Skocz do zawartości

Lampy i światła w Uno


kamilmm

Rekomendowane odpowiedzi

Pany,

Ostatnio testowałem lampy na H4, których nie mogę dobrze ustawić (manualna regulacja), lampy z hydro korektorem na R2 kupię w miarę w dobrej kasie, ale nie chcę tego mieć i druta robić z podstawianiem desek cudów. Mam zrobione przekaźniki, ale no nie jest to dla mnie wcale zadowalające. Myślałem o regeneracji reflektorów, ale to koszt ok. 150 zł za sztukę, a nowe na h4 ok. 180 zł... I tak się zastanawiam czy w tej kasie nie dałoby rady przerobić tego na soczewki i przynajmniej dobrze by to świeciło... Chyba, że macie jakieś jeszcze patenty - ja stosowałem żarówki +90, Bosche cuda inne, ale to i tak jest lipa... Dlaczego chcę to zrobić? Bo dużo jeżdżę teraz wieczorami / nocą i chcę mieć normalne światła, a nie denerwować się za każdym razem...

Pytanie 1 - czy ma ktoś zdjęcia poprawnie wyregulowanych świateł oryginalnych na przekaźnikach i pokaże mi jak to świeci w szczerym polu - bo może coś źle robię, montuję (ale chyba przy przykręcaniu 3 śrubek nie da się pomylić + 2 od regulacji)?

Pytanie 2 - czy można legalnie założyć soczewki - oczywiście mówię tutaj o wycięciu jakiegoś stelaża z plexi albo wydrukować coś na drukarce 3D poskładać to na polerowanych kloszach, wykorzystując mechanizm regulacji manualnej standardowej w Uno? Osobiście myślałem o włożeniu do aktualnej obudowy czegoś takiego:

288033274-inny.jpg

Wkładanie lamp z innych aut nie wchodzi w grę. Chcę to zrobić zgodnie ze sztuką, żebym mógł pojechać na stację diagnostyczną i w spokoju podbić przegląd...

post-143967-14352526806731_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy masz oryginalne Carello czy jakieś zamienniki?

Pytam, bo jak swego czasu po stłuczce kupiłem na szybko po taniości lampę, to równie szybko ja wywaliłem i kupiłem Carello. Cudów może nie ma, ale różnica po wymianie była kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lampy masz oryginalne Carello czy jakieś zamienniki?

> Pytam, bo jak swego czasu po stłuczce kupiłem na szybko po taniości lampę, to równie szybko ja

> wywaliłem i kupiłem Carello. Cudów może nie ma, ale różnica po wymianie była kolosalna.

Nie no wszystko mam w oryginale. Tylko sieje mi wysoko strasznie i niżej już jej nie mogę wziąć bo rozerwę pewnie ten plastik co jest w środku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbierz spokojnie lampy i zobacz co z regulacją, potem regeneracja odbłyśników.... za 180 na allegro to po roku będziesz wymieniał...

co do soczewek... jedyny legalny sposób to montaż z innego samochodu... polerowanie kloszy powoduje utratę homologacji, za co każdy upierdliwy policmajster/diagnosta zatrzyma dowód... co nie zmienia faktu że ludzie tak robią i jeżdżą

jak chcesz przerabiać to pisz/rozmawiaj z Glacą/Drupim

ps.

b57b74cf43d29775gen.jpg

chociaż do jazdy w nocy to tylko taki zestaw się nadaje

993eb99304b4cdc2gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozbierz spokojnie lampy i zobacz co z regulacją, potem regeneracja odbłyśników.... za 180 na

> allegro to po roku będziesz wymieniał...

> co do soczewek... jedyny legalny sposób to montaż z innego samochodu... polerowanie kloszy powoduje

> utratę homologacji, za co każdy upierdliwy policmajster/diagnosta zatrzyma dowód... co nie

> zmienia faktu że ludzie tak robią i jeżdżą

> jak chcesz przerabiać to pisz/rozmawiaj z Glacą/Drupim

> ps.

> chociaż do jazdy w nocy to tylko taki zestaw się nadaje

Z Glacą już gadałem tak przelotnie wink.gif i właśnie coś się da, ale to dłuższa rozmowa będzie smile.gif.

Właśnie się trochę obawiam tych z allegro, bo piernik wie jak to było przechowywane itp...

