Jump to content

E46 2.0d 150KM - poproszę o opinie...


Recommended Posts

Proszę o informację na temat silnika w BMW e46 2.0 150KM

Samochód z 2002 roku

Czegoś się szczególnie obawiać w tych silnikach ?

Czy jest tam filtr ala DPF ?

Co oprócz dwumasy i turbiny może się popsuć w tym silniku ?

Link to post
Share on other sites

tak na szybko z sieci

Quote:

Na tytuł jednego z najbardziej problematycznych silników BMW zasługuje turbodiesel M47 (1998 ‒ 2006). Przy niskich przebiegach motor zachwyca możliwościami, wysoką kulturą pracy oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Im bardziej wyeksploatowany, tym bardziej potrafi zniechęcić użytkownika pojazdu. Źródeł problemów jest kilka. W starszych M47 D20 (1998 ‒ 2002) dostarcza ich pompa wtryskowa. W udoskonalonych M47TU D20 (2001 ‒ 2004) z Common Railem zawodzą wtryskiwacze oraz klapy w układzie dolotowym, które regulują przepływem powietrza. Wyrwane z mocowania elementy mogą doprowadzić do uszkodzenia tłoka, cylindra, głowicy, zaworów, a nawet turbosprężarki. Ponadto użytkownik BMW z dwulitrowym turbodieslem musi przygotować się na awarie dwumasowych kół zamachowych, w nowszych autach także na konieczność wymiany zapchanego filtra cząstek stałych. Najbardziej kosztowna jest naprawa pękniętego wału korbowego, do czego najczęściej prowadzi jazda z uszkodzonym kołem zamachowym.


Link to post
Share on other sites

> tak na szybko z sieci

> Quote:

> Na tytuł jednego z najbardziej problematycznych silników BMW zasługuje turbodiesel M47 (1998

> ‒ 2006). Przy niskich przebiegach motor zachwyca możliwościami, wysoką kulturą pracy

> oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Im bardziej wyeksploatowany, tym bardziej potrafi

> zniechęcić użytkownika pojazdu. Źródeł problemów jest kilka. W starszych M47 D20 (1998

> ‒ 2002) dostarcza ich pompa wtryskowa. W udoskonalonych M47TU D20 (2001 ‒

> 2004) z Common Railem zawodzą wtryskiwacze oraz klapy w układzie dolotowym, które regulują

> przepływem powietrza. Wyrwane z mocowania elementy mogą doprowadzić do uszkodzenia tłoka,

> cylindra, głowicy, zaworów, a nawet turbosprężarki. Ponadto użytkownik BMW z dwulitrowym

> turbodieslem musi przygotować się na awarie dwumasowych kół zamachowych, w nowszych autach

> także na konieczność wymiany zapchanego filtra cząstek stałych. Najbardziej kosztowna jest

> naprawa pękniętego wału korbowego, do czego najczęściej prowadzi jazda z uszkodzonym kołem

> zamachowym.

To samo można napisać o 90% Diesli z Turbo smile.gif

Link to post
Share on other sites

Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego silnika i modelu.

E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym faktycznie pękały wały korbowe i głowice, a silnik jet na CR.

Nie występowały w nim filtry DPF.

Głównym problemem tego silnika są klapki w kolektorze ssącym - lubia się urwac i wpasc do silnika, ale na to jest sposob, bardzo latwy do wykonania i wymagajacy wkladu ok 100 zl smile.gif

silnik jest bardzo dynamiczny i ekonomiczny, szczególnie w trasie.

wtryski wytrzymałe raczej, turbo rowniez.

Mialem 320d e46 i nie mialem na co narzekac, koledzy rowniez maja i wszystko smiga jak trzeba.

Oczywiście przy zakupie musisz dokladnie obejrzec auto a najlepiej wziac kogos z miernikiem lakieru i kablem do diagnostyki.

Niestety blacharsko wiekszosc e46 jest po dzwonie i bezwypadku raczej nie znajdziesz, wiec warto patrzec na to jak bylo to zrobione i na stan mechaniczny.

Jakbys mial jakies konkretne pytania smialo uderzaj na priv, znam to auto na wylot takze chetnie Ci pomoge.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

> Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo

> coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego

> silnika i modelu.

> E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym

> faktycznie pękały wały korbowe i głowice,

czy ja wiem, miałem M47 136KM i ani wał korbowy mi nie pękł alni głowica. Pogoniłem przy 217 kkm

a

Link to post
Share on other sites

> Niestety blacharsko wiekszosc e46 jest po dzwonie i bezwypadku raczej nie znajdziesz,

no to jestem chyba wyjątkiem smile.gif bo mam e46 z oryginalnym lakierem smile.gif 100 % bezwypadek tongue.gif

Link to post
Share on other sites

> no to jestem chyba wyjątkiem bo mam e46 z oryginalnym lakierem 100 % bezwypadek

witaj w klubie, jak się szuka okazji to wiadomo że coś z samochodem musi być " nie tak " 270751858-jezyk.gif

ja swojego e46 szukałem kilka miesięcy i kupiłem w DE bezwypadek z pełną historią...

i co? grinser006.gif Da się? smirk.gif

Link to post
Share on other sites

> witaj w klubie, jak się szuka okazji to wiadomo że coś z samochodem musi być " nie tak "

> ja swojego e46 szukałem kilka miesięcy i kupiłem w DE bezwypadek z pełną historią...

> i co? Da się?

"raczej nie" nie oznacza ze na 1000% takich nie ma ale to są wyjątki. Ciesze się, że znalazłeś taką sztukę smile.gif

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

> Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo

> coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego

> silnika i modelu.

> E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym

> faktycznie pękały wały korbowe i głowice, a silnik jet na CR.

> Nie występowały w nim filtry DPF.

Wszystko jak najbardziej ok, ale są auta z kodem "EU4" co oznacza że m.in. mają DPF i ich turbinka jest sterowana elektronicznie

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.