Skocz do zawartości

czy 300 000 km na punto 1.2 16V z gazem to dużo?


Alibaba

Rekomendowane odpowiedzi

> ale tak można napisać o każdym samochodzie

Nie-e. 300kkm dla fiata a dla vw passata to inny swiat zlosnik.gif

Jednak częsci dla "lepszych" marek wytrzymują duzo dluzej, wiec poziom kiedy zacznie lawinowo sie psuc wszystko co jest do budy przykrecone nastepuje pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bravo z tym silnikiem , 286 tys km przebiegu. Gaz zakładany przy 200 tys. (BRC SQ24). Wokół silnika była robiona raz uszczelka pod głowicą, raz sprzęgło. Poza tym regularne wymiany oleju (pełny syntetyk) i filtrów. Jeździ, pali mało. Szkoda mi go sprzedawać, bo dostanę grosze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobre ,dobre musze pokazac ten tekst koledze ktory sprzedal

> Passata b6 z przebiegiem ok 220 k gdzie lista usterek byla bsrdzo dluga ,z wymiana silnika

> wlacznie

Miałem 3 Passaty w rodzinie, w tym mam mój obecnie... każdy z przebiegiem ok. 350-400kkm zlosnik.gif

Usterek nie ma zadnych... tylko eksploatacja ok.gif

Widocznie ten Twój kolega trafil na jakiś... dziwny... egzemplarz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobre ,dobre musze pokazac ten tekst koledze ktory sprzedal

> Passata b6 z przebiegiem ok 220 k gdzie lista usterek byla bsrdzo dluga ,z wymiana silnika

> wlacznie

znasz pojecie statystyki??

kazde auto może się zepsuc, jednak w przypadku fiata ta statysyka jest znacznie rozna od np. vw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak wracam z oględzin .

na blacie 299000.

Blacharka ok ,nad szybą przednią purchel i na błotniku.

Progi wymienione,podłoga ok miał gość kanał.

Ogólnie wnętrze zapuszczone,klika rysek nie do gołej.

dwa komplety opon,elektryczne szyby ,lusterka,wspomaganie 5 drzwi.

Lakier metalik.Hak.Gaz stag-2-landi-butla do 2015.

Załoźony w 2004 r.

mankamenty:brak ręcznego,wyświetla się kontrolka od abs,spada gałka zmiany biegów,nie najmocniejsze hamulce.

2000 rok cena do zapłaty 3700.

Myślałem ,że lepiej ciągnie na 1,2 biegu ale moż etak ma być to silnik 1.2 a punto z 2 osobnikami troche waży.

Niby nic nie stuka,ukłąd kierowniczy ok.

nie wiem czy brać.

ach nar na blaszce wydziergany na pasie przednim to od czego jest?

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znasz pojecie statystyki??

> kazde auto może się zepsuc, jednak w przypadku fiata ta statysyka jest znacznie rozna od np. vw

masz rację, folcwageny się nie psujo palacz.gif

tylko szkoda, że znajomy z golfem równolatkiem mojego punciaka co chwila coś w nim grzebie i częściej coś wymienia niż ja u mnie zlosnik.gif

ale nie o tym dyskusja zlosnik.gif nie chcę wszczynać kolejnej wojny hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kazde auto może się zepsuc, jednak w przypadku fiata ta statysyka jest znacznie rozna od np. vw

hahaha.gif

Zejdz na ziemie albo przestan palic jakies swinstwo hehe.gif

Niestety ale nowe VAGi to g.... i ze starymi porzadnymi maja tylko wspolna nazwe, a wiem to z pewnego zrodla. Jak kiedys napisalem, ze w 1.4 TSI plynely tloki to tu niektorzy sie smieli co za bzdury wypisuje. Niestety pozniej im kopara opadla jak to okazala sie prawda.

Sasiad jak sprzedal swojego B6 2.0 TDI z przebiegiem 160kkm to cieszyl sie jak dziecko. Lista usterek byla na kilka stron A4, zepsulo sie chyba wszystko co moglo, na lawecie samochod jechal kilkanascie razy w ciagu 3 lat. Wiecej jezdzil zony rozklekotana Corsa C jak swoim wypasionym Passatem. I jego przypadek nie jest jedynym. To byl jego ostatni VAG, a wczesniej mial kilka innych, z ktorych byl zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znasz pojecie statystyki??