Na chwilę obecną poskładam to tak, żeby działało, a temat lamp jest otwarty i muszę zbadać temat...

Tak wstępnie myślałem, żeby zaprojektować sobie np. w solidzie ramkę, którą wydrukuje na drukarce 3D i będzie:

- posiadała identyczne mocowania pod fabryczną regulację lamp (góra-dół, prawo-lewo),

- skoro polerowanie kloszy jest nielegalne, to pomysłu na obejście na ten czas nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Ci się kończy zakres regulacji reflektorów, to można go przywrócić dając podkładki pod wybrane z 3 śrub mocowania każdego reflektora, między spód reflektor a pas przedni, w którym jest mocowany.

Co do zamienników, to średnio co 3-5 lat wymieniam kompletne reflektory nie bawiąc się w żadne regeneracje, w IC je kupuję po 80-90 zł za sztukę i od razu żarówki. I czasem mają leciutko inne wykonanie i trzeba dać podkładki.

Co do przeróbek, to formalnie możesz zakładać tylko i wyłącznie typy reflektorów, z którymi pojazd był homologowany. Czyli bez problemu możesz sobie zmienić żarowe na halogenowe i bez regulacji na z regulacją. Natomiast z prawnego punktu widzenia zastosowanie lamp z innego pojazdu, a tym bardziej samoróbek, powoduje że pojazd jako całość straci homologację. Jeździć od tego nie przestanie, ale jak Ci się trafi wypadek i cwany rzeczoznawca, to TU może się wypiąć z wypłatą odszkodowania z AC lub regresować wypłaciwszy za Ciebie z OC. A jeżeli lampy będą wyraźnie inne, niż fabryczne, to Ci diagnosta może nie podbić DR.

Oczywiście wiem, co ludzie wyrabiają, ale ja piszę o stronie formalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli Ci się kończy zakres regulacji reflektorów, to można go przywrócić dając podkładki pod

> wybrane z 3 śrub mocowania każdego reflektora, między spód reflektor a pas przedni, w którym

> jest mocowany.

> Co do zamienników, to średnio co 3-5 lat wymieniam kompletne reflektory nie bawiąc się w żadne

> regeneracje, w IC je kupuję po 80-90 zł za sztukę i od razu żarówki. I czasem mają leciutko

> inne wykonanie i trzeba dać podkładki.

> Co do przeróbek, to formalnie możesz zakładać tylko i wyłącznie typy reflektorów, z którymi pojazd

> był homologowany. Czyli bez problemu możesz sobie zmienić żarowe na halogenowe i bez regulacji

> na z regulacją. Natomiast z prawnego punktu widzenia zastosowanie lamp z innego pojazdu, a tym

> bardziej samoróbek, powoduje że pojazd jako całość straci homologację. Jeździć od tego nie

> przestanie, ale jak Ci się trafi wypadek i cwany rzeczoznawca, to TU może się wypiąć z wypłatą

> odszkodowania z AC lub regresować wypłaciwszy za Ciebie z OC. A jeżeli lampy będą wyraźnie

> inne, niż fabryczne, to Ci diagnosta może nie podbić DR.

> Oczywiście wiem, co ludzie wyrabiają, ale ja piszę o stronie formalnej.

Yhym - a gdyby zrobić taki patent jak po swapie - czyli wzywam rzeczoznawcę sprawdza czy wsio ok, dostaję papier i idę na stację diagnostyczną - to nie ma sensu?

Nie no jasna sprawa rozumiem temat - w każdym razie coś trzeba będzie zrobić, bo mnie irytują te światła strasznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yhym - a gdyby zrobić taki patent jak po swapie - czyli wzywam rzeczoznawcę sprawdza czy wsio ok,

> dostaję papier i idę na stację diagnostyczną - to nie ma sensu?

> Nie no jasna sprawa rozumiem temat - w każdym razie coś trzeba będzie zrobić, bo mnie irytują te

> światła strasznie...

ja po zamontowaniu przekaznikow zauwazylem kolosalną poprawe, wlasnie regulacja i jest bardzo dobrze, mam te zarowki h4 na podstawie r2 (ciagle nie pamietam jak sie to nazywa) i mi to swieci daleko i nie oslepia innych, mam wziete najnizej jak sie tylko da, dlatego nie oslepia i oswietla faktycnzie drogę cool.gif jutro wieczorem pojade w jedno miejsce i moge zdjecie wkleić, teraz jestem po % wiec niestety nie bede ryzykowal zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yhym - a gdyby zrobić taki patent jak po swapie - czyli wzywam rzeczoznawcę sprawdza czy wsio ok,

Jakim cudem rzeczoznawca może Ci po swapie zatwierdzić wstawienie do pojazdu elementów, z którymi nigdy nie był homologowany? On nie ma prawa dawania nowych homologacji.

