Skocz do zawartości

[H] dodatkowy pilot / sterownik centralnego zamka


exen

Rekomendowane odpowiedzi

ha!

W pewnych przypadkach muszę zostawić załączony samochód na chwilę.

Niestety, nie znalazłem sposobu na to aby zamknąć auto z pracującym silnikiem i podejmuję pewne ryzyko spy.gif

W astrze G radziłem sobie drugim kluczykiem. Niestety w H już ta sztuczka nie działa.

Kiedy otworzę drzwi kierowcy aby wysiąść, to odryglowują się wszystkie zamki a dodatkowym kluczykiem mogę zamknąć jedynie drzwi kierowcy - więc lipa oslabiony.gif

Wydumałem już, że podepnę dodatkowy sterownik CZ z aledrogo za ~50zł i będę miał ekstra pilot do zamykania / otwierania. W sumie fajnie ale zapewne będę musiał pół auta rozebrać aby to podłączyć lub w ogóle się nie da bo przecież jest CAN.

Pytanie - znacie jakąś sztuczkę aby za pomocą dwóch oryginalnych kluczy ogarnąć ten temat?

Jeżeli nie, to czy będzie problem z wpięciem sterownikiem? Wstępnie wydumałem, że wpiąłbym się w guzik z konsoli do ryglowania drzwi.

Dzięki za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ha!

> W pewnych przypadkach muszę zostawić załączony samochód na chwilę.

> Jeżeli nie, to czy będzie problem z wpięciem sterownikiem? Wstępnie wydumałem, że wpiąłbym się w

> guzik z konsoli do ryglowania drzwi.

ja bym po prostu znalazł sterownik na pilota, który na chwilę załącza przekaźnik i styki tego przekaźnika wpiąć tak jak piszesz pod przełącznik na konsoli ok.gif

EDIT na schemacie S270.2 to przełącznik na konsoli - jak widać to styk zwierny więc podpiąć równolegle bezpotencjałowy styk zwierny przekaźnika i gotowe ok.gif

A_H_ZVerrigelung_zps238d7def.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym po prostu znalazł sterownik na pilota, który na chwilę załącza przekaźnik i styki tego

> przekaźnika wpiąć tak jak piszesz pod przełącznik na konsoli

> EDIT na schemacie S270.2 to przełącznik na konsoli - jak widać to styk zwierny więc podpiąć

> równolegle bezpotencjałowy styk zwierny przekaźnika i gotowe

Dziękuję Ci za zainteresowanie tematem.

Tak, chyba pójdę w tą stronę. Dopytam nieśmiale tylko, czy potrafisz odczytać z schematów dokąd biegną te przewody z tego włącznika?

Chciałbym wpięcie zrobić gdzieś przy wyjściu z modułu lub przy jakimś złączu o ile jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję Ci za zainteresowanie tematem.

> Tak, chyba pójdę w tą stronę. Dopytam nieśmiale tylko, czy potrafisz odczytać z schematów dokąd

> biegną te przewody z tego włącznika?

> Chciałbym wpięcie zrobić gdzieś przy wyjściu z modułu lub przy jakimś złączu o ile jest to możliwe.

wygląda że ten przewód brązowo-biały o przekroju 0.5mm idzie bezpośrednio z wyłącznika pin 5 do zegarów P3. Łączy on poprzez jakąś wartość rezystancji do masy pin 38 w zegarach. (wnioskuję że "instrument" na schematach oznacza zegary ). Pytanie jaka jest wartość rezystancji w przełączniku?

A-H_ZV_2_zpseee35aec.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to uczynić?

Od strony wewnętrznej na drzwiach, na wysokości zamka masz taki otworek prostokątny wyłozony gumką. Wkładasz tam klucz do oporu aż poczujesz, że coś przeskoczyło.

Jak przeskoczy to zamykasz drzwi i są już nie do otworzenia od zewnatrz (tylne możnaotworzyć tylko od wewnątrz a przednie kluczykiem poprzez zamek)

Jedynie nie wiem, jak to działa (czy działa) przy odpalonym silniku bo nie próbowałem nigdy w takiej sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od strony wewnętrznej na drzwiach, na wysokości zamka masz taki otworek prostokątny wyłozony gumką.

