Skocz do zawartości

E46 2.0d 150KM - poproszę o opinie...


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

tak na szybko z sieci

Quote:

Na tytuł jednego z najbardziej problematycznych silników BMW zasługuje turbodiesel M47 (1998 ‒ 2006). Przy niskich przebiegach motor zachwyca możliwościami, wysoką kulturą pracy oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Im bardziej wyeksploatowany, tym bardziej potrafi zniechęcić użytkownika pojazdu. Źródeł problemów jest kilka. W starszych M47 D20 (1998 ‒ 2002) dostarcza ich pompa wtryskowa. W udoskonalonych M47TU D20 (2001 ‒ 2004) z Common Railem zawodzą wtryskiwacze oraz klapy w układzie dolotowym, które regulują przepływem powietrza. Wyrwane z mocowania elementy mogą doprowadzić do uszkodzenia tłoka, cylindra, głowicy, zaworów, a nawet turbosprężarki. Ponadto użytkownik BMW z dwulitrowym turbodieslem musi przygotować się na awarie dwumasowych kół zamachowych, w nowszych autach także na konieczność wymiany zapchanego filtra cząstek stałych. Najbardziej kosztowna jest naprawa pękniętego wału korbowego, do czego najczęściej prowadzi jazda z uszkodzonym kołem zamachowym.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak na szybko z sieci

> Quote:

> Na tytuł jednego z najbardziej problematycznych silników BMW zasługuje turbodiesel M47 (1998

> ‒ 2006). Przy niskich przebiegach motor zachwyca możliwościami, wysoką kulturą pracy

> oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Im bardziej wyeksploatowany, tym bardziej potrafi

> zniechęcić użytkownika pojazdu. Źródeł problemów jest kilka. W starszych M47 D20 (1998

> ‒ 2002) dostarcza ich pompa wtryskowa. W udoskonalonych M47TU D20 (2001 ‒

> 2004) z Common Railem zawodzą wtryskiwacze oraz klapy w układzie dolotowym, które regulują

> przepływem powietrza. Wyrwane z mocowania elementy mogą doprowadzić do uszkodzenia tłoka,

> cylindra, głowicy, zaworów, a nawet turbosprężarki. Ponadto użytkownik BMW z dwulitrowym

> turbodieslem musi przygotować się na awarie dwumasowych kół zamachowych, w nowszych autach

> także na konieczność wymiany zapchanego filtra cząstek stałych. Najbardziej kosztowna jest

> naprawa pękniętego wału korbowego, do czego najczęściej prowadzi jazda z uszkodzonym kołem

> zamachowym.

To samo można napisać o 90% Diesli z Turbo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego silnika i modelu.

E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym faktycznie pękały wały korbowe i głowice, a silnik jet na CR.

Nie występowały w nim filtry DPF.

Głównym problemem tego silnika są klapki w kolektorze ssącym - lubia się urwac i wpasc do silnika, ale na to jest sposob, bardzo latwy do wykonania i wymagajacy wkladu ok 100 zl smile.gif

silnik jest bardzo dynamiczny i ekonomiczny, szczególnie w trasie.

wtryski wytrzymałe raczej, turbo rowniez.

Mialem 320d e46 i nie mialem na co narzekac, koledzy rowniez maja i wszystko smiga jak trzeba.

Oczywiście przy zakupie musisz dokladnie obejrzec auto a najlepiej wziac kogos z miernikiem lakieru i kablem do diagnostyki.

Niestety blacharsko wiekszosc e46 jest po dzwonie i bezwypadku raczej nie znajdziesz, wiec warto patrzec na to jak bylo to zrobione i na stan mechaniczny.

Jakbys mial jakies konkretne pytania smialo uderzaj na priv, znam to auto na wylot takze chetnie Ci pomoge.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo

> coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego

> silnika i modelu.

> E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym

> faktycznie pękały wały korbowe i głowice,

czy ja wiem, miałem M47 136KM i ani wał korbowy mi nie pękł alni głowica. Pogoniłem przy 217 kkm

a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety blacharsko wiekszosc e46 jest po dzwonie i bezwypadku raczej nie znajdziesz,

no to jestem chyba wyjątkiem smile.gif bo mam e46 z oryginalnym lakierem smile.gif 100 % bezwypadek tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jestem chyba wyjątkiem bo mam e46 z oryginalnym lakierem 100 % bezwypadek

witaj w klubie, jak się szuka okazji to wiadomo że coś z samochodem musi być " nie tak " 270751858-jezyk.gif

ja swojego e46 szukałem kilka miesięcy i kupiłem w DE bezwypadek z pełną historią...

i co? grinser006.gif Da się? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witaj w klubie, jak się szuka okazji to wiadomo że coś z samochodem musi być " nie tak "

> ja swojego e46 szukałem kilka miesięcy i kupiłem w DE bezwypadek z pełną historią...

> i co? Da się?

"raczej nie" nie oznacza ze na 1000% takich nie ma ale to są wyjątki. Ciesze się, że znalazłeś taką sztukę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo

> coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego

> silnika i modelu.

> E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym

> faktycznie pękały wały korbowe i głowice, a silnik jet na CR.

> Nie występowały w nim filtry DPF.

Wszystko jak najbardziej ok, ale są auta z kodem "EU4" co oznacza że m.in. mają DPF i ich turbinka jest sterowana elektronicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.