Skocz do zawartości

Leon III 1.4 TSI 122 KM FR


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

Moje wrazenia z jazdy przejechałem się niedużo bo jakieś 25km po miescie.

Od początku jak wsiadłem, z daleka ładne LEDowe reflektory, ładne linie, autko czyste, az chce sie wsciasc i jechać, to otwieram i wsiadam, piersze co czuję, wygodne fotele, wyprofilowane dla mnie OK, kierownica troche plastikowa w Cuprze duzo fajniejsza, obita skórą moze w opcji w FR tez. zlosnik.gif

Odpalenie zapłonu, napis SEAT, ładnie zegary się podświetliły na biało (w Cuprze dodatkowo wskazówki lecą od dołu do góry zlosnik.gif )

na początku mowie, co za bieda w tej FR nie ma trip computera w manetce? i potem sie okazalo ze jest jednak w kierownicy jako taki scroll, a tam pełno informacji, chwilowe zuzycie, całkowite, przebieg, zasieg i najfaniejsze temperatura chłodziwa i temperatura oleju z ciekawostek kiedy płyn nabrał 90st to olej dopiero mial 53...

w starszych VAGach były TRIP A i TRIP B.

tutaj jest :"od tankowania", dlugodystansowo, krótkodystansowo i od uruchomienia - fajnie ok.gif

w menu razem z radiem pełno bajerów

regualacja podswietlenia stóp, praca wycieraczek, świateł, duza personalizacja

3 poziomy jazdy Sport, Normal, ECO i odrazu tez zmienia się podswietlenie na drzwiach, jest tez opcja indywidual i tutaj mozemy sobie ustawić wspomaganie kierownicy w trybie sport działa "ciężej", ustawienia silnika albo uwaga, klimatyzację zlosnik.gif

System start stop zaczal sie włączać tuż po nagrzaniu się trochę oleju do 60-70st, mimo ze płyn mial wcześniej 90. Silnik szybko się załączał po wcisnięciu sprzęgła, ale mimo to wyłączyłem to. Fabryczne audio wystarczające, regulacja głośności w kierownicy jak i w fajnym duzym multimedialnym radiu w schowku całkowicie plastikowy nie obity materiałem jak w Golfie sick.gif jeden slot SD na nawigacje, drugi wolny i dodatkowo kabelek do USB. Komputer pokładowy masa ciekawostek, line assist, asystent swiateł drogowych, automatycznie składanie lusterek po zaparkowaniu, ale mozna tez zlozyc ręcznie z panelu po lewej stronie. (tam oczywiscie 4 el szyby, odłączenie tyłu, ogrzewanie lusterek i regualcja), mozna sobie nawet ustawić przy menu opony limit predkosci np mamy zimówki do 220km/h a nasz Leon potrafi jechac 250 to sobie ustawiamy przy zimówkach na 220 zlosnik.gif system ESP mozna wyłączyć, ale mozna zostawic ASR, albo wyłączyc całkowicie z tego co widziałem, i jeszcze duzo innych opcji, ale nie zdążyłem ich poznać. Auto bardzo fajne sprężyste, takie "zbite" fajnie wybierało nierówności, ale jak trzeba było pojechać żwawiej na rondzie to wcale się mocno nie pochylało. Miejsca z przodu sporo, schowek na okulary, podłokietnik wygodny, skrzynia 6 biegów. Przy stówce na 6 było ponizej 2000obr/min i spalanie ~5 - fajnie ok.gif

Czujniki parkowania ciekawe, po wrzuceniu wstecznego na komputerku - radiu pokazuje sie co i jak za autem, ale jak ktoś nie chce być "cyfrowy" tylko analogowy to w lusterkach całkiem sporo widać choć są designerskie trójkątne.

Silnik TSI gdyby nie znac jego konstrukcji to mozna pomyslec ze sie jedzie starą 1.8 benzyną 125 koni.

Wcale nie czuć turbosprężarki, ani mocno nie ciągnie górą, ani nie laguje dołem ot tak po prostu ma dokoksować mocy w całym zakresie obrotów, w porówaniu do mojego GPS w którym przy 2000 jest kopnięcie to tutaj płynnie od początku do końca. Autko jest dość zwrotne, parkowanie zakręcanie wygodne i przyjazne, ale w trybie sport czuć ze fajera chodzi duzo cięzej i auto jest bardziej nerwowe na pedale gazu, na początku udalo mi się zrobić "żabę".

