Michal_O Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 Zastanawiam się nad zakupem Toyoty Auris z silnikiem: 1,6 132 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów KLIK Silnik ten posiada 132 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego... Wiem, wiem... niezbyt sporo! Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. Znalazłem wiele warsztatów zajmujących się chiptuningiem, ale tak naprawdę nie wiem, który wybrać... Polećcie mi jakiś dobry w okolicach Krakowa, Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Zastanawiam się nad zakupem Toyoty Auris z silnikiem: > 1,6 132 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów > KLIK > Silnik ten posiada 132 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego... > Wiem, wiem... niezbyt sporo! > Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. > 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. > Znalazłem wiele warsztatów zajmujących się chiptuningiem, ale tak naprawdę nie wiem, który > wybrać... > Polećcie mi jakiś dobry w okolicach Krakowa, Dzięki! toż to wolnossak... Jeśli silnik nie ma turbo to chipa nie założysz, tzn założysz ale przyrost mocy będzie nieodczuwalny totoalnie bezsensowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Zastanawiam się nad zakupem Toyoty Auris z silnikiem: > 1,6 132 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów > KLIK Od miesiąca jeżdżę Aurisem 1,4 z rocznika 2013 i zastanawiam się kto kupuje tak prymitywne auta. W tym samochodzie nie ma nic z prostej automatyki ułatwiającej życie kierowcy... A rozwiązania ułatwiające życie takie jak składane lusterka są zrobione tak, żeby z nich zbyt często nie korzystać > Silnik ten posiada 132 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego... > Wiem, wiem... niezbyt sporo! > Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. > 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. W wolnossącym silniku taaaki przyrost? > Znalazłem wiele warsztatów zajmujących się chiptuningiem, ale tak naprawdę nie wiem, który > wybrać... Taki w którym uczciwie powiedzą ze nie zrobią takiego programu Poza tym to auto nie nadaje się do szybkiej jazdy. Ale bardzo fajnie gra fabryczne, prymitywne audio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 nie zchipujesz na takim poziomie silnika bez turbo chip polega na mocniejszym dmuchnięciu powietrza do silnika, nie ma turbo, nie ma co zmieniać żeby mocniej dmuchało żeby podnieść trochę moc musiałbyś zmienić dolot, układ wydechowy cały i spróbować to lepiej wystroić kup diesla aurisa i chipuj wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. > 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. W wolnossącym niewiele zyskasz. Ten silnik i tak jest już wysilony. Musisz nauczyć się po prostu redukować biegi, aby mocniej przyspieszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Zastanawiam się nad zakupem Toyoty Auris z silnikiem: > 1,6 132 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów > KLIK > Silnik ten posiada 132 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego... > Wiem, wiem... niezbyt sporo! > Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. > 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. > Znalazłem wiele warsztatów zajmujących się chiptuningiem, ale tak naprawdę nie wiem, który > wybrać... > Polećcie mi jakiś dobry w okolicach Krakowa, Dzięki! 132KM, 6cio biegowa skrzynia, waga 1200-1300kg. Jeśli ten samochód nie jedzie i masz pod noga za mało to znaczy jedynie, że zwyczajnie nie umiesz jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > 132KM, 6cio biegowa skrzynia, waga 1200-1300kg. Jeśli ten samochód nie jedzie i masz pod noga za > mało to znaczy jedynie, że zwyczajnie nie umiesz jeździć. no przeciez wychodzi ok 10 kg na 1KM, czyli normalne, że nie jedzie. do tego wolnossak z takim momentem potęguje to wrażenie. u mnie jest 24 KM więcej, ale tez pewnie i 200 kg więcej do tego turbo - i też nie jedzie zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > 132KM, 6cio biegowa skrzynia, waga 1200-1300kg. Jeśli ten samochód nie jedzie i masz pod noga za > mało to znaczy jedynie, że zwyczajnie nie umiesz jeździć. Niedługo bez 200 KM w kompakcie, nie będzie można bezpiecznie się poruszać. To ogólnie jest dość ciekawe, bo buduje się coraz więcej dróg z kilkoma pasami ruchu w jedną stronę i nie trzeba się już tak spinać, żeby wyprzedzić ciężarówkę. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > no przeciez wychodzi ok 10 kg na 1KM, czyli normalne, że nie jedzie. do tego wolnossak z takim > momentem potęguje to wrażenie. > u mnie jest 24 KM więcej, ale tez pewnie i 200 kg więcej do tego turbo - i też nie jedzie zupełnie. To sprawdź czy hamulce kół nie blokują. 100KM na tonę miałem w każdym samochodzie i śmigałem bez szemrania. Nie było problemów z wyprzedzaniem i innymi manewrami. Obecnie mam 147KM w samochodzie ważącym prawie 1600kg i też spokojnie daje radę, na trasie redukcje z 5 na 4 robie raz na rok może. Nie wiem jak Wy jeździcie, że wam tej mocy brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Nie wiem jak Wy jeździcie, że wam tej mocy brakuje Chyba im się spieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Niedługo bez 200 KM w kompakcie, nie będzie można bezpiecznie się poruszać. > To ogólnie jest dość ciekawe, bo buduje się coraz więcej dróg z kilkoma pasami ruchu w jedną stronę > i nie trzeba się już tak spinać, żeby wyprzedzić ciężarówkę. > dranio Ciekawe jaka jest średnia moc kupowanych w Polsce samochodów osobowych? I jak kształtuje to się w świec ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Zastanawiam się nad zakupem Toyoty Auris z silnikiem: > 1,6 132 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów > KLIK > Silnik ten posiada 132 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego... > Wiem, wiem... niezbyt sporo! > Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. > 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. > Znalazłem wiele warsztatów zajmujących się chiptuningiem, ale tak naprawdę nie wiem, który > wybrać... > Polećcie mi jakiś dobry w okolicach Krakowa, Dzięki! Niestety to benzyna.Sam po przesiadce z diesla długo musiałem się na nowo ,,uczyć'' mieszania biegami.Cudów z tego nie wyciśniesz.Przy moim 2,0 16v i momencie 178 też asfaltu nie zrywa Nie wiem czy warto ryzykować gwarancję bo wyniki mogą być nadal niezbyt spektakularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Chyba im się spieszy Ten samochód ma zdaje się przyspieszenie do setki w okolicach 10s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Ten samochód ma zdaje się przyspieszenie do setki w okolicach 10s. Radzi siebie Jak na 1.6 benzynę jest naprawdę OK. Szóstka jest i fajnie, ale jej stopniowanie jest takie, że przy prędkościach autostradowych silnik i tak ma ponad 3k RPM. Po zmianie z 5 na 6 obroty silnika spadają np z 4k RPM na 3.5 RPM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Radzi siebie > Jak na 1.6 benzynę jest naprawdę OK. > Szóstka jest i fajnie, ale jej stopniowanie jest takie, że przy prędkościach autostradowych silnik > i tak ma ponad 3k RPM. Po zmianie z 5 na 6 obroty silnika spadają np z 4k RPM na 3.5 RPM. Bo przy 3 tyś miał by pewnie za mało mocy, żeby utrzymać 150km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Ten samochód ma zdaje się przyspieszenie do setki w okolicach 10s. Jak widać nie da się jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Jak widać nie da się jeździć Ja bym sobie poradził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Ja bym sobie poradził. Ja sobie radzę w aucie mającym 11s do setki. Ale by sprawnie wyprzedzić ciężarówkę, trzeba redukować do 3. Latem, przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. Więc następne kupię sobie takie, by miało poniżej 10s do setki i lepszy moment obrotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > toż