> dostaję papier i idę na stację diagnostyczną - to nie ma sensu?

Patrz wyżej. Wiem, że w Polsce to przechodziło, ale budziło ogromne zdziwienie niemieckiej policji, która takie wydumki z Polski zatrzymywała. Zgodnie z prawem nic nie mogli zrobić, bo miały dopuszczenie do ruchu w kraju konwencji wiedeńskiej, ale znajdowali zawsze coś, żeby pojazd zablokować.

> Nie no jasna sprawa rozumiem temat - w każdym razie coś trzeba będzie zrobić, bo mnie irytują te

> światła strasznie...

Po prostu co kilka lat zmieniam na nowe. Nie ma cudów, jakość produkcji spada i zdychają odbłyśniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakimś cudem np. maluch Żurawia legalnie jeździ po polskich drogach

Pojemność da się na pewno, bo idzie się do rzeczoznawcy on określa czy samochód jest odpowiednio przystosowany, wydaje papier i się idzie z tym na stację diagnostyczną na przegląd rozszerzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojemność da się na pewno, bo idzie się do rzeczoznawcy on określa czy samochód jest odpowiednio

> przystosowany, wydaje papier i się idzie z tym na stację diagnostyczną na przegląd

> rozszerzony.

A jak z innymi, drobniejszymi zmianami? Przykładowo montujesz inny układ dolotowy/wydechowy bądź przepustnicę czy całą głowicę z innego auta?

Swoją drogą, montaż innych kół (większych, szerszych) też może być problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak z innymi, drobniejszymi zmianami? Przykładowo montujesz inny układ dolotowy/wydechowy bądź

> przepustnicę czy całą głowicę z innego auta?

> Swoją drogą, montaż innych kół (większych, szerszych) też może być problematyczny.

Nie no ja się wybiorę do rzeczoznawcy tylko hmmm - czekam aż jeszcze soczewki wrzucę - dostanę papier że jest wszystko zgodne i będę woził te dokumenty. Pojemność też przydałoby się w końcu zmienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no ja się wybiorę do rzeczoznawcy tylko hmmm - czekam aż jeszcze soczewki wrzucę - dostanę

> papier że jest wszystko zgodne i będę woził te dokumenty.

Pytanie tylko czy do zalegalizowania wsadzonych soczewek wystarczy opinia rzeczoznawcy?

> Pojemność też przydałoby się w końcu

> zmienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojemność da się na pewno, bo idzie się do rzeczoznawcy on określa czy samochód jest odpowiednio

> przystosowany, wydaje papier i się idzie z tym na stację diagnostyczną na przegląd

> rozszerzony.

Pomijając kwestię pojazdów SAM, to nie bardzo widzę, jak rzeczoznawca może zalegalizować coś, co nie było zgłoszone przez producenta do homologacji. Uwzględniając obydwie płaszczyzny - homologację poszczególnych elementów i pojazdu jako całość z nich złożoną. Gdzie standardowo użycie niehomologowanego elementu ujętego w homologacji całościowej (na ogół chodzi o elementy mające wpływ na szeroko pojmowane bezpieczeństwo jazdy) powoduje unieważnienie homologacji całościowej.

Np. u Niemców masz w dokumenty wozu wpisane dopuszczane rozmiary opon i jeżeli policja Cię zatrzyma z innymi, stracisz DR. U Francuzów nikt się tym nie przejmował, przez wiele lat (gdzieś do lat 90) w ogóle u nich nie było obowiązkowych badań technicznych. Najpierw je wprowadzili tylko przy zmianie właściciela pojazdu, ale wyniki były "informacyjne" i nie powodowały wycofania pojazdów z ruchu, dopiero po kilku latach doszli do systemu badań okresowych i zatrzymywania DR.

