Jump to content
Sign in to follow this  
fiksiu

Broblem ze ściąganiem auta.

Recommended Posts

Hejka.

Piszę tu bo w kąciku cromy ogólnie mało osób.

Dotyczy Cromy 1.9 2006r

A więc.

Zbieżność i kąty ustawiane na przyrządzie podobnym do GTO Laser(precyzja)

NA jedną oś zakładamy przyrządy laserowe a na drugą wieszamy tabliczki z podziałką.

Zbieżność i kąty tył ustawione prawidłowo.

po ustawieniu zbieżności na tabliczkach wychodzi również że koła są osiowo równe w stosunku do przodu.

Podobna sytuacja z przodu.Zbieżność idealna.Kąty są prawidłowe.

W stosunku do tylnej osi też jest równo.

Po takim ustawieniu auto ściąga w prawo i kierownica również ustawia się lekko przekręcona w prawo.

Było tak(od początku jak mam to auto) na starych oponach i teraz jest tak na nowych.

Były już przerzucane z lewej na prawą.

Zawieszenie,końcówki bez luzów.

Sprzężny,amorki nowe.

Auto ściąga bez znaczenia czy przyspieszamy czy nie.

POMÓŻCIE beksa.gifbeksa.gifbeksa.gifbeksa.gifbeksa.gif

bo już nie mam siły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a masz to auto od nowości? Jakieś przygody blacharskie były?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie możesz jechać na geometrię 3D komputerową? Skoro jest krzywo kierownica tzn. że jest źle zbieżność ustawiona. Trochę już geometrii ustawiłem i wiem jak to wygląda. Jedź na pomiar komputerowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam od nowości.

Coś tam na pewno się działo z autem bo jest malowana jedna strona.

Ale wygląda wszystko prosto.

Też ustawiałem trochę geometrii.

Jeśli auto jest krzywe to widać to od razu na osiowości.

Tzn po ustawieniu zbieżności na tylnych tabliczkach rozjeżdżają się punkty.A tu jest wszystko równiutko.

Pewnie że mogę.

Koszt ok 150zł i po ustawieniu prawdopodobnie auto będzie dalej ściągać.

Oprócz tego nic nie wyniknie.

Nie znam nawet za bardzo nikogo kto robi takie coś.

I rzeczywiście się zna na rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki zawias z tyłu?? Znam sytuacji wiele gdzie krzywa belka z tyłu powodowała ściąganie pomimo ustawiania na zero

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jaki zawias z tyłu?? Znam sytuacji wiele gdzie krzywa belka z tyłu powodowała ściąganie pomimo

> ustawiania na zero

wielowachacz.

Wszystko sprawdzone i ustawione zgodnie z wytycznymi.

Nawet dzisiaj próbowałem odchylić tył aby "wyprostowało" auto w czasie jazdy i w ogóle bez efektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra, a ciśnienie w oponach sprawdzałeś? Zmieniałeś felgi na inne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dobra, a ciśnienie w oponach sprawdzałeś? Zmieniałeś felgi na inne?

Nie mam innych felg.

Chociaż wątpię aby felga powodowała ściąganie.

Felgi proste,bicie wychodzi bardzo małe.

A jak napisałem opony(teraz już nowe) były już przekładane stronami co jest jednoznaczne z napompowaniem ich.

Wierzcie mi że dałbym radę poznać niedopompowaną oponę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie mam innych felg.

> Chociaż wątpię aby felga powodowała ściąganie.

> Felgi proste,bicie wychodzi bardzo małe.

> A jak napisałem opony(teraz już nowe) były już przekładane stronami co jest jednoznaczne z

> napompowaniem ich.

> Wierzcie mi że dałbym radę poznać niedopompowaną oponę.

Przypieczony hebel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przypieczony hebel?

Wczoraj wymienione klocki.

Prawy tłoczek chodzi ciężej niż lewy ale nie aż tak aby trzymał-w sobotę plan wyczyścić go porządnie..

Ale hamulec nie trzyma,stare klocki nie były przegrzane ani ta-prawa strona nie była bardziej zużyta.

Tarczę po jeździe testowej są podobnie ciepłe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może jest nie te ET na jednej feldze, sprawdzałeś to czy są 4 jednakowe?

