Skocz do zawartości

Mazda 1.6 120KM vs 160KM


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

> No piszę właśnie - przed liftem też dramat, ale nieco ukryty. Po lifcie został bardziej

> wyeksponowany. Miejmy chociaż nadzieję, ze funkcjonalnie, po lifcie, będzie to lepsze. Bo

> przed, to tragedia.

> mar00ha

No właśnie, czy to nie jest całkiem nowy system multimedialny po lifcie? Własciwie jak miałbym wybierać to wolałbym z tym tabletem, ale wiadomo, gust..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak bylem wczoraj w salonie i mieli tylko 120KM. Dodatkowo chcialbym sedana a tam tylko wersja

> 120KM. Wiec myslalem zeby kupic sedana i zrobic 160. Wiadomo skrzynia inna ale zawsze wiecej

> koni to lepiej.

Kup cos z turbo, bedziesz mial wiecej. zlosnik.gif

Ciekawe w M3 jest spalanie, ale osiagi tylka nie urywaja.

Ponadto automat nadaje sie wylacznie do bardzo spokojnej jazdy, a manual... jest jak plyta winylowa. Fajna, ale na codzien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, czy to nie jest całkiem nowy system multimedialny po lifcie? Własciwie jak miałbym

> wybierać to wolałbym z tym tabletem, ale wiadomo, gust..

GUI wygląda zupełnie inaczej. Ja wolałbym takie, które jest lepsze. zlosnik.gif

Z obecnego systemu multimedialnego zadowolony jestem wyłącznie z nawigacji - TomTom z usługami Live jest naprawdę dobry. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie są różnice w czasach tzw elastyczności, bo sądzę że dla wielu osób czasy wyprzedzania będą

> priorytetowe.

Z racji zupełnie innych przełożeń, żeby porównać wpływ mocy, trzeba zrobić porównanie przyśpieszeń na zasadzie: 160KM - 5 bieg vs 120KM - 4 bieg, oraz 160KM - 6 bieg vs 120KM - 5 bieg. Teoretyczna prędkość maksymalna wynosi:

Dla 4 biegu 160KM - 177km/h, 120KM - 215km/h

Dla 5 biegu 160KM - 217km/h, 120KM - 264km/h

Dla 6 biegu 160KM - 267km/h, 120KM - 325km/h

Biorąc pod uwagę takie same przełożenie na kołach, to obie wersje przyśpieszają identycznie między 80-120km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa jasne.

> Na niskich biegach między 120 a 160KM różnica w odczuciach jest znikoma, a zawalidroga raczej za

> szybko nie jedzie.

Niby tak, ale zawsze tym mocniejszym skończysz manewr wcześniej. Jeśli różnica jest znikoma, to może faktycznie nie warto przepłacać (Dosia wink.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie 1.6? Przecież tam jest 2.0

> Ja jeździłem wersją 120KM i jak dla mnie lipa. Zwykły wolnossący, przymulony silniczek.

> Przyzwyczaiłem się już do turbobenzyn. Wnętrze jest ładne i przyjemne, ale wskaźniki

> przekombinowane, zawieszenie jakieś takie nijakie i gumowe. Samochód nie dla mnie. Porównujesz

> do Leona. W podobnej cenie można mieć 1.4 TSI 125KM w wersji FR, z fajnym twardym i sprężystym

> zawiasem, dużo lepszą elastycznością i mniejszym spalaniem

I grzechoczącym wnętrzem jak ogon grzechotnika. Z tym spalaniem też się rozpędziłeś. Kumpel z pracy, fan seata gdy zmieniał auto bardzo chciał leona fr i po przejażdce zaczął zdecydowanie szukać innego auta. Wybrał Mazdę 3 i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I grzechoczącym wnętrzem jak ogon grzechotnika. Z tym spalaniem też się rozpędziłeś. Kumpel z

> pracy, fan seata gdy zmieniał auto bardzo chciał leona fr i po przejażdce zaczął zdecydowanie

> szukać innego auta. Wybrał Mazdę 3 i sobie chwali.