to wolnossak... Może Michał chce uturbić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Ja sobie radzę w aucie mającym 11s do setki. > Ale by sprawnie wyprzedzić ciężarówkę, trzeba redukować do 3. > Latem, przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. > Więc następne kupię sobie takie, by miało poniżej 10s do setki i lepszy moment obrotowy A to chcesz wyprzedzać dynamicznie ciężarówkę jadąca 80km/h na piątym biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Ja sobie radzę w aucie mającym 11s do setki. > Ale by sprawnie wyprzedzić ciężarówkę, trzeba redukować do 3. > Latem, przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. > Więc następne kupię sobie takie, by miało poniżej 10s do setki i lepszy moment obrotowy W takich przypadkach życie nauczyło mnie, że trzeba poczekać. Za kilometr, czy trzy będzie okazja do wyprzedzania bez jakiegoś strasznego spinania się. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > To sprawdź czy hamulce kół nie blokują. nie blokują młode auto. > 100KM na tonę miałem w każdym samochodzie i śmigałem bez szemrania. Nie było problemów z > wyprzedzaniem i innymi manewrami. > Obecnie mam 147KM w samochodzie ważącym prawie 1600kg i też spokojnie daje radę, na trasie redukcje > z 5 na 4 robie raz na rok może. widać jezdzisz za tirami > Nie wiem jak Wy jeździcie, że wam tej mocy brakuje normalnie. 150 KM w segmencie D to takie minimum, do miasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Niedługo bez 200 KM w kompakcie, nie będzie można bezpiecznie się poruszać. jak to niedlugo? przeciez jednostka KM się nie zmienia w czasie 200 KM to takie minimum w trasę dla segmentu D, C wystarczy jakies 180 KM > To ogólnie jest dość ciekawe, bo buduje się coraz więcej dróg z kilkoma pasami ruchu w jedną stronę > i nie trzeba się już tak spinać, żeby wyprzedzić ciężarówkę. > dranio ale dobrze mieć np. 2300-2500 obr przy 150 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > jak to niedlugo? przeciez jednostka KM się nie zmienia w czasie > 200 KM to takie minimum w trasę dla segmentu D, C wystarczy jakies 180 KM Polemizowałbym. > ale dobrze mieć np. 2300-2500 obr przy 150 km/h To chyba da się zrobić odpowiednią charakterystyką silnika, niekoniecznie dużą mocą? dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Polemizowałbym. A polizuj > To chyba da się zrobić odpowiednią charakterystyką silnika, niekoniecznie dużą mocą? no generalnie to mozna zrobic skrzynią ale wtedy to musi juz conieco miec kucy (a co za tym idzie "momętu" nisko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Nie wiem jak Wy jeździcie, że wam tej mocy brakuje Znam kilku takich. Ma 115, 130KM jeden z drugim i jęczą, że tu się nie da jeździć. Ale jak z nimi jechałem to nie stwierdziłem żeby 3krpm któryś przekroczył. No bo przecież wtedy będzie dużo palił. Ja mam 120KM na ok 1200kg i nie narzekam. Czasem trzeba i do 3 zredukować żeby było dynamiczniej. Ale coś za coś, w trasie potrafię zejść do 5,3l/100km ale bez problemu mam 7,5l też. Zależy jak mi się spieszy albo jaki mam nastrój. Po prostu nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka. Zaobserwowałem jeszcze jedno zjawisko. U siebie też, żeby nie było. Po przesiadce z diesla na Pb, musiałem się uczyć jeździć na nowo. Trochę trwało zanim się przekonałem, że auto z benzynowym motorem zaczyna "jechać" tam gdzie diesel "kończy". Sporo ludzi nie potrafi wykorzystać użytecznego zakresu obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > nie zchipujesz na takim poziomie silnika bez turbo > chip polega na mocniejszym dmuchnięciu powietrza do silnika, nie ma turbo, nie ma co zmieniać żeby > mocniej dmuchało > żeby podnieść trochę moc musiałbyś zmienić dolot, układ wydechowy cały i spróbować to lepiej > wystroić > kup diesla aurisa i chipuj wtedy patrz a tutaj magik z allegro ma chipa do 1,6 benzyna 124 KM. klik + 25 KM do wolnossaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > jak to niedlugo? przeciez jednostka KM się nie zmienia w czasie > 200 KM to takie minimum w trasę dla segmentu D, C wystarczy jakies 180 KM Jak się nauczysz jeździć to zmienisz zdanie > ale dobrze mieć np. 2300-2500 obr przy 150 km/h To sobie diesla kup, takiego z 6L pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > patrz > a tutaj magik z allegro ma chipa do 1,6 benzyna 124 KM. > klik + 25 KM do wolnossaka. Quote: 2. Rodzaj: Chipbox analogowyy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Jak się nauczysz jeździć to zmienisz zdanie Im dluzej jezdze tym mniej mi sie chce meczyc mikromocami z mikropojemnosci. Bo po co? Ale jak chcesz tak bardzo nauczać... to chtnie poczytam porady i poznam Twoj skill. Jak wyprzedzasz swoimi 100 km na tone sprawniej niz ktos inny 200ma. > To sobie diesla kup, takiego z 6L pojemności. Diesla? W życiu. Wystarczy ok 200KM z byle 2l benzynowych i dobra skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Im dluzej jezdze tym mniej mi sie chce meczyc mikromocami z mikropojemnosci. Bo po co? Ale jak > chcesz tak bardzo nauczać... to chtnie poczytam porady i poznam Twoj skill. Jak wyprzedzasz > swoimi 100 km na tone sprawniej niz ktos inny 200ma. Jak to jak? Sprawdzam czy coś nie jedzie z przeciwka, patrze w lusterko, włączam kierunek, dodaje gazu i wyprzedam. > Diesla? W życiu. > Wystarczy ok 200KM z byle 2l benzynowych i dobra skrzynia. TAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Jak to jak? Sprawdzam czy coś nie jedzie z przeciwka, patrze w lusterko, włączam kierunek, dodaje > gazu i wyprzedam. ja tez. ale preferując więcej koni zrobię to szybciej > TAK. no to sam se kup 6l diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > ja tez. ale preferując więcej koni zrobię to szybciej Tylko po co? Mnie się nie śpieszy. > no to sam se kup 6l diesla TAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > Tylko po co? Mnie się nie śpieszy. po co? a czemu nie? bo można. bo wygodniej. bo ciszej przy przelotowej. to wszystko nie ma nic wspólnego z "pośpiechem". a skutkiem ubocznym jest sprawniejsza możliwość wyprzedzania np bez redukcji, jak Ty musisz zredukować itp itd. i definitywnie nie jest to kwestia braku umiejętności, którą imputujesz:) to że Tobie wystarczy 20 sekund od 0 do 160, to nie znaczy, że każdy chce tyle czekać. > TAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > po co? a czemu nie? bo można. bo wygodniej. bo ciszej przy przelotowej. > to wszystko nie ma nic wspólnego z "pośpiechem". > a skutkiem ubocznym jest sprawniejsza możliwość wyprzedzania np bez redukcji, jak Ty musisz > zredukować itp itd. > i definitywnie nie jest to kwestia braku umiejętności, którą imputujesz:) to że Tobie wystarczy 20 > sekund od 0 do 160, to nie znaczy, że każdy chce tyle czekać. No i teraz rozumiem. Tylko w tej sytuacji mówienie, że samochód który dysponuje normalną mocą "nie jedzie" jest daleko idąca przesadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > No i teraz rozumiem. no szkoda że tak późno > Tylko w tej sytuacji mówienie, że samochód który dysponuje normalną mocą "nie jedzie" jest daleko > idąca przesadą. przesadą jest pisanie o czyms tak subiektywnym: "a właśnie że jedzie, a Ty nie umiesz jezdzic". nawet jakbym potrafił zmieniąć biegi manualem jak Sobiesław Zasada, i wykorzystać 99% potencjału silnika... to nie zmieniłoby FAKTU, ze z g.... bata nie ukręcisz = katowanie się wolnossącym 1.6 w segmencie C... nie jest niczym przyjemnym i ma swoje wady (obok zalet) imho normalna moc (tj. powiedzmy jeśli wychodzimy ze statystycznej mocy per segment) - nie jedzie (bo jadąc sprawia powyższe "problemy" czy też "niedogodności"). aha i dla pewności: wiesz co znaczy nie jedzie? bo jechać to i maluch jechał. ale chodzi o "jechanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > no szkoda że tak późno > przesadą jest pisanie o czyms tak subiektywnym: "a właśnie że