Posyłam ci na PW namiar na sprawdzonego człowieka do którego sam jeżdżę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż felgi oryginalne fiatowskie.Mało prawdopodobne aby felga była inna.Ale jutro sprawdzę,to nie problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli kolego zmieniałaś stronami i dalej było to samo to felgi będą miały te same et

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeżeli kolego zmieniałaś stronami i dalej było to samo to felgi będą miały te same et

Stronami były zmienione same opony bo są kierunkowe.

A czy felgi wtedy trafiały na stare miejsce,trudno powiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy przywiózł Grande Punto z DE po strzale prawy przód.

Blacharsko zrobili na igłę, zawias, wachacze zmienione, zbierznosc ustawiona a auto sciagalo w prawo. Jeździli i robili z tym cuda i wychodzilo za kazdym razem ze wszystko musi byc ok ale dalej sciagalo.

Przy glupocie odkrylem ze lacznik stabilizatora z prawej strony jest krótszy od lewego. Okazało sie ze wypuścili do tego Punto kilka rodzaji łącznikow i ten ktory założyli był krótszy chyba o 1,5cm przez co auto ciaglo z jednej strony w dol i na prawo. . Wymienili na takie same i auto jedzie jak po sznurku grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ładny numer z tym łącznikiem. Na praktykach w Carservisie po kilku dniach walki przypadkiem odkryliśmy (praktykanciki) przyczynę sciągania CCS (dream car na tamte czasy ) otóż felgi trzy mialy 4,5 J (cala) a jedna 5 J (cali) no i jechało w jedną stronę niestety nie pamiętam gdzie była ta felga i w którą sciągało. Dodam że felgi z zewnątrz niczym się nie różniły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli się poddaje.

Dzisiaj walczyłem na kanale z autem

Zmierzyłem łączniki-takie same.

Wahacze-długość taka sama i wyglądają na proste.

Odległość felgi od wózka-taka sama,czyli et takie same.

Przekosiłem wózek raz w lewo raz w prawo..Praktycznie bez efektu.

Jak ściągał tak ściąga.

Chyba pojadę gdzieś na komputerową geometrię,tylko boję się że tylko ze 150zł pójdzie z dymem-bezcelowo.

Amorki są na pewno proste bo wymieniałem je razem ze sprężynami dwa lata temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Powoli się poddaje.

> Dzisiaj walczyłem na kanale z autem

> Zmierzyłem łączniki-takie same.

> Wahacze-długość taka sama i wyglądają na proste.

> Odległość felgi od wózka-taka sama,czyli et takie same.

> Przekosiłem wózek raz w lewo raz w prawo..Praktycznie bez efektu.

> Jak ściągał tak ściąga.

> Chyba pojadę gdzieś na komputerową geometrię,tylko boję się że tylko ze 150zł pójdzie z

> dymem-bezcelowo.

> Amorki są na pewno proste bo wymieniałem je razem ze sprężynami dwa lata temu.

Jeżeli kierownica nie była nigdy zmieniana / wyciągana to nie ma bata musi być tak ustawiona zbieżność żeby była prosto. Ew policz ile obrotow masz w lewo a ile w prawo wzgledej prostej kierownicy jeżeli jest po równo obrotów a kierwonica jest ze skosa przy prostej jezdzie to ktoś zrobil fuszere nie zbieżność.

Ja nadal utrzymuje że jest źle ustawiona. Ja w swoim SC zawsze jak rozbieram zawias jade do znajomego na zbieznosc robi to na starym sprzecie na lampach a zawsze jest igła. Ostanio po wymianie amorów piszczały opony w zakrecie o okazalo sie ze jest 15/8 rozbierzny boje_sie.gif Ustawione i jest ok.gif

A co to twojego ustawiania to fakt faktem nie bylem nigdy na laserowym ustawieniu ale jakos dziwnie zeby na tylnej osi byla tabliczka a z przodu laser?