nie rozpędziłem się ze spalaniem, bo wiadomo że silniki TSI są najoszczędniejsze ze współczesnych małych turbobenzynek. Oczywiście, jak się je ciśnie, to spalą dużo, jak każdy inny. Ze tego co ja kiedyś jeździłem przez trzy dni kolejno mazdą 3 2.0 120KM, Leonem 1.4 TSI 122KM, Focusem 1.6 Ecoboost 150KM, to patrząc na wskazania kompa Leon spalił najmniej. I to nie trochę mniej, ale zmiażdżył spalaniem dwa pozostałe auta. Trasa była w każdym bardzo podobna. Trochę po mieście, autostrada, trochę znowu po mieście. Oczywiście spalanie wyświetlane może się różnić od rzeczywistego, ale znowu nie tak bardzo. Jeśli chodzi o konkrety, to mazda i focus pokazały mi z przejażdżki średnie spalanie identyczne: 8.3l/100 km, a Leon pokazał 6.8 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozpędziłem się ze spalaniem, bo wiadomo że silniki TSI są najoszczędniejsze ze współczesnych

> małych turbobenzynek. Oczywiście, jak się je ciśnie, to spalą dużo, jak każdy inny. Ze tego co

> ja kiedyś jeździłem przez trzy dni kolejno mazdą 3 2.0 120KM, Leonem 1.4 TSI 122KM, Focusem

> 1.6 Ecoboost 150KM, to patrząc na wskazania kompa Leon spalił najmniej. I to nie trochę mniej,

> ale zmiażdżył spalaniem dwa pozostałe auta. Trasa była w każdym bardzo podobna. Trochę po

> mieście, autostrada, trochę znowu po mieście. Oczywiście spalanie wyświetlane może się różnić

> od rzeczywistego, ale znowu nie tak bardzo. Jeśli chodzi o konkrety, to mazda i focus pokazały

> mi z przejażdżki średnie spalanie identyczne: 8.3l/100 km, a Leon pokazał 6.8 l/100 km.

W Leonie masz jeszcze 1.4 140KM z ACT pewnie jeszcze mniej spali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rozpędziłem się ze spalaniem, bo wiadomo że silniki TSI są najoszczędniejsze ze współczesnych

> małych turbobenzynek. Oczywiście, jak się je ciśnie, to spalą dużo, jak każdy inny. Ze tego co

> ja kiedyś jeździłem przez trzy dni kolejno mazdą 3 2.0 120KM, Leonem 1.4 TSI 122KM, Focusem

> 1.6 Ecoboost 150KM, to patrząc na wskazania kompa Leon spalił najmniej. I to nie trochę mniej,

> ale zmiażdżył spalaniem dwa pozostałe auta. Trasa była w każdym bardzo podobna. Trochę po

> mieście, autostrada, trochę znowu po mieście. Oczywiście spalanie wyświetlane może się różnić

> od rzeczywistego, ale znowu nie tak bardzo. Jeśli chodzi o konkrety, to mazda i focus pokazały

> mi z przejażdżki średnie spalanie identyczne: 8.3l/100 km, a Leon pokazał 6.8 l/100 km.

Ostatnie 2 tygodnie jezdzilem Astra 1,4T 120KM i jak dla mnie to ten caly down sizing kompletnie nie ma sensu...

Nie dosc, ze jezdzilo to naprawde marnie, to jeszcze srednie spalanie z 1200km wyszlo prawie 9ltr/100 yikes.gif

Zeby cokoleiek chcialo jechac, to trzeba bylo mocno krecic, podobnie jak zwykle NA...

Co ciekawe auto sugerowalo wrzucenie 6 biegu przy ok 90km/h rotfl.gif

Mozliwe, ze to kwestia sporej nadwagi Opla, ale mimo wszystko bylem mocno rozczarowany.

To juz mniej pali moje 2.0 z poprzedniej epoki, do ktorego wsiadlem z usmiechem na gebie na lotnisku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie 2 tygodnie jezdzilem Astra 1,4T 120KM i jak dla mnie to ten caly down sizing kompletnie

> nie ma sensu...

