Skocz do zawartości

Skrzynia automatyczna w "malych" Citroenach


krox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Powoli zaczyna sie rozgladac nad malym autem dla ojca. (Citroen C3)

W ogloszeniach sa automaty/polautomaty z lopatkami /bez lopatek.

Nie mialem nigdy doczynienia z automatami.

Kto ma, mial lub zna zalety-wady niech naswietli temat bo nie wiem czy pchac sie w cos takiego. (Dodam ze ojciec nigdy nie jezdzil automatem a auto ma byc raczej z rocznikow 2005 i wyzej (do 15000pln)).

Prosze o wszelkie opinie na temat takich skrzyn i ich wspolpracy z roznymi silnikami (takze LPG).

Kumpel ostatnio kupil C4 Picasso automat z lopatkami i jakies problemy mu sie pojawily (wchodzi czasami w tryb serwisowy - komp pokazal ze cos z wybierakiem). Gdzies widzialem tez ogloszenie ze wsteczny nie wchodzi.

Z gory dziekuje za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważył bym się tylko z małym przebiegiem. Skrzynię zrobotyzowaną od automatu w Citroenach i Peugeotach odróżnisz po tym że ta pierwsza ma na wybieraku RNAM a ta druga klasyczne PRNDM. Nie pamiętam jak było w najstarszych Sensodrive - tego nie jestem pewny.

Dla kierowcy wielkiej różnicy nie ma - brak pedału sprzęgła i wajchować dźwignią nie trzeba, w zrobotyzowanej jeździsz na A, a w automacie na D.

Ogólnie roboty pracują mniej płynnie od automatów szczególnie to widać pod obciążeniem, ale większym problemem jest to że mało kto to ogarnia w razie problemów. Ale zalety też są: niższe zużycie paliwa od automatów i jeśli się trafi na kumaty warsztat to niższe koszty napraw bo konstrukcja jest prosta.

Roboty w starszym wieku i o dużym przebiegu cierpią też czasem na awarie siłowników wykonawczych i tutaj jest potrzebne albo ASO za worek złota, albo trudny do znalezienia serwis alternatywny. Poza tym co 40-80 tys km km trzeba przyuczać sterownik do punktu stycznego sprzęgła, bo jest tam klasyczne sprzęgło z tarczą i dociskiem, ale to 1 roboczogodzina więc da się przeżyć.

Sam kupuję auto z robotem ETG, ale będzie nowe. Auto stare z taką skrzynią bym się odważył tylko pod warunkiem małego przebiegu i gruntownego prześwietlenia w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odważył bym się tylko z małym przebiegiem. Skrzynię zrobotyzowaną od automatu w Citroenach i

> Peugeotach odróżnisz po tym że ta pierwsza ma na wybieraku RNAM a ta druga klasyczne PRNDM.

> Nie pamiętam jak było w najstarszych Sensodrive - tego nie jestem pewny.

> Dla kierowcy wielkiej różnicy nie ma - brak pedału sprzęgła i wajchować dźwignią nie trzeba, w

> zrobotyzowanej jeździsz na A, a w automacie na D.

> Ogólnie roboty pracują mniej płynnie od automatów szczególnie to widać pod obciążeniem, ale

> większym problemem jest to że mało kto to ogarnia w razie problemów. Ale zalety też są: niższe

> zużycie paliwa od automatów i jeśli się trafi na kumaty warsztat to niższe koszty napraw bo

> konstrukcja jest prosta.

> Roboty w starszym wieku i o dużym przebiegu cierpią też czasem na awarie siłowników wykonawczych i

> tutaj jest potrzebne albo ASO za worek złota, albo trudny do znalezienia serwis alternatywny.

> Poza tym co 40-80 tys km km trzeba przyuczać sterownik do punktu stycznego sprzęgła, bo jest

> tam klasyczne sprzęgło z tarczą i dociskiem, ale to 1 roboczogodzina więc da się przeżyć.

> Sam kupuję auto z robotem ETG, ale będzie nowe. Auto stare z taką skrzynią bym się odważył tylko

> pod warunkiem małego przebiegu i gruntownego prześwietlenia w ASO.

Temat jest o MAŁYCH citroenach, a w małych - C3 - jest tylko robot SENSODRIVE, rodzący swoim właścicielom dosyć dużo problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam C3 z sensodrive.

Jeździ to prawie jak każdy automat, czyli nie masz sprzęgła i nie trzeba wahlować wajchą. Łopatki to bajer smile.gif który użyłem kilka razy do zabawy, ale normalnie jeżdżę w trybie auto. Prawie jak - bo jeździ to mniej gładko niż normalny automat, tak jak kolega napisał - zwłaszcza pod obciążeniem. Jednak ogólnie jeździ się tym dosyć przyjemnie - żonka lubi to autko, przy czym ona nie wie co znaczy "przycisnąć" i ona nie ma tego problemu. Ja również lubię nim pomykać, bo siedzi się wygodnie, kierownica nie jest z kubków od herbaty o średnicy słomki z McD, fotele mają osobne podłokietniki itp, itd. Po prostu wygodne, małe autko.

Jednak faktycznie sprzęt nie jest bezawaryjny, a znalezienie serwisu który się na tym zna, nie jest łatwe. Jak napisano, co jakiś czas (u nas było to w okolicach 100kkm) trzeba przeprowadzić proces adaptacji i serwisu skrzyni. Inaczej, co jakiś czas (z czasem się to nasila) auto staje w czasie jazdy i nie chce zmieniać biegów. Przechodzi po kilku/kilunastu minutach, pomaga odłączenie akumulatora, laweta nie jest potrzebna, ale jest to oczywiście wkurzające i nie do przyjęcia.

U nas serwis był w sierpniu. Od tamtej pory sytuacja się niestety raz powtórzyła. Samochód był na powtórnym sprawdzeniu, ale na razie komp nic nie pokazał. Zobaczymy, jak będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat jest o MAŁYCH citroenach, a w małych - C3 - jest tylko robot SENSODRIVE, rodzący swoim

> właścicielom dosyć dużo problemów

no to teraz wytłumacz czym się różni ta skrzynia:

288043359-C32555499_6.jpg

od tej:

288043359-C32418689_19.jpg

post-22401-14352526903071_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to teraz wytłumacz czym się różni ta skrzynia:

> od tej:

Mój błąd smile.gif

Pierwsza to SensoDrive (czyli cyborg) druga to AL4 (prawdziwa BVA) ale spotkać ją na rynku aut używanych graniczy z cudem. Była dużo droższa co odbiło się na popularności rozwiązania wśród kupujących smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.