> kazde auto może się zepsuc, jednak w przypadku fiata ta statysyka jest znacznie rozna od np. vw

masz rację - VW się psują częściej od fiata...

miałem fiata, lancię, drugiego fiata, miałem 2 fordy, mam VW... i to będzie mój pierwszy i ostatni VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy 300 000 km na punto 1.2 16V z gazem to dużo?

jak pracowałem u producenta w tamtych czasach (koło 2005), to określał on przebieg do głównej naprawy tego silnika (nieopłacalnej w ASO) na 400000km. Więc jak nie był katowany i wymieniono w nim olej chociaż 15 razy, to jeszcze pojeździ.

W tym fiacie to pewnie bardziej będzie wariować elektryka i elektronika z uwagi na wiek niż silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 3 Passaty w rodzinie, w tym mam mój obecnie... każdy z przebiegiem ok. 350-400kkm

> Usterek nie ma zadnych... tylko eksploatacja

W Subaru przykładowo silniki turbo EJ20 i skrzynie 5MT to eksploatacja,

nie wiem jak jest w przyapdku Passatów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Trafia się do kupienia od prywatnej osoby.

> Czy to duży przebieg jak na silnik Fiata?

> Robiona była uszczelka,sprzęgło stan dobry.

> warto się pchać?

silniki ponoć zywotne, cięzko mi powiedzieć bo mój ma 95kkm a sam nim zrobiłem dopiero 17kkm wink.gif jedynie co bym sie obawiał to elektroniki silnika, ja za pół roku wymieniłem jeden czujnik połozenia wałka rozrzadu za 200zl, org. Boscha. Na dniach bede wymieniał sonde, problem z grzałką. Instalacja LPG sekwencja, praktycznie zero problemów. ale tez ma dopiero 11 miesięcy. Z zawieszenia nic nie ruszałem oprócz stabilizatora z przodu, bo po prostu gumy były sparciałe i na zakretach skrzypiał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj masz wnętrze autka z 2000r

> Wnetrze

> Wnetrze 2

> Wnetrze drzwi

To ja przebijam, stan na 04.12.2014

IMG_8255.jpg

Ogólnie te silniki są dość proste i każda naprawa nie będzie wiązała się z jakimiś większymi kosztami wink.gif Części zamienników pełno a jak już wspomniałem i ceny przyzwoite. W PII najbardziej bałbym się blach jeżeli auto krajowe - gniją na potęgę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie wnętrze zapuszczone,

punto 2 niestety nie miało trwałego wnętrza, począwszy od foteli które mechaciły się juz po ok 50 tys, skończywszy na twardych plastikach dla których styczność z czymkolwiek twardszym zostawia rysę

> Gaz stag-2-landi-butla do 2015.

> Załoźony w 2004 r.

no to czeka Cie wymiana butli - jakieś 300-400 zł z robotą w przyszłym roku

> mankamenty:brak ręcznego,wyświetla się kontrolka od abs,spada gałka zmiany biegów,nie najmocniejsze

> hamulce.

hamulce do ogarnięcia pewnie a nieduże pieniądze, gałka - norma, abs-pewni czujnik, albo piasta do wymiany

> 2000 rok cena do zapłaty 3700.

no i z 1000-1500 na doprowadzenie do porządnego stanu

Co do samego silnika, to powinien nieść spokojnie eksploatację tych 300 tys, o ile był na bieżąco serwisowany. Tu jedyną rzeczą może być fakt, że silnik ma hydrauliczne kasatory luzu, więc nie potrzebuje regulacji zaworów.... do czasu aż mu się zakres regulacji skończy. A jak się skończy to trzeba będzie (o ile dobrze pamiętam) wymienić szklanki zaworów, co też par stówek będzie kosztować.

Do tego może dojść naprawa tylnej belki o ile nie była robiona, o sprężynach, amortyzatorach i innych elementach nie ma co wspominać.

Kosztem jeszcze może być ewentualna naprawa elektrycznego wspomagania jak padnie.

I to chyba tyle z jakiś bolączek tego auta.

