Jump to content

Problem z działaniem tempomatu.


bartek6622
 Share

Recommended Posts

> Witam,

> trochę czasu od zakupu Cromki minęło, a temat tempomatu powraca. Teraz z nowymi wnioskami. Odkryłem

> ostatnio że działa on na każdym biegu innym niż 5 lub 6. Działa perfekcyjnie. Wie ktoś jak

> można zdiagnozować tą usterkę?

Trochę jaśniej możesz to opisać?

Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym, że tempomat działa doskonale. Na 4 lub 3 biegu mogę go uruchomić i działa tak jak producent nakazał. Jednak gdy próbuję dokonać dokładnie takiej samej czynności na biegu 5 lub 6 nie ma żadnych efektów. Jak bym nie dotykał w ogóle dźwigni tempomatu.

Link to comment
Share on other sites

> Problem polega na tym, że tempomat działa doskonale. Na 4 lub 3 biegu mogę go uruchomić i działa

> tak jak producent nakazał. Jednak gdy próbuję dokonać dokładnie takiej samej czynności na

> biegu 5 lub 6 nie ma żadnych efektów. Jak bym nie dotykał w ogóle dźwigni tempomatu.

z tego co pamietam z instrukcji - tempomat powinien zaczac działać OD 4 biegu ( 4,5,6)

Na trójce nie powinien się dać uruchomić.

Ale nie sprawdzałem.

Link to comment
Share on other sites

> ???

> Uzasadnij

Układ sterowania silnikiem nie włączy tempomatu jeśli są problemy:

- brak potwierdzenia z pedału sprzęgła,ze jest puszczony ( styki )

- brak potwierdzenia z pedału hamulca, że jest puszczony ( styki )

- problemy z potencjometrem pedału gazu

- problemy z układem hamulcowym - błędy

- problemy z układem przeniesienia napędu - różnica między prędkością obrotowa silnika a kół

- problemy z skrzynią biegów- potwierdzenie położenia biegu lub problemy w sterowniku skrzyni automatycznej

Inaczej mówiąc jesli układ sterowania stwierdzi jakiś bład aktywny w silniku/skrzyni/układzie hamulcowym/manetce - układzie elektrycznym lub kierowniczym to nie pozwoli aktywować tempomatu lub jeśli był aktywowany wyłączy go

Ogólnie rzecz biorąc jeśli na 2/3/4 tempomat dział to zostaje nam problem z skrzynią/sprzęgłem hmm.gif

Ale osobiście sprawdził bym błędy - skasował i po przejechaniu na 5/6 sprawdził jeszcze raz co wyskoczyło...

Link to comment
Share on other sites

> Ale osobiście sprawdził bym błędy - skasował i po przejechaniu na 5/6 sprawdził jeszcze raz co

> wyskoczyło...

A żebym tego nie zrobił smile.gif

Błędów brak. Jeden wywaliło, ale to kombinacjach z wajchą od tempomatu i właśnie jej dotyczył błąd.

Link to comment
Share on other sites

> Układ sterowania silnikiem nie włączy tempomatu jeśli są problemy:

> - brak potwierdzenia z pedału sprzęgła,ze jest puszczony ( styki )

> - brak potwierdzenia z pedału hamulca, że jest puszczony ( styki )

> - problemy z potencjometrem pedału gazu

> - problemy z układem hamulcowym - błędy

> - problemy z układem przeniesienia napędu - różnica między prędkością obrotowa silnika a kół

> - problemy z skrzynią biegów- potwierdzenie położenia biegu lub problemy w sterowniku skrzyni

> automatycznej

> Inaczej mówiąc jesli układ sterowania stwierdzi jakiś bład aktywny w silniku/skrzyni/układzie

> hamulcowym/manetce - układzie elektrycznym lub kierowniczym to nie pozwoli aktywować tempomatu

> lub jeśli był aktywowany wyłączy go

> Ogólnie rzecz biorąc jeśli na 2/3/4 tempomat dział to zostaje nam problem z skrzynią/sprzęgłem

> Ale osobiście sprawdził bym błędy - skasował i po przejechaniu na 5/6 sprawdził jeszcze raz co

> wyskoczyło...