Tak, że wiele zależy od praktyki danego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestię pojazdów SAM, to nie bardzo widzę, jak rzeczoznawca może zalegalizować coś, co

> nie było zgłoszone przez producenta do homologacji. Uwzględniając obydwie płaszczyzny -

> homologację poszczególnych elementów i pojazdu jako całość z nich złożoną. Gdzie standardowo

> użycie niehomologowanego elementu ujętego w homologacji całościowej (na ogół chodzi o elementy

> mające wpływ na szeroko pojmowane bezpieczeństwo jazdy) powoduje unieważnienie homologacji

> całościowej.

> Np. u Niemców masz w dokumenty wozu wpisane dopuszczane rozmiary opon i jeżeli policja Cię zatrzyma

> z innymi, stracisz DR. U Francuzów nikt się tym nie przejmował, przez wiele lat (gdzieś do lat

> 90) w ogóle u nich nie było obowiązkowych badań technicznych. Najpierw je wprowadzili tylko

> przy zmianie właściciela pojazdu, ale wyniki były "informacyjne" i nie powodowały wycofania

> pojazdów z ruchu, dopiero po kilku latach doszli do systemu badań okresowych i zatrzymywania

> DR.

> Tak, że wiele zależy od praktyki danego kraju.

Zgadza się. Co kraj to obyczaj smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestię pojazdów SAM, to nie bardzo widzę, jak rzeczoznawca może zalegalizować coś, co

> nie było zgłoszone przez producenta do homologacji. Uwzględniając obydwie płaszczyzny -

> homologację poszczególnych elementów i pojazdu jako całość z nich złożoną. Gdzie standardowo

> użycie niehomologowanego elementu ujętego w homologacji całościowej (na ogół chodzi o elementy

> mające wpływ na szeroko pojmowane bezpieczeństwo jazdy) powoduje unieważnienie homologacji

> całościowej.

Część modyfikacji można robić - np LPG. Jest to dość daleko idąca modyfikacja obejmująca kilka elementów pojazdu - od modyfikacji karoserii, poprzez dodatkowy zbiornik, przewody aż po zmianę sposobu zasilania paliwem.

Producent butli daje homologację na stosowanie jej w pojazdach pod warunkiem właściwego montażu.

Inny przykład - zmiana lamp na LEDowe, soczewkowe itp - dostępne sa do niektórych samochodów inne lampy niż seryjne (np. do Golfa, Punto, Vectry), które mogą być stosowane. Owszem masa jest tez tuningowych "zamienników" bez homologacji.

Do czego zmierzam - ano do tego, że są sytuacje kiedy można do samochodu zamontować coś, czego producent przewidywał. Pytanie tylko czy dla jednej pary lamp, gra jest warta świeczki, bądź czy realnym jest załatwienie wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Część modyfikacji można robić - np LPG. Jest to dość daleko idąca modyfikacja obejmująca kilka

> elementów pojazdu - od modyfikacji karoserii, poprzez dodatkowy zbiornik, przewody aż po

> zmianę sposobu zasilania paliwem.

> Producent butli daje homologację na stosowanie jej w pojazdach pod warunkiem właściwego montażu.

> Inny przykład - zmiana lamp na LEDowe, soczewkowe itp - dostępne sa do niektórych samochodów inne

> lampy niż seryjne (np. do Golfa, Punto, Vectry), które mogą być stosowane. Owszem masa jest

> tez tuningowych "zamienników" bez homologacji.

> Do czego zmierzam - ano do tego, że są sytuacje kiedy można do samochodu zamontować coś, czego

> producent przewidywał. Pytanie tylko czy dla jednej pary lamp, gra jest warta świeczki, bądź

> czy realnym jest załatwienie wszystkiego.

Gadałem z diagnostami tak przez telefon i każdy mi mówił, że jeżeli ta zmiana jest zrobiona z głową i działa to jak trzeba to przegląd podbiją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, LPG pominąłem, zaś co do różnych lamp, to faktycznie od bardzo dawna np. Hella produkowała różne wersje 'wypasione' do Audi i VW, ale Hella je do tych samochodów homologowała. I na przykład w wypadku przyciemnianych tylnych lamp Helli były one homologowane z mocniejszymi żarówkami, bodaj z rynku amerykańskiego - zamiast 5W było 10W, a zamiast 21W było 27W. Stosowanie w nich żarówek "standardowych" było naruszeniem homologacji.

