Jump to content

dołożenie ABSu


rusala
 Share

Recommended Posts

Mój sej nie był wyposażony fabrycznie w ABS ale z różnych względów chciałbym to zmienić. Z przodu to nie problem i mam już zwrotnice pod ABS. Natomiast mam pewien problem z tyłem. Jak tam są montowane czujniki ABSu?

Czy teoretycznie trzeba by zmienić cały wahacz? Czujniki są normalnie przykręcane na śrubkę więc może da radę dorzeźbić pewne mocowanie, co do którego będę miał zaufanie jak do fabrycznego?

W zasadzie mógłbym wymienić wahacz ale te, które widziałem do tej pory pod ABS wyglądały na totalne próchno facepalm%5B1%5D.gif

Link to comment
Share on other sites

> Mój sej nie był wyposażony fabrycznie w ABS ale z różnych względów chciałbym to zmienić. Z przodu

> to nie problem i mam już zwrotnice pod ABS. Natomiast mam pewien problem z tyłem. Jak tam są

> montowane czujniki ABSu?

> Czy teoretycznie trzeba by zmienić cały wahacz? Czujniki są normalnie przykręcane na śrubkę więc

> może da radę dorzeźbić pewne mocowanie, co do którego będę miał zaufanie jak do fabrycznego?

> W zasadzie mógłbym wymienić wahacz ale te, które widziałem do tej pory pod ABS wyglądały na totalne

> próchno

Moim zdaniem wszystko jest tak samo jak w wersji bez ABS tylko są inne tarcze kotwiczne w których mocowany jest czujnik, oraz inne są piasty (z pierścieniem magnetycznym). Jak ktoś ostatnio na AK pisał ten pierścień można przełożyć na piastę bez ABS i będzie działać, a czujnik tak jak mówiłem jest mocowany w tarczy kotwicznej, która również jest taka sama jak w seryjnym seju tylko trzeba nawiercić dodatkowy otwór, no chyba ,że chcesz przepłacać wink.gif Będę w domu to mogę dać foto tarczy kotwicznej i jak to tam wyglada w środku.

Link to comment
Share on other sites

> A czym się różni wahacz z ABS od wersji bez ABS ?

Strzelam, że tak jak w punto ma otwór na zamocowanie czujnika, a w tarczy kotwicznej jest tylko otwór przez który czujnik przechodzi.

Link to comment
Share on other sites

Wahacze są inne mają mocowania pod czujnik. Do całego systemu dochodzi dużo drobnych detali typu wieszaki przewodów. Generalnie ABS w Sc działa tragicznie i zajmuję dużo miejsca pod maską.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Panowie mam pytanie odnośnie odświeżenia tematu. Posiadam Seicento Sporting na części i własnie posiada on system ABS. Jeśli dobrze przeczytałem da sie go przełożyć do innego auta. Ale mógłby ktoś napisać co jest potrzebne do jego przełożenia. Bo chciałbym sprzedać że tak powiem taki kompletny zestaw pod ABS z góry dzięki za odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

> Panowie mam pytanie odnośnie odświeżenia tematu. Posiadam Seicento Sporting na części i własnie

> posiada on system ABS. Jeśli dobrze przeczytałem da sie go przełożyć do innego auta. Ale

> mógłby ktoś napisać co jest potrzebne do jego przełożenia. Bo chciałbym sprzedać że tak powiem

> taki kompletny zestaw pod ABS z góry dzięki za odpowiedz

Zwrotnice przód, wahacze tył, wszystkie piasty, poduszki amortyzatorów przód, wszystkie czujniki z okablowaniem, wszystkie przewody hamulcowe, obie pompy, zbiorniczek płynu, wiązka kabinowa, licznik, wszystkie mocowania przewodów spod auta i w komorze silnika.

Link to comment
Share on other sites

> Zwrotnice przód, wahacze tył, wszystkie piasty, poduszki amortyzatorów przód, wszystkie czujniki z

> okablowaniem, wszystkie przewody hamulcowe, obie pompy, zbiorniczek płynu, wiązka kabinowa,

> licznik, wszystkie mocowania przewodów spod auta i w komorze silnika.

Yhym no trochę tego jest ale udalo by sie takie cos uratowac , na ile można było wycenić taki kompletny zestaw ?

Link to comment
Share on other sites

> Zwrotnice przód, wahacze tył, wszystkie piasty, poduszki amortyzatorów przód, wszystkie czujniki z

> okablowaniem, wszystkie przewody hamulcowe, obie pompy, zbiorniczek płynu, wiązka kabinowa,

> licznik, wszystkie mocowania przewodów spod auta i w komorze silnika.

Poduszk?to przy wspomaganiu i krótkim maglu choć na zwykłym tez działa. Pompa hamulcowa jest taka sama z ABS i bez, kwesta zaslepienia 2 wyjść.

Link to comment
Share on other sites

> Poduszk?to przy wspomaganiu i krótkim maglu choć na zwykłym tez działa. Pompa hamulcowa jest taka

> sama z ABS i bez, kwesta zaslepienia 2 wyjść.

Chyba miałem jakieś zaćmienie jak to pisałem... Fakt, poduszek nie trzeba zmieniać ok.gif Pompa też może zostać ale jak to ma być zestaw na kompletnego swapa to po co tłumaczyć komuś "weź tu se zaślep i będzie ok".

Link to comment
Share on other sites

> Chyba miałem jakieś zaćmienie jak to pisałem... Fakt, poduszek nie trzeba zmieniać Pompa też może

> zostać ale jak to ma być zestaw na kompletnego swapa to po co tłumaczyć komuś "weź tu se

> zaślep i będzie ok".

Pompa od wersji z ABS jest identyczna, również z czterema wyjściami i są wkręcone zaślepki. To nie jest żadna rzeźba tylko rozwiązanie z fabryki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.