> Nie dosc, ze jezdzilo to naprawde marnie, to jeszcze srednie spalanie z 1200km wyszlo prawie

> 9ltr/100

> Zeby cokoleiek chcialo jechac, to trzeba bylo mocno krecic, podobnie jak zwykle NA...

> Co ciekawe auto sugerowalo wrzucenie 6 biegu przy ok 90km/h

> Mozliwe, ze to kwestia sporej nadwagi Opla, ale mimo wszystko bylem mocno rozczarowany.

> To juz mniej pali moje 2.0 z poprzedniej epoki, do ktorego wsiadlem z usmiechem na gebie na

> lotnisku

jeżeli wrzucenie 6 biegu przy 90km/h Cię śmieszy, to nie dziwię się, że Ci palił 9l zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie 2 tygodnie jezdzilem Astra 1,4T 120KM i jak dla mnie to ten caly down sizing kompletnie

> nie ma sensu...

> Nie dosc, ze jezdzilo to naprawde marnie, to jeszcze srednie spalanie z 1200km wyszlo prawie

> 9ltr/100

> Zeby cokoleiek chcialo jechac, to trzeba bylo mocno krecic, podobnie jak zwykle NA...

> Co ciekawe auto sugerowalo wrzucenie 6 biegu przy ok 90km/h

> Mozliwe, ze to kwestia sporej nadwagi Opla, ale mimo wszystko bylem mocno rozczarowany.

> To juz mniej pali moje 2.0 z poprzedniej epoki, do ktorego wsiadlem z usmiechem na gebie na

> lotnisku

Cały ten downsizing to pic na wodę. Silnik który ma 120KM musi swoje spalić niezależnie od tego czy to 1,6 NA czy 1.0 turbo czy inna wariacja w temacie osiągnięcia danej mocy. Fizyki nie oszukają choćby mieli się skichać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe auto sugerowalo wrzucenie 6 biegu przy ok 90km/h

> Mozliwe, ze to kwestia sporej nadwagi Opla, ale mimo wszystko bylem mocno rozczarowany.

> To juz mniej pali moje 2.0 z poprzedniej epoki, do ktorego wsiadlem z usmiechem na gebie na

> lotnisku

Służbowy benzynowy Ceed 1.6 sugeruje mi wrzucanie 6tki także w okolicach 80km/h. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 7,5l przy nierównej dosyć dynamicznej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie 2 tygodnie jezdzilem Astra 1,4T 120KM i jak dla mnie to ten caly down sizing kompletnie

> nie ma sensu...

> Nie dosc, ze jezdzilo to naprawde marnie, to jeszcze srednie spalanie z 1200km wyszlo prawie

> 9ltr/100

> Zeby cokoleiek chcialo jechac, to trzeba bylo mocno krecic, podobnie jak zwykle NA...

> Co ciekawe auto sugerowalo wrzucenie 6 biegu przy ok 90km/h

> Mozliwe, ze to kwestia sporej nadwagi Opla, ale mimo wszystko bylem mocno rozczarowany.

> To juz mniej pali moje 2.0 z poprzedniej epoki, do ktorego wsiadlem z usmiechem na gebie na

> lotnisku

Astra ciężka, a silnik nic specjalnego. Przejedź się TSI albo TJET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały ten downsizing to pic na wodę. Silnik który ma 120KM musi swoje spalić niezależnie od tego czy

> to 1,6 NA czy 1.0 turbo czy inna wariacja w temacie osiągnięcia danej mocy. Fizyki nie

> oszukają choćby mieli się skichać.

Nie ogarniasz tego, że oszczędności (moim zdaniem) biorą się głównie z okresów, kiedy tej mocy nie potrzeba - stanie w korkach (mniejsze pojemności - mniejsze tarcia wew. silnika), toczenie się ze stałą prędkością (odłączanie cylindrów w VW podczas spokojnej jazdy) itd.

A jak ktoś ciśnie, to wiadomo, że musi swoje spalić, w końcu moc nie bierze się z niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co w tym dziwnego.Wrzucam 6 przy 80.

Jak masz wystarczajaco momemntu i mocny to nic dziwnego...

Ta Astra wtedy nie reagowala kompletnie na gaz, a byle wzniesienie powodowalo, ze trzeba redukowac.

