barkor Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Otóż jakiś czas temu zrobiłem swap 900 na 1.2 8V. Póki co wydech to dwururka z punto i reszta wydechu z 900setki czyli rura o średnicy kciuka, katalizator i tłumik końcowy. Odczucia z jazdy są takie, że silnik ciągnie fajnie tylko na niskich obrotach tak do 3,5tys. i ogólnie silnik na pewno nie rozwija takiej mocy jak powinien. Obstawiam, że wydech nieco tłamsi ten silnik. Jednakże jest tylko trochę głośniejszy niż w 900setce, chodzi prawie jak seria i to mi się bardzo podoba. Chciałbym zrobić wydech, który nie będzie ograniczał osiągów silnika i będzie prawie tak cichy jak seria. Pomijając czy wstawię kolektor rurowy 4-2-1 czy zostanie dwururka z punto to co proponujecie zrobić z resztą wydechu? Katalizator mogę wywalić. Jaką zatem średnicę rury powinienem wstawić i jaki dać tłumik/tłumiki żeby uzyskać w miarę cichy wydech? I pytanie poza konkursem czy dużo mogę stracić robiąc cichy wydech zamiast głośnego przelotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Kat-to też dobry tłumik śr rur fi 43-45zew.+ albo kat, albo komorowy w jego miejsce i na końcu komorowo-refleksyjny. Z kolektorem 4-2-1 z prawdziwego zdarzenia i tak będzie głosniej niż z pseudo 4-2-1 z punto. Róznica jest w działaniu tych kolektorów. Fi 35 900 to do 900 się nadaje. Głośny wydech wręcz przeciwnie w 90 % daily carów odbiża parametry silnika-moment słabnie i idzie w górę.-głośniej ryczy wolno jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 22 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 Dzięki za odpowiedź Na tłumikach się zupełnie nie znam, czy tłumiki mają jakieś określone parametry tłumienia? Czy oprócz typu tłumika, jego wielkość wpływa na tłumienie? Czym zatem kierować się przy zakupie żeby uzyskać odpowiednią głośność? Powiedzmy, że zrobiłbym wydech oparty na katalizatorze i tłumiku końcowym. Czy mogę do tego wykorzystać katalizator z 900setki? Wlot katalizatora od strony mocowania do portek ma całkiem sporą średnicę, a z drugiej strony obudowa się zwęża i można ją uciąć na odpowiedniej średnicy względem fi nowej rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2016 (edytowane) Zrobię wieeelki odkop, ale tak naprawdę nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki wydech założyć do sc właśnie 1.2 8v 75, początek 4-2-1 z punto, ale co dalej? Obecnie układ z 900 ale mam wrażenie (i tak jest) że zamula go strasznie powyżej 3-3,5 tys obrotów, jak złożyć coś cichego i nie mulącego silnika? Jakiś gotowy układ tzn np sc/cc sporting czy szukać czegoś konkrentego? Np kupić wydech od punto i przerabiać? Brak mi pomysłów... Doradźcie koledzy coś sensownego... Edytowane 28 Sierpnia 2016 przez tasiemiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 ja mialem serie z cc sportinga, bo ma wieksza srednice niz seria. Tylko trzeba szukac dobrego zamiennika bo czesto jest tak, ze sama rura ma odpowiednia srednice ale jest zwezka przed samym tlumikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 Czyli pozostaje tylko sprawdzanie z suwmiarką? Bo rozumiem, że mogę kupić od sportinga i będzie taki sam jak teraz... Może ktoś jeszcze przerabiał jakieś inne opcje? Głównie zależy mi na 2 rzeczach - żeby nie zamulał samochodu i nie był głośny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Czyli pozostaje tylko sprawdzanie z suwmiarką? Bo rozumiem, że mogę kupić od sportinga i będzie taki sam jak teraz... Może ktoś jeszcze przerabiał jakieś inne opcje? Głównie zależy mi na 2 rzeczach - żeby nie zamulał samochodu i nie był głośny... Pseudo 421-kat+ zamiennik kata PI lub tłumik przelotowy np. golf GT 1.8 III-tylko tu już spawasz i szybko to diabli wezmą,dalej rura fi 43 i końcowy komorowy/komorowo refleksyjny-czyli nawet seria. SCS(większość) i CCS ma fi 38 więc różnica 3mm. Jak ma być kompromisowo to po 421 jedź do tłumikarza i wstaw mały przelot za kolektorem i możesz kupić sobie rurę z łącznikiem od benzynowej Pandy II 1.1/1.2 8v ma fi 38 idize prosto na koniec komorowy i masz cichy wydech który specjalnie nie zamula. Sam przy 98km/109 nm mam dedykowane 4-2-1 ss+ kat metalowy ccs de+ fi 40 kwasówka i na koniec komorowy dedykowany sebring do 1.1spi/1.1mpi:-) zmiana średnicy wydechu pozbawiając go katalizatora i dając rurę fi 43 do końca + sebring dała max HP 94 przy 300obr wyżej jeszcze-czyli 7085 i moment 110,9 nm przy 4985obr- ryk za to 2x większy dziura w momencie między 2600 a 4 tys- w tym zakresie muł się zrobił-może dało by się podstroić ,ale ryk rezygnacja z kwasówki i 1000zł za stojenie-no thanks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 1 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2016 (edytowane) @ w swoim poście wszędzie podajesz fi zewnętrzne czy wewnętrzne? Edytowane 1 Września 2016 przez barkor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 @ w swoim poście wszędzie podajesz fi zewnętrzne czy wewnętrzne? Zewnętrzne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackobik Napisano 3 Września 2016 Udostępnij Napisano 3 Września 2016 Nie podałeś przypadkiem zbyt małych wartości? Oryginalny wydech, który zdementowałem z P1 za kolektorem miał wewnątrz 44,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.