 4x4. Dopóki 4x4 mi niepotrzebne, to kombi RWD lub FWD jest dla mnie idealne.

> Bo ja mam i to celowo. 4x4 dałem ojcu a sam mam 4x2. Szutrówką

> dojadę, rodzinę z klamotami upcham. Zakręty pokonam tak samo bo dołączane 4x4 to tylko na

> śniegu czy błocie mam szansę dołączyć. Gdzie te minusy?

Widzisz - czyli możnaby powiedzieć, że do zastosowań do których używasz, podobne rozmiarowo kombi też by się sprawdzało? Czyli z zalet SUVa masz tylko nieco wyższy prześwit i to że siedzisz wyżej. Jest za to prawdopodobne, że Twój samochód ma pewne minusy SUVa- tzn. w porównaniu z podobnym gabarytowo kombi:

- bardziej się wychyla w zakrętach, bo ma wyższe, miększe zawieszenie i bardziej "balonowate" opony,

- spali więcej od tego kombi, bo jest cięższy i ma gorszą aerodynamikę,

- jest bardziej podatny na boczne podmuchy wiatru,

- w salonie jest droższy w zakupie,

- ma wyższy próg załadunku i niekoniecznie większy bagażnik, (bo projektując go musieli przewidzieć miejsce na napęd 4x4 dostępny w innych wersjach.)

To są te kompromisy na które ludzie się godzą kupując sobie SUVa, ale rekompensują je sobie tym, że ma on w zamian większy prześwit, napęd 4x4 i siedzisz wyżej - i ja to wtedy rozumiem, bo na coś się przymyka oko, żeby mieć w zamian lepsze zdolności terenowe. Natomiast racjonalnie nie potrafię sobie uzasadnić istnienia SUVa z napędem na jedną oś. Może mam za bardzo praktyczne podejście wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sporo SUV-ów ma taki napęd 4x4 że równie dobrze mogłoby go nie być, bo niczego on w praktyce nie

> zmienia. W takiej sytuacji wersja z napędem na przód ma również większy prześwit - czyli lista

> zalet jest dokładnie ta sama, a cena zakupu zapewne niższa.

Ale akurat X-trail ma całkiem sprawny napęd. To nie CRV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz - czyli możnaby powiedzieć, że do zastosowań do których używasz, podobne rozmiarowo kombi

> też by się sprawdzało?

Szczególnie przejazd przez szutry i drogi terenowe grinser006.gif

> Czyli z zalet SUVa masz tylko nieco wyższy prześwit i to że siedzisz

> wyżej. Jest za to prawdopodobne, że Twój samochód ma pewne minusy SUVa- tzn. w porównaniu z

> podobnym gabarytowo kombi:

> - bardziej się wychyla w zakrętach, bo ma wyższe, miększe zawieszenie i bardziej "balonowate"

> opony,

W normalnej eksploatacji niezauważalne

> - spali więcej od tego kombi, bo jest cięższy i ma gorszą aerodynamikę,

8,5 w silniku 2.2. Akceptuję

> - jest bardziej podatny na boczne podmuchy wiatru,

Podatny to jest rodzinny Roomster. Mój SUV prowadzi się ze stoickim spokojem

> - w salonie jest droższy w zakupie,

Nie

> - ma wyższy próg załadunku i niekoniecznie większy bagażnik, (bo projektując go musieli przewidzieć

> miejsce na napęd 4x4 dostępny w innych wersjach.)

Równa podłoga bez żadnych progów jest wygodniejsza niż głęboki dół na bagaż smirk.gif

> Natomiast racjonalnie nie

> potrafię sobie uzasadnić istnienia SUVa z napędem na jedną oś. Może mam za bardzo praktyczne

> podejście

Nie, po prostu głosisz teorie internetowe nie jeżdżąc takim autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Nie raz takim jeździłem (Tiguan, ASX, RAV4, Yeti) i nie widzę się w takim wynalazku na stałe.

> Widzisz - czyli możnaby powiedzieć, że do zastosowań do których używasz, podobne rozmiarowo kombi

> też by się sprawdzało? Czyli z zalet SUVa masz tylko nieco wyższy prześwit i to że siedzisz

> wyżej.

Na przykładzie mojego:

> Jest za to prawdopodobne, że Twój samochód ma pewne minusy SUVa- tzn. w porównaniu z

> podobnym gabarytowo kombi:

> - bardziej się wychyla w zakrętach, bo ma wyższe, miększe zawieszenie i bardziej "balonowate"

> opony,

Zawieszenie jest twardsze, właśnie żeby się nie kładł. Za to komfort mniejszy.

> - spali więcej od tego kombi, bo jest cięższy i ma gorszą aerodynamikę,

Pali mi ok. 6.5-7.5l. yikes.gif

> - jest bardziej podatny na boczne podmuchy wiatru,

Tak.

> - w salonie jest droższy w zakupie,

Tak.

> - ma wyższy próg załadunku

Nie, bo dolna część burty uchyla się osobno. Co jest genialnie użytecznym rozwiązaniem.

> i niekoniecznie większy bagażnik, (bo projektując go musieli przewidzieć

> miejsce na napęd 4x4 dostępny w innych wersjach.)

Bagażnik jest wielki. I wsadzisz pralkę a do kombi nie zawsze.

Do tego ma 7 miejsc.

> To są te kompromisy na które ludzie się godzą kupując sobie SUVa, ale rekompensują je sobie tym, że

> ma on w zamian większy prześwit, napęd 4x4 i siedzisz wyżej - i ja to wtedy rozumiem, bo na

> coś się przymyka oko, żeby mieć w zamian lepsze zdolności terenowe. Natomiast racjonalnie nie

> potrafię sobie uzasadnić istnienia SUVa z napędem na jedną oś. Może mam za bardzo praktyczne

> podejście

Ale też bym nie chciał 4x2. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale akurat X-trail ma całkiem sprawny napęd. To nie CRV.

CR-V nie ma nawet prześwitu. grinser006.gif

Ale w przypadku SUV-ów i tak ciekawą ofertą byłby IMO samochód z napedem na przód, mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu i reduktorem (albo przynajmniej skrzynią z dodatkowym przełożeniem "pełzającym") - w wiekszości zastosowań taki napęd w połączeniu z prześwitem w granicach 20 cm dałby komfort poruszania się po drogach gruntowych, na podjazdy i zjazdy na których geometria nadwozia nie jest przeszkodą, też wystarczy.

Inna sprawa że taka kompletacja jest słaba marketingowo - napęd na cztery koła (nawet jeśli to jest sprzęgło wiskotyczne pomiędzy osiami i dwa otwarte mechanizmy różnicowe do tego) lepiej działa na wyobraźnię potencjalnych kllientów, nie musi być skuteczny. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.