> ach nar na blaszce wydziergany na pasie przednim to od czego jest?

te dziurki na lakierowanej blaszce? nie wiem, ale fabrycznie coś takiego było, co może znaczyć że nie był bity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zejdz na ziemie albo przestan palic jakies swinstwo

> Niestety ale nowe VAGi to g.... i ze starymi porzadnymi maja tylko wspolna nazwe, a wiem to z

> pewnego zrodla. Jak kiedys napisalem, ze w 1.4 TSI plynely tloki to tu niektorzy sie smieli co

> za bzdury wypisuje. Niestety pozniej im kopara opadla jak to okazala sie prawda.

Mnie podoba się przewidywalność i autokącikowe doświadczenie, tyle lat nie poszło na marne. Czytam więc takie treści i już w połowie wiem, że to fiacikarz. Później wystarczy tylko spokojny rzut okiem na podpis/profil i ze spokojnym, szczerym uśmieszkiem można zająć się następnym wątkiem.

I żeby nie było, sam posiadam samochód jedynej słusznej marki, szczytu włoskiej myśli technicznej, prawdziwej perełki, motoryzacyjnego cudu kalibru największych cudów eucharystii ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie podoba się przewidywalność i autokącikowe doświadczenie, tyle lat nie poszło na marne. Czytam

> więc takie treści i już w połowie wiem, że to fiacikarz. Później wystarczy tylko spokojny rzut

> okiem na podpis/profil i ze spokojnym, szczerym uśmieszkiem można zająć się następnym wątkiem.

> I żeby nie było, sam posiadam samochód jedynej słusznej marki, szczytu włoskiej myśli technicznej,

> prawdziwej perełki, motoryzacyjnego cudu kalibru największych cudów eucharystii

Jak sie jezdzi roznymi samochodami, ma znajomych serwisujacych auta na gwarancji to sobie mozna wyrobic zdanie o wielu markach i jak przychodzi co do czego to te cale rankingi awaryjnosci sa guzik warte.

Jak myslisz, dlaczego kolega od kilkunastu lat serwisujacy wylacznie VAGi nie chce sobie kupic nowego auta tego koncernu tylko jezdzi takim jednym TDI z 2001r, mimo, ze go stac?? Pomysl grinser006.gif

Ta firma potrafila nawet popsuc cos takiego jak niesmiertelne 1.9 TDI pod koniec jego produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak myslisz, dlaczego kolega od kilkunastu lat serwisujacy wylacznie VAGi nie chce sobie kupic

> nowego auta tego koncernu tylko jezdzi takim jednym TDI z 2001r, mimo, ze go stac?? Pomysl

Bo nie jest dostatecznie przebiegły by kupić sobie Fiata Sienę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczam, ze silnikowo bylby to duzo lepszy wybor niz 3-garowa kosiarka 1.2

Też tak sądzę. Choć nie ukrywam przejeździłem vagową 3 cylindrową kosiarką sporo ponad dwie stówki i sobie bardzo chwaliłem. Ale to było jeden-cztery i nie jechało w ogóle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

SIlniki 1.2 mają dobrą opinię.

Mam 1.2 16V coś pod 250kkm na budziku i bez problemów jeździ dalej, nie kopci/oleju bierze w zależności jak mocno i często wskazówka obrotomierza wędruje w górne rejestry, tz. tak powyżej 4-4,5kobr/min.

Znajomy miał Stilo 1.2 16V z gazem, dobił prawie do 400kkm, a ile auto tak naprawdę miało w momencie zakupu od "Mirka" z przebiegiem 160kkm, to nigdy się nie dowiemy zlosnik.gif

Obecnie koleiny znajomy kupił Stilo 1.2 16V też z gazownią, zobaczymy jak to się będzie sprawować ok.gif

Silnikami się nie martw, martw się całą resztą hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak wracam z oględzin .

> na blacie 299000.

> Blacharka ok ,nad szybą przednią purchel i na błotniku.

> Progi wymienione,podłoga ok miał gość kanał.

> Ogólnie wnętrze zapuszczone,klika rysek nie do gołej.

> dwa komplety opon,elektryczne szyby ,lusterka,wspomaganie 5 drzwi.

> Lakier metalik.Hak.Gaz stag-2-landi-butla do 2015.

> Załoźony w 2004 r.