> Wkładasz tam klucz do oporu aż poczujesz, że coś przeskoczyło.

> Jak przeskoczy to zamykasz drzwi i są już nie do otworzenia od zewnatrz (tylne możnaotworzyć tylko

> od wewnątrz a przednie kluczykiem poprzez zamek)

> Jedynie nie wiem, jak to działa (czy działa) przy odpalonym silniku bo nie próbowałem nigdy w

> takiej sytuacji

A z tylnymi nie jest czasem na odwrót?

Natomiast przednie - nie wiem, pierwsze słyszę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z tylnymi nie jest czasem na odwrót?

> Natomiast przednie - nie wiem, pierwsze słyszę....

Wszystkie tak się zamyka, bo jest to zamkniecie na wypadek gdy wyjmujesz aku i nie masz prądu.

Po takim zamknieciu tył otwierasz tylko klamką wewnątrzną, natomiast przod otwierasz poprzez przekrecenie kluczykiem w zamku.

Tak robiłem u siebie i tak to działąło.

EDIT: tak teraz się zastanawiam, czy za bardzo się nie rozpędziłem z tymi przednimi, czy one nie są tylko kluczykiem zamykane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: tak teraz się zastanawiam, czy za bardzo się nie rozpędziłem z tymi przednimi, czy one nie są

> tylko kluczykiem zamykane

Dzrwi kierowcy kluczykiem, prawy przod/tyl i lewy tyl jak pisales, wciskasz grotem kluczyka. Zdaje sie, ze pozostaje problem z klapa bagaznika.

Pamietam, ze cos z tym bagaznikiem kombinowalem jak aku siadl, ale nie pamietam juz co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamietam, ze cos z tym bagaznikiem kombinowalem jak aku siadl, ale nie pamietam juz co.

A co tam jest do kombinowania? Jak aku padnie to zamkniesz bagażnik, ale już go nie otworzysz bo masz tam elektrozamek. Nie ma tam możliwości bez ingerencji trwałego zablokowania przy sprawnym akumulatorze i otwartym c.z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie prościej mechanicznie zamknąć wszystkie drzwi ?

Dobra...

Sterownik już zamówiony. Będzie pilocik dodatkowy.

Cyk otwarte i cyk zamknięte wszystkie drzwi.

Ściągnięcie osłony konsoli środkowej jest naprawdę proste i chwała im za to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co tam jest do kombinowania? Jak aku padnie to zamkniesz bagażnik, ale już go nie otworzysz bo

> masz tam elektrozamek. Nie ma tam możliwości bez ingerencji trwałego zablokowania przy

> sprawnym akumulatorze i otwartym c.z.

No wlasnie elektrozamek bez pradu yikes.gif

Oj przypadkiem nie jest tak, ze jak nie masz pradu to bagaznika nie zamkniesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siłownik służy do zwolnienia blokady, zatrzaśnie się zawsze.

To musze potestowac, bo wydaje mi sie, ze moj nie chcial sie zatrzasnac.

PS. mam roZwiazanie zagadki, w historii tutaj wygrzebalem.

Mialem otwarta klape wyjmujac akumulator i zamknac sie nie dalo potem.

Gdybym wyjmowal aku z zamknieta klapa pozostalaby zamknieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To musze potestowac, bo wydaje mi sie, ze moj nie chcial sie zatrzasnac.

> PS. mam roZwiazanie zagadki, w historii tutaj wygrzebalem.

> Mialem otwarta klape wyjmujac akumulator i zamknac sie nie dalo potem.

> Gdybym wyjmowal aku z zamknieta klapa pozostalaby zamknieta.

hmm... icon_eek.gif

A to sorry - Adam Opel coś musiał wykombinować z tym zamkiem niewiem.gif - zwykle bywało tak, że siłownik zwalniał blokadę hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygląda że ten przewód brązowo-biały o przekroju 0.5mm idzie bezpośrednio z wyłącznika pin 5 do

> zegarów P3. Łączy on poprzez jakąś wartość rezystancji do masy pin 38 w zegarach. (wnioskuję

> że "instrument" na schematach oznacza zegary ). Pytanie jaka jest wartość rezystancji w

> przełączniku?