Ja miałem ustawiane jak wspomniałem na starym lampowym i tabliczki były przed autem i przed tylnia osia a lampy na przedniej i bylo sprawdzane ile jest wzgledem przodu i ile tyłu. Jeżli miałeś robione jak opisales a np tylnia oś z jakiś tam pododów nieznanych jest krzywa albo rozbieżna to automatycznie przod ustawi sie ujowo zwgledem tyłu? Tak na chłopski rozum... hmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeżeli kierownica nie była nigdy zmieniana / wyciągana to nie ma bata musi być tak ustawiona

> zbieżność żeby była prosto. Ew policz ile obrotow masz w lewo a ile w prawo wzgledej prostej

> kierownicy jeżeli jest po równo obrotów a kierwonica jest ze skosa przy prostej jezdzie to

> ktoś zrobil fuszere nie zbieżność.

> Ja nadal utrzymuje że jest źle ustawiona. Ja w swoim SC zawsze jak rozbieram zawias jade do

> znajomego na zbieznosc robi to na starym sprzecie na lampach a zawsze jest igła. Ostanio po

> wymianie amorów piszczały opony w zakrecie o okazalo sie ze jest 15/8 rozbierzny Ustawione i

> jest

> A co to twojego ustawiania to fakt faktem nie bylem nigdy na laserowym ustawieniu ale jakos dziwnie

> zeby na tylnej osi byla tabliczka a z przodu laser?

> Ja miałem ustawiane jak wspomniałem na starym lampowym i tabliczki były przed autem i przed tylnia

> osia a lampy na przedniej i bylo sprawdzane ile jest wzgledem przodu i ile tyłu. Jeżli miałeś

> robione jak opisales a np tylnia oś z jakiś tam pododów nieznanych jest krzywa albo rozbieżna

> to automatycznie przod ustawi sie ujowo zwgledem tyłu? Tak na chłopski rozum... hmy.

Sam ustawiałem geometrie.

Jeśli auto było proste nigdy nie miałem problemów.

Napisałem na początku że najpierw był robiony tył a potem przód.

Wszystko wychodzi prawidłowo.

Sprawdziłem przed chwilą jeszcze zwrotnice.

Ze wszystkich pomiarów wychodzi że są proste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chyba pojadę gdzieś na komputerową geometrię,tylko boję się że tylko ze 150zł pójdzie z

> dymem-bezcelowo.

Przyjedź do mnie, zbieżność przód 50zł. a komplet z pochyleniem jeśli jest regulacja 70-80zł jak działa regulacja 270751858-jezyk.gif 150zł to cena z kosmosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przyjedź do mnie, zbieżność przód 50zł. a komplet z pochyleniem jeśli jest regulacja 70-80zł jak

> działa regulacja 150zł to cena z kosmosu.

He he trochę daleko do Radomia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w mieście sprawdzenie nic nie kosztuje, płace dopiero jak auto wymaga regulacji, pojedz niech sprawdza na 3d, nie powinni brać za to kasy a przynajmniej dowiesz się czy jest dobrze czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie wiem jak u ciebie ale u mnie w mieście sprawdzenie nic nie kosztuje, płace dopiero jak auto

> wymaga regulacji, pojedz niech sprawdza na 3d, nie powinni brać za to kasy a przynajmniej

> dowiesz się czy jest dobrze czy nie.

Na tą chwilę na pewno jest źle.

Kombinowałem z wózkiem więc na pewno przestawił się trochę przód.

Z tyłem też przeprowadzałem próby więc na pewno nie ustawiłem potem tak jak powinno.

Ale jest szansa że coś nie tak było ze sprzętem na którym było robione.

Bo ustawiłem seicento po wymianie końcówki i wydaje mi się że myszkuje po drodze.

A jeździł wcześniej idealnie.

Może ktoś upuścił głowicę i coś się przestawiło,przekrzywiło nie wiem.

Pod koniec tygodnia podjadę Cromą na komputerowe gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometria

parametr L P

przód

PK -0,56 -1,28

WSZ 2,29 2,58

ZB -0,04 -0,04

tył

PK -1,02 -1,44

ZB 0,06 0,05 sumaryczna 0,11

oprócz kąta WSZ który na lewej stronie jest trochę za mały(Ale różnica między nimi też jest w tolerancji) wszystko w limitach.

Oprócz tego na podniesionym przodzie odpalałem auto i patrzyłem czy czasem wspomaganie nie ciągnie-nic.Kierownica ani drgnie.

Oraz odkręciłem łączniki drążka żeby sprawdzić czy np drążek nie jest krzywy.