Tylna kanapa po ustawieniu przedniego fotela pod moj wzrost (176) całkiem duzo miejsca, wygodnie, chociaz kanapa twarda i nie wyprofilowana tak mocno jak przednie fotele. Bagażnik standardowo pod znaczkiem SEAT otwarcie, typowo prostokątny dość głęboki, mysle ze 3 duze torby spokojnie wejdą ok.gif

Z mocniejszym motorem 1.8 TSI 180KM byłby bardzo fajnym mocniejszym kompaktem ( i innym tylnym zawieszeniem!) , z 1.4 TSI 122 to jest takim typowym miejskim autkiem z bajerami. Spalanie tutaj się troszkę zaskoczyłem na początku w korkach wpadłem w 9 litrów, pod koniec jazdy spadłem ponizej 8. Ale fakt, ze po nagrzaniu się oleju, troszkę sobie przycisnąłem, chcialem posłuchac silnika na wyższych obrotach(nic ciekawego) i cykanie/sapanie na wolnych obrotach frown.gif Swoja droga odrazu na zegarach asystent podpowiada na jaki wrzucic bieg, jak ktos chce jeździć ECO to pewnie fajna sprawa, ale to nie dla mnie zlosnik.gif

Gdybym chciał kupić mocniejszego kompakta, ładnie wyglądającego z bajerami to na pewno Leon byłby w czołówce aut branych pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadłem do środka i czar prysł. Dziwnie wysoka deska średniej jakości. Wszedzie czuć taniość i

> oszczędności. Golf przy tym wyglada o nie o lepiej. A to topowa wersja.

mialem to samo po tescie cupry

tandeta

fotele jak na nazwe cupra fatalne, dzieku brak, zawieszenie nijakie

taka fabia sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadłem do środka i czar prysł. Dziwnie wysoka deska średniej jakości. Wszedzie czuć taniość i

> oszczędności. Golf przy tym wyglada o nie o lepiej. A to topowa wersja.

siedziałem w GTI faktycznie wnętrze duzo fajniej wykończone, ale z zewnątrz juz Golf jest nudny

no i nie ma 1.8 TSI niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na początku mowie, co za bieda w tej FR nie ma trip computera w manetce? i potem sie okazalo ze

> jest jednak w kierownicy jako taki scroll, a tam pełno informacji, chwilowe zuzycie,

> całkowite, przebieg, zasieg i najfaniejsze temperatura chłodziwa i temperatura oleju z

to ma nawet O3 hehe.gif

Ogólnie Cupra jest fajna.. szału nie ma ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze zrozumialem, ze wersja FR nie ma skory na kierownicy?

> Przeciez oni wolalaja za to z 70kPLN+...

> No niestety ale cale wnetrze jest IMHO tragiczne

teraz w cenniku widze ze jest

ale ta demówka którą jechałem była rejestrowana w październiku 2013r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wsiadłem do środka i czar prysł. Dziwnie wysoka deska średniej jakości. Wszedzie czuć taniość i

> oszczędności. Golf przy tym wyglada o nie o lepiej. A to topowa wersja.

no wlasnie, ja siedząc w Leonie, a 2 razy próbowałem się do tego przekonać... nie mogę się oprzeć wrażeniu że VAG właśnie szykuje wazelinę razem z umową...

wnętrze jest koszmarne, żadne testy nie oddają tego jak to jest wykonane, jak się tego dotknie vs VW.

do tego wlasnie to zawieszenie - natrętnie twarde u Seata, co jest bez sensu. niech sobie robią betonową Cupre, ale byle 1.4 ma sie nadawac na normalne drogi.

dla mnie wielki niewypał to auto. powaznie go rozważałem i czekałem na kombi, a teraz jest w ogonie listy... zaraz za Civic:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie, ja siedząc w Leonie, a 2 razy próbowałem się do tego przekonać... nie mogę się oprzeć

> wrażeniu że VAG właśnie szykuje wazelinę razem z umową...