Wiele lat temu mając passata 1.6D napisałem do Wolfsburga pytanie, o radę na temat przekładki na 1.6D. Odpisali mi, że w Niemczech nie ma to sensu ekonomicznego i jak to Niemcy, załączyli gruby wielostronicowy wykaz wszystkiego tego, co trzeba wymienić, żeby po tym przejść TUV. Czyli w skrócie zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy i napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam coś od siebie.

Co byś nie zrobił (czy soczewki w ori lampy z polerowanymi kloszami, czy wstawił lampy od innego auta) to nie będzie to legalne, a nawet jeśli ktoś Ci powie, że tak, to wystarczy, że trafisz na upierdliwego policjanta i dowód poleci.

Co do przeróbki lamp na soczewki, ugryzłem kiedyś temat dosyć poważnie, gadałem i z Drupim i z Glacą. Zacząłem robić swoje własne reflektory. Ja się opierałem na komponentach z Punto II. Docelowo miały być soczewki z Punto II jako mijania i odbłyśniki z Punto II jako drogowe. Od soczewek jako drogowych odwiódł mnie Glaca, bo stwierdził na swoim przykładzie, że nie spełnia to swojego zadania. Możnaby wstawić oczywiście jakieś soczewki dalekosiężne.

Kompletu z Audi A6 nie zmieścisz w obudowę Uniakową. Nie ma szans. Jak położysz na stole obok siebie obie lampy to zrozumiesz. Reflektor z A6 jest dużo większy.

Ja osobiście poległem podczas prób zrobienia regulacji wysokości, gdyż cały mechanizm z Uno jest trochę zbyt delikatny do trzymania soczewki i dodatkowo jeszcze odbłyśnika.

Kolejną sprawą jest polerowanie kloszy. Zacząłem, nie skończyłem, ale mogę Ci powiedzieć, że samemu raczej nie ma się co zabierać, bo wątpię by starczyło Ci cierpliwości. Z kolei firmy które to robią życzą sobie mniej więcej po 100zł od sztuki wypolerowanego klosza.

Doliczając do tego koszt soczewek, odbłyśników i ogólnie materiałów kwota robi się zawrotna, ale jeśli czujesz się na siłach i chcesz...to kontaktuj się na pw. grinser006.gif

Ale szczerze wg mnie, lepiej zainwestować w komplet halogenów dalekosiężnych renomowanej firmy i wrzucić je za grill jak miał to zrobione Tvardy, przykręcić do zderzaka jak w rajdówce, Tschoob tak miał i Triski chyba, albo zrobić coś a'la Subaru Impreza jak kiedyś miał to Honza z kibelrury. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i ja dodam coś od siebie.

> Co byś nie zrobił (czy soczewki w ori lampy z polerowanymi kloszami, czy wstawił lampy od innego

> auta) to nie będzie to legalne, a nawet jeśli ktoś Ci powie, że tak, to wystarczy, że trafisz

> na upierdliwego policjanta i dowód poleci.

> Co do przeróbki lamp na soczewki, ugryzłem kiedyś temat dosyć poważnie, gadałem i z Drupim i z

> Glacą. Zacząłem robić swoje własne reflektory. Ja się opierałem na komponentach z Punto II.

> Docelowo miały być soczewki z Punto II jako mijania i odbłyśniki z Punto II jako drogowe. Od

> soczewek jako drogowych odwiódł mnie Glaca, bo stwierdził na swoim przykładzie, że nie spełnia

> to swojego zadania. Możnaby wstawić oczywiście jakieś soczewki dalekosiężne.

> Kompletu z Audi A6 nie zmieścisz w obudowę Uniakową. Nie ma szans. Jak położysz na stole obok

> siebie obie lampy to zrozumiesz. Reflektor z A6 jest dużo większy.

> Ja osobiście poległem podczas prób zrobienia regulacji wysokości, gdyż cały mechanizm z Uno jest

> trochę zbyt delikatny do trzymania soczewki i dodatkowo jeszcze odbłyśnika.

> Kolejną sprawą jest polerowanie kloszy. Zacząłem, nie skończyłem, ale mogę Ci powiedzieć, że samemu

> raczej nie ma się co zabierać, bo wątpię by starczyło Ci cierpliwości. Z kolei firmy które to

> robią życzą sobie mniej więcej po 100zł od sztuki wypolerowanego klosza.

> Doliczając do tego koszt soczewek, odbłyśników i ogólnie materiałów kwota robi się zawrotna, ale

> jeśli czujesz się na siłach i chcesz...to kontaktuj się na pw.