Bez łączników auto tak samo ściąga.

Może jeszcze przerzucę koła przód-tył mimo że były zamieniane stronami.

Nie wiem już co sprawdzić??

Myślałem o zwrotnicy ale wizualnie i z ogólnych pomiarów tego co mogłem lewa i prawa strona są takie same.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kąt pochylenia z przodu różnica 36 minut, z tyłu 42 minut. Będzie ściągać, niektóre samochody są mniej lub bardziej wrażliwe na pochylenie. Jak nie wyrównasz pochylenia to zapomnij o dobry prowadzeniu. Nikt mi nie wciśnie, że to nie ma znaczenia. Za dużo miałem takich przypadków ze ściąganiem, żeby tak stwierdzić. Niedawno miałem Subaru(głównie się tym zajmuje) Forestera z różnicą 20 minut z przodu, strasznie uciekał, niebezpiecznie było jeździć. Po ustawieniu samochód jechał idealnie. Dziękuje za uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kąt pochylenia z przodu różnica 36 minut, z tyłu 42 minut. Będzie ściągać, niektóre samochody są

> mniej lub bardziej wrażliwe na pochylenie. Jak nie wyrównasz pochylenia to zapomnij o dobry

> prowadzeniu. Nikt mi nie wciśnie, że to nie ma znaczenia. Za dużo miałem takich przypadków ze

> ściąganiem, żeby tak stwierdzić. Niedawno miałem Subaru(głównie się tym zajmuje) Forestera z

> różnicą 20 minut z przodu, strasznie uciekał, niebezpiecznie było jeździć. Po ustawieniu

> samochód jechał idealnie. Dziękuje za uwagę.

Zgadzam się że kąt będzie doprowadzał do ściągania.

Tylko według źródeł które znalazłem to teoretycznie auto powinno ściągać w LEWO i przez różnicę w kątach jak i przez różnicę w kącie WSZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoria swoją drogą a praktyka swoją. Ja bym sobie teoriami z internetu nie zawracał głowy. Piszę jak jest z własnego doświadczenia, każdym samochód jest inny i różnie będzie reagował. Jeden będzie jechał dobrze przy takich kątach a drugi będzie ściągał w lewo albo w prawo. Nie ma sensu drążyć tematu dalej jeśli nie wyrównasz tych kątów, bo to jest kluczowe. Pacjent to croma, czyli w zasadzie vectra c. Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że na przód można kupić w aso do vectry śruby mimośrodowe, takie jak do subaru. Czyli nie z dużą podkładką mimośrodową tylko z czymś w rodzaju krzywki. Tylko nie wiem na ile jest to wiarygodne info. Kiedyś ktoś mi o tym wspominał, ale nie potwierdziłem tego nigdy. Ewentualnie można dobrać od innego samochodu. A z tyłem trzeba kombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Teoria swoją drogą a praktyka swoją. Ja bym sobie teoriami z internetu nie zawracał głowy. Piszę

> jak jest z własnego doświadczenia, każdym samochód jest inny i różnie będzie reagował. Jeden

> będzie jechał dobrze przy takich kątach a drugi będzie ściągał w lewo albo w prawo. Nie ma

> sensu drążyć tematu dalej jeśli nie wyrównasz tych kątów, bo to jest kluczowe. Pacjent to

> croma, czyli w zasadzie vectra c. Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że na przód można kupić w

> aso do vectry śruby mimośrodowe, takie jak do subaru. Czyli nie z dużą podkładką mimośrodową

> tylko z czymś w rodzaju krzywki. Tylko nie wiem na ile jest to wiarygodne info. Kiedyś ktoś mi

> o tym wspominał, ale nie potwierdziłem tego nigdy. Ewentualnie można dobrać od innego

> samochodu. A z tyłem trzeba kombinować.

Tył to nie problem.Koleś który ustawiał geometrie wciskał mi że śruba jest tak przykręcona że ją urwie.Już mi się nie chciało z nim kłócić bo widziałem że ma olewające podejście.

W sumie przód też nie, poprawię na prawej stronie i już.

Rozwierce jeden otwór w amorze ze 2mm i wystarczy.

W starszych vagach większe otwory to fabryczny sposób na ustawianie kąta.

W pierwszy dzień bez deszczu się za to wezmę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.