> wnętrze jest koszmarne, żadne testy nie oddają tego jak to jest wykonane, jak się tego dotknie vs

> VW.

siedzialem w Golf VII GTI i Leonie, jest roznica, ale nie az taka ogromna jaka uwazasz, chyba ze porownujesz z tym co masz w E38

> do tego wlasnie to zawieszenie - natrętnie twarde u Seata, co jest bez sensu. niech sobie robią

> betonową Cupre, ale byle 1.4 ma sie nadawac na normalne drogi.

jechalem tym 1.4 TSI i nie czułem ,aby było nazbyt twardo, bylo fajnie sprężyście

> dla mnie wielki niewypał to auto. powaznie go rozważałem i czekałem na kombi, a teraz jest w ogonie

> listy... zaraz za Civic:)

zaraz za Leonem to jest Civic, ale w rankingu sprzedazy w PL smile.gif

to co jest dla Ciebie no1 w takim razie? zlosnik.gif

tylko nie mow ze Skoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> siedzialem w Golf VII GTI i Leonie, jest roznica, ale nie az taka ogromna jaka uwazasz, chyba ze

> porownujesz z tym co masz w E38

bylem jednego dnia na jezdzie probnej Golfem kombi i Leonem. jest przepaść.

> jechalem tym 1.4 TSI i nie czułem ,aby było nazbyt twardo, bylo fajnie sprężyście

> zaraz za Leonem to jest Civic, ale w rankingu sprzedazy w PL

tak tak. każdy sobie tłumaczy że jak plomby wypadają, to jest "sprężyście".

> to co jest dla Ciebie no1 w takim razie?

> tylko nie mow ze Skoda...

jakkolwiek nie sprawdzam cenników, wartości, silników i wyposażenia na rynku - zawsze pod moje wymagania: wygrywa Renault Megane Kombi w tym segmencie (tak wiem, to Francuz... i do tego z Francji). potem jest Golf (z DSG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak tak. każdy sobie tłumaczy że jak plomby wypadają, to jest "sprężyście".

no to moze znowu po kanapowozie E38 takie wrazenia?

ja mam miękkie zawieszenie w Punto I lece przez dziury ze nic nie czuje

w Grande kazde torowisko czy wieksza dziura to jest problem, w Seacie bylo lzej...

> jakkolwiek nie sprawdzam cenników, wartości, silników i wyposażenia na rynku - zawsze pod moje

> wymagania: wygrywa Renault Megane Kombi w tym segmencie (tak wiem, to Francuz... i do tego z

> Francji). potem jest Golf (z DSG).

Seat-Leon_2013_1024x768_wallpaper_3a.jpg

Renault-Megane_2009_1280x960_wallpaper_12.jpg

Volkswagen-Golf_GTI_2014_1024x768_wallpaper_26.jpg

Megane wyglada jak zabawka oslabiony.gif

ale moze plastiki faktycznie lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to moze znowu po kanapowozie E38 takie wrazenia?

nie no litości. nie porównuję różnych segmentów.

> ja mam miękkie zawieszenie w Punto I lece przez dziury ze nic nie czuje

no tak tak. Punto i komfort smile.gif

> w Grande kazde torowisko czy wieksza dziura to jest problem, w Seacie bylo lzej...

różnica w segmencie i wadze.

> Megane wyglada jak zabawka

> ale moze plastiki faktycznie lepsze

nie interesuje mnie w sumie jak wygląda, ma działać. miałem Megane - dotykałem przez 3,5 roku. Leona podotykałem - jest przepaść. VW robi robotę za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Grande kazde torowisko czy wieksza dziura to jest problem,

Jak masz wersje Sport, ktora ma obnizone i utwardzone zawieszenie do tego fele 17" z niskim profilem opony to co sie dziwisz, ze twardo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wnętrze jest koszmarne, żadne testy nie oddają tego jak to jest wykonane, jak się tego dotknie vs

> VW.

Wlasnie golf przy nim wyglada o niebo lepiej.

> do tego wlasnie to zawieszenie - natrętnie twarde u Seata, co jest bez sensu. niech sobie robią

> betonową Cupre, ale byle 1.4 ma sie nadawac na normalne drogi.

