Skocz do zawartości

Polo 1.2 12V czy przestawiony rozrząd ? nie odpala


andre1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, czy ktoś ma doświadczenie z silnikiem 1.2 12V montowanym w VW Polo jak i Fabii i Ibizie ?

Mam taki problem, auto nie odpala

-świece, cewki ok - iskra jest

-paliwo dochodzi - świece po wyciągnięciu mokre

-sprawdzone ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ewidentnie za mało...

Czy mógł przeskoczyć rozrząd ? czy ktoś tak miał ?

Dodaje zdjęcia, jeśli miał by ktoś foto przestawionego rozrządu w takim silniku prosił bym o wstawienie. Dzięki ok.gifok.gifok.gif

27355815584135846427.jpg63666621478347809125.jpg55514659752204087754.jpg05377683169825665370.jpg76765805838087297908.jpg31331230200804314915.jpg50733667164155232808.jpg28170287873922606075.jpg11282263004906467263.jpg85552050813160572756.jpg98448026887449658661.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich, czy ktoś ma doświadczenie z silnikiem 1.2 12V montowanym w VW Polo jak i Fabii i

> Ibizie ?

> Mam taki problem, auto nie odpala

> -świece, cewki ok - iskra jest

> -paliwo dochodzi - świece po wyciągnięciu mokre

> -sprawdzone ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ewidentnie za mało...

> Czy mógł przeskoczyć rozrząd ? czy ktoś tak miał ?

> Dodaje zdjęcia, jeśli miał by ktoś foto przestawionego rozrządu w takim silniku prosił bym o

> wstawienie. Dzięki

pożycz blokady, ostatnio mialem tak, ze przeskoczył na wale i patrzenie na same wałki na nic sie zdało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blokady na 2 wałki wkręcane w te 2 okna wystarczą ?

> czy trzeba rozbierać i patrzeć czy znaki na wale korbowym się zgadzają?

> Jakiś inny pomysł dlaczego nie odpala ?

> Dziękuję za odpowiedź

paliwo, iskre i kompresje ma to bedzie raczej rozrzad,

trzecia blokada wchodzi w miejsce czujnika połozenia walu korbowego, jest on z tyłu silnika i patrzy on na koło zamachowe (imbus 5 jak dobrze pamietam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> paliwo, iskre i kompresje ma to bedzie raczej rozrzad,

> trzecia blokada wchodzi w miejsce czujnika połozenia walu korbowego, jest on z tyłu silnika i

> patrzy on na koło zamachowe (imbus 5 jak dobrze pamietam)

kompresja na 3 cylindrze zdecydowanie z mała, czego może być przyczyną ? Musimy kupić blokady w takim razie aby się upewnić, kolejne koszta icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kompresja na 3 cylindrze zdecydowanie z mała, czego może być przyczyną ? Musimy kupić blokady w

> takim razie aby się upewnić, kolejne koszta

chyba, ze tak może trochę mniej profi, ustaw pierwszy cyl w GMP i zobaczy czy walki stoją prosto.

ale jak przyjdzie do składania rozrządu to juz tylko na blokadach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba, ze tak może trochę mniej profi, ustaw pierwszy cyl w GMP i zobaczy czy walki stoją prosto.

w sensie nacięcia prosto tak jak się patrzy ? nie są.

ale ciśnienie sprężania 6,5 bar oznacza że coś na pewno jest nie tak na 3 cylindrze ciekawe tylko co confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sensie nacięcia prosto tak jak się patrzy ? nie są.

tak, do płaszczyzny głowicy

> ale ciśnienie sprężania 6,5 bar oznacza że coś na pewno jest nie tak na 3 cylindrze ciekawe tylko

> co

może nie trzymać ciśnienia za zaworach - też częsta przypadłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sensie nacięcia prosto tak jak się patrzy ? nie są.

> ale ciśnienie sprężania 6,5 bar oznacza że coś na pewno jest nie tak na 3 cylindrze ciekawe tylko

> co

przy tej kompresji powinien palić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy tej kompresji powinien palić

A więc, porozbierane, do ściągnięcia jeszcze łańcuch, jak się najlepiej za to zabrać ? Dodam jeszcze, że rozrząd jest ok-blokady na wałkach rozrządu oraz na wale korbowym powkręcane.