jedzie, a Ty nie umiesz jezdzic". > nawet jakbym potrafił zmieniąć biegi manualem jak Sobiesław Zasada, i wykorzystać 99% > potencjału silnika... to nie zmieniłoby FAKTU, ze z g.... bata nie ukręcisz = katowanie się > wolnossącym 1.6 w segmencie C... nie jest niczym przyjemnym i ma swoje wady (obok zalet) > imho normalna moc (tj. powiedzmy jeśli wychodzimy ze statystycznej mocy per segment) - nie jedzie > (bo jadąc sprawia powyższe "problemy" czy też "niedogodności"). > aha i dla pewności: wiesz co znaczy nie jedzie? bo jechać to i maluch jechał. ale chodzi o > "jechanie" pass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 bez przesady, sporo ludzi nie umie faktycznie jeździć i nie wie do czego służy skrzynia biegów Polonezem kiedyś dojeżdżałem dużo lepsze auta. Na co dzień poruszam się kompaktami z mocą w granicach 100 KM w benzynie i jakoś tragedii nie ma Wiem, że fajnie pedał głębiej wcisnąć i sobie jechać, niż jeszcze dodatkowo wachlować skrzynią ale wtedy trzeba się pogodzić z tym, że pojemność będzie większa i spalanie. Wiele osób wybiera auto patrząc na koszty spalania przez co świadomie skazują się na mniejsze pojemności, a potem płacze, że auto kibel i nie jedzie ale czemu się dziwić jak zmianę biegów co 20 km uznaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2014 > bez przesady, sporo ludzi nie umie faktycznie jeździć i nie wie do czego służy skrzynia biegów > Polonezem kiedyś dojeżdżałem dużo lepsze auta. Na co dzień poruszam się kompaktami z mocą w > granicach 100 KM w benzynie i jakoś tragedii nie ma Wiem, że fajnie pedał głębiej wcisnąć i > sobie jechać, niż jeszcze dodatkowo wachlować skrzynią ale wtedy trzeba się pogodzić z tym, że > pojemność będzie większa i spalanie. ale mnie w tym wątku nie interesuje statystyczny kowalski. Twierdzę że "132 KM w 1.6 w Toyocie nie jedzie". moja dupohamownia mi to powiedziała btw. apropos nie umie jezdzić. ojciec mi opowiadał o klientce której wymieniał co roku sprzęgło. jakies tam punto czy jaris. drugorzędne. głowili się dlaczego, czy może jest jakas inna awaria ma miejsce itp itd. ale potem babkę przywiózł po odbiór auta jej mąż i z rozmowy wynikło - że to nie awaria poprostu (a to były czasy jeszcze ładne kilkanaście lat temu), babka zapinałą 5tkę i jej praktycznie nie zmieniała jadąc. a że do domu ma pod górkę, to jechała sobie na półsprzęgle kawałek. starała się ogólnie minimalizować ilośc ruchów lewarkiem to sobie wymyśliła jazdę inaczej afaik kolejne auto dostała z automatem > Wiele osób wybiera auto patrząc na koszty spalania przez co świadomie skazują się na mniejsze > pojemności, a potem płacze, że auto kibel i nie jedzie ale czemu się dziwić jak zmianę biegów > co 20 km uznaje a niech wybierają. niektórym wystarczają moce na poziomie 60 KM i git:) każdy kupuje auto kierując się własnymi motywami. jak kogoś boli każde ćwierć litra paliwa, to kupi coś co pali minimum a moc będzie przy okazji - pomijalnym parametrem... ja też (i tego chyba nie trzeba tłumaczyć) wypowiadam się wg własnych kryteriów. poprostu odnoszę się, inputowania bezzasadnego, że "jak 132 KM nie robią na Tobie wrażenia, to nie umiesz jeździć", bo to trochę podpada pod wróżenie z fusów ew. trollowanie (ale akurat tutaj rozmówcy o to nie podejrzewam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Dziękuje za wszystkie wypowiedzi... Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Jak się nauczysz jeździć to zmienisz zdanie > To sobie diesla kup, takiego z 6L pojemności. Nie przetłumaczysz, jak ktoś ma kompleksy i się ściga w sznurze samochodów na drodze publicznej. Albo za wszelką cenę musi być pierwszy na czerwonym. Tylko ofiar tych bez wyobraźni (typ "przecież ja się nigdy jeszcze nie utopiłem, to skaczę z główki do wody) szkoda. To teraz się zacznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > ja tez. ale preferując więcej koni zrobię to szybciej > no to sam se kup 6l diesla I dojedziesz na miejsce 2 minuty