Dokładnie tak jak napisałeś w punktach

Dlatego sprzęgło nie za bardzo ma tu coś do rzeczy

Nawet jak będzie w rozsypce.

Nie wiem gdzie są(i czy są) czujniki co określają który bieg jest włączony ale jeśli takie są to zaczął bym od nich.

Ewentualnie czujnik wstecznego,czy nie załącza się przypadkiem przy 5-6stym biegu.

Link to comment
Share on other sites

> Nie wiem gdzie są(i czy są) czujniki co określają który bieg jest włączony ale jeśli takie są to

> zaczął bym od nich.

> Ewentualnie czujnik wstecznego,czy nie załącza się przypadkiem przy 5-6stym biegu.

No właśnie coś słyszałem o czujnikach biegów. Ale gdzie one są, nie mam pojęcia. Wymienianą miałem skrzynię ze względu na słynne łożyska, ale wydaje mi się, że mam w miarę kumatego mechanika, który raczej nie spartolił by roboty w ten sposób.

Link to comment
Share on other sites

> No właśnie coś słyszałem o czujnikach biegów. Ale gdzie one są, nie mam pojęcia. Wymienianą miałem

> skrzynię ze względu na słynne łożyska, ale wydaje mi się, że mam w miarę kumatego mechanika,

> który raczej nie spartolił by roboty w ten sposób.

Czujników chyba nie ma.

Komputer na podstawie obrotów silnika, prędkości wylicza przełożenie czyli na którym jest biegu - tak przypuszcam smile.gif

- można to zobaczyć w FES lub AlfaObd.

Może nowa skrzynia ma inne przełożenia i nie odpowiada to wpisom w pamięci B.C.?

Sprawdź czy na 4,5,6 jest poprawny wpis.

Link to comment
Share on other sites

> Czujników chyba nie ma.

> Komputer na podstawie obrotów silnika, prędkości wylicza przełożenie czyli na którym jest biegu -

> tak przypuszcam

> - można to zobaczyć w FES lub AlfaObd.

> Może nowa skrzynia ma inne przełożenia i nie odpowiada to wpisom w pamięci B.C.?

> Sprawdź czy na 4,5,6 jest poprawny wpis.

Gdybyś mógł powiedzieć może w jakiej zakładze FES'a, czy też MES'a jest ta opcja? Mam właśnie przed oczami ten programik i nie mogę się doszukać tego.

Link to comment
Share on other sites

> Gdybyś mógł powiedzieć może w jakiej zakładze FES'a, czy też MES'a jest ta opcja? Mam właśnie przed

> oczami ten programik i nie mogę się doszukać tego.

Po podłączeniu do sterownika silnika jest:

gearbox type

gear engaged

ewentualnie zanotuj na tych biegach jednocześnie: obroty silnika i prędkość

porównamy do naszych

Link to comment
Share on other sites

> Po podłączeniu do sterownika silnika jest:

> gearbox type

> gear engaged

> ewentualnie zanotuj na tych biegach jednocześnie: obroty silnika i prędkość

> porównamy do naszych

A była wymieniana skrzynia?

Link to comment
Share on other sites

> A była wymieniana skrzynia?

Była była. Po podłączeniu, wyskakuje typ skrzyni, "nie zaimplementowano" a biegów nie wskazuje w ogóle. Ktoś zna przyczynę takiego stanu rzeczy? Wsteczny i wszystkie takie rzeczy działają. Ale żadnego innego nie wskazuje.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 weeks later...

Dodam że kolega w Fordzie miał identyczny problem i winny był czujnik w kole , który delikatnie przekłamywał. Na niskich biegach odchyl był w ramach normy . Po wymianie piasty z czujnikiem problem minął. 

Link to comment
Share on other sites

@cesarz kiedyś wertując internet ludziska wkładali skrzynie do chromy z alfy 159 wymieniając tylko mechanizm różnicowy z cromy. Podobno podobną skrzynie ma Saab 1.9TiD. ale najlepiej było by mieć zrzucona m32 i podjechać porównać jak się sprawa ma...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.