Ja nie mam sumienia tak jezdzic, bo mam wrazenie, ze za chwile silnik wyskoczy z budy grinser006.gif

Nie dziwne, ze DKZ leca nawet w NoPB przy takiej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo durnowaty "joystick" w

> durnowatym miejscu, schowany za kierownicą...

> mar00ha

widzę, że nie miałeś okazji korzystać z tego rozwiązania na dłuższą metę...

yaWQzIq.jpg

jest bardzo wygodne ok.gif, chociaż i mnie wydawało się na początku, że jest dziwne...

operują palec wskazujący i fax, a nie kciuki oink.gifoink.gifoink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę, że nie miałeś okazji korzystać z tego rozwiązania na dłuższą metę...

> jest bardzo wygodne , chociaż i mnie wydawało się na początku, że jest dziwne...

> operują palec wskazujący i fax, a nie kciuki

No właśnie miałem okazję. Jakieś 5k km przejechałem pugami z tym czymś. facepalm%5B1%5D.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wystarczajaco momemntu i mocny to nic dziwnego...

> Ta Astra wtedy nie reagowala kompletnie na gaz, a byle wzniesienie powodowalo, ze trzeba redukowac.

> Ja nie mam sumienia tak jezdzic, bo mam wrazenie, ze za chwile silnik wyskoczy z budy

> Nie dziwne, ze DKZ leca nawet w NoPB przy takiej jezdzie.

No to odnoś się tylko do Astry a nie do wszystkich innych. We Fiacie 6tka przy 80km/h to żaden wyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to odnoś się tylko do Astry a nie do wszystkich innych. We Fiacie 6tka przy 80km/h to żaden

> wyczyn.

Ile bedzie trwalo przypieszenie na tej 6-ce od 80 do 120km/h?

Bo wg mnie taka jazda jest OK jak masz pod maska V6 czy V8, a nie maly turbodoladowany silnik, gdzie i tak trzeba redukowac zeby to w ogole chcialo jechac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnie 2 tygodnie jezdzilem Astra 1,4T 120KM i jak dla mnie to ten caly down sizing kompletnie

> nie ma sensu...

> Nie dosc, ze jezdzilo to naprawde marnie, to jeszcze srednie spalanie z 1200km wyszlo prawie

> 9ltr/100

Nie downsizing jest bez sensu, tylko ta astra i ten silnik.

Przejedź się nowym 1.4 tsi, to i wrażenia będą inne i spalanie.

Astrą jechałem na jeździe próbnej - nawet całego kółka nie zrobiliśmy i powiedziałem że możemy wracać, bo ten silnik to jakaś porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile bedzie trwalo przypieszenie na tej 6-ce od 80 do 120km/h?

Wydaje mi się, że biegi typu "szóstka" stosowane są do obniżenia spalania przy stałej(!) prędkości a nie po to by wykorzystywać je jako punkt wyjścia do wyprzedzania co cały czas starasz się przekonywać.

Jeśli przez najbliższe kilka kilkanaście minut mam zamiar jechać ze stałą prędkością po równej drodze to dlaczego nie mam włączyć szóstki tylko mam jechać piątką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wystarczajaco momemntu i mocny to nic dziwnego...

Bez szału - NB 1,4 tjet 150 KM, 220 Nm i Pug 5008 THP 156 KM, 240 Nm. Nie ma problemu ok.gif

> Ta Astra wtedy nie reagowala kompletnie na gaz, a byle wzniesienie powodowalo, ze trzeba redukowac.

Moze trudno mi zrozumieć, ponieważ nie jeździłem Astrą z tym silnikiem (w ogóle nie jechałem Astrą J). Dlatego wybieram t benzyne, aby nie mieć takich niespodzianek icon_eek.gif

> Ja nie mam sumienia tak jezdzic, bo mam wrazenie, ze za chwile silnik wyskoczy z budy

> Nie dziwne, ze DKZ leca nawet w NoPB przy takiej jezdzie.

To jakaś dziwna ta Astra, ale ja nie deptam z niskich obrotów, kulam się na wysokich biegach, ale jak trzeba przyspieszyć to jedzie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile bedzie trwalo przypieszenie na tej 6-ce od 80 do 120km/h?

