Skocz do zawartości

Odbijajjące kierunkowskazy


lesio46

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam, kupiłem stilo wczoraj i odbijają kierunkowskazy, nie wlączaja sie na stałe czasem załapie

> ale jet z tym wiele trudności,w prawo zalacza cześciej, czy jest na to sposób?

typowa przypadłość gumek przy kierunkach. Jak się zrobi cieplej to będzie ok. Sposób na to jest taki że możesz ta gumową "harmonijkę" wsadzić o jedo zagięcie do środka. Powinno częściowo pomóc. Ponadto jak się zrobi cieplej w aucie to guma zmięknie i będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No stress

> Chyba kazdy ma taka przypadlosc zima...

> Jak ciut mocniej docisniesz to powinien sie przełącznik utrzymac w swojej pozycji...

Albo chwilke go podtrzymać to też załapie. waytogo.gif

Swoją droga to na wiosnę chyba jakimś dremelkiem troche "podbiorę" plastuku z obudowy bo już mnie wkurza że jak temp spadnie do 0*C i mniej to dopuki kabina się nie zagrzeje choć troche to musze podtrzymywać kierunek w prawo. Gumka juz i tak jest o jeden ząbek głębiej wsadzona :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myslisz ze pomoze? Zniszczyc obudowe latwo, a jak nie bedzie efektu to potem bida

Sądzę że może pomóc bo jak zdejmę gumkę to działa bez problemu. Widzę też że gumka jest mocno ściskana przez tą wajchę. Jak zbiorę z 1 - 1,5mm tylko od góry (w prawo nie łapie przy mrozach) i zachowam krzywiznę otworu to nawet jak nic nie pomoże to wątpię żeby zaszkodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> typowa przypadłość gumek przy kierunkach. Jak się zrobi cieplej to będzie ok. Sposób na to jest

> taki że możesz ta gumową "harmonijkę" wsadzić o jedo zagięcie do środka.

Potwierdzam, to działa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się zrobi cieplej to będzie ok.

Yeap.

> Sposób na to jest

> taki że możesz ta gumową "harmonijkę" wsadzić o jedo zagięcie do środka. Powinno częściowo

> pomóc.

Tylko częściowo, u mnie mimo wciśnięcia głębiej, nadal kierunek w prawo trzeba przytrzymać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Yeap.

> Tylko częściowo, u mnie mimo wciśnięcia głębiej, nadal kierunek w prawo trzeba przytrzymać.

> Pozdrawiam BAS

w moim był przełącznik na gwaranci wymieniany, a ten "nowy" też odpadał.

Co ciekawe, kupiłem przełącznik zespolony za paredziesiąt złotych od kącikowicza, i ten znacznie lepiej trzymał (przynajmniej niezamontowany w aucie, bo do czasu sprzedaży nie zdążyłem go wymienić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w moim był przełącznik na gwaranci wymieniany, a ten "nowy" też odpadał.

> Co ciekawe, kupiłem przełącznik zespolony za paredziesiąt złotych od kącikowicza, i ten znacznie

> lepiej trzymał (przynajmniej niezamontowany w aucie, bo do czasu sprzedaży nie zdążyłem go

> wymienić)

Dobrze mi się wydaje, że jest gdzieś manual z przeróbki przełącznika, żeby nie odbijał?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim kupiłem Stilo trochę się o tym aucie naczytałem i kilka egzemplarzy obejrzałem. w 2 występował problem z odbijającymi kierunkami. nie była to wyłącznie kwestia temperatury, gdyż oba auta oglądałem na przełomie kwietnia/maja.po tym drugim razie z ciekawości zagooglałem i okazuje się, że... TTTM. kupując Stilo byłem już na to przygotowany i przy pierwszym użyciu kierunkowskazu wiedziałem co robić. małe czary mary w okolicy gumowych osłon i było całkiem ok aż do teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swoją droga to na wiosnę chyba jakimś dremelkiem troche "podbiorę" plastuku z obudowy bo już mnie

> wkurza że jak temp spadnie do 0*C i mniej to dopuki kabina się nie zagrzeje choć troche to

> musze podtrzymywać kierunek w prawo. Gumka juz i tak jest o jeden ząbek głębiej wsadzona :/

Ze 6 lat temu była tu długa dyskusja poprawy trzymania manetki kierunkowskazów przy niższej temperaturze, również podciąłem sobie obudowę i nic to nie dało. Więc rozebrałem przełącznik i wiertełkiem minimalnie pogłębiłem rowek w który zaskakuje trzpień manetki i od tamtego czasu zapomniałem o takiej przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sposób dość prosty. Po zdjęciu koła kierownicy w przełączniku od strony kierownicy jest sprężynka, która blokuje dźwigienkę. Jest na wierzchu, nic nie trzeba rozbierać. Przy nowych osłonkach gumowych (miększa guma) ta sprężynka wystarcza. Z czasem gumki twardnieją. Trzeba wtedy sprężynkę wymienić na bardziej twardą i po kłopocie. Ja wymontowałem taką z jakiegoś zamka. ...A czpień? Przynajmniej w moim nie występuje cool.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze 6 lat temu była tu długa dyskusja poprawy trzymania manetki kierunkowskazów przy niższej

> temperaturze, również podciąłem sobie obudowę i nic to nie dało. Więc rozebrałem przełącznik i

> wiertełkiem minimalnie pogłębiłem rowek w który zaskakuje trzpień manetki i od tamtego czasu

> zapomniałem o takiej przypadłości.

masz może jakieś foto lub manual do tego? Ewentualnie mógłbyś zapodać linka do ww tematu sprzed 6ciu lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sama sprężyna zatrzaskuje się w rowkach?