> dla mnie wielki niewypał to auto. powaznie go rozważałem i

Dla mnie to tez bardzo dziwne. A na dodatek przy wysiadaniu ciezko sie wygramolic. Nie jestem otyly wrecz sprawny fizycznie ale ciezko sie wysiada moze to przez te sportowe fotele w 122KM aucie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lakier ,skora, wykonczenia karbon

> festyn?

no przy odcieniach czerni stosowanych przez VW wszystko jest festyn. a tam jest szaleństwo szerni błyszczącej, czerni matowej, czerni porowatej i czerni gładkiej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wersje Sport, ktora ma obnizone i utwardzone zawieszenie do tego fele 17" z niskim

> profilem opony to co sie dziwisz, ze twardo

Grande bez wzglądu na wersje ma tak zestrojone zawieszenie, że po nierównościach w zasadzie skacze. Miałem zwykłego 1.4 77 KM i pierwsze odczucia były takie, że komfort w tym samochodzie to rzecz niedostępna w żadnej z opcji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grande bez wzglądu na wersje ma tak zestrojone zawieszenie, że po nierównościach w zasadzie skacze.

> Miałem zwykłego 1.4 77 KM i pierwsze odczucia były takie, że komfort w tym samochodzie to

> rzecz niedostępna w żadnej z opcji

Mnie akurat twardy zawias nie przeszkadza, przynajmniej w wersji Sport dobrze trzyma sie drogi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wersje Sport, ktora ma obnizone i utwardzone zawieszenie do tego fele 17" z niskim

> profilem opony to co sie dziwisz, ze twardo

nie dziwie, ale mówię ze tu jest naprawde twardo zlosnik.gif

swoja droga pękła mi jakieś pol roku temu sprężyna z przodu

i na począktu po wymianie była motorówka, teraz jest prawie na równo

i się zastanawiam czy na pewno są dobre sprężyny biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo jest w skodzie. Choc mam wrazenie, ze nieco lepiej. A ceny podobne i ludzie kupuja.

bo Golf duzo droższy, a Leon ładniejszy z zewnatrz, wewnatrz moze gorszy, Skoda jest nudna ale pewnie pakowniejsza od obydwu

kazdy znajduje cos dla siebie 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo Golf duzo droższy, a Leon ładniejszy z zewnatrz, wewnatrz moze gorszy, Skoda jest nudna ale

> pewnie pakowniejsza od obydwu

> kazdy znajduje cos dla siebie

Kosztuje tyle co Leon jak porownywalem to byl 2k drozszy. To po co kupowac leona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kosztuje tyle co Leon jak porownywalem to byl 2k drozszy. To po co kupowac leona?

teraz nawet nie mam jak porownac bo w Seacie wiekszosc z ACT a w VW nie

chcialbym poznać ich ideologie przy konfigurowaniu tego

ale w jednym przy highline vs fr i 1.4 tsi dsg act Leon wychodzi droższy niewiem.gif

ale z zewnatrz nie ma porownania Leon duzo ladniejszy od Golfa czy Megane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie, ja siedząc w Leonie, a 2 razy próbowałem się do tego przekonać... nie mogę się oprzeć

> wrażeniu że VAG właśnie szykuje wazelinę razem z umową...

> wnętrze jest koszmarne, żadne testy nie oddają tego jak to jest wykonane, jak się tego dotknie vs

> VW.

> do tego wlasnie to zawieszenie - natrętnie twarde u Seata, co jest bez sensu. niech sobie robią

> betonową Cupre, ale byle 1.4 ma sie nadawac na normalne drogi.

> dla mnie wielki niewypał to auto. powaznie go rozważałem i czekałem na kombi, a teraz jest w ogonie

> listy... zaraz za Civic:)

ale żeś się uczepił tego zawieszenia. Nie wiem, może jakimś innym Leonem jeździłeś niż ja, ale według mnie zawieszenie w wersji FR wcale nie jest betonowe. Jest dokładnie takie, jakiego oczekuję od współczesnego kompakta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale żeś się uczepił tego zawieszenia. Nie wiem, może jakimś innym Leonem jeździłeś niż ja, ale

> według mnie zawieszenie w wersji FR wcale nie jest betonowe. Jest dokładnie takie, jakiego

> oczekuję od współczesnego kompakta

a ja od auta które nie jedzie, nie oczekuję pokonnywania testu łosia w czasie Cupra smile.gif zwłaszcza że Megane które miałem w wersji Coupe (czyli lekko obniżone), jezdzi duzo przyjemniej niz seryjny Leon. oczywiscie do betonu Civica UFO, który powinien być refundowany za utratę zdrowia daleko, ale chodzi o bezsens rozwiązania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja od auta które nie jedzie, nie oczekuję pokonnywania testu łosia w czasie Cupra zwłaszcza że

> Megane które miałem w wersji Coupe (czyli lekko obniżone), jezdzi duzo przyjemniej niz seryjny

> Leon. oczywiscie do betonu Civica UFO, który powinien być refundowany za utratę zdrowia

> daleko, ale chodzi o bezsens rozwiązania...