wcześniej, na 100km trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > 132KM, 6cio biegowa skrzynia, waga 1200-1300kg. Jeśli ten samochód nie jedzie i masz pod noga za > mało to znaczy jedynie, że zwyczajnie nie umiesz jeździć. no nie, to znaczy, ze on nie jedzie, podejrzewam, ze te 130 koni to ma pod koniec skali obrotomierza wiecj jak nie pilujesz wysoko to masz mula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Zastanawiam się nad zakupem Toyoty Auris z silnikiem: > 1,6 132 KM 6-stopniowa manualna skrzynia biegów > KLIK > Silnik ten posiada 132 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego... > Wiem, wiem... niezbyt sporo! > Dlatego zastanawiam się na jego chiptuningiem (wiem, wiem, gwarancja...) i podniesieniu mocy o ok. > 30 KM i momentu obrotowego o ok 40 .. 50 Nm. > Znalazłem wiele warsztatów zajmujących się chiptuningiem, ale tak naprawdę nie wiem, który > wybrać... > Polećcie mi jakiś dobry w okolicach Krakowa, Dzięki! chip w wolnossacej benzynie to wywalanie kasy w bloto, nie wiem skad CI sie wzial taki przyrost mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > no nie, to znaczy, ze on nie jedzie, podejrzewam, ze te 130 koni to ma pod koniec skali > obrotomierza wiecj jak nie pilujesz wysoko to masz mula A to ja to wiem, jeżdżę wolnossakami od zawsze. Spokojnie starcza mi do przemieszczania się, a jak chce poszaleć to przesuwam wskazówke obrotomierza 2 tyś wyżej. A mając dodatkowo skrzynię 6tkę możliwości są jeszcze większe. Więc jak ktoś mówi, że to "nie jedzie" to znaczy, ze nie umie tym jeździć, i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > I dojedziesz na miejsce 2 minuty wcześniej, na 100km trasie. Góra 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > A to ja to wiem, jeżdżę wolnossakami od zawsze. Spokojnie starcza mi do przemieszczania się, a jak > chce poszaleć to przesuwam wskazówke obrotomierza 2 tyś wyżej. A mając dodatkowo skrzynię 6tkę > możliwości są jeszcze większe. Więc jak ktoś mówi, że to "nie jedzie" to znaczy, ze nie umie > tym jeździć, i tyle. to ja takimi samochodami nie umiem jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 > I dojedziesz na miejsce 2 minuty wcześniej, na 100km trasie. no i? moze tak, moze więcej, może nawet później. nie ma znaczenia. fakt jest że będę krócej wprzedzał. może raz na 1h, może raz na tydzień... co kto potrzebuje. ale co ważniejsze: wolę jechać po tranzytówce, 90km/h przez 4h autem które ma 250 KM, niż 100. pisałem wcześniej dlaczego i czym się będzie taka podróż różniła. i tak: jestem zatem mordercą i mam kompleksy (a może to relaksy?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 23 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 > Nie przetłumaczysz, jak ktoś ma kompleksy i się ściga w sznurze samochodów na drodze publicznej. > Albo za wszelką cenę musi być pierwszy na czerwonym. Tylko ofiar tych bez wyobraźni (typ > "przecież ja się nigdy jeszcze nie utopiłem, to skaczę z główki do wody) szkoda. To teraz się > zacznie... wspaniała retoryka, widać że wybory na tapecie to może tak... wprowadźmy przepisy, które zabraniają mieć mniej niż 10 sek do 100 km/h. przeciez wg rzeczoznawców AK - to "wystarczy" (cokolwiek to znaczy). a każdy kto się z tym nie zgodzi - to morderca i ma kompleksy (do tego pijak i złodziej)... i nie umie zmieniać biegów (gorzej jak ma automat, bo wtedy logika siada). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 23 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2014 zawsze mialem w miare mocne auto, jakies tdi 200km i 400nm albo benzynke z turbo 220-230, teraz mam jakies pierdzace 110 i nic mnie tak nie denerwuje ja przymierzanie sie do wyprzedzania, wyprzedzam w jakis dziwnych miejscach nie kiedy chce ale kiedy moge, nigdy wiecej, nawet jak 29 dni mi sie nie przyda to dla jednego razu w miesiacu warto miec normalny silnik a nie jakis porypany wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.