Miejmy nadzieje, że po zdjęciu pokrywy zaworów, głowicy coś będzie wiadomo, bo jak na razie rozrząd okazał się OK ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc, porozbierane, do ściągnięcia jeszcze łańcuch, jak się najlepiej za to zabrać ? Dodam

> jeszcze, że rozrząd jest ok-blokady na wałkach rozrządu oraz na wale korbowym powkręcane.

> Miejmy nadzieje, że po zdjęciu pokrywy zaworów, głowicy coś będzie wiadomo, bo jak na razie rozrząd

> okazał się OK

jak jest kompresja i rozrzad ok to zanim bym zdejmowal glowice to szukalbym problemu gdzie indzie, jak paliwo, immo czy dokladany alarm

psikales mu plaka przy zapalaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widziałeś pierwsze zdjęcie?

> Nie

> to wpierw zobacz

Widzialem i przy takiej kompresji benzynka pali bez problemu.

minimum jakie podaje producent to 7 barow i tam jest prawie 7 i to starczy do zaplonu, bedzie troche kulał, ale powinien palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z samochodem były problemy, często odpalał za 2 razem, a przy hamowaniu prawie gasł i schodził na tak niskie obroty, więc coś się dziać musi... nie wiem ale ciśnienie na 1 cylindrze jak jest 13 a na 3 cylindrze tylko 6 ma na pewno jakieś znaczenie no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z samochodem były problemy, często odpalał za 2 razem, a przy hamowaniu prawie gasł i schodził na

> tak niskie obroty, więc coś się dziać musi... nie wiem ale ciśnienie na 1 cylindrze jak jest

> 13 a na 3 cylindrze tylko 6 ma na pewno jakieś znaczenie

na pewno ma znaczenie, ale zapalic nawet na 2 garach powinien

swoja droga znam przypadek takiego silnika, ze pomiar kompresji wychodził ok, a do roboty byla glowica - zawory i prowadznice bo gubil cisnienie, ale na pomiarach wychodzilo zawsze ok.

psiknij plaka i zobacz czy cos zagada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plakiem psikaliśmy - 0 efektów... no.giffrown.gif

Blokady WSZYSTKIE WKRĘCONE, więc sprawa rozrządu to nie jest

Głowica zdjęta, na 3 cylindrze zaobserwowaliśmy , że tłok jest wyraźniej ciemniejszy niż 1 i 2. Co więcej z 1 i 2 można nagar szmatką ściągnąć.

Na 3 cylindrze gdzie było ciśnienie sprężania 6bar tłok jest tak jak by nadpalony, tzn ciemny nalot jest wżarty, co widać na zdjęciach poniżej.

(1 cylinder po przeciągnięciu szmatką czyściutki, 3 wyczyścić się nie da)

Jeśli chodzi o głowicę na pierwszy rzut oka zawory całe, nie popękane ale z dużym nagarem, którego jeszcze nie czyściliśmy.

Co sądzicie ?

14142841988657345241.jpg94959558746455479012.jpg98496772829976514029.jpg13083426740873904052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plakiem psikaliśmy - 0 efektów...

> Blokady WSZYSTKIE WKRĘCONE, więc sprawa rozrządu to nie jest

> Głowica zdjęta, na 3 cylindrze zaobserwowaliśmy , że tłok jest wyraźniej ciemniejszy niż 1 i 2. Co

> więcej z 1 i 2 można nagar szmatką ściągnąć.

> Na 3 cylindrze gdzie było ciśnienie sprężania 6bar tłok jest tak jak by nadpalony, tzn ciemny nalot

> jest wżarty, co widać na zdjęciach poniżej.

> (1 cylinder po przeciągnięciu szmatką czyściutki, 3 wyczyścić się nie da)

> Jeśli chodzi o głowicę na pierwszy rzut oka zawory całe, nie popękane ale z dużym nagarem, którego

> jeszcze nie czyściliśmy.

> Co sądzicie ?

Masz w tym EGR ? jak tak to czy go zaślepiałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plakiem psikaliśmy - 0 efektów...

> Blokady WSZYSTKIE WKRĘCONE, więc sprawa rozrządu to nie jest

> Głowica zdjęta, na 3 cylindrze zaobserwowaliśmy , że tłok jest wyraźniej ciemniejszy niż 1 i 2. Co

> więcej z 1 i 2 można nagar szmatką ściągnąć.

> Na 3 cylindrze gdzie było ciśnienie sprężania 6bar tłok jest tak jak by nadpalony, tzn ciemny nalot

> jest wżarty, co widać na zdjęciach poniżej.