> mankamenty:brak ręcznego,wyświetla się kontrolka od abs,spada gałka zmiany biegów,nie najmocniejsze

> hamulce.

> 2000 rok cena do zapłaty 3700.

> Myślałem ,że lepiej ciągnie na 1,2 biegu ale moż etak ma być to silnik 1.2 a punto z 2 osobnikami

> troche waży.

> Niby nic nie stuka,ukłąd kierowniczy ok.

> nie wiem czy brać.

> ach nar na blaszce wydziergany na pasie przednim to od czego jest?

Z tego co piszesz to szrot, a ktos chce za to jeszcze kase crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Trafia się do kupienia od prywatnej osoby.

> Czy to duży przebieg jak na silnik Fiata?

> Robiona była uszczelka,sprzęgło stan dobry.

> warto się pchać?

Musiałbym na głowę upaść, żeby kupić za 4000zł Fiata z nalotem 300.000km ...

Raz kupiłem, miał 250.000km, ale to "ciężarówka" i pracuje na siebie zlosnik.gif

Ustaw sobie alledrogo na do 3900zł, daj nalot do 150.000km, odrzuć komisy i mirki i spokojnie będzie kilka sztuk do wyboru od prywatnych właścicieli w pięknym stanie. Lanosy, Escorty, Felicie ... i wcale nie muszą być przerdzewiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie. Po jakim przebiegu to wnętrze?

90kkm grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif ale nawet jakby było 900kkm to by wyglądało tak samo - staram się dbać o samochód a w szczególności o wnętrze, po prostu jak mam gdzieś jechać to chce mieć czysto, przyjemnie.

Nie lubię jak jest nadmiar piachu i syfu - ma być czysto wtedy jazda jest przyjemniejsza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja przebijam, stan na 04.12.2014

Ładnie, a myślałem, że tak mało już nikt nie jeździ grinser006.gif

> Ogólnie te silniki są dość proste i każda naprawa nie będzie wiązała się z jakimiś większymi

> kosztami Części zamienników pełno a jak już wspomniałem i ceny przyzwoite. W PII najbardziej

> bałbym się blach jeżeli auto krajowe - gniją na potęgę

Tak to prawda, muszę prawy próg wymienić bo zgnił a o dziwo lewy nic nie gnije jest idealny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie, a myślałem, że tak mało już nikt nie jeździ

> Tak to prawda, muszę prawy próg wymienić bo zgnił a o dziwo lewy nic nie gnije jest idealny

Progi niestety to norma, ale naprawa nie jest droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko trzeba mieć kogoś kto to dobrze zrobi a z tym już ciężko

yaya.gif ja mam, ja mam smile.gif robiłem już kilka samochodów, niektóre jeżdżą blisko lub w rodzinie i po 2-3 latach nic nie wyłazi, wycięte stare, wstawione i zakonserwowane nowe, na wierzch tzw baranek i na to lakier. Trzyma się póki co dobrze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Trafia się do kupienia od prywatnej osoby.

> Czy to duży przebieg jak na silnik Fiata?

> Robiona była uszczelka,sprzęgło stan dobry.

> warto się pchać?

O silnik to ja raczej we Fiacie bym się nie bał zlosnik.gif

Oby inne firmy brały silniki z Fiata, to świat byłby idealny grinser006.gif

Cała reszta Punto może jednak przy tym przebiegu doprowadzić człowieka do ruiny nerwowej hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O silnik to ja raczej we Fiacie bym się nie bał

Mój znajomy już przekroczył 300k km w Punto II na jednym silniku i chce dojechać do 400k km. Dba, olej wymienia co 10 000km i myślę że spokojnie mu się uda bo na razie silnik chodzi jak złoto. Oczywiście jeździ na LPG smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój znajomy już przekroczył 300k km w Punto II na jednym silniku i chce dojechać do 400k km. Dba,

> olej wymienia co 10 000km i myślę że spokojnie mu się uda bo na razie silnik chodzi jak złoto.

> Oczywiście jeździ na LPG

my dojechalismy do ponad 600kkm na jednym silniku - żaden wyczyn. na 10W40 od nowości niewiem.gif

tylko wszystko co było do tego silnika przykręcone się zdążyło rozlecieć raz,albo parę razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.