Rezystor 200k.

Ja chciałem jednak aby dioda w włączniku również sygnalizowała mi, czy aktualnie mam zamknięte, czy otwarte zamki.

Tak więc wlut zrobiłem zaraz za padami włącznika.

Konsolę środkową rozbiera się naprawdę szybko - dwie śruby i reszta to zatrzaski.

post-7518-14352527242129_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rezystor 200k.

> Ja chciałem jednak aby dioda w włączniku również sygnalizowała mi, czy aktualnie mam zamknięte, czy

> otwarte zamki.

> Tak więc wlut zrobiłem zaraz za padami włącznika.

> Konsolę środkową rozbiera się naprawdę szybko - dwie śruby i reszta to zatrzaski.

Rozumiem, że działa? Super ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że działa? Super

Tak, dzięki za naprowadzenie w schemacie cool.gif

Sterowniczek z ładnym pilocikiem dotarł i to był kolejny impuls aby sfinalizować projekt.

Wszystko działa jak należy.

Z pewnością wielu z Was czytających ten temat zastanawiało się po co taka zorganizowana akcja?

Ano. Dużo jeżdżę po mieście swoim dieslem a mówią, że on miasta nie lubi.

Najczęściej poruszam się objazdowo z punktu A->B->C->...->A.

W niektórych przypadkach na taki chwilowy postój a szczególnie, kiedy silnik zrobił dopiero kilkaset metrów i nie zdążył złapać temperatury, szkoda mi go wyłączać, gdyż muszę wysiąść na dosłownie chwilę. Nie chcę mienia swego zostawiać na pastwę losu, więc klikam cyk i idę...

Ponadto co zyskałem dodatkowo:

- turbina - wiadomo, po dynamicznej jeździe należy ją stosownie schłodzić. Po cóż marnować czas na czekanie z zegarkiem w ręku i zastanawianie się, czy już? Tym bardziej, że muszę opuścić pojazd tylko na kilka minut [2-3, może 5]. Mam już to z głowy.

- dpf - cóż, jaki to wynalazek, to wszyscy wiedzą. Jak już się zacznie wypalać, to akurat ja chcę wysiadać, czyli j/w. - mam to z głowy.

- zima = rano zimno - a trzeba czasem z dzieciakiem małym gdzieś jechać albo żona nie dogrzana 270751858-jezyk.gif . Wyjdę chwilę wcześniej na parking przed blok [niestety] odpalam, zamykam i wracam do domu po resztę familii, wózki i inne graty a auto się rozgrzewa i mam to z głowy oink.gif

Mam tylko nadzieję, że kiedyś nie zapomnę, że zostawiłem załączone busted.gif001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ha!

> W pewnych przypadkach muszę zostawić załączony samochód na chwilę.

> Niestety, nie znalazłem sposobu na to aby zamknąć auto z pracującym silnikiem i podejmuję pewne

> ryzyko

a nie mozna przycisnac odpowiedniego przycisku na konsoli, ktory rygluje drzwi i po prostu potem je zamknac? tak glupio wymyslili, ze bez problemu przypadkiem mozna kluczyki zatrzasnac w samochodzie grinser006.gif

w hondzie nie idzie zaryglowac z przyciku drzwi, jesli ktorekolwiek sa otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie mozna przycisnac odpowiedniego przycisku na konsoli, ktory rygluje drzwi i po prostu potem je

> zamknac? tak glupio wymyslili, ze bez problemu przypadkiem mozna kluczyki zatrzasnac w

> samochodzie

> w hondzie nie idzie zaryglowac z przyciku drzwi, jesli ktorekolwiek sa otwarte.

Gdy zamkniesz blokade przyciskiem na konsoli, to przy probie otwarcia drzwi wszystkie zamki zostana odblokowane, a przy otwartych drzwiach przycisk na konsoli nie zablokuje zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.