Jump to content

Skrzynia automatyczna w "malych" Citroenach


krox
 Share

Recommended Posts

Witam.

Powoli zaczyna sie rozgladac nad malym autem dla ojca. (Citroen C3)

W ogloszeniach sa automaty/polautomaty z lopatkami /bez lopatek.

Nie mialem nigdy doczynienia z automatami.

Kto ma, mial lub zna zalety-wady niech naswietli temat bo nie wiem czy pchac sie w cos takiego. (Dodam ze ojciec nigdy nie jezdzil automatem a auto ma byc raczej z rocznikow 2005 i wyzej (do 15000pln)).

Prosze o wszelkie opinie na temat takich skrzyn i ich wspolpracy z roznymi silnikami (takze LPG).

Kumpel ostatnio kupil C4 Picasso automat z lopatkami i jakies problemy mu sie pojawily (wchodzi czasami w tryb serwisowy - komp pokazal ze cos z wybierakiem). Gdzies widzialem tez ogloszenie ze wsteczny nie wchodzi.

Z gory dziekuje za wszelkie info.

Link to comment
Share on other sites

Odważył bym się tylko z małym przebiegiem. Skrzynię zrobotyzowaną od automatu w Citroenach i Peugeotach odróżnisz po tym że ta pierwsza ma na wybieraku RNAM a ta druga klasyczne PRNDM. Nie pamiętam jak było w najstarszych Sensodrive - tego nie jestem pewny.

Dla kierowcy wielkiej różnicy nie ma - brak pedału sprzęgła i wajchować dźwignią nie trzeba, w zrobotyzowanej jeździsz na A, a w automacie na D.

Ogólnie roboty pracują mniej płynnie od automatów szczególnie to widać pod obciążeniem, ale większym problemem jest to że mało kto to ogarnia w razie problemów. Ale zalety też są: niższe zużycie paliwa od automatów i jeśli się trafi na kumaty warsztat to niższe koszty napraw bo konstrukcja jest prosta.

Roboty w starszym wieku i o dużym przebiegu cierpią też czasem na awarie siłowników wykonawczych i tutaj jest potrzebne albo ASO za worek złota, albo trudny do znalezienia serwis alternatywny. Poza tym co 40-80 tys km km trzeba przyuczać sterownik do punktu stycznego sprzęgła, bo jest tam klasyczne sprzęgło z tarczą i dociskiem, ale to 1 roboczogodzina więc da się przeżyć.

Sam kupuję auto z robotem ETG, ale będzie nowe. Auto stare z taką skrzynią bym się odważył tylko pod warunkiem małego przebiegu i gruntownego prześwietlenia w ASO.

Link to comment
Share on other sites

> Odważył bym się tylko z małym przebiegiem. Skrzynię zrobotyzowaną od automatu w Citroenach i

> Peugeotach odróżnisz po tym że ta pierwsza ma na wybieraku RNAM a ta druga klasyczne PRNDM.

> Nie pamiętam jak było w najstarszych Sensodrive - tego nie jestem pewny.

> Dla kierowcy wielkiej różnicy nie ma - brak pedału sprzęgła i wajchować dźwignią nie trzeba, w

> zrobotyzowanej jeździsz na A, a w automacie na D.

> Ogólnie roboty pracują mniej płynnie od automatów szczególnie to widać pod obciążeniem, ale

> większym problemem jest to że mało kto to ogarnia w razie problemów. Ale zalety też są: niższe

> zużycie paliwa od automatów i jeśli się trafi na kumaty warsztat to niższe koszty napraw bo

> konstrukcja jest prosta.

> Roboty w starszym wieku i o dużym przebiegu cierpią też czasem na awarie siłowników wykonawczych i

> tutaj jest potrzebne albo ASO za worek złota, albo trudny do znalezienia serwis alternatywny.

> Poza tym co 40-80 tys km km trzeba przyuczać sterownik do punktu stycznego sprzęgła, bo jest

> tam klasyczne sprzęgło z tarczą i dociskiem, ale to 1 roboczogodzina więc da się przeżyć.

> Sam kupuję auto z robotem ETG, ale będzie nowe. Auto stare z taką skrzynią bym się odważył tylko

> pod warunkiem małego przebiegu i gruntownego prześwietlenia w ASO.

Temat jest o MAŁYCH citroenach, a w małych - C3 - jest tylko robot SENSODRIVE, rodzący swoim właścicielom dosyć dużo problemów

Link to comment
Share on other sites

Ja mam C3 z sensodrive.

Jeździ to prawie jak każdy automat, czyli nie masz sprzęgła i nie trzeba wahlować wajchą. Łopatki to bajer smile.gif który użyłem kilka razy do zabawy, ale normalnie jeżdżę w trybie auto. Prawie jak - bo jeździ to mniej gładko niż normalny automat, tak jak kolega napisał - zwłaszcza pod obciążeniem. Jednak ogólnie jeździ się tym dosyć przyjemnie - żonka lubi to autko, przy czym ona nie wie co znaczy "przycisnąć" i ona nie ma tego problemu. Ja również lubię nim pomykać, bo siedzi się wygodnie, kierownica nie jest z kubków od herbaty o średnicy słomki z McD, fotele mają osobne podłokietniki itp, itd. Po prostu wygodne, małe autko.

Jednak faktycznie sprzęt nie jest bezawaryjny, a znalezienie serwisu który się na tym zna, nie jest łatwe. Jak napisano, co jakiś czas (u nas było to w okolicach 100kkm) trzeba przeprowadzić proces adaptacji i serwisu skrzyni. Inaczej, co jakiś czas (z czasem się to nasila) auto staje w czasie jazdy i nie chce zmieniać biegów. Przechodzi po kilku/kilunastu minutach, pomaga odłączenie akumulatora, laweta nie jest potrzebna, ale jest to oczywiście wkurzające i nie do przyjęcia.

U nas serwis był w sierpniu. Od tamtej pory sytuacja się niestety raz powtórzyła. Samochód był na powtórnym sprawdzeniu, ale na razie komp nic nie pokazał. Zobaczymy, jak będzie dalej.

Link to comment
Share on other sites

> Temat jest o MAŁYCH citroenach, a w małych - C3 - jest tylko robot SENSODRIVE, rodzący swoim

> właścicielom dosyć dużo problemów

no to teraz wytłumacz czym się różni ta skrzynia:

288043359-C32555499_6.jpg

od tej:

288043359-C32418689_19.jpg

post-22401-14352526903071_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

> no to teraz wytłumacz czym się różni ta skrzynia:

> od tej:

Mój błąd smile.gif

Pierwsza to SensoDrive (czyli cyborg) druga to AL4 (prawdziwa BVA) ale spotkać ją na rynku aut używanych graniczy z cudem. Była dużo droższa co odbiło się na popularności rozwiązania wśród kupujących smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.