> (1 cylinder po przeciągnięciu szmatką czyściutki, 3 wyczyścić się nie da)

> Jeśli chodzi o głowicę na pierwszy rzut oka zawory całe, nie popękane ale z dużym nagarem, którego

> jeszcze nie czyściliśmy.

> Co sądzicie ?

plak to paliwo, to do zaplonu potrzeba jeszcze iskry, byla ? sprawdzales ?

aby sprawdzic zawory trzeba wyjac walek i rozpiac je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę się za bardzo rozpędziłeś z zrzucaniem tej czapki, pierw należało dokonać pomiaru szczelności cylindrów.

przynajmniej byś wiedział którędy ucieka kompresja. brak porządnej podstawowej diagnostyki.

definitywnie co by nie było przyajmniej na dwóch cylindrach powinien zagadać, jeśli spełnione są warunki tj. właściwe ustawienie rozrządu, poprawna mocna iskra, czyste powietrze(zamknięty egr), właściwa ilość dostarczonego paliwa. przy tym ostatnim szczególną uwagę należy zwrócić na właściwy wydatek paliwowy - wtryski lubiły czasami mocno przelewać. na koniec dodam tylko, że jak już masz zrzuconą głowicę to warto byłoby ją dać do sprawdzenia szczelności i ewentualnego remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że prowadnice zaworów wydechowych do wymiany- wszystkie mają spore luzy. oslabiony.gif

Pytanie czy to tylko to ? Warto by wyciągnąć tłoki i oddać do szczegółowego sprawdzenia i pomiaru, czytałem gdzieś że nie można dołu ruszać... ? co sądzicie ? ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okazało się, że prowadnice zaworów wydechowych do wymiany- wszystkie mają spore luzy.

> Pytanie czy to tylko to ? Warto by wyciągnąć tłoki i oddać do szczegółowego sprawdzenia i pomiaru,

> czytałem gdzieś że nie można dołu ruszać... ? co sądzicie ?

wg technologi VW - dół silnika nie podlega żadnym naprawom

ile masz przebiegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 75tys.przebieg

> Dół nie naprawialny, wyjmowanie tłoków nie wchodzi w grę?

no ja nie mialem okazji

> Od czego może być to przepalenie na denku tłoka?

przepalenie? to lekki nalocik jest zapewne wynikający od niepoprawnego spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest możliwość techniczna wyjścia tłoków i następnie możliwość poprawnego montażu?

Kolego nalot lekki nie.. jest to ewidentnie nadpalone smile.gif przez to dobrze było by sprawdzić tłoki. Możliwe ze to skutek nie poprawnej pracy zaworów wydechowych- prowadnice uszkodzone co potwierdził specjalista który zajmuje się ta głowicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy jest możliwość techniczna wyjścia tłoków i następnie możliwość poprawnego montażu?

> Kolego nalot lekki nie.. jest to ewidentnie nadpalone przez to dobrze było by sprawdzić tłoki.

> Możliwe ze to skutek nie poprawnej pracy zaworów wydechowych- prowadnice uszkodzone co

> potwierdził specjalista który zajmuje się ta głowicą

na pewno sie da. Odkrec miske, odkrec korby i tloki do gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> definitywnie co by nie było przyajmniej na dwóch cylindrach powinien zagadać, jeśli spełnione są

> warunki tj. właściwe ustawienie rozrządu, poprawna mocna iskra, czyste powietrze(zamknięty

> egr), właściwa ilość dostarczonego paliwa. przy tym ostatnim szczególną uwagę należy zwrócić

> na właściwy wydatek paliwowy - wtryski lubiły czasami mocno przelewać. na koniec dodam tylko,

> że jak już masz zrzuconą głowicę to warto byłoby ją dać do sprawdzenia szczelności i

> ewentualnego remontu.

Witam, a więc dzisiaj naprawa została zakończona i silnik ODPALIŁ grinser006.gif

Zostały wymieniane:

-prowadnice zaworowe i w sumie to tyle jeśli chodzi o głowicę,

-rozrząd był ustawiony poprawnie (wszystkie blokady wkręcone od razu) ale wymieniony na poprawiony ( z dłuższymi ślizgami)

-nowe uszczelki wszystkie które nadawały się do wymiany

Silnik odpalił na "strzał" i jak widać przy kompresji rzędu 6bar odpalić silnika się nie dało i prowadnice zaworowe WSZYSTKIE zostały wymienione i to było przyczyną usterki, trochę to trwało ale najważniejsze że jest pożądany rezultat

ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI I PORADY DZIĘKUJEMY ok.gifok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.