> Bo wg mnie taka jazda jest OK jak masz pod maska V6 czy V8, a nie maly turbodoladowany silnik,

> gdzie i tak trzeba redukowac zeby to w ogole chcialo jechac...

Zdecydowanie szybciej niż w tej Astrze. Porównanie silników tej samej mocy.

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że biegi typu "szóstka" stosowane są do obniżenia spalania przy stałej(!) prędkości

> a nie po to by wykorzystywać je jako punkt wyjścia do wyprzedzania co cały czas starasz się

> przekonywać.

> Jeśli przez najbliższe kilka kilkanaście minut mam zamiar jechać ze stałą prędkością po równej

> drodze to dlaczego nie mam włączyć szóstki tylko mam jechać piątką?

Dokładnie. Po to jest skrzynia. Tylko w tej Astrze to faktycznie dramat jest grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wystarczajaco momemntu i mocny to nic dziwnego...

ale ta moc i moment są potrzebne tylko przez chwilę, żeby przyspieszyć. Nie wiem jak Ty, ale większość czasu jadę ze stałą prędkoscią. Zdarza mi się jechać dłuższyc odcinek np. 70km/h na 6 biegu i to wystarcza do utrzymania prędkości. A jeżeli wystarcza, to po co jechać na wyższych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu dla porownania Mazda 165KM vs Leon 140KM. Moj wniosek? Poniewaz Mazda jest bez turbo trzeba

> redukowac. Szkoda, ze nie podaja czasow z redukcja.

> jakiś tekst

Można jedynie przypuszczać po czasach od 0 do różnych prędkości, że różnice nie są tak spektakularne.

Mimo wszystko silnika bez T już nie chcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można jedynie przypuszczać po czasach od 0 do różnych prędkości, że różnice nie są tak

> spektakularne.

> Mimo wszystko silnika bez T już nie chcę.

No tak ale alternatywy za bardzo nie ma. W moim przypadku albo nowy Focus albo Golf cala reszta mi sie nie podoba albo nie moge sie wygramolic jak z Leona albo jest benzadziejnie twarde zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdecydowanie szybciej niż w tej Astrze. Porównanie silników tej samej mocy.

> jakiś tekst

Konie w Oplach i Koreańcach są mocno przereklamowane smile.gif więc ta Astra punktem odniesienia być nie może.

Jako ciekawostka to Ceed GT 200 konny przyspiesza do 100 km/h jak Giulietta 170 konna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konie w Oplach i Koreańcach są mocno przereklamowane więc ta Astra punktem odniesienia być nie

> może.

> Jako ciekawostka to Ceed GT 200 konny przyspiesza do 100 km/h jak Giulietta 170 konna

Porównaj jeszcze elastyczność a nie tylko sprint do 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu dla porownania Mazda 165KM vs Leon 140KM. Moj wniosek? Poniewaz Mazda jest bez turbo trzeba

> redukowac. Szkoda, ze nie podaja czasow z redukcja.

> jakiś tekst

Jak nie ma, jak jest podane. Pozycja "80-120 mini" to jest właśnie z redukcją. Różnice na poziomie 0,1 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ale alternatywy za bardzo nie ma. W moim przypadku albo nowy Focus albo Golf cala reszta mi

> sie nie podoba albo nie moge sie wygramolic jak z Leona albo jest benzadziejnie twarde

> zawieszenie.

Mazda fajna, jak Ci nie zależy na odpychaniu to bierz Mazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chętnie, ale danych nie mam. Jak masz to podrzuć, bo jeśli o elastyczność idzie to uważam, że tym

> bardziej ciężko będzie Ceedowi.

Nie ma danych, ale poniżej przykład fiesty, która bije w sprincie ceeda, ale w elastyczności wyglada to już inaczej. Pewnie kwestia zestopniowania skrzyni biegów...

Np. Fiest ST 6.9s do 100

Elastyczność 60-100 5.2s. 4 bieg

80-120 9s. 6 bieg

Cee'd. 7.7 do 100

60-100 5,4 4 bieg

80-120 8,8 6 bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.