LordFalcon Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Z racji że regeneruję sobie alternator (wymiana łożysk) zauważyłem że można zmienić rozstaw talerzy paska klinowego, czy warto by było zwiększyć ten rozstaw powiedzmy o 1mm? alternator będzie się trochę szybciej kręcić wtedy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Prędzej (przy niższych obrotach silnika) osiągnie wymagane napięcie i regulator zrobi swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Z racji że regeneruję sobie alternator (wymiana łożysk) zauważyłem że można zmienić rozstaw talerzy > paska klinowego, czy warto by było zwiększyć ten rozstaw powiedzmy o 1mm? alternator będzie > się trochę szybciej kręcić wtedy... Ja bym to zrobił prościej - wdepnął głębiej pedał gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Z racji że regeneruję sobie alternator (wymiana łożysk) zauważyłem że można zmienić rozstaw talerzy > paska klinowego, czy warto by było zwiększyć ten rozstaw powiedzmy o 1mm? alternator będzie > się trochę szybciej kręcić wtedy... Ale w jakim celu miałbyś to robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Z racji że regeneruję sobie alternator (wymiana łożysk) zauważyłem że można zmienić rozstaw talerzy > paska klinowego, czy warto by było zwiększyć ten rozstaw powiedzmy o 1mm? alternator będzie > się trochę szybciej kręcić wtedy... Oprócz wcześniejszego wzbudzenia, większego zużycia paska i łożysk, zwiększonego obciążenia silnika nic się nie stanie, chyba że będziesz motor wysoko kręcił to alternator może nie wytrzymać obr i uj go strzeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 28 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Oprócz wcześniejszego wzbudzenia, większego zużycia paska i łożysk, zwiększonego obciążenia silnika > nic się nie stanie, chyba że będziesz motor wysoko kręcił to alternator może nie wytrzymać obr > i uj go strzeli Patrząc na wykresy wydajności alternatora to dany prąd ładowania będzie dostępny przy niższych obrotach silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > Ja bym to zrobił prościej - wdepnął głębiej pedał gazu Na postoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Na postoju? Dobra przegazówa to podstawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 > Patrząc na wykresy wydajności alternatora to dany prąd ładowania będzie dostępny przy niższych > obrotach silnika... Masz jakies problemy z ladowaniem? Bo u mnie generalnie to nigdy nie bylo z tym problemow, a patrzac na autka z podkreconymi silnikami to widze zupelnie odwrotna praktyke, zmienia sie tak przelozenie, zeby alternator mial nizsze obroty, podczas krecenia silnika wysoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > Masz jakies problemy z ladowaniem? Bo u mnie generalnie to nigdy nie bylo z tym problemow, a > patrzac na autka z podkreconymi silnikami to widze zupelnie odwrotna praktyke, zmienia sie tak > przelozenie, zeby alternator mial nizsze obroty, podczas krecenia silnika wysoko. bo każdy altek ma swoja graniczną prędkość - zwykle miedzy 10 a 20 tys obr/min. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 > bo każdy altek ma swoja graniczną prędkość - zwykle miedzy 10 a 20 tys obr/min. > pozdr zazwyczaj 12 tyś, max 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 > zazwyczaj 12 tyś, max 15 alternatory kompaktowe o zmniejszonych wymiarach mają prędkości ma do 20 tys obr/min. i to nie jest jakaś nowość - to już 20 lat temu było.. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 > alternatory kompaktowe o zmniejszonych wymiarach mają prędkości ma do 20 tys obr/min. > i to nie jest jakaś nowość - to już 20 lat temu było.. > pozdr ale chyba nie ten z uno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > ale chyba nie ten z uno ano nie - pisząc 20tys obr/min miałem na myśli ogólnie alternatory samochodowe a nie tylko z uno. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > ano nie - pisząc 20tys obr/min miałem na myśli ogólnie alternatory samochodowe a nie tylko z uno. > pozdr Nie dam sobie jajec ogolić ale chyba nasze elmoty miały zakres 12/15 tyś , wracając do tematu, jeżeli do jazdy emeryt style to można zwiększyć obr alternatora dla własnego samopoczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.