Moim zdaniem nic się nie zatrzaskuje.

288092220-Schemat..jpeg

Jak zdejmiesz kierownicę i taśmę masz taki widok, tzn widać to co w okienku- sprężynkę (strzałka). Oczywiście są wewnątrz zatrzaski, ale sprężyna je wspomaga. Rozbierałem to dwa lata temu i nie pamiętam dokładnie szczegółów, (czy ta sprężynka prawą stroną się nie przemieszcza góra-dół, czy jest przymocowana na środku), ale działanie tego jest podobne do włącznika światła w ścianie. Jeśli to widziałeś to wiesz o czym mówię. Wystarczy dobrać sprężynkę trochę mocniejszą i jest po kłopocie. Sory za niechlujny schemat, a prze zdjęciu kierownicy jest trochę roboty.

PS. Zastanawia mnie tylko taki drobiazg: Dlaczego zawsze trzeba coś komuś udowadniać. Pozdrawiam.

post-130177-14352527347771_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, kupiłem stilo wczoraj i odbijają kierunkowskazy, nie wlączaja sie na stałe czasem załapie

> ale jet z tym wiele trudności,w prawo zalacza cześciej, czy jest na to sposób?

czeka Cię jeszcze jedno zdziwienie jak bardziej przymrozi to możesz miec kłopoty z zamkiem w drzwiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Zastanawia mnie tylko taki drobiazg: Dlaczego zawsze trzeba coś komuś udowadniać. Pozdrawiam.

I co chcesz udowodnić?

Ja nim zdjąłem swój z kierownicy to kupiłem na portalu za parę złotych drugi żeby wiedzieć czego nie popsuć.

A zatrzask wygląda tak prosto naprędce nakreślony:

[image]1db8087c1df61b11m.jpg[/image]

Podane zostały linki do dawnych tematów o odbijających kierunkach, a był jeszcze dość duży jeden gdzie były moje zdjęcia działania przełącznika. Teraz nie mam pojęcia gdzie mam je u siebie zapisane, albo mi się ulotniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czeka Cię jeszcze jedno zdziwienie jak bardziej przymrozi to możesz miec kłopoty z zamkiem w

> drzwiach

Da się kłopoty ominąć z zamarzaniem. Ja ominąłem i chętnym mogę podpowiedzieć jak, chociaż niektórzy nazywają to druciarstwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co chcesz udowodnić?

> Ja nim zdjąłem swój z kierownicy to kupiłem na portalu za parę złotych drugi żeby wiedzieć czego

> nie popsuć.

> A zatrzask wygląda tak prosto naprędce nakreślony:

> [image][/image]

> Podane zostały linki do dawnych tematów o odbijających kierunkach, a był jeszcze dość duży jeden

> gdzie były moje zdjęcia działania przełącznika. Teraz nie mam pojęcia gdzie mam je u siebie

> zapisane, albo mi się ulotniły.

W porządku, tylko każdy zatrzask dociskany jest najczęściej sprężyną. Można kanały pogłębić bez końca, ale nic to nie da, jeśli coś zapadki nie dociśnie odpowiednio mocno do tego kanału. No i oczywiście łatwiej jest (moim zdaniem) wymienić sprężynę, niż demontować przełącznik. Nieprawdaż? Pozdrawiam love_4.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można kanały pogłębić bez

> końca, ale nic to nie da, jeśli coś zapadki nie dociśnie odpowiednio mocno do tego kanału.

Właśnie kąt zatrzasku i zapadki kierunku w prawo jest za mały i dlatego z powodu twardszej gumki ześlizguje się.

Jakby pogłębić ciut więcej niż konieczne to by trzymało za mocno i paluszkiem ciężko byłoby zrzucić.

> No i oczywiście łatwiej jest (moim zdaniem) wymienić sprężynę, niż demontować przełącznik.

> Nieprawdaż? Pozdrawiam

Też można, tylko trzeba smarowanie kontrolować żeby za szybko się nie wytarło smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie kąt zatrzasku i zapadki kierunku w prawo jest za mały i dlatego z powodu twardszej gumki

> ześlizguje się.

> Jakby pogłębić ciut więcej niż konieczne to by trzymało za mocno i paluszkiem ciężko byłoby

> zrzucić.

> Też można, tylko trzeba smarowanie kontrolować żeby za szybko się nie wytarło

> Pozdrawiam

Masz rację. Każdy sposób jest dobry, który pomaga poprawić pomyłkę konstruktorów. A ile daje radochy, hehe.gif no nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.