> Ale szczerze wg mnie, lepiej zainwestować w komplet halogenów dalekosiężnych renomowanej firmy i

> wrzucić je za grill jak miał to zrobione Tvardy, przykręcić do zderzaka jak w rajdówce,

> Tschoob tak miał i Triski chyba, albo zrobić coś a'la Subaru Impreza jak kiedyś miał to Honza

> z kibelrury.

No ale na takich sobie nie pojeżdżę normalnie na autostradzie czy coś - czyli tam gdzie ja jeżdżę najczęściej smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie będzie ruchu, tzn aut z przeciwka i przed Tobą t czemu nie?

A no właśnie... Mnie interesuje coś, co pozwoli mi po prostu oświecić drogę. Coś tam poprawiłem, pokombinowałem, no jest przystępnie, ale w dalszym ciągu d**** nie urywa. Nic - skończę licznik to zajmę się lampami wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A no właśnie... Mnie interesuje coś, co pozwoli mi po prostu oświecić drogę. Coś tam poprawiłem,

> pokombinowałem, no jest przystępnie, ale w dalszym ciągu d**** nie urywa. Nic - skończę

> licznik to zajmę się lampami .

Brat ostatnio sobie do passata wstawił 'zamienniki' żarówek oparte na diodach cree - światła dają znacznie więcej (po 3200 lm na stronę) - testowane na nowych reflektorach.

Barwa światła czysta biała, a obostrzeń prawnych chyba mniej niż dla xenonów - po prostu założyć i jeździć smile.gif

(zdaje się, że mają symbole od homologacji, choć w kwestiach prawnych lepiej niech spece się wypowiedzą) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brat ostatnio sobie do passata wstawił 'zamienniki' żarówek oparte na diodach cree - światła dają

> znacznie więcej (po 3200 lm na stronę) - testowane na nowych reflektorach.

Możesz zarzucić jakimś linkiem albo nazwą producenta i modelem tych żarówek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz zarzucić jakimś linkiem albo nazwą producenta i modelem tych żarówek ?

Proszę - brat kupił zestaw od tego sprzedającego link, tylko nowszej generacji (trochę solidniej wykonane i z osłoniętym wiatraczkiem), które mają dawać po 3200 lm/szt. (j.w.). Świecą bardzo ładnie, linia odcięcia jak w zwykłych żarówkach, a światła więcej 270635636-JUMP2.gif Z rozmowy telefonicznej wynika, że H4 nowszej generacji mają się pojawić

za jakieś 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w kwestiach prawnych.... nielegalne... nawet jak mają homologację to lampy nie mają pod takie

> źródło światła ;p

Ale w Polskim prawie chyba nie ma żadnych zapisów na temat świateł LED (w przeciwieństwie do ksenonów, np. spryskiwacze reflektorów, samopoziomowanie, etc.), a skoro da się je ustawić jak zwykłe żarówki i mają normalną linięodcięcia to nie powinno być raczej problemów. zlosnik.gif

Tak jak Majkiel pisał o LPG, można wyjść z założenia, że pojazd ma homologacją na dany rodzaj paliwa, a modyfikacja narusza jej warunki, więc czy przy światłach nie jest podobnie? confused.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w Polskim prawie chyba nie ma żadnych zapisów na temat świateł LED (w przeciwieństwie do

> ksenonów, np. spryskiwacze reflektorów, samopoziomowanie, etc.), a skoro da się je ustawić jak

> zwykłe żarówki i mają normalną linięodcięcia to nie powinno być raczej problemów.

> Tak jak Majkiel pisał o LPG, można wyjść z założenia, że pojazd ma homologacją na dany rodzaj

> paliwa, a modyfikacja narusza jej warunki, więc czy przy światłach nie jest podobnie?

Tak tak, oczywiście wytłumaczysz to w trakcie kontroli policial.gif albo na badaniu technicznym grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę - brat kupił zestaw od tego sprzedającego link, tylko nowszej generacji (trochę solidniej

> wykonane i z osłoniętym wiatraczkiem), które mają dawać po 3200 lm/szt. (j.w.). Świecą bardzo

> ładnie, linia odcięcia jak w zwykłych żarówkach, a światła więcej Z rozmowy telefonicznej

> wynika, że H4 nowszej generacji mają się pojawić

> za jakieś 2 tygodnie.