Ile ludzi tyle upodobań, jedni nie cierpią tapczanów a inni tak jak ty nie lubią sztywniejszych aut. Jak dla mnie megan prowadzi się jak łajba bujająca się na sztormie i weź tu dojdź do kompromisu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile ludzi tyle upodobań, jedni nie cierpią tapczanów a inni tak jak ty nie lubią sztywniejszych

> aut. Jak dla mnie megan prowadzi się jak łajba bujająca się na sztormie i weź tu dojdź do

> kompromisu

oczywiscie. ale tutaj mowa o 122 konnym mule. to raczej naturalnym jego konceptem powinien byc komfort, bo sport to raczej nigdy nie będzie.

ot ja stosuje kryterium mojej żony. jak była w zaawansowanej ciąży, dużo bardziej zwracała uwagę na resorowanie. np. wlasnie poprzednim leonem i Civic UFO nie mogła jezdzic. bo te auta to beton. a nic nie oferują w zamian szczególnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie. ale tutaj mowa o 122 konnym mule. to raczej naturalnym jego konceptem powinien byc

> komfort, bo sport to raczej nigdy nie będzie.

> ot ja stosuje kryterium mojej żony. jak była w zaawansowanej ciąży, dużo bardziej zwracała uwagę na

> resorowanie. np. wlasnie poprzednim leonem i Civic UFO nie mogła jezdzic. bo te auta to beton.

> a nic nie oferują w zamian szczególnego.

A po co np do golfa 4 1.4 zakładać twardy zawias?

Po co kupować skode, która oferuje dużo ale wygląda jak auto dla emeryta ?

Jeden lubi blondynki, drugi lubi rude a trzeci lubi jak mu nogi śmierdzą.

Na twardego leona ze słabym silnikiem też znajdą się chętni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co np do golfa 4 1.4 zakładać twardy zawias?

no wlasnie się pytam smile.gif

> Po co kupować skode, która oferuje dużo ale wygląda jak auto dla emeryta ?

no po to po co ją zrobili. zeby jezdzic w weekendy na działkę.

> Jeden lubi blondynki, drugi lubi rude a trzeci lubi jak mu nogi śmierdzą.

> Na twardego leona ze słabym silnikiem też znajdą się chętni.

no jak widać niewielu po wynikach sprzedaży:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy byś "uciągnął" spalanie . Kolega ma w Octavii II 1.8 i momentami pod 17 chyba mu

> podchodziło w mieście

Albo to auto jest popsute, albo kolega robi to z premedytacja...

Ewentualnie godzinami sterczy w korku, ale raczej ciezko to wtedy nazwac jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo to auto jest popsute, albo kolega robi to z premedytacja...

> Ewentualnie godzinami sterczy w korku, ale raczej ciezko to wtedy nazwac jazda.

Dlaczego jak butujesz + korki + krotkie odcinki to bardzo mozliwe. Skoro diesel potrafi mi w atkich warunkach spalic 9 to to 17l jest prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego jak butujesz + korki + krotkie odcinki to bardzo mozliwe. Skoro diesel potrafi mi w atkich

> warunkach spalic 9 to to 17l jest prawdopodobne.

ja dzis wybralem sie Grande Punto JTD 8V 165KM w trase 2*3km w umiarkowanym korku w miescie

rezultat...srednie spalanie 10.3 litra ON sob.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy byś "uciągnął" spalanie . Kolega ma w Octavii II 1.8 i momentami pod 17 chyba mu

> podchodziło w mieście

Nasze firmowe 1,8 tsi DSG7 pali różnie - jazda tylko po Warszawie w godzinach szczytowych - średni 14,5 z dłuższego czasu, a kolega jeździ bardzo spokojnie.

Te same tsi w trasie - przy normalno-spokojnej jeździe to poniżej 8.

Autostrada przy tempomacie 140 (średnia ok 120 km/h) średnio 10,5 (odcinek Wawa-Toruń).

Więc jak najbardziej wierzę w te 17 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.