Jaka lampa jest w Paśniku? Gładkie szkło? Bo jestem bardzo ciekaw, jak będzie rozkładał się ten ultra biały strumień światła w przypadku ryflowanego szkła w Uno devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale w Polskim prawie chyba nie ma żadnych zapisów na temat świateł LED (w przeciwieństwie do

> ksenonów, np. spryskiwacze reflektorów, samopoziomowanie, etc.), a skoro da się je ustawić jak

> zwykłe żarówki i mają normalną linięodcięcia to nie powinno być raczej problemów.

> Tak jak Majkiel pisał o LPG, można wyjść z założenia, że pojazd ma homologacją na dany rodzaj

> paliwa, a modyfikacja narusza jej warunki, więc czy przy światłach nie jest podobnie?

No to jeszcze raz. Żeby pojazd jako całość miał ważną homologację, musi zawierać podstawowe elementy (światła się do nich zaliczają) także spełniające wymogi homologacji.

Żeby element spełniał wymogi homologacji (czyli był 'ważny'), to jeżeli jest homologowany łącznie z innymi elementami, musi zawierać je, a nie inne elementy.

To z jakimi źródłami światła jest homologowany, jest oznakowane na szkle. Np. H4 oznacza, że jest dopuszczony do użytku z dwuwłóknowymi żarówkami halogenowymi z kołnierzem, które są dokładnie zdefiniowane.

Żarówką H4 nie będzie inne źródło światła, choćby nawet Chińczyk na nim w pięciu miejscach umieścił napis H4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to mam jeszcze prośbę czy może ktoś wrzucić jakiś scan wyciągu ze świadectwa homologacji? (nie wiem czy były różne, w zależności od wersji, więc najlepiej uno 45S, ale inne też mogą być.) Chętnie bym poczytał, a jak kupowałem od poprzedniego właściciela to nie dostałem takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, to mam jeszcze prośbę czy może ktoś wrzucić jakiś scan wyciągu ze świadectwa homologacji? (nie

> wiem czy były różne, w zależności od wersji, więc najlepiej uno 45S, ale inne też mogą być.)

> Chętnie bym poczytał, a jak kupowałem od poprzedniego właściciela to nie dostałem takiego.

Nie jest to dokument wydawany nabywcom samochodów, przynajmniej kiedyś nie był.

Poza tym - zaświadczenie, że pojazd posiada homologację, to może być jedna strona. Ale załączniki szczegółowe do niej to pewnie tysiące stron wykazów części i badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to dokument wydawany nabywcom samochodów, przynajmniej kiedyś nie był.

> Poza tym - zaświadczenie, że pojazd posiada homologację, to może być jedna strona. Ale załączniki

> szczegółowe do niej to pewnie tysiące stron wykazów części i badań.

Chodzi mi o sam wyciąg (to chyba ze 2 kartki są tylko). Wiem że np. Daewoo dawało klientom wyciąg, dlatego pytam, bo może ktoś ma grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o sam wyciąg (to chyba ze 2 kartki są tylko). Wiem że np. Daewoo dawało klientom wyciąg,

> dlatego pytam, bo może ktoś ma

W wyciągu raczej nie znajdziesz info o żarówkach w reflektorach, mam w pracy świadectwo homologacji WE od dwóch aut z 2013/2014 roku, mogę sprawdzić ale to dopiero we środę zlosnik.gif

Ps. Co byś nie wsadził, jak nie będzie H4 tak jak Lucek pisze, to dowód prawdopodobnie poleci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wyciągu raczej nie znajdziesz info o żarówkach w reflektorach, mam w pracy świadectwo homologacji

> WE od dwóch aut z 2013/2014 roku, mogę sprawdzić ale to dopiero we środę

> Ps. Co byś nie wsadził, jak nie będzie H4 tak jak Lucek pisze, to dowód prawdopodobnie poleci

Do tego świadectwa chcę zajrzeć z czystej ciekawości - nie zagłębiając się dalej w kwestie oświetlenia, tylko ogólnie poczytać 270751858-jezyk.gif

A odpowiadając na wcześniejsze pytanie: tak, Pasek ma gładkie szkła reflektorów. A ja na razie jeżdżę na zwykłych H4 i jest dobrze smile.gif

288044527-1233975_DSC_0140.JPG

post-156949-14352526911549_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.